Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vähään tyytyvä ja minimalistisesti elävä mies. Tuntuu että tällaiselle miehelle vain ei löydy naista sitten millään

Vierailija
16.12.2022 |

Aina tapailu tökkää siihen että minulla ei ole omaisuutta, tai en edes tavoittele sitä. Olen oppinut elämässäni arvostamaan ihan muita asioita.
Tuntuu että naiset ihan poikkeuksetta hakevat sitä "menestynyttä", "kunnianhimoista" tai "varakasta" miestä.
Ihan sama mikä ilmaisu, niin lopputulemana on aina että miehellä pitäisi olla paljon omaisuutta (ainakin naiseen nähden)

Mistä oikein tällainen mies voi löytää naisen? Onko meistä kiinnostuneita naisia edes olemassa?

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on tyypillinen palstamiehen tekemä perusvirhe. Tuohtumus siitä että naisilla on omia mielipiteitä ja toiveita elämältä, se on suora loukkaus narsistisiesti järjestäytynyttä psyykeä kohtaan. Minulla on oikeus. Jos muut eivät taivu tahtooni vaan tekevät oman tahtonsa mukaan, on tapahtunut vääryys.

Vierailija
62/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää löytää nainen, joka elää itsekin minimalistisesti. Tuo elämäntapa on sellainen, että siihen ei oikein ketään ylipuhuta. Siihen joko on sisäinen palo tai sitten ei ole. Etsisin naisystävää hippipiireista ja eräilijöistä, esim. partiolaisten joukosta. Nämä ovat tosin myös aika itsenäisiä naisia, eli pöytään pitää tuoda jotain mitä heiltä puuttuu. Se voi olla yksinkertaisimmillaan kuunteleva olkapää tai vaikka kaveri pitkille ja haastaville vaelluksille. Mieti mitä annettavaa sinulla on ja etsi nainen, joka tarvitsee juuri sitä.

Eikö omilla haluilla ja toiveilla ole siis väliä? Aina pitää olla vain naisen haaveita ja vaatimuksia täyttämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitäisi olla jotain ääripäätä? Joko ison rahakirstun päällä istuva tai sitten rutiköyhä. Itse olen suht pienituloinen, olen silti saanut säästettyä ja lainaa sen verran, että olen ostanut itselleni ja lapsilleni oman pienen talon. Rahaa ei ole törsättäväksi, mutta kaikkeen mitä tarvitaan. Isompiin, kuten pelitietokoneisiin tms säästetään jonkun aikaa.. Jos talvikengät jollakin hajoaa, pystytään samoin tein hakea kaupasta uudet mutta ulkomaille ei ilman säästämistä noin vain voida lähteä. Käydään välillä kahviloissa ja ulkona syömässä, mutta useimmiten syödään normaalia kotiruokaa. Miestä en ole kaivannut vuosiin, mutta jos sellaista joskus katselisin, ihan tavallinen duunari olisi ihanteellisin. Arvostan kädentaitajia. Olis ihanaa jos joku vois auttaa talossa erilaisissa hommissa ja sitten minä voisin vaikka laittaa hyvää ruokaa/siivota miehen kodin.

Vierailija
64/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kerro mitä sinulla olisi tarjota.

Myös epäilyttää oletko sairaalloisen pihi ja/tai haluat hyötyä puolison omaisuudesta.

Ei kukaan halua puolisoa, joka kyttää, kauan menee suihkussa, mitä olet ostanut, montako kahvikuppia sinulla on jne.

Tai sellaista, jonka järjestämillä treffeillä syötte tyhjässä pimeässä asunnossa punalaputettua jauhelihaa. Se että treffit on edullisemmat oman elintason vuoksi on ymmärrettävää, mutta niihin pitää silti panostaa. Ihmiset myös arvoi toisiaan treffeillä ja on tärkeää nähdä, että toinen voi joustaa sinun takia, koska joustoa tarvitaan parisuhteessa.

Mies lue ja sisäistä. Avaa ovi Dominiquelle.

Vierailija
65/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää löytää nainen, joka elää itsekin minimalistisesti. Tuo elämäntapa on sellainen, että siihen ei oikein ketään ylipuhuta. Siihen joko on sisäinen palo tai sitten ei ole. Etsisin naisystävää hippipiireista ja eräilijöistä, esim. partiolaisten joukosta. Nämä ovat tosin myös aika itsenäisiä naisia, eli pöytään pitää tuoda jotain mitä heiltä puuttuu. Se voi olla yksinkertaisimmillaan kuunteleva olkapää tai vaikka kaveri pitkille ja haastaville vaelluksille. Mieti mitä annettavaa sinulla on ja etsi nainen, joka tarvitsee juuri sitä.

Eikö omilla haluilla ja toiveilla ole siis väliä? Aina pitää olla vain naisen haaveita ja vaatimuksia täyttämässä.

Käsitätkö jo minkä tähen täältä poistuu laskelma aloituksia? Naisten mielestä ei saa puhua kuluista. Miehen halutaan tuhlaavan koko omaisuutensa perheeseen.

Vierailija
66/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on löytää ihminen joka on valmis kompromisseihin ja itse olla myös. Todella erilaisten elämäntapojen tai jos toinen on ihan ääripää, niin yhteenmuutto tuskin kannattaa. Mutta minimalisti voi ostaa kotiinsa vaikkapa viltin, jos kumppania palelee leffailloissa tms. Tämmöisiä asioita ihmiset arvostaa, toisella on joku tyyli elää, mutta jotta saisi minut useammin kylään teki tämmöisen kompromissin. Maksimalisti voi sitten järjestellä vaikka makuuhuoneensa rauhallisemmaksi, jotta toinen viihtyy, eikä saa tavaramäärästä ahdistusta.

Vierailija
67/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mutta sehän on juuri päinvastoin. Sinä mietit mitä haluja ja toiveita sinulla on, ja siitä syntyy se mitä sinulla on annettavaa. Sinä annat naiselle sitä mitä itsekin haluat ja se parhaimmillaan yhdistää teitä. Nainen omalla tahollaan tekee saman. Persoonallisuushäiriöiselle ihmiselle tämä voi olla vaikea rasti, kun itsen kokemus on alikehittyynyt. Ei ole mitään itseä jota tarjota, omia haluja ja mieltymyksiä ja harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita. Yritetään ameeban lailla mukautua toisen ihmisen muotoon ja istutaan netissä rakentamassa naisen prototyyppiä johon mukautua.

Vierailija
68/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on maksimalistiset (eikä suinkaan minimalistiset) toiveet naisen suhteen. Siinä vika. 

Vierailija
69/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja köyhä nainen. Kelpaisinko sinulle?

Vierailija
70/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa juuri sanottu, että "mieti mitä sinulla on tarjottavaa". Jos et ole kiinnostunut kuuntelemaan huolia tai vaeltaamisesta, niin sinulla ei ole niitä tarjottavana. Eikö tässä aloitetuksessa juuri mies etsi naista, joka hyväksyy hänen minimalistisen elämäntyylin, eikö se ole vaatimus?

Vierailija
71/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla suurin ongelma on se, että mies tyytyy sitten suhteessakin vähään. Rima ei ole korkealla naisen sopivuuden ja laadun suhteen, ei odota suhteelta ihmeellisiä eikä panosta siihen.

Päinvastoin, energiaa jää naisseikkailuihin entistä enemmän nyt.

-minimalisti, herrasmies

No just nimenomaan en halua mitään seikkailijaa.

Vierailija
72/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo kuulostaa hauskalta elämäntavalta. Asun kaupungissa kerrostalossa, koska se on helppoa. Tiet on aurattu ja huoltoyhtiö hoitaa, jos tulee jotain häikkää.

Voisin asua maalla hyvinkin. Jos mies hoitaisi tien auraamisen ja kunnossapidon ja huolehtisi, että auto toimii.

Tykkään luonnosta ja hiljaisuudestakin. Talo ja talon kunnossapito kävisi harrastuksesta. Eläimiä olisi helpompi pitää.

Olen käsityöläinen: työ ja elämä kietoutuu minulla yhteen erottamattomaksi osaksi. Sopisi hyvin maalaiselämä. Voisin tehdä työhuoneen itselleni navetan vintille. Kuulostaa oikein hyvältä tuo elämäntapa.

Vierailija
73/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselet vääriä naisia.

Oikeanlaisia naisia on 5 jokaista 100 ap:n tavoin ajattelevaa miestä kohden.

Ja näistä 3 ei halua pariutua ja yksi pitää naisista.

Naiset ovat laumaeläimiä jotka haluavat mukavuuksia ja elämyksiä. Minimalismia ja asketismia naiset vihaavat. Ja ne harvat jotka eivät vihaa, eivät tarvitse=halua miestä.

Mitä sitten, vaikka näin olisikin? Kellään ei ole velvollisuus muuttua ap:n mieleiseksi naiseksi. Eihän ap:kan halua muuttua toisten mieleiseksi mieheksi. 

Ap vaatii muilta, mutta ei itseltään. Onpa tosi ihmeellistä, ettei naista löydy. 

Vierailija
74/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletus, että minimalisti on köyhä ja/tai sairaalloisen pihi? Minimalisti voi hyvin olla menestyvä ja varakas henkilö, joka tavaran hamstraamisen sijaan keskittyy muutamiin itselle tärkeisiin laadukkaisiin tavaroihin ja hää nuorena jo pois töistä, koska on onnistunut keräämään riittävästi varallisuutta sitä varten.

Vierailija
75/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää löytää nainen, joka elää itsekin minimalistisesti. Tuo elämäntapa on sellainen, että siihen ei oikein ketään ylipuhuta. Siihen joko on sisäinen palo tai sitten ei ole. Etsisin naisystävää hippipiireista ja eräilijöistä, esim. partiolaisten joukosta. Nämä ovat tosin myös aika itsenäisiä naisia, eli pöytään pitää tuoda jotain mitä heiltä puuttuu.

Ap ei kuulosta yhtään eräilijältä, vaan vetelykseltä. Partiohenkiset tuskin hänestä kiinnostuvat. Järkevät eräilijät nyt muutenkin haluavat panostaa varusteisiin. Ap tuskin haluaa, vaan metsään pitäisi mennä vanhoissa lenkkareissa, ja sitten aletaan vinkua, kuinka ikävää on, kun sukat kastuu.  

Vierailija
76/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin mielenkiintoinen ketju. Ja todella hyviä pointteja monella kommentoijalla!

Sanoisin, että todellakin ap saa etsiä sielunkumppaniaan melko pienestä naisjoukosta. Mutta toisaalta jos sattuu tärppäämään niin suhteesta saattaa kehkeytyä laadukas. Olen itse mies, jolla on samantyyppiset arvot kuin aloittajallakin. Sopivan naisen löysin itselleni 12 vuotta sitten. Mutta koska molemmat halusimme myös lapsia, heitä ilmaantui kaksi ja kuten joku täällä totesikin, elämäntapamme muuttui sen myötä huomattavasti minimalistisemmaksi. Valinta oli silti omamme ja olemme tyytyväisiä.

Sekin fakta on huomioitava, että jotakin vetävää persoonassasi täytyy olla, jotta sinusta helpommin kiinnostuttaisiin. Tämmöisiä piirteitä ovat vaikkapa sujuva supliikki, intohimo johonkin arvojen mukaiseen harrastukseen, vahva empatiakyky, eläväinen mielikuvitus, huumorintaju tai muuta vastaavaa. Ja mielellään tämä ominaisuutesi saa vieläpä olla hyvin kehittynyt, koska sillä kompensoidaan muuten minimalistista elämäntyyliä.

Onnea etsintään!

Vierailija
77/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vääntävät vastaan kun näkevät ap:n aloituksen tyyppisiä yleistyksiä varakkaan ja menestyneen miehen hakemisesta, koska ne eivät ole totta ylivoimaisella enemmistöllä. Ne eivät voi olla totta edes teoriassa, koska harva on varakas ja menestyvä ja ylivoimainen enemmistö ihmisistä on parisuhteessa tavallisen ihmisen kanssa. Joka on menestynyt vain jos menestys tarkoittaa sitä että on työpaikka ja varakas sitä että on varaa ottaa kumppanin kanssa yhteinen asuntolaina. Eli tämä on ensimmäinen asia jossa ap on väärässä.

Toiseksi sanotaan että ap olisi oikeassa ja kaikki naiset oikeasti metsästäisivöt vain sitä varakasta statusäijää. Heillä. Olisi. Siihen. Täysi. Oikeus. Sama oikeus joka ap:llä on etsiä minimalistista naista itselleen.

Vierailija
78/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kerro mitä sinulla olisi tarjota.

Myös epäilyttää oletko sairaalloisen pihi ja/tai haluat hyötyä puolison omaisuudesta.

Ei kukaan halua puolisoa, joka kyttää, kauan menee suihkussa, mitä olet ostanut, montako kahvikuppia sinulla on jne.

Tai sellaista, jonka järjestämillä treffeillä syötte tyhjässä pimeässä asunnossa punalaputettua jauhelihaa. Se että treffit on edullisemmat oman elintason vuoksi on ymmärrettävää, mutta niihin pitää silti panostaa. Ihmiset myös arvoi toisiaan treffeillä ja on tärkeää nähdä, että toinen voi joustaa sinun takia, koska joustoa tarvitaan parisuhteessa.

Ei sellainen ole pihi, jolla ei ole omaisuutta ja jota hän ei edes tavoittele. Sellainen ihminen ei vain kuluta paljoa ja se on nykyisessä maailmantilanteessa minusta todella arvostettavaa.

Vierailija
79/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleet vähään tyytyvä minimalistisesti elävä mies?

Miten  vähään tyydyt? Miten minimalistisesti haluat elää?

Oletatko että naisen täytyy tyytyä asumaan savimajassa ilaman juoksevaa vettä näin karrikoiden sanottuna? Ja sitten ihmettelet kun sellaista naista ei löydy?

Miksi naisen joka on tottunut elämään normaalia elämää ilman itse aiheutettua askeesia pitäisi uhrautua ja alkaa noudattaa sinun elämäntapaasi? Uskon kyllä ihan varmasti että harvempi nykyaikainen ihminen haluaa taantua luolamiehen elämään.

Naisella ei mielestäsi saa olla omia mielipiteitä, toiveita , odotuksia ja edellytyksiä? Ihmettelet kun et löydä sellaista joka nöyränä alistuu sinun sanelemaasi elämäntapaan?  Voin kertoa että vaikeaa se tulee olemaankin.

Jo aloituksessa MINÄ tyydyn vähään. MINÄ elän minimalistisesti. Sinä sanelet ja toisen pitäisi alistua.

Voi sitä yläpeukkujen määrää naisilta, kun kerrotaan naisesta joka on muuttanut syrjään elämään askeettista elämää. Mies on vain säälittävä luuseri jolla ei ole naiselle mitään annettavaa (rahaa).

Kuulostiko ap toimeliaalta ja omatoimiselta mieheltä, joka on muuttanut syrjäiseen paikkaan elämään näköistään elämää? 

Ei. Ap kuulosti pieneen asuntoonsa (tai vanhempiensa asuntoon) linnoittautuneelta kaupunkilaiselta, joka naukuu naisenpulaa, koska instabeibit eivät katso häneen päin. Mitään hän ei halua toisen hyväksi tehdä, vaan kaikkien pitäisi vain mennä hänen mielensä mukaan. 

Vierailija
80/147 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen minimalismi omaisuuden suhteen, statusta tai varallisuutta en kaipaa. Elämä on vapaampaa ilman keskiluokkaisen elämäntavan perinteisiä sidonnaisuuksia kuten taloa, asuntolainaa, vaativaa uraa jolle uhrata aika ja energia. Elän tyytyväisenä vailla satusta omilla pienillä tuloillani, ja kumppani samoin.

Olen kuitenkin myös nautinnonhaluinen. Hyvä lenkki kirpeässä säässä ja rentouttava saunahetki sen jälkeen, herkullinen illallinen, taidenäyttely, lasi viiniä jazzkeikalla, tai se ilmaisten fyysisten nautintojen kruunu pitkän kaavan mukaan (ehkä toiseenkin kertaan) ovat asioita, joista en ole valmis luopumaan. Onnekseni löytyi samanhenkinen mies, jonka kanssa nauttia elämästä.

Epäilen että ap:n ongelma ei ole minimalismi, vaan asketismi ja kuivakkuus.