Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimisto olettaa että ilman autoa pitää ottaa vastaan työpaikka 70 kilometrin päästä??

Vierailija
07.12.2022 |

Siis pääseehän sinne juu bussilla, mutta pitäisi herätä viideltä ja lähteä 5.30 aamulla ja kotona olisi joskus kuuden jälkeen illalla, jos ehtii oikeaan bussiin. Jos ei ehdi niin menee tunti kauemmin.

Jos ostan pienipalkkaista työtä varten auton niin kaikki tienaamani rahat menee joko auton lainanlyhennyksiin tai ostan jonkun rotiskon alle tonnilla ja laitan parin kuukauden välein kaikki rahat autoremppaan.

Nyt joku järki tähän hommaan hei...

Kommentit (887)

Vierailija
881/887 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti noin vaikeaa ottaa asioista selvää ja lukea HALLITUKSEN TEKEMIÄ MUUTOKSIA TYÖTTÖMYYSTURVAAN??!!

TYÖSSÄKÄYNTIALUETTA koskeva säännös muuttuu vuoden 2024 alussa. Aikaisemmin työttömän piti ottaa vastaan työtä, joka sijaitsi enintään 80 kilometrin päässä kotoa. Nyt työssäkäyntialue poistuu ja matkaa mitataan ajalla eli työmatkat saavat kestää enintään yhteensä kolme tuntia päivässä. Osa-aikatöihin mennessä työmatkat voivat kestää enintään kaksi tuntia päivässä.

Jos tarjotusta työstä kieltäytyy, seuraa 90 päivän karenssi työttömyyspäivärahaan. Ennen se oli 60 päivää.

Jos työtön kieltäytyy yhdestä työstä, hänellä on kuukausi aikaa löytää toinen työ ennen kuin karenssi alkaa.

Ennen sai kieltäytyä töistä, jos ansiot olisivat jääneet uudessa työssä pienemmiksi kuin työttömyysturva. Enää näin ei saa tehdä.

Tuliko "

Millä se aika lasketaanko linnuntietä tai lentoreittiä? Että saa kulua bussi+ Juna+metro aikaa 3 tuntia yhteensä? Vai onko se niin että ensin kotoa 2 tunnin matka ja yhteensä 6 tuntia, niin että tulisi herätä aamu 4 aikaan ja kotona sitten kello 22 tai 24? Kuulostaa antiikin orjan työltä. Ja missä välissä ehtii syödä, pestä pyykkiä. Ja jos lapsi, missä välissä ehtii hakea ja hoitaa lapsen, tai lemmikin. Onko huomioitu näitä. Ja onko huomioitu kävelymatkaa pysäkille /asemalle kävely voi viedä lisä tunnin. 

Vierailija
882/887 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin Helsingistä satojen kilometrien päähän koulutusta vastaavan työn perässä. Jouduin ostamaan auton, muutto ja vuokra-asunto maksoi. Lisäksi maalla asuminen on ainakin minulle kalliimpaa kuin Helsingissä. Eka vuosi oli siis ehkä tappiollinen. Olen lapseton, mutta parisuhteessa, josta tuli näin osin etäsuhde.

Kannattiko? Kyllä kannatti. Viihdyn hyvin työssäni ja uudella paikkakunnalla. Jos haluan joskus takaisin pk-seudulle niin tällä työkokemuksella on paljon helpompaa löytää työpaikka kuin jos olisin tehnyt muita kuin alan hommia. Ekan tappiollisen vuoden jälkeen seuraavat vuodet ovat olleet ehdottomasti plussalla paremman palkan ja omistusasunnon oston takia (ei ole muuttotappiopaikkakunta). 

Jos unelmatyö löytyy ja lapset ei rajoita niin älkää pelätkö muuttoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/887 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyntialue katsotaan ajassa. 1.5h saa mennä yhteen suuntaan aikaa matkaan. 

Vierailija
884/887 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään aamuvuoroon klo 04.00, työt alkaa klo 06.00.  Omalla autolla ajan.

Olen tehnyt 1.5v työtä johon köröttelin 100km/pvä. Auto ostettiin työssäkäymistä varten. 

Kyllä sitä odotella saa, että se kannattava työ löytyy kävelymatkan päästä. 

Vierailija
885/887 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden autollakin töihin aina sen verran ajoissa, ettei tarvii stressata ehtiikö. Puolisen tuntia aikasemmin oon aina työpaikalla. Sit vetäsen rauhassa kahvit vielä omalla ajalla, ennekun työt alkaa.

Sama. Saa rauhassa ajaa ja aina voi olla tietöitä tai muuta hidasteita. Niimkuin on ollutkin. Oon muutenkin aina ajoissa missä vaan.

Vituttaa sellaset, ku ovat ihan aina myöhässä tai viimetipassa. Vuorotyössä se ei ole oikein sopivaa eikä tolkkua muutenkaan. 

Vierailija
886/887 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin hyvinkin pitkälti , että TE toimisto ei oleta yhtään mitään , vaan he tietävät lait, asetukset sekä käytännöt.

Jos virkailija sinulle ko työpaikkaa esittää ja siitä kieltäydyt niin siitä aiheutuvat seurauksetkin tehdään ihan työttömyysturvalain mukaisesti.

Ei virkailija ole niitä lakeja laatinut taikka päättänyt , mutta hänen on ihan virkansa puolesta niitä noudatettava.

Sinut on katsottu kyseiseen työhön sopivaksi henkilöksi mikä on jo sinänsä positiivinen asia.

Se,otatko työn vastaan vai kieltäydyt siitä on ihan oman päätöksesi varassa, kukaan ei sinua pakota. Virkailijan on kuitenkin sinun kieltäydyttyäsi tehtävä oma työnsä, eikä sekään ole mitenkään henkilökohtaista kettuilua vaan hän tekee ainoastaan työnsä niinkuin pitääkin.

Kuten usein on sanottu, jokainen tekee omat valintansa itse. Toiset vaan tekevät parempia valintoja kuin toiset.

Suomessa jokaise

Lisäksi löytyy se välimuoto: ihmisiä, jotka haluavat elää vaatimatonta, tasaista ja rauhallista elämää, tehdä töitä vaatimattomalla palkallakin, kunhan työ on kohtuullisen matkan päässä kotoa. 

Vierailija
887/887 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tuntia joka päivä matkustaa työpaikalle ja sit kotiin? Ei herrajesta. Asun Turussa ja koko työikäni olen pitänyt visusti huolta, että matka töihin kestää max 30 min, mieluimmin 20 min. Ja kävellen Aurajoen rantaa. Mikään muu ei tulis kyseeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän