Olen vähään tyytyvä ja minimalistisesti elävä mies. Tuntuu että tällaiselle miehelle vain ei löydy naista sitten millään
Aina tapailu tökkää siihen että minulla ei ole omaisuutta, tai en edes tavoittele sitä. Olen oppinut elämässäni arvostamaan ihan muita asioita.
Tuntuu että naiset ihan poikkeuksetta hakevat sitä "menestynyttä", "kunnianhimoista" tai "varakasta" miestä.
Ihan sama mikä ilmaisu, niin lopputulemana on aina että miehellä pitäisi olla paljon omaisuutta (ainakin naiseen nähden)
Mistä oikein tällainen mies voi löytää naisen? Onko meistä kiinnostuneita naisia edes olemassa?
Kommentit (147)
Työkaverini on yli 50 v mies. Lyhyt, vatsaa, päälaki näkyy, asuu vuokralla.
Pikkujouluissa vikitteli yli puolet nyorempia hRjlittelijoita
Ei voisi olla omanikäisten kanssa.
Kysyin motä hänellä on tarjota nuorelle naiselle. Ei ymmärrä kysymystä.
Mihin käytät rahasi ?
Jos sinulla ei ole varakkuutta, hyvää paökkaa, miten käy, jos esim menetät työsi ? Jäät sairaslomalle ?
Pidä huolta taloudellisuutesi, ihan itsesi vuoksik
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kurja ajankuva nämä jotkut alkupään vastaukset täällä. Mitä tarjottavaa miehellä sitten olisi? No vaikka rakkautta jos tuo termi mitään kenellekään merkitsee. Ja ihan tiedoksi, että aika monikin hyvän arvomaailman omaava kokee silloin saavansa kaiken, siis ihan kaiken.
On tässä semmoinen juttu että lasten saanti on koodattu naisen dna:han ja niitä ei kasvateta kunnialla aikuisiksi ilman rahaa.
Jos naisella itsellään on riittävästi rahaa, hän ei hyväksy lasten siittäjäksi minimalistia koska HALUAA lapsistaan menestyjiä.
Hyvä että tuli selväksi. Samaan aikaan naiset poistaa keskusteluita naisen ja perheen pidon kuluista. Miehillä on OIKEUS tietää.
Jos on kasvsisyöjä, eihän sellainen hae seuraa lihansyöjien parista.
Jos on minimalisti, niin miksei voi hakea seuraa samanlaisista?
Itsekin olen minimalisti mutta ymmärrän sen että raha tuo turvaa ja vakautta. Ei sellaisessa elämässä ole mitää loistoa että kun sairastut sinulla ei ole varaa mennä yksityiselle tutkimuksiin tai kun kodissa tulee yllättävä remontti joudut miettiä miten sen remontoit?
Minulle minimalismi on myös sitä että olen vähään tyytyväinen ja teen ennemmin itse kuin ostan. Arvostan aikaa ja vapautta enkä halua sitoa itseäni tavaraan tai varsinkaan velkaan. Silti, minulle on äärimmäisen tärkeää se että tulot eivät ole yhden työpaikan varassa ja tuloista jää huomattavasti enemmän säästöön/sijoituksiin kuin menoihin. Taloudellinen vakaus tekee minut vapaaksi monesta asiasta. Kukaan ei ole minulle sanomassa mihin täytyy mennä ja milloin.
"Menestynyt, kunnianhimoinen ja varakas" ei viehätä. Turvallinen, jalat maassa oleva mies jolla oma identiteetti ei ole rakennettu pinnallisten asioiden ja ulkoa tulevien vaikutteiden varaan vaan itse tietää kuka on ja miten elämäänsä haluaa elää. Tyhjätaskut ei kyllä viehätä, koska sellainen elämä ei ole vakaata.
Turhan monien miesten näkemys rakkaudesta tuntuu olevan se, että kun mies suostuu haluamaan ja ihailemaan naista, niin tämä on rakkautta ja sen pitäisi automaattisesti naiselle riittää, muuten hän on pinnallinen tai itsekäs.
Ja kun joku tähän halpaan menee niin sitten saa ikänsä valittaa vauvvapalstalla miten mies ei huomioi eikä välitä.
Rahaa ei parisuhteeseen tarvita, mutta uhrauksia lähes väistämättä. Jos rahaa ei ole eikä sillä halua yhdenlaista kumppania houkutella, niin aikaa, energiaa ja ajatusta tarvitsee sitäkin enemmän. Jos niitäkään ei ole tarjolla, niin mitä kuvittelee saavansa tyhjää vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kurja ajankuva nämä jotkut alkupään vastaukset täällä. Mitä tarjottavaa miehellä sitten olisi? No vaikka rakkautta jos tuo termi mitään kenellekään merkitsee. Ja ihan tiedoksi, että aika monikin hyvän arvomaailman omaava kokee silloin saavansa kaiken, siis ihan kaiken.
On tässä semmoinen juttu että lasten saanti on koodattu naisen dna:han ja niitä ei kasvateta kunnialla aikuisiksi ilman rahaa.
Jos naisella itsellään on riittävästi rahaa, hän ei hyväksy lasten siittäjäksi minimalistia koska HALUAA lapsistaan menestyjiä.
Hyvä että tuli selväksi. Samaan aikaan naiset poistaa keskusteluita naisen ja perheen pidon kuluista. Miehillä on OIKEUS tietää.
Koska tapanani on tehdä asiat omalla tavallani, otin käyttöön uuden konvention : isolla kirjoittaminen tarkoittaa korostamista, ei huutamista.
Huutamista varten oli ! keksitty jo aikojen alussa. Tavasta *korostus* en pidä.
Konmaritus ja minimalismi on olleet muotia viime aikoina nimenomaan naisten keskuudessa, ei miesten. Silti ap ruikuttaa naisten kamaluutta. Eikä onnistu löytämään naista edes silloin kun hänen aatettaan koskeva buumi velloo naisten keskuudessa. Toki sekin on 100% naisten vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset vääntävät vastaan kun näkevät ap:n aloituksen tyyppisiä yleistyksiä varakkaan ja menestyneen miehen hakemisesta, koska ne eivät ole totta ylivoimaisella enemmistöllä. Ne eivät voi olla totta edes teoriassa, koska harva on varakas ja menestyvä ja ylivoimainen enemmistö ihmisistä on parisuhteessa tavallisen ihmisen kanssa. Joka on menestynyt vain jos menestys tarkoittaa sitä että on työpaikka ja varakas sitä että on varaa ottaa kumppanin kanssa yhteinen asuntolaina. Eli tämä on ensimmäinen asia jossa ap on väärässä.
Toiseksi sanotaan että ap olisi oikeassa ja kaikki naiset oikeasti metsästäisivöt vain sitä varakasta statusäijää. Heillä. Olisi. Siihen. Täysi. Oikeus. Sama oikeus joka ap:llä on etsiä minimalistista naista itselleen.
Ei ap ole väittänyt, etteikö naisilla olisi täysi oikeus metsästää itselleen juuri sellaista miestä, mitä haluavat. Häntä vain ihmetyttää ja harmittaa, ettei yhtäkään samat arvot jakavaa naista ole tullut vastaan. Ja syystäkin, koska ihmiselämän suurimmilla elämyksillä ja syvimmillä tuntemuksilla on hyvin vähän tekemistä rahan ja varallisuuden kanssa.
Siinä ap on sitten väärässä kolmatta kertaa. Koska todellakin esim ihmiselämän suurimmilla elämyksillä on hyvinkin paljon tekemistä rahan kanssa. Jeff Bezos kävi juuri omilla rahoillaan avaruudessa, olet sitä mieltä ettei se ole suuri elämys? Miksi me ei pidetä meidän siirtymäriittejä istumalla ringissä nurmikolla syömättä ja juomatta, jos nollapanostus ja nollarahankäyttö on se joka tuottaa mahtavimmat elämykset ja syvimmät tuntemukset? Ihmiset nyt vaan kaipaa elämään vaihtelua ja arjesta poikkeavia elämyksiä ja niitä saa kätevästi rahalla. Ei tarvitse haluta, saa haluta olla just niin minimalisti kuin itse haluaa. Mutta lopettakaa se muiden kontrollinti. Ja halpa syyllistäminen. Ympäristönäkökulmassa toki on järkeä, sitä kannattaa käyttää. Mutta tää muu lätinä. Ihan vapaasti sitten kokemaan niitä haluamianne elämyksiä, mutta eläkää ja antakaa elää.
Minä en voi tietää, miten elämyksellistä Jeffillä oli avaruudessa. Saattoihan hän olla enemmän peloissaan kuin haltioitunut? Tai tylsistynyt? Jopa paljon jo kokeneena pettynyt? Entä jatko; kun on käynyt jo avaruudessa, mitä sykähdyttävää pitää yrittää keksiä seuraavaksi? Ja vielä, ainakaan ympäristönäkökulmaan nojaten, onko avaruusmatkailua massoille mielestäsi aiheellista mainostaa?
En syyllistä ketään. Mutta minulla on suhteellisen varakkaan ihmisen näkökulma ja oma arvomaailmani on järjestynyt siten, että mikään rahalla hankittava ei tuota minulle vähääkään iloa. Sen sijaan yhteiset hetket ystävien kanssa, nuotiotulilla istuminen, onkiminen, mustikapoiminta, lukeminen ja sen sellainen ovat minusta elämän suurimpia elämyksiä. Ja tohdinpa epäillä, että Bezosin ja muiden kaltaistensa elämäkään ei välttämättä ole sieltä akselin onnellisimmasta päästä. Paljon syvempää iloa voi nähdä savi- ja lehvämajojen asukkaiden kasvoilla. Raha vie helposti harhapoluille, pyrkimään kohti loputonta vaurastumista ja kuluttamaan enemmän kuin olisi kestävää. Vain superrikkaat ymmärtävät, että eniten kiksejä - sen avaruudessa sukkuloinnin jälkeen - tuo lopultakin jättiomaisuuden lahjoittaminen pois.
Vierailija kirjoitti:
täällä pohjantähden alla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen korkeassa asemassa oleva nainen, joka urheilee, käyttää paljon rahaa kauneushoitoihin, kampaamoihin yms ja iso osa vaatteistani on räätälöity, käytän pesulan palveluja.
Vapaa-aikanani sivistän itseäni ja opiskelen laajasti eri aiheista. Ostan ja myyn taidetta+antiikkia+designia huvin vuoksi ja tämän ansiosta olen erityisen perehtynyt aiheeseen.
Mitä sinulla olisi tarjota minulle?
No alkuun voit nuo sahaamani koivupölkyt pieniä kirveellä ja latoa liiteriin. Sitten rantasaunan pesu jouluksi.
Kai sinä traktorilla osaat ajaa kun jos haluaa kylille niin se on aamuyöstä oma tienpätkä lingottava tai ei ole lumipyryn jälkeen liikkumista autolla. Nuo vanhuuden korjaukset, anteeksi, meikit ja kummallisen nimiset designer-vaatteet ei merkkaa täällä muuttotappiokunnan perukalla enää mitään, tuskin lämmittävät ja likaantuvat aivan taatusti pesukelvottomiksi. Soijalattea ei taatusti saa lähihuoltikselta. Kellarissa on itsekasvatettuja juureksia, siitä kyllä vegenainen tykkäisi.
Okei eli olet joku maaseudun konservatiivinen turaukko.
Sillä on tarjota raatamista, raakoja lanttuja ja pahaa tuulta. What's not to like....
Naiset vihaavat meitä säästeliäitä miehiä. Tälläkin foorumilla on useita ketjuja, joissa naiset haukkuvat pihejä miehiä, kun eivät nosta naisen elintasoa, vaikka rahaa siihen olisi.
Ei matkustelua.
Ei lahjoja.
Ei autoa.
Naiset suuttuvat tästä ja etsivät miehen, jonka palkasta nainen pystyy hyötymään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vihaavat meitä säästeliäitä miehiä. Tälläkin foorumilla on useita ketjuja, joissa naiset haukkuvat pihejä miehiä, kun eivät nosta naisen elintasoa, vaikka rahaa siihen olisi.
Ei matkustelua.
Ei lahjoja.
Ei autoa.
Naiset suuttuvat tästä ja etsivät miehen, jonka palkasta nainen pystyy hyötymään enemmän.
Ok, hyvä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset vääntävät vastaan kun näkevät ap:n aloituksen tyyppisiä yleistyksiä varakkaan ja menestyneen miehen hakemisesta, koska ne eivät ole totta ylivoimaisella enemmistöllä. Ne eivät voi olla totta edes teoriassa, koska harva on varakas ja menestyvä ja ylivoimainen enemmistö ihmisistä on parisuhteessa tavallisen ihmisen kanssa. Joka on menestynyt vain jos menestys tarkoittaa sitä että on työpaikka ja varakas sitä että on varaa ottaa kumppanin kanssa yhteinen asuntolaina. Eli tämä on ensimmäinen asia jossa ap on väärässä.
Toiseksi sanotaan että ap olisi oikeassa ja kaikki naiset oikeasti metsästäisivöt vain sitä varakasta statusäijää. Heillä. Olisi. Siihen. Täysi. Oikeus. Sama oikeus joka ap:llä on etsiä minimalistista naista itselleen.
Ei ap ole väittänyt, etteikö naisilla olisi täysi oikeus metsästää itselleen juuri sellaista miestä, mitä haluavat. Häntä vain ihmetyttää ja harmittaa, ettei yhtäkään samat arvot jakavaa naista ole tullut vastaan. Ja syystäkin, koska ihmiselämän suurimmilla elämyksillä ja syvimmillä tuntemuksilla on hyvin vähän tekemistä rahan ja varallisuuden kanssa.
Siinä ap on sitten väärässä kolmatta kertaa. Koska todellakin esim ihmiselämän suurimmilla elämyksillä on hyvinkin paljon tekemistä rahan kanssa. Jeff Bezos kävi juuri omilla rahoillaan avaruudessa, olet sitä mieltä ettei se ole suuri elämys? Miksi me ei pidetä meidän siirtymäriittejä istumalla ringissä nurmikolla syömättä ja juomatta, jos nollapanostus ja nollarahankäyttö on se joka tuottaa mahtavimmat elämykset ja syvimmät tuntemukset? Ihmiset nyt vaan kaipaa elämään vaihtelua ja arjesta poikkeavia elämyksiä ja niitä saa kätevästi rahalla. Ei tarvitse haluta, saa haluta olla just niin minimalisti kuin itse haluaa. Mutta lopettakaa se muiden kontrollinti. Ja halpa syyllistäminen. Ympäristönäkökulmassa toki on järkeä, sitä kannattaa käyttää. Mutta tää muu lätinä. Ihan vapaasti sitten kokemaan niitä haluamianne elämyksiä, mutta eläkää ja antakaa elää.
Minä en voi tietää, miten elämyksellistä Jeffillä oli avaruudessa. Saattoihan hän olla enemmän peloissaan kuin haltioitunut? Tai tylsistynyt? Jopa paljon jo kokeneena pettynyt? Entä jatko; kun on käynyt jo avaruudessa, mitä sykähdyttävää pitää yrittää keksiä seuraavaksi? Ja vielä, ainakaan ympäristönäkökulmaan nojaten, onko avaruusmatkailua massoille mielestäsi aiheellista mainostaa?
En syyllistä ketään. Mutta minulla on suhteellisen varakkaan ihmisen näkökulma ja oma arvomaailmani on järjestynyt siten, että mikään rahalla hankittava ei tuota minulle vähääkään iloa. Sen sijaan yhteiset hetket ystävien kanssa, nuotiotulilla istuminen, onkiminen, mustikapoiminta, lukeminen ja sen sellainen ovat minusta elämän suurimpia elämyksiä. Ja tohdinpa epäillä, että Bezosin ja muiden kaltaistensa elämäkään ei välttämättä ole sieltä akselin onnellisimmasta päästä. Paljon syvempää iloa voi nähdä savi- ja lehvämajojen asukkaiden kasvoilla. Raha vie helposti harhapoluille, pyrkimään kohti loputonta vaurastumista ja kuluttamaan enemmän kuin olisi kestävää. Vain superrikkaat ymmärtävät, että eniten kiksejä - sen avaruudessa sukkuloinnin jälkeen - tuo lopultakin jättiomaisuuden lahjoittaminen pois.
Sinulla on varakkaana ihmisenä helppo puhua ja toiseksi, koettakaa nyt ihmiset ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia. "Mikään rahalla hankittava ei tuota minulle vähääkään iloa". Veikkaan että olit tosi ylpeä itsestäsi kun tuon kirjoitit? Olet niin paljon korkeatasoisempi kuin muut. No minä olen kaikkea muuta kuin varakas ja ostin kympillä tuolille istuintyynyn. Nyt olen tässä kahvitellessani vähän väliä katsellut näkymää johon tuo tyyny sopii kuin nenä päähän, huokaissut ja tuntenut iloa ja onnea tuosta kauniista sisustuksesta. Olenko nyt huono ihminen? Pitäisikö minun hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varakkaana ihmisenä helppo puhua ja toiseksi, koettakaa nyt ihmiset ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia. "Mikään rahalla hankittava ei tuota minulle vähääkään iloa". Veikkaan että olit tosi ylpeä itsestäsi kun tuon kirjoitit? Olet niin paljon korkeatasoisempi kuin muut. No minä olen kaikkea muuta kuin varakas ja ostin kympillä tuolille istuintyynyn. Nyt olen tässä kahvitellessani vähän väliä katsellut näkymää johon tuo tyyny sopii kuin nenä päähän, huokaissut ja tuntenut iloa ja onnea tuosta kauniista sisustuksesta. Olenko nyt huono ihminen? Pitäisikö minun hävetä?
En ole ylpeä siitä, että iloni lähteet ovat muita kuin materiaalisia. Mutta tyytyväinen olen. Ihmiselle riittää niin vähä. Suosittelen tähän liittyen lukemaan, mitä Laotse asiasta kirjoitti.
Älä häpeä onneasi, jonka koet ostettuasi kympin tyynyn. Siinä ei ole mitään väärää, ainakaan minun mielestäni. Mutta jos huomenna harmittelet, ettet saanut vielä kauniimpaa ja pehmeämpää viidenkympin tyynyä ja alat säästää sellaiseen, silloin luulen sinun olevan viettävällä tiellä.
Kyllä moni nainen tykkää muusta kuin askeettisesta ja minimalistisesta elämästä,itseni mukaan lukien. Mutta olen itsekin kantamassa korteni kekoon sen omannäköisen elämän puolesta(en siis haluaisi elää miehen kukkarolla) ja haluan sitä myös tulevalta kumppanilta,että arvomaailmamme on samanlainen. Ehkä jossain on vielä sitten toisenlaisiakin naisia. Ihmiset etsivät arvojensa mukaista puolisoa.
