Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimisto olettaa että ilman autoa pitää ottaa vastaan työpaikka 70 kilometrin päästä??

Vierailija
07.12.2022 |

Siis pääseehän sinne juu bussilla, mutta pitäisi herätä viideltä ja lähteä 5.30 aamulla ja kotona olisi joskus kuuden jälkeen illalla, jos ehtii oikeaan bussiin. Jos ei ehdi niin menee tunti kauemmin.

Jos ostan pienipalkkaista työtä varten auton niin kaikki tienaamani rahat menee joko auton lainanlyhennyksiin tai ostan jonkun rotiskon alle tonnilla ja laitan parin kuukauden välein kaikki rahat autoremppaan.

Nyt joku järki tähän hommaan hei...

Kommentit (887)

Vierailija
1/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä sitten on aina tekosyitä :D

Vierailija
2/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuvitellaan et sulla ois auto. Monelta heräisit ja lähtisit? Monelta työt alkaisi? Autollakin 80km/h tietä saattaisi ajaa n. tunti.

Ehkä kannattaa nyt tuista alkaa säästämään autoon tai otat työn vastaan ja kärvistelet bussilla siihen asti, kun saat rahat palkasta kasaan siihen autoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auto ja huomenna pitää herätä 4.30, työt alkaa 06.00.

Vierailija
4/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo matka polkupyörällä taittuu kun varaa 5 tuntia matkaan, talvella vähän enempi.

Vierailija
5/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan pitäisi ostaa sinulle auto (BMW, uudempaa mallia) + bensat.

Vierailija
6/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se nykyään ole ajan mukaan tuo työssäkäyntialue? 3 h päivässä menopaluu. Jos ei ole omaa autoa eikä liikenneyhteyksiä niin kai TE-tsto sotten voi auttaa edullisen kämpän hankinnassa liikenneyhteyksien päästä.

Asun itse 40km päässä treesta. 4km lähimmälle pysäkille eli kävelyä noin 30-40min, sitten bussilla noin 45min (jos työ treella),.

Vierailija
7/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikatyössä työmatkat saa kestää enintään 3h, osa-aikatyössä 2h. Jos autoa ei ole, ne katsotaan julkisenliikenteen mukaan. Auton hankintaan tai käytössä pitämiseen ei voi velvoittaa.

Vierailija
8/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vakityö? Muutto paikkakunnalle? Vuokra-asunto työpaikkakunnalta?

Vierailija
9/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle - autottomalle tarjottiin kerran työpaikkaa, jonne olisi ollut sitä lähimmältä liikennöidyltä bussipysäkiltä 30 kilometrin kävelymatka.

Vierailija
10/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkä työmatka on hirveä. Ei jää aikaa mihinkään. Max 40 min työmatka on hyvä.

Vierailija
11/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuvitellaan et sulla ois auto. Monelta heräisit ja lähtisit? Monelta työt alkaisi? Autollakin 80km/h tietä saattaisi ajaa n. tunti.

Ehkä kannattaa nyt tuista alkaa säästämään autoon tai otat työn vastaan ja kärvistelet bussilla siihen asti, kun saat rahat palkasta kasaan siihen autoon.

Työt alkaisivat liukuvana 07.30-08.00 välillä. Minun pitäisi ehtiä 06.05 bussiin linja-autoasemalla, jotta olen 07.50 työpaikalla. Polkupyörällä menee n. 20 minuuttia asemalle. Välissä on vielä bussin vaihto. Jos lähtisin vielä aikaisemmin niin olisin kai 07.00 työpaikalla ja odottelisin siellä sitten puoli tuntia. Autolla lähtisin varmaan 06.45-07.00 ajamaan. 

Vierailija
12/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisit töihin bussilla, mutta sekin on liian vaikeaa.

Vierailija
13/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on valtamedian mukaan valtava työvoimapula joten työpaikkojahan on pakko olla n. 5 kilometrin säteellä eikö niin? 

Viestihän on että muualta kuin Suomesta pitää saada työvoimaa kun ei oma väki riitä... ;-)

LOL

Vierailija
14/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa eikä ajokorttia. Työkkäri ei ole koskaan vaatinut hakemaan työtä 70-80km päästä. Olen sanonut, että haen työtä kaupunkialueelta eikä ole mahdollista kulkea kauemmas. En asu missään etelä Suomessa.

Vierailija
15/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työmatka yhteensä 200 km ja matalapalkka-alalla... Ei ole herkkua, mutta kun pk-seudulta on vaikea saada asuntoa ja tähän siis liittyy ero parisuhteesta, enkä voi enää asua kumppanini luona lähellä työpaikkaa. Työkkäri ei tätä vaatisi ja voisin kai irtisanoutua tämän nojalla, mutta en halua, kaipa se asunto jossain vaiheessa löytyy. Loppuelämää tätä ei jaksaisi.

Vierailija
16/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt alkaisivat liukuvana 07.30-08.00 välillä. Minun pitäisi ehtiä 06.05 bussiin linja-autoasemalla, jotta olen 07.50 työpaikalla. Polkupyörällä menee n. 20 minuuttia asemalle. Välissä on vielä bussin vaihto. Jos lähtisin vielä aikaisemmin niin olisin kai 07.00 työpaikalla ja odottelisin siellä sitten puoli tuntia. Autolla lähtisin varmaan 06.45-07.00 ajamaan. 

Matka-aika lasketaan kun kotoa lähdet ja olet työpaikalla, paluu samoin. Jos ylittää 3h ei velvoitetta ja osatyössä 2h.

Vierailija
17/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kulkee sentään bussi.

Arvatkaa vaan, mikä mahtaa olla Lapin matkailukeskusten työvoimapulan syy, vaikka jo 30 kilometrin päästä voi löytyä työttömiä. Ei ole kaikilla pakkasessa käynnistyviä autoja eikä tällä ole koskaan kulkenut muu kuin taksit joskus tarjoilijan iltavuoron päättymisaikaan. Nyt ei ehkä saa taksiakaan.

Vierailija
18/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle - autottomalle tarjottiin kerran työpaikkaa, jonne olisi ollut sitä lähimmältä liikennöidyltä bussipysäkiltä 30 kilometrin kävelymatka.

Minulle te-tston täti sanoi, että voisin jättää mopon (juteltiin niitä näitä ja sanoin, että pojalla on mopoikä jne) sinne bussipysäkille ja ajaa 12 kilometriä sieltä töihin. 

Vierailija
19/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden autollakin töihin aina sen verran ajoissa, ettei tarvii stressata ehtiikö. Puolisen tuntia aikasemmin oon aina työpaikalla. Sit vetäsen rauhassa kahvit vielä omalla ajalla, ennekun työt alkaa.

Vierailija
20/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, kunhan muuttaa vaan jonnekin täysin keskelle ei mitään, ei ole enää mitään vastuuta omasta elämästään? Sitten vaan muut elättävät loppuelämän. Pitäisköhän itsekin muuttaa mökille ja myydä auto, niin pääsis irti tästä oravanpyörästä?

Miksi ei, jos sinulle on ok, että kk-tulosi ovat 500 e?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi