Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimisto olettaa että ilman autoa pitää ottaa vastaan työpaikka 70 kilometrin päästä??

Vierailija
07.12.2022 |

Siis pääseehän sinne juu bussilla, mutta pitäisi herätä viideltä ja lähteä 5.30 aamulla ja kotona olisi joskus kuuden jälkeen illalla, jos ehtii oikeaan bussiin. Jos ei ehdi niin menee tunti kauemmin.

Jos ostan pienipalkkaista työtä varten auton niin kaikki tienaamani rahat menee joko auton lainanlyhennyksiin tai ostan jonkun rotiskon alle tonnilla ja laitan parin kuukauden välein kaikki rahat autoremppaan.

Nyt joku järki tähän hommaan hei...

Kommentit (887)

Vierailija
61/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä kulkee sentään bussi.

Arvatkaa vaan, mikä mahtaa olla Lapin matkailukeskusten työvoimapulan syy, vaikka jo 30 kilometrin päästä voi löytyä työttömiä. Ei ole kaikilla pakkasessa käynnistyviä autoja eikä tällä ole koskaan kulkenut muu kuin taksit joskus tarjoilijan iltavuoron päättymisaikaan. Nyt ei ehkä saa taksiakaan.

Eikä tarvitse mennä mihinkään Lappiin saakka, että ei ole julkisia kulkuyhteyksiä.

Joku Suomen mittakaavassa iso kaupunki, 35km säteellä piirrät ympyrän ja usein ainoa keino kulkea töissä kaupungissa on oma auto.

Paikallisliikenne voi mahdollistaa kulun kehyskunnan keskustasta päivätöihin kaupungin keskustaan, kaikki muu vaatiikin sitten oman auton.

Tämän renkaan kehällä sitten puuttuukin poikittaisliikenne kokonaan, 2 kylää 35km kaupungista, kylien välillä ei ole muita bussiyhteyksiä kuin kaupungin kautta vaihtoineen, työmatka ei yleensä onnistu.

Miksi asut ilman autoa jossain sellaisessa paikassa, josta ei pääse pois ilman autoa? Pystytkö huomaamaan ollenkaan omien päätöstesi vaikutusta elämäsi kulkuun?

Koska kaikilla ei ole rahaa ostaa autoa? Koska on voinut tulla vaikka avioero ja auto mennyt siinä? Koska elämässä sattuu ja tapahtuu? On se hyvä että sulla on kaikki niin vtn täydellisesti ja upeasti, rahaa pursuaa niin ettei sonnalle taivu, mutta kaikkien elämä ei ole pelkkää vtn unelmahöttöä.

Niin ja voi olla myös sairaus, mikä on haittana autolla ajamiselle.

Taikka ihan vaan mukavuudenhalu,

Vierailija
62/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa vaan, mikä mahtaa olla Lapin matkailukeskusten työvoimapulan syy, vaikka jo 30 kilometrin päästä voi löytyä työttömiä. Ei ole kaikilla pakkasessa käynnistyviä autoja eikä tällä ole koskaan kulkenut muu kuin taksit joskus tarjoilijan iltavuoron päättymisaikaan. Nyt ei ehkä saa taksiakaan.

Eikä tarvitse mennä mihinkään Lappiin saakka, että ei ole julkisia kulkuyhteyksiä.

Joku Suomen mittakaavassa iso kaupunki, 35km säteellä piirrät ympyrän ja usein ainoa keino kulkea töissä kaupungissa on oma auto.

Paikallisliikenne voi mahdollistaa kulun kehyskunnan keskustasta päivätöihin kaupungin keskustaan, kaikki muu vaatiikin sitten oman auton.

Tämän renkaan kehällä sitten puuttuukin poikittaisliikenne kokonaan, 2 kylää 35km kaupungista, kylien välillä ei ole muita bussiyhteyksiä kuin kaupungin kautta vaihtoineen, työmatka ei yleensä onnistu.

Miksi asut ilman autoa jossain sellaisessa paikassa, josta ei pääse pois ilman autoa? Pystytkö huomaamaan ollenkaan omien päätöstesi vaikutusta elämäsi kulkuun?

Jos kaikki muuttaisivat jukisten kulkuyhteyksien piiriin, tulisi aika raju ryntäys pääkaupunkiseudulle ja parin isomman kaupungin alueelle.

En valita omaa tilannettani.

Minulla on yritys tällä paikkakunnalla, puolisoni käy myös osa-aikatöissä kävelymatkan päässä.

Halusin viestilläni tuoda julki, että toimiva julkinen liikenne kattaa loppujen lopuksi hyvin pienen osan Suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle - autottomalle tarjottiin kerran työpaikkaa, jonne olisi ollut sitä lähimmältä liikennöidyltä bussipysäkiltä 30 kilometrin kävelymatka.

