Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka täällä on juridisen itsemäärittelyn kannalla?

Vierailija
11.12.2022 |

Pitäisikö sukupuolta saada vaihtaa omalla ilmoituksella 15-vuotiaasta lähtien 30 päivän harkinta-ajalla?

Miksi kyllä? Miksi ei?

Kuka täällä on juridisen itsemäärittelyn kannalla?

Vaihtoehdot

Kommentit (826)

Vierailija
61/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemäärittely on ihmisoikeus. Naurettavaa väittää, että joku vaihtaisi sukupuolta huvikseen.

Kyllä minä ajattelin muuttaa, koska olen mies ja huomasin, että voittaisin naisten sarjan nykykunnollakin, vaikka olen harrastelija.

(Kirjoitin ylle viestin, lukekaa se)

-Ihan vaan sen takia, että feministit on tämän tien valinneet, niin haluan tehdä selväksi, mitä siitä seuraa, eli miehen nimi naisten painonnoston voittajana, siis minä.

-Tulen tekemään tämän osoittaakseni, kuinka typerä laki on.

Sääli niitä naisia, jotka nyt treenaa kisoihin, kun minä, musta hevonen tulen ja korjaan palkintopotin.

Vierailija
62/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään Suomen noudattama ihmisoikeussopimus ei edellytä juridisen sukupuolen itsemäärittelyä. Aidot transit eivät edes hyödy itsemäärittelystä, sillä juridinen sukupuoli kannattaa vaihtaa vasta, kun alkaa muistuttaa tavoitesukupuolensa edustajaa transition myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemäärittely on ihmisoikeus. Naurettavaa väittää, että joku vaihtaisi sukupuolta huvikseen.

Sukupuolen itsemäärittely ei ole ihmisoikeus. Yksikään Suomea sitova ihmisoikeussopimus ei myöskään vaadi, että kenenkään pitäisi saada itse määritellä sukupuolensa ilman transdiagnoosia.

Vierailija
64/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo laki jo oikeasti tulossa voimaan? Käsitin että se olisi vielä käsittelyssä ja siitä olisi eduskunnan äänestys. Osa keskustan kansanedustajista ei ainakaan kannata tätä.

Äänestys on tulossa, mutta taitaa olla liian myöhäistä kääntää tätä laivaa. Parasta olisi, jos jokainen ottaisi yhteyttä alueensa kansanedustajiin ja ilmaisisi kritiikkinsä.

Vierailija
65/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän aktivistit toitottavat päivät pääksytysten, mutta tosiasia on se, että mikään Suomea velvoittava ihmisoikeussopimus ei sido itsemäärittelyyn! Ja sallii myös diagnoosiperustan juridisen sukupuolen vaihtamiselle. Lopettakaa valehtelu!

Vierailija
66/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei-transeille sitten pitäisi antaa mahdollisuus vaihtaa juridinen sukupuolitieto? Mitä teemme joukolla ei-transeja juridisia naisia?

Vierailija
67/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skotlannissa sitä vaihdellaan, että päästään naisten vankilaan. Puolet trans-identifioituvista miesvangeista aloittaa "transition" tuomion julistamisen jälkeen.

https://www.scottishdailyexpress.co.uk/news/scottish-news/male-prisoner…

Vierailija
68/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ajattelin muuttaa, koska olen mies ja huomasin, että voittaisin naisten sarjan nykykunnollakin, vaikka olen harrastelija.

-Ihan vaan sen takia, että feministit on tämän tien valinneet, niin haluan tehdä selväksi, mitä siitä seuraa, eli miehen nimi naisten painonnoston voittajana, siis minä.

Sääli niitä naisia, jotka nyt treenaa kisoihin, kun minä, musta hevonen tulen ja korjaan palkintopotin.

Kirjoituskilpailussa et pärjäisikään niin piti keksiä toisenlainen voinafantasia. Feninistien hyväksymä sellainen.

