YLE: mies ei saa olla hoikka
Eetu on 21v sairaanhoitaja, ja on kuullut ikänsä hoikkuudesta.
https://yle.fi/aihe/a/20-10003483
Siis...mitä?
Eihän artikkelin nuori mies ole erityisen hoikka, vaan tismalleen entisajan työmiehen mitoissa. Hoikka ja jäntevä, käsivarsista näkee että on käyty salilla.
Täysin mielipuolista että miehen pitäisi olla ylipainoinen ja vähintäänkin ylipainon rajalla, ja hoikka saa olla korkeintaan kun on pitkä, lihaksikas ja harteikas. Ihan täyttä dystopiaa.
Mikä tässä on taustalla?
Olen itse kuullut samanlaisia juttuja, enimmäkseen naisilta mutta myös miehiltä. Ja jätettäköön sanomatta mikä näitä ihmisiä yhdisti.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Näin amerikkalaisen joulumainoksen jossa mies treenasi vatsalihaksia ja sille ojennettiin joku sixpäkkitölkkipaketti ja sanottiin että tässä ainut sixpäkki mitä tarvitset. Tää on ilmeisesti nyt tosihomma että itsensä kunnossapitäminen ei ole hyvä juttu.
Mistä lähtien sixpäkki on ollut itsensä kunnossa pitämistä? Valtaosa sellaisen omistajista käyttää horkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kohtelen naisia samalla tavalla kuin naiset kohtelee minua. Kun naiset haukkuu minua kukkakepiksi, luukasaksi, ruipeloksi, nääntyneeksi jne.
Niin minä sanon suorat sanat läskien suomiakkojen vartaloista. Piste. M25
Sitä saa mitä tilaa, naiset!!!
Tyypillisen nuoren miehen käytöstä.
Ja naiset lähtee menemään.
Et ole vielä oppinut miten nainen kesytetään.
No mutta kerrohan sinä, miten se (naisen kesyttäminen) tapahtuu.
-ohis
Puheilla ja teoilla. Niillä naiseen vaikutus tehdään.
Naiset tykkäävät miehestä joka kuuntelee, kehuu ja huomioi.
Yleensä se on miehen puheet miksi se mies ei kiinnosta, ei aina ulkonäkö.
Aivan väärin. Komean miehen töykeäkin puhe on naiselle mieluisampaa kuin ruman miehen kohteliaat sanat.
Minun mies on lihava vahva mies. Minä olen hoikka 60 kiloinen. Mieheni 100 kiloinen. Mieheni on puolustanut minua ja kimppuuni hyökättiin niin mieheni pisti hyökkääjän nippuun yhdellä iskulla.
Tyypillistä on, että ihmiset ajattelevat stereotyyppisesti asioita. Kertoo vaan kommentoijan omasta typeryydestä.
On minullekin oltu joskus ikäviä, että itsetuntoni romahti, mutta viisaammaksi kun olen tullut niin väliäkö toisten mielipiteillä. Kyllä jäbä saa tuolla ulkonäöllä ihan kenet vaan, että voi olla pelkkää kateellisten panettelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin amerikkalaisen joulumainoksen jossa mies treenasi vatsalihaksia ja sille ojennettiin joku sixpäkkitölkkipaketti ja sanottiin että tässä ainut sixpäkki mitä tarvitset. Tää on ilmeisesti nyt tosihomma että itsensä kunnossapitäminen ei ole hyvä juttu.
Kyllä tuo kehopositiivisuuspropaganda taitaa olla ihan tarkoituksellista. Sehän hyödyttää vallanpitäjiä jos kansa on laiskaa ja huonokuntoista. Ei ole pelkoa että kovin aktiivisesti lähtevät kadulle osoittamaan mieltään
Kukaan ei tule VKK mielenosoituksiin koska Suomalaiset eivät tue Kremlin piipityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat miehekkään miehen. Ei toista naista.
Kalajamahainen plösö ei ole miehekäs.
Itse pidän juurikin ruon tyyppisistä miehistä, hoikista ,jäntevistä. Isot läskit miehet tai salikörmyt eivät viehätä. Varmasti moni nainen on samma mieltä.
Ja siltä väliltä ei ole mitään? Mun mies on leveää tekoa, sellainen miehisen jämäkkä peruskallio, voimakas, mutta ei salipullistelija, ei mikään kaksoisleukainen ähkivä lyllertäjä, mutta sopivasti pehmeän tuntuinen. Ihana halata, kömpiä kainaloon ja lepuuttaa päätä muutakin kuin luita tai kovia lihaksia vasten. Ja se tunne, kun hukun tämän karhuni syleilyyn... Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan montaa kommentoijaa pelottaa juuri se, että entäpä jos tämä mieshoitaja ei jaksaisikaan nostaa minua tms. Jos (pienikokoinen) naishoitaja ei jaksa, niin voi vain ajatella, että no hän ei liene kovin vahva, ihan normaalia. Se on varmaan aika haavoittuvainen tila olla toisen nosteltavana, siirreltävänä yms., etenkin jos on isokokoisempi naishenkilö, ja se saattaa sitten purkautua tuollaisina epäasiallisina kommentteina.
Kivan näköinen ja kokoinen mieshän tuo jutun hoitaja on! Näin ne vaan kehoon liittyvät kommentit jäävät niin helposti itse kunkin mieleen. Siksi sellaisia kommentteja pitäisikin välttää ihan viimeiseen asti, vaikka itse ajattelisi vain huumorilla heittävän.