Varattomassa henkilössä on monesti se hyvä puoli. että hän keskittyy toiseen ihmiseen. Nauttii ja saa iloa normaaleista asioista. Rikkailla on useasti vaan materia ja raha mielessä, ihminen unohtuu. Onnellista mieltä ei enää saa oikeen mistään. Näetty ja koettu. Ei tietenkään voi täysin yleistää mutta hyvin useasti näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ylpeä siitä, että iloni lähteet ovat muita kuin materiaalisia. Mutta tyytyväinen olen. Ihmiselle riittää niin vähä. Suosittelen tähän liittyen lukemaan, mitä Laotse asiasta kirjoitti.
Älä häpeä onneasi, jonka koet ostettuasi kympin tyynyn. Siinä ei ole mitään väärää, ainakaan minun mielestäni. Mutta jos huomenna harmittelet, ettet saanut vielä kauniimpaa ja pehmeämpää viidenkympin tyynyä ja alat säästää sellaiseen, silloin luulen sinun olevan viettävällä tiellä.
En minä tuohon näkymään enää koske, se on niin kaunis. Kun katson sitä koen onnea ja rauhaa. Sen sijaan tämä tila jossa nyt istun on työn alla, tuskin maltan odottaa. Minä koen että tämä on minun "tarkoitukseni" elämässä, ihan riippumatta siitä mitä teen työkseni tai mitä muuta elämässäni tapahtuu. Muokata materiaa niin että sen kauneus tuottaa onnen ja ilon tunteita. Se on myös osa työtäni mutta sivuosassa. Silti koen että tämä osa minua on se ytimeni, tärkein osani tai tosiaan tarkoitukseni jossa sellaista voi sanoa olevan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen korkeassa asemassa oleva nainen, joka urheilee, käyttää paljon rahaa kauneushoitoihin, kampaamoihin yms ja iso osa vaatteistani on räätälöity, käytän pesulan palveluja.
Vapaa-aikanani sivistän itseäni ja opiskelen laajasti eri aiheista. Ostan ja myyn taidetta+antiikkia+designia huvin vuoksi ja tämän ansiosta olen erityisen perehtynyt aiheeseen.
Mitä sinulla olisi tarjota minulle?
Olet tyypillinen 3D ihminen ja ilmeisesti nk. Uuden rahan vaurastuttama. Säälin sinunkaltaisia:( Olen varakas, mutta varakkuus ei näy mitenkään päälle päin.
No en pane pahakseni,jos mies on varakas ja menestynyt,mutta pitää mun naisenakin olla sitten jotain :) mut ehkä nää jutut on siitä kemiasta riippuvaisia. Vaikka olis miten varakas tai vähään tyytyväinen,ei silti löydä puolisoa,kun se jokin puuttuu siitä toisesta....
Minullakaan ei ole omaisuutta enkä tavoittele sitä. En pidä omistamisen tunteesta yhtään, kokeiltu on mm. asunto- ja autolainaa, eikä sopinut minulle yhtään. Asun vuokralla, autonikin on leasing-auto koska en halua omistaa edes autoa.
Käyn hyväpalkkaisessa , minulle mieluisessa ja vakituisessa työssä. Käytän rahaa asioihin joista nautin (mm. kirjat, tietokonepelit ja tietokone, äänikirjat, Wolt-ateriat, lemmikkini ym.) enkä tosiaan kerää omaisuutta. En myöskään matkustele kuin kotimaassa. Ulkoilen ja liikun paljon luonnossa. Kotini on tosi viihtyisä, koska vietän siellä paljon aikaa.
Säästän kuitenkin koko ajan rahaa, sillä vaikka en halua omistaa asioita, en halua myöskään olla köyhä tai elää taloudellisessa epävarmuudessa.
Ap kuulostaa aika ankealta ihmiseltä, ei yhtään paremmalta kuin joku materialistinen Audi-mies.
N37