Vierailija
69/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä äänethän menevät tismalleen kuin Irlannissa: vain 17% irlantilaista kannattaa juridisen sukupuolen itsemäärittelyä. Kaikista vähiten naiset. Mutta kiinnostaako päättäjiä Suomessa kuunnella naisia? Ei kiinnosta. Tammikuussa tämä on meilläkin todellisuutta.

https://thecountess.ie/first-irish-public-poll-on-gender-debate/

Jos et ole huomannut, niin KAIKKI MERKITTÄVIMMÄT PÄÄTTÄJÄT PÄÄMINISTERISTÄ ALKAEN ON NAISIA, JA NÄMÄ NAISET PÄÄTTIVÄT TÄSTÄ, eli lopeta miesten syyllistäminen asiassa.

Ovatko päättäjät mielestäsi miehiä?

Seta on saanut viime vuosina neljä miljoonaa euroa tukea erilaisten itsemäärittelyä tukevien järjestöjen ylläpitämiseen. Setan kattojärjestö ILGA suosittelee, että julkinen keskustelu itsemäärittelystä tukahdutetaan ja laki runnotaan läpi hiljaisuudessa.

https://www.spectator.co.uk/article/the-document-that-reveals-the-remar…

Justhan sanoin ja laitoin, että päättäjät ovat naisia tässä asiassa, mikä oli liian vaikeaa, 11 naisministeriä ja 7 miesministeriä plus GaysteriHaavisto, joka ei ole mikään mies, vaan ämmä.

Vierailija
70/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyllä?

Koska, nykytila on perustuslain vastainen.  Itsemäärittelyoikeus ei kavenna kenenkään perusoikeuksia.

Suomi on silti edelleen täynnä lakeja, jotka ovat tai ainakin niitä tulkitaan edelleen perusoikeuksien vastaisesti. Mikäli perusoikeuksia halutaan kaventaa, tulee aina ongelmaksi mitä oikeuksia kavennetaan. Perustuslain lähtökohta kuitenkin on, että perusoikeudet kuuluvat kaikille.

Oman biologisten toimintojen määrittely ei kuulu kenellekään itselleen. Mm. Lääkärit voivat katsoa onko kilppari liian aktiivinen vai hiljainen, ei liika- tai vajaatoimintaa saa alkaa lääkitsemään, kun potilas itse on sitä mieltä. Omat sukuelimet määrittelee myös testosteronituotannon ja sen myötä syntyvän fysiikan. Niin kauan kuin fysiikka tai hormonituotanto on miehen tai naisen, ei pitäisi juridisesti kyetä tekemään lääketieteen piiriin kuuluvaa määrittelyjä muuksi.

Kyllä, mutta laki koskee juridista sukupuolta, ei biologista. 

Minun puolestani laki voi tulla voimaan, ei koske minua eikä ole minulta pois. Luotan siihen, että ne mahdolliset muutamat häiriköt saadaan kyllä kuriin. Enkä usko, että kukaan vaihtaa juridista sukupuoltaan ja vaihtaisi passia jne. vain päästäkseen ahdistelemaan naisia. Ja jos niin tekee, ahdistelee naisia ilman tätä lakiakin. Häiriköt voidaan poistaa uimahalleista ja vessoista kuten tähänkin asti on tehty. 

No se, että sinä et "usko", että kukaan vaihtaa juridista sukupuoltaan vain päästäkseen ahdistelemaan naisia, ei merkitse mitään, koska näin nimenomaan tapahtuu. Sinun uskomuksistasi riippumatta.

Esim. Skotlannissa tehdyn selvityksen mukaan puolet transidentifioituvista vangeista oli vaihtanut juridista sukupuoltaan vasta saatuaan tuomion. Käytännössä miesrikolliset ilmoittavat tuomionsa saatuaan, että identifioituvat naisiksi, ja heidät sijoitetaan naisvankilaan. 

https://www.thetimes.co.uk/article/half-of-scottish-trans-prisoners-cha…

Samoin Skotlannissa aiemmin tänä vuonna julkaistu tutkimus osoitti, että miesrikolliset, jotka ovat identifioituneet naisiksi ja sijoitettu sen perusteella naisvankilaan tuomionsa ajaksi, vaihtavat sukupuolimerkintänsä takaisin mieheksi päästyään vankilasta.

https://www.scottishdailyexpress.co.uk/news/scottish-news/anger-trans-i…

Vierailija
71/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlannissa sitä vaihdellaan, että päästään naisten vankilaan. Puolet trans-identifioituvista miesvangeista aloittaa "transition" tuomion julistamisen jälkeen.

https://www.scottishdailyexpress.co.uk/news/scottish-news/male-prisoner…

Niin olitko lataamossa välillä? Tästä on lyöty palstalla vetoa.