Tämä. Ei niitä potilaita oikeasti se hoikkuus haittaa, vaan pohjimmiltaan luultavasti siinä on tästä huolesta kyse. Eikä tietenkään ole oikein arvostella silti toisen ulkonäköä. Täällä on myös ihan ihmeellisiä viestejä, joissa sitten jostain syystä haukutaan ylipainoisia naisia? Eihän heillä ole mitään tekemistä tämän jutun kanssa, vaan suurin osa noista kommenteista on tullut jutun miehellä ammattinsa kautta ja joissa pointti on ollut se ettei hänellä olisi tämän takia muka tarpeeksi voimaa.
Älytön juttu. Ihan normaali Nico-Petteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kohtelen naisia samalla tavalla kuin naiset kohtelee minua. Kun naiset haukkuu minua kukkakepiksi, luukasaksi, ruipeloksi, nääntyneeksi jne.
-ohis
Sama kuin olisit sanonut, että ruualla ja juomalla, niillä terveenä pysyy. ;-)
-ohis
No, usko mitä haluat, mutta älä valita, jos et saa naista.
En valita. Tai ehkä korkeintaan sitten, jos tässä vielä lepakoksi kehtaan ruveta.
-ohis
Niin, ehkä nuo ylipainoisten naisten haukkujat on naisia, jotka esiintyy miehinä.
Määppä tuota tiiä. Itselläni ei kuitenkaan riitä motivaatio sen paremmin alteregoiluihin, kuin haukkumisiinkaan. Jos tulkitsit sukupuoleni päin persettä, niin oma vastuusi. No sattuuhan näitä, ja eiköhän tää sivujuonne tullut nyt taputeltua. Peace. ;-)
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla 21-vuotias sairaanhoitaja. Lukiosta tai amiksesta valmistuu 19-vuotiaana ja sen jälkeen kestää vielä 3,5 vuotta opiskella sairaanhoitajaksi. Veikkaanpa että tuo Eetu on opiskellut amiksessa lähihoitajaksi, suuntautumisalana ensihoito. Eli on ensihoidon lähihoitaja.
Niin että opiskelija loppusuoralla ei voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan montaa kommentoijaa pelottaa juuri se, että entäpä jos tämä mieshoitaja ei jaksaisikaan nostaa minua tms. Jos (pienikokoinen) naishoitaja ei jaksa, niin voi vain ajatella, että no hän ei liene kovin vahva, ihan normaalia. Se on varmaan aika haavoittuvainen tila olla toisen nosteltavana, siirreltävänä yms., etenkin jos on isokokoisempi naishenkilö, ja se saattaa sitten purkautua tuollaisina epäasiallisina kommentteina.
Kivan näköinen ja kokoinen mieshän tuo jutun hoitaja on! Näin ne vaan kehoon liittyvät kommentit jäävät niin helposti itse kunkin mieleen. Siksi sellaisia kommentteja pitäisikin välttää ihan viimeiseen asti, vaikka itse ajattelisi vain huumorilla heittävän.
Miksi kaikki olettaa, että se on pääasiassa naiset, jotka ovat näitä kommentteja antaneet?
No eihän ne olleetkaan. Jutussa sekin tulee ilmi, että ihan miehiäkin asialla olleet. Ja mummoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Naiset tykkäävät miehestä joka kuuntelee, kehuu ja huomioi.
Yleensä se on miehen puheet miksi se mies ei kiinnosta, ei aina ulkonäkö.
Aivan väärin. Komean miehen töykeäkin puhe on naiselle mieluisampaa kuin ruman miehen kohteliaat sanat.
Naiset ei halua olla terapeutteja teille miehille. Ja naiset kyllä tykkäävät eri näköisistä ja kokoisista miehistä.
taas ylen luotettava 100000e maksanut tutkimus. ylen hyvillä palkoilla itsensä laardiksi lihottaneet toimittajat kokevat laihemmat rumiksi. onkohan ylessä yhtään alle 90kg toimittajaa
Itse olen 183 cm ja 54 kg, sanoisin Eetulle että laihduta.
Jos alkaakin joskus lihomaan tai rotevoitumaan, saa varmasti kuulla siitäkin kuittia. Tietyn tyyppiset ihmiset haluaa aina kommentoida toisen ulkomuotoa vähätellen tai ihmetellen.
Eetu on normaalipainoinen ja lihaksikas eli juuri ihanne, josta naiset pitävät. Ne, jotka muuta väittävät ovat joko kateellisia tai huonoitsetuntoisia ja pelkäävät, ettei heidän ylipainoaan hyväksytä.
Otsikko on muuten harhaanjohtava. Kyse on vahvuudesta, eikä hoikkuudesta. Jaksaako nostaa, eikä että onko hoikka.
Alle satakiloiset punnitaan neuvolassa.
Taas tuota syöpäformaattia. En lue.
En ole hoikka nainen, vaan pyöreä (mutten lyhyt ja alle 100 kg painan) ja pidän nimenomaan hoikista miehistä. Iskävatsat ja salipullistelijat ei sytytä. Outoa, jos miehellä on suuremmat rintalihakset kuin naisella rinnat, mutta omapa on asiansa. Pieni ylipaino pukee paremmin naisia kuin miehiä. Jotkut hoikat miehet syttyvät meistä runsaammistakin naisista.
Nolaa haukkujan. Sen, joka alunperin alkoi haukkua.