TE-toimisto olettaa että ilman autoa pitää ottaa vastaan työpaikka 70 kilometrin päästä??
Siis pääseehän sinne juu bussilla, mutta pitäisi herätä viideltä ja lähteä 5.30 aamulla ja kotona olisi joskus kuuden jälkeen illalla, jos ehtii oikeaan bussiin. Jos ei ehdi niin menee tunti kauemmin.
Jos ostan pienipalkkaista työtä varten auton niin kaikki tienaamani rahat menee joko auton lainanlyhennyksiin tai ostan jonkun rotiskon alle tonnilla ja laitan parin kuukauden välein kaikki rahat autoremppaan.
Nyt joku järki tähän hommaan hei...
Kommentit (887)
Vierailija kirjoitti:
Muistelen että työssäkäyntialueen säde on 80 km. Sen hurauttaa tunnissa, eikä maalaisuus ole validi syy olla ottamatta työtä vastaan.
Autoja saa kaupasta.
Maalla ihmisillä yleensä onkin auto, koska muuten ei pääse mihinkään. Poliitikkojenkin pitäisi ymmärtää tämä, kun alkavat säätää ilmastoideologiansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti pitäisi jokaisen hankkia kahdeksantoista vuotiaana, ihan kuten minkä tahansa peruskoulutuksen, koska se on tärkeä seikka työllistymisen kannalta.
Ja omatoimisuuden. Terve ihminen ei saa tuudittautta siihen, että aina autetaan ja passataan. Moni on muuttanut maaseudulle vältelläkseen työtä. Moni on elänyt siellä koko ikänsä muiden maksamilla veroilla.
Terve ihminen ei tarvitse autoa pk-seudulla eikä jalkavammainenkaan voi ajaa autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti pitäisi jokaisen hankkia kahdeksantoista vuotiaana, ihan kuten minkä tahansa peruskoulutuksen, koska se on tärkeä seikka työllistymisen kannalta.
Olen hankkinut ajokortin 18 vuotiaana, mutta se on mennyt umpeen joten pitää käydä autokoulu ja ajaa ajokortti uudestaan. Luonnollisesti en tarvinnut ajokorttia ikinä enkä ajanut autoa kuin kerran yksin ja sekin oli bussilakon aikana. Luonnollisesti toimistotöissä ei myöskään tarvita autoa pk-seudulla eikä opettajan töissäkään eikä edes valtion virkamiehen töissä valtion virastossa.
Mennyt umpeen, ajokortti? Joko olet 70-vuotias ja eläkkeellä muutenkin?
Vierailija kirjoitti:
Itse panostin mieluummin yliopistokoulutukseen, niin ei tarvitse herätä keskellä yötä ja ajaa toiselle paikkakunnalle hanttihommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelen että työssäkäyntialueen säde on 80 km. Sen hurauttaa tunnissa, eikä maalaisuus ole validi syy olla ottamatta työtä vastaan.
Autoja saa kaupasta.
Maalla ihmisillä yleensä onkin auto, koska muuten ei pääse mihinkään. Poliitikkojenkin pitäisi ymmärtää tämä, kun alkavat säätää ilmastoideologiansa kanssa.
Minä en asukaan maalla vaan pk-seudulla. Valitettavasti pk-seudun työnantajat palkkaavat mielummin sen monen sadan kilometrin päässä asuvan maalaisen kuin viereisellä kadulla asuvan kaupunkilaisen.
Vierailija kirjoitti:
Autoja saa kaupasta.
Kokoaikatyössä edestakainen työmatka 3 tuntia, osa-aikatyössä 2 tuntia. Jos on sen ylittävä työmatka, niin työstä kieltäytymiselle on pätevä syy. Mutta onhan meillä näitäkin työttömiä, joiden mielestä työmatka saisi olla enintään 10 min ja siksi kehitellään kaikennäköiset tekosyyt, että "alueellani ei ole töitä" kun ei jakseta omaa naapurustoa kauempaa katsoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse panostin mieluummin yliopistokoulutukseen, niin ei tarvitse herätä keskellä yötä ja ajaa toiselle paikkakunnalle hanttihommiin.
Maisterina tarjotaan vain tonnin siivoustöitä tai ryhtymistä kansanedustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo matka polkupyörällä taittuu kun varaa 5 tuntia matkaan, talvella vähän enempi.
Jos olet Vihreä,niin juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja omatoimisuuden. Terve ihminen ei saa tuudittautta siihen, että aina autetaan ja passataan. Moni on muuttanut maaseudulle vältelläkseen työtä. Moni on elänyt siellä koko ikänsä muiden maksamilla veroilla.
Olem omatoiminen ja haluan tehdä itse kaiken, mutta minun ei anneta olla omatoiminen vaan halutaan ulkoapäin määrätä ja ohjailla minun puolesta kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoja saa kaupasta.
Minä en asukaan maalla vaan pk-seudulla. Valitettavasti pk-seudun työnantajat palkkaavat mielummin sen monen sadan kilometrin päässä asuvan maalaisen kuin viereisellä kadulla asuvan kaupunkilaisen.
Mihinköhän tämä väite perustunee? Onko sinulta useinkin kyselty haastattelussa kotiosoitettasi? Mitä väliä työnantajalle muka on sillä, missä työntekijänsä asuvat? Ei nyt ihan lähtenyt uskottavasti tämä tekosyysi.
Vierailija kirjoitti:
Työttömillä sitten on aina tekosyitä :D
Tuossa tapauksessa kyllä ihan oikeita syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo matka polkupyörällä taittuu kun varaa 5 tuntia matkaan, talvella vähän enempi.
Jos olet Vihreä,niin juuri näin.
Valitettavasti haluat palkata persun tai kepun, vihreä homoseksuaali ei kelpaa työntekijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeastikoulutetut projektityöntekijät ja kenttätutkimusta tekevät ne vasta autoa tarvitsevatkin. Joku tusinamaisteri pääsee julkisillakin.
Meet varjoliitimellä duuniin, tai jos on järvi välissä, pörräytät moottoriveneellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoja saa kaupasta.
Mihinköhän tämä väite perustunee? Onko sinulta useinkin kyselty haastattelussa kotiosoitettasi? Mitä väliä työnantajalle muka on sillä, missä työntekijänsä asuvat? Ei nyt ihan lähtenyt usko
Kyllä sillä on väliä, vaikkapa tyhmä maalainen ei huomaa, että työnantaja varastaa miljoonien edestä tietokoneita tai palkkaamalla maalaisen monen sadan kilometrin päästä työllistetään takseja, busseja, muuttofirmoja jne ja mielistellään kepun kannattajia palkkaamalla vain maalaisia kepuja.
Myöskään sinkkuja homoseksuaaleja ei palkata vaan pitää olla ydinperhekulissit ja poika/tyttöystävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeastikoulutetut projektityöntekijät ja kenttätutkimusta tekevät ne vasta autoa tarvitsevatkin. Joku tusinamaisteri pääsee julkisillakin.
Projektityö on määräaikainen. Hirveästi on 1-3 kk määräaikaisuuksia ja ne vakituiset työpaikat menee omille vaimoille, muille sukulaisille tai salarakkaille.
Eikös työn tekemisen pitäisi kuitenkin olla ihmisen prioriteettilistalla aika korkealla? Tämä systeemi meidän ns.hyvinvointiyhteiskunnassa jossa se työttömyysetuus vaan tulla tupsahtaa tilille hämärtää tosiasioita ja tekee joistain ihmisistä kranttuja ja jäädään odottamaan vaan sitä täydellistä työpaikkaa täydellisellä sijainnilla. Kyllä työn perässä voi muuttaa ja muuttaa vielä toisenkin kerran. Koska sillä työllä saa CV:n täytettä, joka taas lisää mahdollisuuksia saada muita töitä (näin karkeasti). Työ kerryttää myös eläkettä. On tosi rankkaa käydä työssä kun aikaa menee 3 h päivä, olen käynyt itse vuosia. Sitten hainkin ja sain muita töitä lähempää. Mutta väliaikaisratkaisuna parempi kuin olla työtön. Elämää vain pitää järjestää sen mukaan. Mutta tämä on myös asennekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoja saa kaupasta.
Kokoaikatyössä edestakainen työmatka 3 tuntia, osa-aikatyössä 2 tuntia. Jos on sen ylittävä työmatka, niin työstä kieltäytymiselle on pätevä syy. Mutta onhan meillä näitäkin työttömiä, joiden mielestä työmatka saisi olla enintään 10 min ja siksi kehitellään kaikennäköiset tekosyyt, että "alueellani ei ole töitä" kun ei jakseta omaa naapurustoa kauempaa katsoakaan.
Kovin moni on tässäkin ketjussa sisäistänyt kuuliaisen palkkaorjan roolin. Ihmisten pitäisi heidän mielestään käyttää viikossa jopa 15 tuntia pelkkiin työmatkoihin ja tarvittaessa muuttaa työn perässä toiselle paikkakunnalle, vaikka ei ole mitään takeita siitä, kauanko se työpaikka on olemassa. Ainoa järkevä ratkaisu on lisätä etätöiden tekemistä, mutta sehän ei monelle pikkupomolle ja vainoharhaiselle työnantajalle käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle - autottomalle tarjottiin kerran työpaikkaa, jonne olisi ollut sitä lähimmältä liikennöidyltä bussipysäkiltä 30 kilometrin kävelymatka.
Minulle te-tston täti sanoi, että voisin jättää mopon (juteltiin niitä näitä ja sanoin, että pojalla on mopoikä jne) sinne bussipysäkille ja ajaa 12 kilometriä sieltä töihin.
Kuten huomaat, niin asioihin on ratkaisuja. Mutta mielestäsi olet liian hieno ihminen ajamaan mopolla, joten et sitten viitsi mennä töihin ollenkaan. Tiedätkö, että on sellaisia ihmisiä, jotka etsivät ratkaisuja ongelmissa ja sellaisia, jotka etsivät ongelmia ratkaisuissa. Arvaapa kummat menestyvät elämässä ja kohta heillä on varaa jopa ostaa auto.
Tiedätkö mille mopopojat haisee? Kiva haista sellaiselle töissä. Meillä ainakin pitää olla edustavan näköinen töissä ja jos sinne tulis kakstahdille haisevana vois saada jopa potkut.
Olen hankkinut ajokortin 18 vuotiaana, mutta se on mennyt umpeen joten pitää käydä autokoulu ja ajaa ajokortti uudestaan. Luonnollisesti en tarvinnut ajokorttia ikinä enkä ajanut autoa kuin kerran yksin ja sekin oli bussilakon aikana. Luonnollisesti toimistotöissä ei myöskään tarvita autoa pk-seudulla eikä opettajan töissäkään eikä edes valtion virkamiehen töissä valtion virastossa.