Vierailija
72/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no naisethan tästä ensimmäisenä pääsee nauttimaan, kun alkaa pukuhuoneissa pyörimään näitä ilmoitusnaisia. salakatselu/kuvaus ym. oheisongelmat ei varmasti päädy median otsikoihin. joten ihan kiva nähdä, kuinka paljon hallituksen kannattajia sitten saa tuomion.

Vierailija
73/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituskilpailussa et pärjäisikään niin piti keksiä toisenlainen voinafantasia. Feninistien hyväksymä sellainen.

Ei ole fantasia, Vuohijoki teki 193kg juuri kisoissa ja on Suomen paras naisten sarjassa, minä olen tehnyt harrastajamiehenä 220kg.

-ENsi vuonna naisten sarjan ennätys on mun nimissä ja olen siis mies!

Vierailija
74/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha äänestellä. Tottakai sukupuolen pitää olla ilmoitusasia, eikös se ole myös saamelaisilla ihan ilmoitusasia?

Vierailija
75/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion muuttaa sukupuoleni naiseksi, jotta vältän armeijan ja siviilipalveluksen. Elän toki muuten miehenä.

Vierailija
76/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ihmisoikeus muuttaa sukupuolta, muutenkin sukupuoli-indentiteettiasioita pitäisi hoitaa psykiatrialla, ei kirurgialla.

-Varsinkaan lapsilla.

PS Katsokaa Markus Kortesaho, niin näette, mitä meidän pukkareihin on tulossa.

Vierailija
77/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha äänestellä. Tottakai sukupuolen pitää olla ilmoitusasia, eikös se ole myös saamelaisilla ihan ilmoitusasia?

Eikös se ole geenitesti? Vähintään 90%, paitsi tietysti metsäsaamelaisissa, joita ei ole olemassakaan. Yksinkertaista tämä intersektionaalinen marxilainen feminismi, kun sen osaa.

Vierailija
78/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä äänethän menevät tismalleen kuin Irlannissa: vain 17% irlantilaista kannattaa juridisen sukupuolen itsemäärittelyä. Kaikista vähiten naiset. Mutta kiinnostaako päättäjiä Suomessa kuunnella naisia? Ei kiinnosta. Tammikuussa tämä on meilläkin todellisuutta.

https://thecountess.ie/first-irish-public-poll-on-gender-debate/

Jos et ole huomannut, niin KAIKKI MERKITTÄVIMMÄT PÄÄTTÄJÄT PÄÄMINISTERISTÄ ALKAEN ON NAISIA, JA NÄMÄ NAISET PÄÄTTIVÄT TÄSTÄ, eli lopeta miesten syyllistäminen asiassa.

Aamen.

Vierailija
79/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolia on miljoona!

Vierailija
80/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että pitää saada itse määritellä. Estää varmasti myös turhia peruuttamattomia leikkauksia yms, jos voi toteuttaa itseään ilman että menee hoitoihin. Sitten vaihtaa takaisin, jos ei ollutkaan se oma juttu.

Se että joku lähtisi tuohon rumbaan vaan, että saa mennä naisten pukkariin on käsittämätöntä huuhaata. Ei siellä ovella nyttenkään mitään papereita katsella, samalla tavalla kuka vaan voi mennä. Ja jos joku käyttäytyy epäasiallisesti vartija kutsutaan paikalle ja henkilö poistetaan. Jos joku haluaa tehdä väkivaltaa, niin ei se pahvinen tikkuakan kuva sitä estä.

Mihin rumbaan? Jos hallituksen lakiesitys menee läpi, ei tarvita muuta kuin että kirjoittaa nettihakemukseen miksi "kokee" olevansa vastakkaista sukupuolta kuin oikeasti on, odottaa 30 päivää, ja siinä kaikki. Ei siinä mitään rumbaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän