Olen vähään tyytyvä ja minimalistisesti elävä mies. Tuntuu että tällaiselle miehelle vain ei löydy naista sitten millään
Aina tapailu tökkää siihen että minulla ei ole omaisuutta, tai en edes tavoittele sitä. Olen oppinut elämässäni arvostamaan ihan muita asioita.
Tuntuu että naiset ihan poikkeuksetta hakevat sitä "menestynyttä", "kunnianhimoista" tai "varakasta" miestä.
Ihan sama mikä ilmaisu, niin lopputulemana on aina että miehellä pitäisi olla paljon omaisuutta (ainakin naiseen nähden)
Mistä oikein tällainen mies voi löytää naisen? Onko meistä kiinnostuneita naisia edes olemassa?
Kommentit (179)
Ei vastaa minun kokemustani ollenkaan. Mutta minä en tavoittele yhdessä asumista enkä varsinkaan perheen perustamista, enkä luonnollisesti ole kiinnostunut naisista, jotka sellaisia asioita haluavat. Naiset, jotka eivät itsekään ole kiinnostuneita yhteistaloudesta ja perheen perustamisesta, eivät kokemukseni mukaan välitä myöskään minun varallisuudestani tai sen puutteesta, ja miksi välittäisivätkään.
Ehkä AP etsii vääränlaisia naisia?
Vierailija kirjoitti:
Pesonen kirjoitti:
Varattomassa henkilössä on monesti se hyvä puoli. että hän keskittyy toiseen ihmiseen. Nauttii ja saa iloa normaaleista asioista. Rikkailla on useasti vaan materia ja raha mielessä, ihminen unohtuu. Onnellista mieltä ei enää saa oikeen mistään. Näetty ja koettu. Ei tietenkään voi täysin yleistää mutta hyvin useasti näin.
Aivan tutkitusti ihminen on onnellisempi kun hänellä on rahaa. Emotionaalinen hyvinvointi löytää huippunsa kun tulot ovat 100 000-500 000€ vuodessa ja tasoittuu siihen. Yleinen tyytyväisyys elämään jatkaa nousua.
Minun mielestäni raha nimenomaan auttaa myös niissä ihmissuhteissa ja aivan onnellisuuden peruspalikoissa. Esim terveyttä saa rahalla, tai ainakin apua jos joku vaiva on parantumaton. Laadukkaampaa ja terveellisempää ruokaa. Turvaa ja parempia palveluita vanhuuteen. Lisäksi raha tuo turvaa, ja sillä pystyy pitämään huolta
Juuri noin. Maailmassa riittäisi varallisuus siihen että jokainen ihminen kykenisi olemaan onnellinen ja tuohon tulomäärään, mutta sitä ei haluta tapahtuvan.
Joten on paljon ihmisiä, jotka ei halua sitten mitään, jos eivät saa edes kelvolista elintasoa.
Se näkyy jo Suomessa siinä että muualta tuodaan halpatyövoimaa, koska ihmiset on mieluummin ilman kuin elää köyhänä palkallaan. He valitsevat mieluummin totaalisen köyhyyden.
Siksi on kaksi äärilaitaa onnillisuudessa. Ne joilla on mainitsemasi tulot ja ne jotka ei enää pelaa koko yhteiskuntapeliä ja elää sen ulkopuolella, jopa ilman tukia ja tukiverkostoja.
Jos ei ole varallisuutta, niin kannattaa olla renttu tai vähintään äärimmäisen supliikki. Köyhällä "tylsällä" miehellä aika huono vienti ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kurja ajankuva nämä jotkut alkupään vastaukset täällä. Mitä tarjottavaa miehellä sitten olisi? No vaikka rakkautta jos tuo termi mitään kenellekään merkitsee. Ja ihan tiedoksi, että aika monikin hyvän arvomaailman omaava kokee silloin saavansa kaiken, siis ihan kaiken.
Puolet vastauksista on omia viestejään peukuttavan naiskatkeron kirjoituksia. Nuo ei koskaan opi, ettei omaa kirjoitusta kannata peukuttaa täysin muita vastauksia poikkeavasti, sen huomaa heti.
En tiedä tosta. Harva tätä ketjua lukee kuin kirjoja luetaan, mutta sinä ilmeisesti luet tosi tarkkaan.
Minulta menee tuollaiset ohi. Ei ole niin kiinnostavaa luettavaa.
Juu. Minimalistiset naiset haluaa miehen avulla maksimalisteiksi.
Ketju on vanha (ja varmaan keksittu provo), mutta noin yleisesti ottaen tällaisissa tilanteissa ihmetyttää AINA se, miten miehet eksyvätkin treffeille niin vääränlaisten naisten kanssa. Että miten vaatimattomasta elämästä tykkäävä minimalisti onnistuukin aina osumaan treffeille yleellistä ja materialistista elämää viettävien naisten kanssa. Jännä juttu! Sinänsä tietysti se on kaikille selvää, että miehiä harvemmin kiinnostaa lukea naisten profiilikuvauksia tai muutenkaan miettiä yhteensopivuuksia, kun heille riittää vain, että nainen on hetero (ja tämäkään ei ole niin justiinsa) ja hyvännäköinen. Kiinnostavaa on kuitenkin, jos minimalistin mieltymykset ovat sitten kuitenkin sellaisia, että just se kulutusjuhlaa elävän naisen ulkoinen olemus viehättää.
No, ei ihmetytä. Miehet ovat deittailussaan loputtoman epäloogisia ja typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kerro, mitä asioita ne ovat, joita on elämässään oppinut arvostamaan.
Se, että toivoo kumppaniltaan menestystä tai kunnianhimoa, ei mitenkään tarkoita sitä etteikö voisi elää myös todella minimalistisesti.
Me elämme hyvin minimalistista elämää suurimman osan vuodesta, mutta kunnianhimoa kuitenkin molemmilta löytyy. Sen kunnianhimon ei tarvitse tarkoittaa sitä, että tienaisi paljon, vaan enemmänkin sitä että haluaa olla jossain hyvä. Että on intohimoa kehittää itseään ja taitojaan.
Kunnianhimoinen tavoite olisi esim opetella puhumaan kymmentä eri kieltä, tai opetella veistämään itse käsin laadukas purjevene. Tai vaikkapa kasvattaa jättikokoinen kurpitsa.
Ihminen, jolla on joku intohimon kohde, yleensä löytää kumppanin. Tylsät kotona möllöttäjät jäävät useammin yksin.
Aivan. Itse asiassa minimalismi ja omavaraisuus ovat mielestäni todella kunnianhimoisia arvoja ja valintoja. Ne edellyttävät myös investointeja eikä pihi oikein menesty omavaraisena. Ei myöskään pelokas ja passiivinen ihminen. On uskallettava ottaa riskejä ja epäonnistua.
Se herättää kielteistä huomiota, että ihminen käyttää termiä, jolle antaa sisällön tosiasiassa muiden (siis naisten) haukkumisesta. Mitään muuta sisältöähän tuossa aloituksessa ei ole kuin "naisten" haukkuminen. Ei siinä kerrota mitään arvoista, joita ko. elämäntapaan liittyy tai mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on vanha (ja varmaan keksittu provo), mutta noin yleisesti ottaen tällaisissa tilanteissa ihmetyttää AINA se, miten miehet eksyvätkin treffeille niin vääränlaisten naisten kanssa. Että miten vaatimattomasta elämästä tykkäävä minimalisti onnistuukin aina osumaan treffeille yleellistä ja materialistista elämää viettävien naisten kanssa. Jännä juttu! Sinänsä tietysti se on kaikille selvää, että miehiä harvemmin kiinnostaa lukea naisten profiilikuvauksia tai muutenkaan miettiä yhteensopivuuksia, kun heille riittää vain, että nainen on hetero (ja tämäkään ei ole niin justiinsa) ja hyvännäköinen. Kiinnostavaa on kuitenkin, jos minimalistin mieltymykset ovat sitten kuitenkin sellaisia, että just se kulutusjuhlaa elävän naisen ulkoinen olemus viehättää.
No, ei ihmetytä. Miehet ovat deittailussaan loputtoman epäloogisia ja typeriä.
Niin, ja sitten sinä täysin sivuutat sen, kun täysijärkiset miehet kertovat täällä tuota ihan samaa mitä itsekin sanoit.
Ei minulla ole ollut mitään ongelmia naisten kanssa seurustelemisessa, juuri siksi kun hakeudun sellaisten naisten seuraan, joilla on samanlainen elämänkatsomus kuin minulla. Mutta koska tämä ei tue tarinaa ääliöistä miehistä, niin minua ei sinun maailmankuvassasi ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen korkeassa asemassa oleva nainen, joka urheilee, käyttää paljon rahaa kauneushoitoihin, kampaamoihin yms ja iso osa vaatteistani on räätälöity, käytän pesulan palveluja.
Vapaa-aikanani sivistän itseäni ja opiskelen laajasti eri aiheista. Ostan ja myyn taidetta+antiikkia+designia huvin vuoksi ja tämän ansiosta olen erityisen perehtynyt aiheeseen.
Mitä sinulla olisi tarjota minulle?
Oletko typerä?? Et selvästi ole nainen, jota ap haluaa, joten miksi edes kysyt.?
Ensimmäinen kappale meni pelkkiä turhamaisuuksia luetellessa...
Ap, en usko et etsimäsi naiset "deittailee". Veikkaan, että siksi vaikea löytää. Maanläheiset, vaatimattomat naiset pysyttelee pois pintaliitokulttuurista, jota yllä oleva nainen edustaakin kaikessa itsekeskeisyydessään
Jos vaatimaton elämäntapa ei tarkoita vain saamattomuutta tai pihiyttä niin se ei välttämättä karkoita kaikkia naisia. Toisaalta pihistelijöitä on naisissakin mutta saamattomuutta naiset inhoaa. Jos mies on älykäs ja tekevä, se tuo naiselle turvallisuuden tunteen, saman mitä raha tuo. Eli miehellä voi olla joko rahaa tai sitten hän on muuten sellainen, joka vakuuttaa naisen hänen selviävän kiperästäkin paikasta ja hänen neuvonkuutensa pelastavan myös naisen. Itselleni kovinta valuuttaa miehessä olisi vakaa usko Jumalaan, joka nimenomaan näkyy siinä ettei hän pelkää yhtään mitään vaan uskoo selviävänsä Jumalan johdatuksessa mistä vain.
Käytkö töissä ?
Mun tuttu on asunut koko ikänsä halvoissa vuokra-asunnoissa, onnistuu aina sellaisen saamaan ja rahat käyttää lentolippuihin. Vaatteet ovat, kuin puliukosta seuraavalla ja huonekalut vanhoja, rämiä, rikkinäisiä.
Tekee helppoa duunia, pieni palkka.
Arvaa onko naista ? No ei oo
Kun vähään tyytyvä ja minimalistisesti elävä mies tapaa naisen, jolla onkin varallisuutta ja tuloja, lähtee minimalismi samantien ovesta ulos ja mielen valtaa ajatus mukavammasta elämästä ja korkeammasta elintasosta. Sitten kun nainen dumppaa siipeilijän, alkaa vauva-palstalla uusi valitus, miten naisia kiinnostaa vain raha eikä mitään haluta antaa toisille, kun ollaan niin itsekkäitä.
Ja juu, olen törmännyt tällaiseen tyyppiin, joka ei käyttänyt rahaa oikeastaan mihinkään, koska eli juurikin minimalistisesti ja vastusti kaikenlaista kuluttamista. Oli tosin kovapalkkainen ja lapseton, joten varoja piisasi. Kokeilin mitä tapahtuu, jos olen oikein höveli ja tarjoa ruuat ym. Hyvin kelpasi ja käsi alkoi olla säännöllisesti ojossa. Eli tämän minimalismi-höpötyksen takana on yleensä pihiys, persaukisuus tai ahneus.
Ap joko löytää samanlaisen naisen tai sitten miettiin tämän 'aatteensa' perusteita uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun vähään tyytyvä ja minimalistisesti elävä mies tapaa naisen, jolla onkin varallisuutta ja tuloja, lähtee minimalismi samantien ovesta ulos ja mielen valtaa ajatus mukavammasta elämästä ja korkeammasta elintasosta. Sitten kun nainen dumppaa siipeilijän, alkaa vauva-palstalla uusi valitus, miten naisia kiinnostaa vain raha eikä mitään haluta antaa toisille, kun ollaan niin itsekkäitä.
Ja juu, olen törmännyt tällaiseen tyyppiin, joka ei käyttänyt rahaa oikeastaan mihinkään, koska eli juurikin minimalistisesti ja vastusti kaikenlaista kuluttamista. Oli tosin kovapalkkainen ja lapseton, joten varoja piisasi. Kokeilin mitä tapahtuu, jos olen oikein höveli ja tarjoa ruuat ym. Hyvin kelpasi ja käsi alkoi olla säännöllisesti ojossa. Eli tämän minimalismi-höpötyksen takana on yleensä pihiys, persaukisuus tai ahneus.
Ap joko löytää samanlaisen naisen tai sitten miettiin tämän 'aatteensa' perusteita uusiksi.
Ei tuohon mitään aatetta sisälly, aloitushan on vain naisten haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Me vähään tyytyvät ja minimaalisesti elävät naiset olemme karsineet elämästä kaiken turhan, joten miehet on poistettu ensimmäisten asioiden joukossa.
Tämä.
Elikkäs periaatteessa odotat, että nainen mukautuu sinun tapaasi olla ja elää, mutta et ole itse valmis tekemään mitään myönnytyksiä tai kompromisseja toiseen suuntaan? No eipä ole ihmekään, jos ei kumppania löydy. Parisuhteessa molempien on oltava valmis mukautumaan ja tekemään kompromisseja, ei vain toisen. Ei se muuten toimi.
Aika vanha ketju, muutaman vuoden jo. Löysiköhän AP itselleen minimalistisen prinsessan.
Kaikkia ei kiinnosta köyhä ja kurja elämä. Älä väkisin yritä tapailla ihmisiä, jotka toivovat elämältään ihan eri asioita. Raha tuo mukanaan helppoutta, vapautta ja stressittömyyttä elämään. Siksi sitä kannattaa olla jonkin verran, vaikka rikkaudet eivät kiinnostaisikaan. Itseä ei kiinnosta äärimmäisyydet. Elän kohtuudella.
Minä olen vähään tyytyvä ja minimalistisesti elävä nainen, mutta epäilen että miehen minimalismi voi poiketa hyvinkin radikaalisti omastani.
Puolet vastauksista on omia viestejään peukuttavan naiskatkeron kirjoituksia. Nuo ei koskaan opi, ettei omaa kirjoitusta kannata peukuttaa täysin muita vastauksia poikkeavasti, sen huomaa heti.