Suositelkaa kirjoja!
Suositelkaa kirjoja, jotka eivät olisi liian synkkiä tai jännittäviä. Ei kuitenkaan myöskään ihan viihdekirjallisuutta... Saa olla kauno- tai tietokirjallisuutta, esseitä, mitä vaan. Tuntuu, että aina kun tartun kirjaan, se onkin jotain masennuselämäntuskakamaa, jota en jaksa lukea. Aihepiireistä kiinnostaa historia, kulttuurit, taide...
Kommentit (21)
John Kennedy Toolen "Typerysten salaliitto" jaksaa aina viihdyttää. Kaunokirjallisesti myös ansiokas.
Tuntematon sotilas,Väinö Linna. Kuuluu yleissivistykseen, ainakin heille,joita todellinen suomalainen sielunmaisema kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu
Tämä on paras kirja, jota ihminen voi lukea.
Suosittelen kirjaa nimeltä: Mumman hyydekaakkureseptit
Raamattu. Se PITÄISI kyllä lukea. Ja vahvasti suosittelen niin tekemään.
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä." (Jeesus)
"Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!" (Ilmestyskirja 1:3)
Stradal: Keskilännen keittiöt. Kirjan lukemisesta on jo aikaa, mutta siitä jäi hyvä mieli. Romaanissa käsitellään useiden hahmojen suhdetta kokkaamiseen, kaikki nivoutuu yhteen lopussa.
Hauskat komedialliset kirjat, joissa on huumoria paljon. Rentouttavia lukea, nauru tulee väkisin.
Minusta kiva kirja oli yksityisetivänä Stockmannilla toimivasta miehestä. Mielenkiintoinen lukea.
Muistaakseni kirjoittaja oli joku Terras. Jännittäviä ja hauskoja taåahtumia siinä sattui.
Se oli miehellä lainassa kirjastosta, mutta kun flunssasena makoilin petissä, tulin myös itse lukeneeksi sen.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu
Ap sanoi, että ei masennuselämäntuskakamaa.
Vierailija kirjoitti:
Hauskat komedialliset kirjat, joissa on huumoria paljon. Rentouttavia lukea, nauru tulee väkisin.
Nimeä joitakin! Omassa kirjahyllyssä tuntuu olevan enemmän eeppisiä draamankaaria, seikkailuita ja liikuttavia kirjoja. Ne rennot kirjat on jääneet kirjaston hyllylle, vaikka niitäkin joskus kaipaa.
Aihe vapaa - Vauva.fi-keskustelujen parhaat
https://www.prisma.fi/tuotteet/100194294/aihe-vapaa-vauva-fi-keskustelu…
Knut Faldbakken: Häämatka. Ilmestyi joskus 80-luvun alussa. Hyvin kirjoitettu, aika hauska parisuhdedraama. Löysin kirjaston lahjoitushyllystä ja on kyllä tosi viihdyttävä.
Itsellä kesken Noam Chomskyn kirjoittama teos nimeltään -maailmanvalta vai maailmanloppu.
Keskittyy kansainvälisen suurvaltapolitiikkaan painottuen yhdysvaltain politiikkaan maailman napana.
-kylmis
Onneksi äitinin kuoli ei nimestään ja aiheestaan huolimatta ole synkkä. Mustaa huumoria ja mukaansa tempaava
Aapinen