TE-toimisto olettaa että ilman autoa pitää ottaa vastaan työpaikka 70 kilometrin päästä??
Siis pääseehän sinne juu bussilla, mutta pitäisi herätä viideltä ja lähteä 5.30 aamulla ja kotona olisi joskus kuuden jälkeen illalla, jos ehtii oikeaan bussiin. Jos ei ehdi niin menee tunti kauemmin.
Jos ostan pienipalkkaista työtä varten auton niin kaikki tienaamani rahat menee joko auton lainanlyhennyksiin tai ostan jonkun rotiskon alle tonnilla ja laitan parin kuukauden välein kaikki rahat autoremppaan.
Nyt joku järki tähän hommaan hei...
Kommentit (887)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään matkustaisi ajokortittomana 70 km työmatkaa pienipalkkaiseen työhön. Johan juna- tai bussiliput edestakaisin ottavat hyvän siivun palkasta. Helposti menee 300e matkakuluihin.
Matkahuollon lippu 60km on jo yli 400e... Matka-aika n 3h/pv. Palkka alle 2te. Ulosotto vie loputkin. Silti mieluummin töissä kuin työttömänä. Saa mieleistä tekemistä päiviinsä ja vapaat tuntuvat oikeasti vapailta. Mutta ala on itse valitsemani. En minäkään mitään TE:n määräämää pilipalityötä tällä summalla tekisi.
Noniin, saat ainakin hyvän mielen. Ilmaistyö se leivässä pitää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään matkustaisi ajokortittomana 70 km työmatkaa pienipalkkaiseen työhön. Johan juna- tai bussiliput edestakaisin ottavat hyvän siivun palkasta. Helposti menee 300e matkakuluihin.
Matkahuollon lippu 60km on jo yli 400e... Matka-aika n 3h/pv. Palkka alle 2te. Ulosotto vie loputkin. Silti mieluummin töissä kuin työttömänä. Saa mieleistä tekemistä päiviinsä ja vapaat tuntuvat oikeasti vapailta. Mutta ala on itse valitsemani. En minäkään mitään TE:n määräämää pilipalityötä tällä summalla tekisi.
kannattaa tutustua näihinkin etuihin: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…
Ei ole työkkäri tarjonnut yhtään työpaikkaa yhtään mistään.
T. Pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en asu Suomessa eli ottakaa tämä huomioon. Mun työmatka kestää ajallisesti noin pari tuntia suunta. Kuljen junalla, ratikalla ja vaihdan siitä pyörään. Pidän pyörää ratikkapysäkin läheisyydessä olevassa pyörätelineessä. Täällä tulee välillä talvisin lunta, mutta sille ei voi mitään. En tiennyt, että tämä voi jollekin olla elämää suurempi asia olla ottamatta vastaan töitä. Tosin meillä on erona varmaan se, että työttömytskassasta ei saa niin isoja summia rahaa, että sillä eläisi täällä. Valtiosta puhumattakaan. Jos julkiset pelittää niin mikään ei ole helpompaa kulkemista. Olen tätä pitänyt aina ihan normaalina kun äitini työmatka pääkaupunkiseudulla oli joskus myös sen noin pari tuntia suunta ja hän joutui myös vaihtelemaan kulkuvälineitä.
Mistä on tullut tälläinen ajatus Suomessa, että kolme tai neljä tuntia työmatkaa on liikaa? Tai kilometrimäärällisesti 140km/päivässä? Teillä on asiat siellä todella hyvin kun on varaa työttömänä valita, että meneekö töihin vai ei. Muualla maailmassa ei ole tälläistä etuoikeutta.
No siksi että emme asu missään Mosambikissa, missä on ihan normaalia kävellä 3 päivää ostamaan leipää.
Siis 4 tunnin työmatka on 8 tuntia lisänä jo 8 tunnin työpäivään. Siinä menee 16 tuntia siihen, että menet töihin, olet töissä ja tulet töistä. Suomessa 4 tuntia on suurinpiirtein Porista Kouvolaan ja takaisin joka päivä, siis sellaiset 600 kilometriä päivässä. Siis mitä hittoa nyt taas? :D
Huomaa, että tämänkin kirjoittaja on kermapersus jolla ei ole mitään tajua tosimaailmasta. Jopa 20 kilsan matkaan voi mennä kevyesti yli tunti kun kävelee asemalle, odottelee kulkuvälinettä, joutuu mahdollisesti vaihtamaan välissä, odottelemaan lisää, bussilla ehkä ajetaan vielä kiertoreittejä, ei suoraan, sitten kävellään taas toisessa päässä. Jopa Helsingin sisällä pystyy kevyesty kuluttamaan yli tunnin työmatkaan.
Mutta mitäpä tollanen t0ll0 mitään tajuaa.
Jep. Itse kuljin Espoosta Helsinkiin töihin julkisilla, 1,5-2h per suunta. Tällä hetkellä Espoossa töissä ja tunti per suunta.
Joo ei toimi täälläkään julkiset mikäli et asu metron varrella.sisarukseni teki myös samanlaista työmatkaa, sitten kyllästyi jatkuvaan bussirumbaan ja vaihtoi sähköpyörään. pääsi pyörällä nopeammin perille kuin bussilla. Olisi mennyt autollakin, mutta työpaikkansa lähellä ei ollut useinkaan parkkipaikkoja vapaana ja muutenkin olivat aika tyyriitä paikkoja. Pyörän saattoi jättää työpaikan kellariin.
On aina hyvä, kun voi kertoa sisaruksistaan ja tutuistaan, jotka uhrautuvat. Tuollaisten henkilöiden pitäisi ryhty poliitikoiksi. Saataisiin sitten ainakin yksi tai kaksi kansanedustajaa, jotka elävät kuten saarnaavat. Espoosta säässä kuin säässä Eduskuntatalolle sähköpyörällä. Tuollaista ei yksikään työttömien kurjistamista suunnittelevista edustajista tällä hetkellä suostuisi tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaa voi myös niin, että myy kaiken minkä saa kaupaksi, loput kierrätykseen ja pakkaa vain sen minkä saa itse kannettua ja hinattua junaan/bussiin.
Sitten uudesta paikasta kirppareilta ja lahjoituksina uutta kamaa pikkuhiljaa tilalle.No, jos on nuori ja olemassa olevatkin tavarat on jostain roskalavoilta kerättyjä, ehkä silloin voi tehdä näin. Mutta harva tuollaista ehdottava itsekään luopuisi mummon vanhasta lipastosta, huonekaluliikkeestä uutena ostetut sängyn ja sohvan, kaikkia muistoja, vaatteita, astioita, tunnearvoa sisältäviä tavaroita ja lukuisia käyttötavaroita, joiden ostaminen uudestaan maksaisi taas vaikka mitä. Muille kyllä suositellaan koko omaisuudesta luopumista TYÖN TAKIA (!!!). Todella harva kuitenkaan niin tekisi oikeasti itse.
Sen myymisenkin kanssa on vähän niin ja näin, että millä aikataululla saa mööbelinsä myytyä, jos saa. Jos muuttaa pitäisi viikon päästä ja siinä on viisikin huonosti liikkuvaa tavaraa. Nopein tie melkein soittaa kierrätyskeskukseen, että tulee ja vie, jos on siis valmis lahjoittamaan tavaransa pois.
Nykyään on paljon ihmisiä, joiden pitäisi kaikki saada ilmaiseksi, joten eihän se nyt sovi maksaa parin sadan tavarasta viittätoista euroa. Jotenkin se myymisen ja lahjoittamisen ero ei ole kaikille selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohohohohoo. Nyt menee perusprosentilla 17, kun joutui loppuvuodeksi tekee muutosverokortin, ettei mene 27 prosentilla. Tänään postipate toi ensivuoden verokortin, eli tammikuun jälkeen perusprosentti on 7. Reilu kuukausi, niin palkka nousee pienemmän veroprosentin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, saat ainakin hyvän mielen. Ilmaistyö se leivässä pitää :)
Ja ilmasto kiittää, kun ilmaistyöntekijä ei kuluta mitään. On matemaattinen tosiasia, että auton hankkiminen ja pitäminen, harrastaminen, uusien vaatteiden, kodintekniikan ym. ostaminen ei ole mahdollista. Luonto ja ilmasto kiittää näitä "ympäristötietoisia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vakityö? Muutto paikkakunnalle? Vuokra-asunto työpaikkakunnalta?
Oletko tyhmä vai idiootti?
Me muutettiin koko perhe ja minä irtisanouduin vakituisesta työstäni, kun mies sai lopulta työpaikan 200 km päästä. Tiesin, että minun on kuitenkin helpompi löytää uusi työpaikka, kun taas mies oli ollut melekin kaksi vuotta työttömänä.
Kun asuu jossain syrjäkylillä, niin mikä ihmisten ajatus oikein on, nostaa työttömyyskorvauksia loppuikä, jos ei satu saamaan siltä omalta paikkakunnalta töitä? Kakkosasunnon vuokra huomioidaan ihan kohtuullisesti verotuksessa, meilläkin oli sellainen alkuun, vaikka rahatilanne oli surkea siinä kohtaa.
Onko työssäkäyntialue vain pelkästään aikaan rajattu? Eli 2h tai 3h päivässä julkisilla korkeintaan? Onko varma?
Entä jos ei julkisia kulje? Kerran viikossa men kylällä käy asinointibussi, hakee mummot ja kipeät kylälle asioille ja tuo iltapäivällä takaisin. Se on ainoa julkinen.
Miten työssäkäynti kuluva aika sitten määritellään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vakityö? Muutto paikkakunnalle? Vuokra-asunto työpaikkakunnalta?
Oletko tyhmä vai idiootti?
Me muutettiin koko perhe ja minä irtisanouduin vakituisesta työstäni, kun mies sai lopulta työpaikan 200 km päästä. Tiesin, että minun on kuitenkin helpompi löytää uusi työpaikka, kun taas mies oli ollut melekin kaksi vuotta työttömänä.
Kun asuu jossain syrjäkylillä, niin mikä ihmisten ajatus oikein on, nostaa työttömyyskorvauksia loppuikä, jos ei satu saamaan siltä omalta paikkakunnalta töitä? Kakkosasunnon vuokra huomioidaan ihan kohtuullisesti verotuksessa, meilläkin oli sellainen alkuun, vaikka rahatilanne oli surkea siinä kohtaa.
Ihan samat oikeudet sillä syrjäkylällä asuvallakin on työmarkkinatukeen kun muillakin.
Tuo on söpöä, aamulla pääsisin töihin, mutta illalla tarvitaan sitten taksia tai työpaikan puolesta majoitus. Käy minulle jos se on hotell. Kysyin jo Prismalta että saanko telttailla heidän alueella. Ei herunut duunipaikkaa. Kiitos sille, että julkiset ei kulje enää. Tarvitsisin n.3000e/kk burttopalkan jotta se kattaisi edes työssäkäyntikustannukset. Minulla on linnuntietä matkaa kaupunkiin n60km, ongelma on vain siinä ettei bussit kulje.
Ei autoa ja herään työmaalle kello 04.45.
Tervetuloa kerhoon!
Joskus parikymppisenä tein tuota, että heräsin neljältä aamulla ja tulin kotiin kuuden seitsemän aikaan illalla tai tulin kotiin aamuyöllä neljältä ja lähdin töihin tunnin päästä klo viideltä aamulla, mutta en enää. Enää en ole sinisilmäinen nuori, huippukuntoinen enkä tyydy pskapalkkaan vaan kyynistynyt raihnainen vanhus.
Auton ostaminen onnistuu jokaiselta. Jos ei rahaakaan ole, nettiautossa on satoja katsastettuja autoja, joista tarvitsee maksaa vain muutama kymppi kuukausirahoituksella.
Työpaikan epääminen, autottomuuden vuoksi ja täysin tekosyytä. Luuserit vain niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on söpöä, aamulla pääsisin töihin, mutta illalla tarvitaan sitten taksia tai työpaikan puolesta majoitus. Käy minulle jos se on hotell. Kysyin jo Prismalta että saanko telttailla heidän alueella. Ei herunut duunipaikkaa. Kiitos sille, että julkiset ei kulje enää. Tarvitsisin n.3000e/kk burttopalkan jotta se kattaisi edes työssäkäyntikustannukset. Minulla on linnuntietä matkaa kaupunkiin n60km, ongelma on vain siinä ettei bussit kulje.
Esimies lupaa, että työnantaja maksaa taksin, mutta kummasti sen taksin maksaminen vaan unohtuu sitten työnantajalta.
Vierailija kirjoitti:
Auton ostaminen onnistuu jokaiselta. Jos ei rahaakaan ole, nettiautossa on satoja katsastettuja autoja, joista tarvitsee maksaa vain muutama kymppi kuukausirahoituksella.
Työpaikan epääminen, autottomuuden vuoksi ja täysin tekosyytä. Luuserit vain niin tekee.
Ei ole raha autokouluun ja olen niin tumpelo ja vauhtisokea auton ratissa, että tarvitsen hurjasti opetustunteja ja reputan useamman inssiajon eikä ole varaa maksaa niitä. Sovin kuulema ennemmän raliikuskiksi kuin tavallisen henkilöauton kuskiksi.
Vielä kolmikyppisenä tein tätä, että heräsin töihin aamuviideltä ja tulin kotiin yöllä klo kaksi, 3 tuntia unta ja sitten takaisin töihin ja kotiin takaisin klo 2 aamuyöllä 7 päivänä viikossa ilman minkäänlaisia vapaapäiviä ikinä, kaikki viikonloput, juhlapyhät, joulut töissä.Ei minkäänlaista muuta elämää ikinä. Enää en jaksa, olen puolirampa vanhus nykyään. Joku toinen saa jaksaa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole raha autokouluun ja olen niin tumpelo ja vauhtisokea auton ratissa, että tarvitsen hurjasti opetustunteja ja reputan useamman inssiajon eikä ole varaa maksaa niitä. Sovin kuulema ennemmän raliikuskiksi kuin tavallisen henkilöauton kuskiksi.
Mitä tekosyitä, kuka enää uskoo tätä trollia? ! Tuet pois, alkaa työ maistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se nykyään ole ajan mukaan tuo työssäkäyntialue? 3 h päivässä menopaluu. Jos ei ole omaa autoa eikä liikenneyhteyksiä niin kai TE-tsto sotten voi auttaa edullisen kämpän hankinnassa liikenneyhteyksien päästä.
Asun itse 40km päässä treesta. 4km lähimmälle pysäkille eli kävelyä noin 30-40min, sitten bussilla noin 45min (jos työ treella),.
Päiväkoti pitää lasta enintään 10 tuntia. Jos on kokoaikatyö 8-8,5 tuntia ja työmatka kestää kolme tuntia, niin sitten pitäisi vielä palkata lapsenhoitaja niiden työmatkakustannusten lisäksi.