YLE: mies ei saa olla hoikka
Eetu on 21v sairaanhoitaja, ja on kuullut ikänsä hoikkuudesta.
https://yle.fi/aihe/a/20-10003483
Siis...mitä?
Eihän artikkelin nuori mies ole erityisen hoikka, vaan tismalleen entisajan työmiehen mitoissa. Hoikka ja jäntevä, käsivarsista näkee että on käyty salilla.
Täysin mielipuolista että miehen pitäisi olla ylipainoinen ja vähintäänkin ylipainon rajalla, ja hoikka saa olla korkeintaan kun on pitkä, lihaksikas ja harteikas. Ihan täyttä dystopiaa.
Mikä tässä on taustalla?
Olen itse kuullut samanlaisia juttuja, enimmäkseen naisilta mutta myös miehiltä. Ja jätettäköön sanomatta mikä näitä ihmisiä yhdisti.
Kommentit (204)
Ei voi olla 21-vuotias sairaanhoitaja. Lukiosta tai amiksesta valmistuu 19-vuotiaana ja sen jälkeen kestää vielä 3,5 vuotta opiskella sairaanhoitajaksi. Veikkaanpa että tuo Eetu on opiskellut amiksessa lähihoitajaksi, suuntautumisalana ensihoito. Eli on ensihoidon lähihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun naiset nykyään pullavia niin hoikka mies ei kelpaa.
Isojen naisten itsetunto ei kestä kun mies on hoikempi.
Naisilla on pakkomielle verrata, ja he uskovat tosissaan näyttävänsä pienemmiltä isomman miehen rinnalla (reality check: etten todellakaan näytä, ette ole miehen vartalon ulokkeita).
Ehkä naisena ajattelen, että mies menisi esim. seksiä harrastaessa rikki.
Jos miehen rikki menemistä pelkää, niin olisko aika alkaa laihduttamaan.
EriOlen sellainen kuin olen ja minulla on mies, joka on isokokoisempi kuin minä.
Ja jos tulisi ero niin voin olla yksinkin. Minulla on 2 lasta ja olen kiinnostunut tietyistä harrastuksista joten en välttämättä tarvitse miestä, jos nykyinen lähtisi. Käyn töissä ja viikonloput on muutenkin aika lyhyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen samanlainen ja läskit suomiakat aina haukkuvat kukkakepiksi. M25
Puhutpa rumasti naisista.
Rumasti? Miten sitten selität tuon naisten tavan puhua rumasti miehistä?! M25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nuo kommentoijat uskovat naisten voivan selvitä ensihoitajan työstä, jos miehelle kommentoidaan? En ole itse ensihoitaja enkä siis tiedä, että selviävätkö naiset siitä ilman miesparia. Sen tiedän, että naisille pääsykokeet ovat helpommat, kuten poliisissakin.
Äläpä jauha kakkaa. Ensihoidossa on ihan samat pääsykokeet kaikille. Työstä on selvittävä myös niin että työparina on kaksi naista.
Ei tuo taida olla ensihoidon pääsykokeissa käynytkään.
Hoikat miehet ei sytytä. Kyllä miehellä pitää vähän vatsaa olla. Tykkään sellaisista nallekarhumaisista miehistä. Olen itse hoikka nainen.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
On ihmisillä ongelmat. Eiköhän paljon suurempi ongelma ole ihmisten lihavuus,
Niin, ei kannattaisi masentaa ihmisiä haukkumalla heitä koko ajan, koska masennus lisää painoa. Ja naiset joutuvat syömään e-pillereitä jne.
Itse söin e - pillereitä vaikka kuinka monta vuotta, synnytin 2 lasta ilman kivunlievitystä ja nyt minun täytyisi taas olla se joka ottaa kierukan, saa pelätä, että hiukset lähtee, naama tulee täyteen finnejä.
Ootko kondomeista kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskikö on nyt kauheasti pahempi sana kuin kukkakeppi. Vai pitääkö kunnon miehen nyt vähän kestää chillinä kun nälvitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumasti? Miten sitten selität tuon naisten tavan puhua rumasti miehistä?! M25
Tuskinpa miehistä puhuttaisiin yhtään mitään, mutta itse te aina aloitatte naisten ylipaino keskustelun.
Miehet alkavat aina puhua naisten ylipainosta ja sitten naiset alkavat katsoa miesten pituutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskikö on nyt kauheasti pahempi sana kuin kukkakeppi. Vai pitääkö kunnon miehen nyt vähän kestää chillinä kun nälvitään.
Niin, ehkä voisit käyttäytä silti hyvin. Tiedätkö että pahaan kuuluu vastata hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksi kertoo kuka on normaalipainoinen ja kuka ei. Kuvan perusteella Eetu on normaalipainoinen. Se ei ole mikään mielipide asia.
Minä olen normaalipainon ylärajalla 178cm 81 kg m37. En ole hoikka. Painoin joskus 103kg. Mikähän virtahepo silloin olin. En ainakaan roteva vaan se oli silkkaa läskiä.
Hoikka ei tarkoita alipainoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
75kg mies on monelle naiselle liian kevyt.
Ennen naiset painoivat noin 50kg mutta kun ovat nykyään 75-120kg niin eihän se 75kg mies oikein ole mitään enää...
Jos olisin 50 kg olisin painoindeksin mukaan merkittävästi alipainoinen... T: 170 cm pitkä nainen joka on normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse miehet haukkuvat, että naiset on isokokoisia ja sitten kun naiset haluavat itseään pidemmän ja isomman miehen niin alkaa kauhea valitus, että lyhyemmät ja pienemmät miehet ei kelpaa.
Eli te miehet itse aiheutatte puheillanne näitä juttuja.
Onko Eetu haukkunut? Olenko minä haukkunut? Ovatko kaikki miehet haukkuneet?
Miksi jonkun muun harrastamat haukkumiset oikeuttaa viattomien vähättelyn ja solvaamisen?
-eri
Miksei ne heikompirakenteiset miehet ja naiset voi olla keskenään ja sitten skrodemmat keskenään? En kyllä oo ikinä törmänny tämmöseen, itse tykkään isommista miehistä enkä ymmärrä miten se olisi kenellekään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä voisit käyttäytä silti hyvin. Tiedätkö että pahaan kuuluu vastata hyvällä.
Jos nainen sanoo sinua kukkakepiksi niin sano naiselle, että jaa mutta sä olet tosi kaunis.
Ehkä se nainen alkaa tykkäämään susta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Niin, ei kannattaisi masentaa ihmisiä haukkumalla heitä koko ajan, koska masennus lisää painoa. Ja naiset joutuvat syömään e-pillereitä jne.
Itse söin e - pillereitä vaikka kuinka monta vuotta, synnytin 2 lasta ilman kivunlievitystä ja nyt minun täytyisi taas olla se joka ottaa kierukan, saa pelätä, että hiukset lähtee, naama tulee täyteen finnejä.
Siinäpä se, kun mies ei haluaisi käyttää kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Miehet valittavat, että eivät hakua käyttää kondomia, mutta itse ei tehdä mitään ehkäisyn eteen.
Jos nainen syö e-pillereitä ja lihoaa niin siitäkin saa kuulla.
Alkaa mennä maku miehiin kokonaan.
Kohta riittää pelkkä dildo.
Eikö niitä e-pillereitä ole kalorittomiakin?
Vierailija kirjoitti:
Hoikkien miesten ei ole pakko seurustella Suomessa ylipainoisten naisten kanssa. Kukaan ei pakota. Voitte ihan rauhassa valita itsellenne sen hoikan vaimon.
Ilmeisesti sarkasmia. Tiedät ettei ole mahdollista, koska a) hoikkia naisia ei ole riittävästi ja b) naiset eivät pidä hoikkia miehiä miehinä
Ai, ihan ettei SAA. Että on ihan kielletty? Taas tätä itkua, jos ei vastaakaan ihan jokaisen naisen mieltymyksiä. Onko tämä nuorempi sukupolvi tällaista itkijäsukupolvea? Ei mitään itsetuntoa ja positiivisuutta? Keksitään näitä ulkonäköjuttuja, jos ei kelpaa. Vaikka oikeasti se kelpaaminen tulee ihan muualta.
En minäkään naisena ole miesten ihanne. Osa naisista sentään oikeasti haluaa hoikan miehen! Minä taas olen normaalipainoinen, mutta minulla ei ole koskaan missään painossa ollut vyötäröä tai peppua. Itkenkö sitä lehdissä ja somessa, ettei kukaan halua mua, koska miesten ihanne on 100% erottuva vyötärö ja peppu? Ei ole miestä, joka nimenomaan haluaa peputtoman ja vyötäröttömän. Ei, en itke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Siinäpä se, kun mies ei haluaisi käyttää kondomia.
Käytä itse kondomia äläkä keksi hölmöjä tekosyitä lihavuudellesi.
Olen sellainen kuin olen ja minulla on mies, joka on isokokoisempi kuin minä.