YLE: mies ei saa olla hoikka
Eetu on 21v sairaanhoitaja, ja on kuullut ikänsä hoikkuudesta.
https://yle.fi/aihe/a/20-10003483
Siis...mitä?
Eihän artikkelin nuori mies ole erityisen hoikka, vaan tismalleen entisajan työmiehen mitoissa. Hoikka ja jäntevä, käsivarsista näkee että on käyty salilla.
Täysin mielipuolista että miehen pitäisi olla ylipainoinen ja vähintäänkin ylipainon rajalla, ja hoikka saa olla korkeintaan kun on pitkä, lihaksikas ja harteikas. Ihan täyttä dystopiaa.
Mikä tässä on taustalla?
Olen itse kuullut samanlaisia juttuja, enimmäkseen naisilta mutta myös miehiltä. Ja jätettäköön sanomatta mikä näitä ihmisiä yhdisti.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Tuo miehen ulkonäön kommentointi on onneksi 1.1.2023 alkaen seksuaalista häirintää.
Siinä lautajonneillakin loppuu toisten haukkuminen ja tää-määkinä, kun alkaa rapsahdella tuomioita. Ei ole enää mitään peruskiusaamista vaan seksuaalista häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mahtaa oikein liikkua sellaisen ihmisen mielessä, joka katsoo oikeudekseen arvostella toisen ulkonäköä? /quote]
Taitaa olla joillakin ihmisillä ns.liskoaivojen tai vaistojen mukaista toimintaa koska toisen ulkonäön kommentointia tekevät monet ihmiset ihan luonnostaan riippumatta siitä, onko ihminen selvin päin vai päihtyneenä. Toki päihtyneenä vielä useammin. Jotkut ihmiset ovat luonteeltaan sellaisia että he tykkäävät puhua asioista suoraan ilman minkäänlaista hienostelua, eivätkä paljoa välitä vaikka toinen pahoittaisikin siitä mielensä.
Mitä ihmeen itsetunto ulinaa tuollaisesta kommentista pitää ottaa? Antaa samalla tavalla takaisin. Jos minua haukkuu joku ja hän olisi läski niin kommentoisin hänen painoaan oikein reilusti.
Siis hän on ihan normaalipainoinen. Nuorin poikani on 49kg ja 175cm ja hän on laiha. Paino ei nouse edes ruuan joukkoon laitettavilla öljylisillä ja energiavalmisteilla mitä syötetään laitosvanhuksille.