Minulle te-tston täti sanoi, että voisin jättää mopon (juteltiin niitä näitä ja sanoin, että pojalla on mopoikä jne) sinne bussipysäkille ja ajaa 12 kilometriä sieltä töihin. 

Kuten huomaat, niin asioihin on ratkaisuja. Mutta mielestäsi olet liian hieno ihminen ajamaan mopolla, joten et sitten viitsi mennä töihin ollenkaan. Tiedätkö, että on sellaisia ihmisiä, jotka etsivät ratkaisuja ongelmissa ja sellaisia, jotka etsivät ongelmia ratkaisuissa. Arvaapa kummat menestyvät elämässä ja kohta heillä on varaa jopa ostaa auto. 

Mielestäsi siis ihan perusteltavissa oleva ratkaisu on jättää mopo vartioimattomalle bussipysäkille valtaväylän varrelle? Olet sitä mieltä, että se mopo on siellä vielä maanantaina kun perjantaina laitat sen pysäkin viereen?

Ettekö koskaan ole vakuutuksista kuulleet?

Hyvä perustelu. Vakuutusyhtiö varmasti maksaa sulle joka kuukausi uuden mopon kun edellinen on viety taas kerran bussipysäkiltä.

Tekosyiden keksiminen jatkuu jatkuu,..

Vierailija
64/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkkäri näitä itse keksi, eduskunta ne päättää. Toisaalta taustalla on ajatus siitä, että kaikkien tulee asuan betonikopperoissa kaupunkien laidoilla.

Vierailija
65/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki muuttaisivat jukisten kulkuyhteyksien piiriin, tulisi aika raju ryntäys pääkaupunkiseudulle ja parin isomman kaupungin alueelle.

En valita omaa tilannettani.

Minulla on yritys tällä paikkakunnalla, puolisoni käy myös osa-aikatöissä kävelymatkan päässä.

Halusin viestilläni tuoda julki, että toimiva julkinen liikenne kattaa loppujen lopuksi hyvin pienen osan Suomea.

Siellä maalla on jo asuminen niin halpaa, että voi hyvin ostaa auton.

Vierailija
66/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialle muualle kyllä päästään, muuta kun töihin pitäisi päästä, niin voooi voi.

Vierailija
67/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autottomana hakenut töitä kotikaupungistani n. 20 km päästä. Linja-autolla kulkiessani minun olisi pitänyt lähteä töihin kaksi tuntia ennen työajan alkua. Jos olisi jostain syystä myöhästynyt autosta, seuraava olisi mennyt tunnin päästä. Kotia päin tullessa klo 18 jälkeen ei kulkenut mitään bussia ennen aamua. Toki jos olisin kävellyt valtatien varteen, n. 3 km olisi joku pitkänmatkan bussi mahdollisesti tullut. Älkää ehdottako pyöräilyä, pyöräilyreitillä matka olisi venynyt lähes 30 kilometriin.

Vierailija
68/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikilla ei ole rahaa ostaa autoa? Koska on voinut tulla vaikka avioero ja auto mennyt siinä? Koska elämässä sattuu ja tapahtuu? On se hyvä että sulla on kaikki niin vtn täydellisesti ja upeasti, rahaa pursuaa niin ettei sonnalle taivu, mutta kaikkien elämä ei ole pelkkää vtn unelmahöttöä.

Aina voi keksiä vaikka mitä teoreettisia syitä. Harvemmin kuitenkaan todellisuudessa on näin vaan se syy on siellä laiskuuden ja saamattomuuden välimaastossa. 

69/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin vastaan työn 70 kilsan päästä ja muutin sinne 😄

Vierailija
70/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat siis ettei ole sairauksia, mitkä voivat vaikuttaa ajokykyyn? Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
71/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuvitellaan et sulla ois auto. Monelta heräisit ja lähtisit? Monelta työt alkaisi? Autollakin 80km/h tietä saattaisi ajaa n. tunti.

Ehkä kannattaa nyt tuista alkaa säästämään autoon tai otat työn vastaan ja kärvistelet bussilla siihen asti, kun saat rahat palkasta kasaan siihen autoon.

Työt alkaisivat liukuvana 07.30-08.00 välillä. Minun pitäisi ehtiä 06.05 bussiin linja-autoasemalla, jotta olen 07.50 työpaikalla. Polkupyörällä menee n. 20 minuuttia asemalle. Välissä on vielä bussin vaihto. Jos lähtisin vielä aikaisemmin niin olisin kai 07.00 työpaikalla ja odottelisin siellä sitten puoli tuntia. Autolla lähtisin varmaan 06.45-07.00 ajamaan. 

Eikö tossa nyt mene yli 3 tuntia edestakaisiin matkoihin? Aamulla menee jo yli 2 tuntia. Paluu siihen päälle, menee yli 3 tunnin. Joten voit kieltäytyä työstä ilman että siitä seuraa mitään.

Vierailija
72/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat siis ettei ole sairauksia, mitkä voivat vaikuttaa ajokykyyn? Kaikkea sitä kuulee.

Niin sairaan kannattaa jo muuttaa korpimökistä pois.

Vierailija
73/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle - autottomalle tarjottiin kerran työpaikkaa, jonne olisi ollut sitä lähimmältä liikennöidyltä bussipysäkiltä 30 kilometrin kävelymatka.

Olen itse käynyt töissä 300 km päässä. Tietysti tein itse tarpeelliset järjestelyt, että työssäkäynti onnistui. En olettanut, että joku tekisi ne puolestani.

Oletpa valtavan hieno ihminen, sädekehä loistaa tänne asti!

Vierailija
74/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen autottomana hakenut töitä kotikaupungistani n. 20 km päästä. Linja-autolla kulkiessani minun olisi pitänyt lähteä töihin kaksi tuntia ennen työajan alkua. Jos olisi jostain syystä myöhästynyt autosta, seuraava olisi mennyt tunnin päästä. Kotia päin tullessa klo 18 jälkeen ei kulkenut mitään bussia ennen aamua. Toki jos olisin kävellyt valtatien varteen, n. 3 km olisi joku pitkänmatkan bussi mahdollisesti tullut. Älkää ehdottako pyöräilyä, pyöräilyreitillä matka olisi venynyt lähes 30 kilometriin.

1) Hanki työpaikka lähempää

2) Muuta lähemmäs työpaikkaa

3) Hanki auto

4) Hanki mopo

5) Hanki sähköpyörä. Tunnin fillarointi suuntaansa tekee hyvää

6) Älä myöhästy bussista

7) Elä tuilla ja valita kuinka epäreilu maailma on

Ja minkäs vaihtoehdon valitsit? Jännä...

Vierailija
75/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse käynyt töissä 300 km päässä. Tietysti tein itse tarpeelliset järjestelyt, että työssäkäynti onnistui. En olettanut, että joku tekisi ne puolestani.

Oletpa valtavan hieno ihminen, sädekehä loistaa tänne asti!

Nykyään tienaan lähes kymppitonnin kuussa. Joten kannatti näitä vaiheita sietää.

Vierailija
76/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi vastaan työtä jos työmatka olisi yli 20 km. Ei jaksa ajaa vaikka auto onkin. Ajamisesta ei maksa kukaan palkkaa ja kulut on ihan älyttymät. Ennen kouluttaudun uuteen ammattiin jos ei lähempää löydy.

Vierailija
77/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Koko elämä pitää antaa työlle. Se on nykyajan normaali. Jopa keskiajan pesantit nauraisi kippurassa jos tietäisi.

Ja sitten vielä kansa on niin aivopesty ja tukholmasyndroomassa, että kuorossa laulavat kuinka upeeta se on.

Ei tarvitse. Silloin pitää vain olla valmis itse rahoittamaan joutenolonsa. Kukaan ei tykkää loisista jotka elää toisten rahoilla.

Vierailija
78/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Hanki työpaikka lähempää

2) Muuta lähemmäs työpaikkaa

3) Hanki auto

4) Hanki mopo

5) Hanki sähköpyörä. Tunnin fillarointi suuntaansa tekee hyvää

6) Älä myöhästy bussista

7) Elä tuilla ja valita kuinka epäreilu maailma on

Ja minkäs vaihtoehdon valitsit? Jännä...

Pyöräreitti meni pikkutiellä mikä aurattiin talvisin joskus iltapäivällä. Pyörän työntäminen umpihangessa ei kiinnostanut. Ehkä se sopisi sinulle.

Työpaikka sijaitsi teollisuusalueella jossa ei ollut asutusta. Lähimmät asunnot olivat maatiloja.

Valitsin myöhemmin työpaikan 30 minuutin bussimatkan päässä.

Vierailija
79/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle te-tston täti sanoi, että voisin jättää mopon (juteltiin niitä näitä ja sanoin, että pojalla on mopoikä jne) sinne bussipysäkille ja ajaa 12 kilometriä sieltä töihin. 

Kuten huomaat, niin asioihin on ratkaisuja. Mutta mielestäsi olet liian hieno ihminen ajamaan mopolla, joten et sitten viitsi mennä töihin ollenkaan. Tiedätkö, että on sellaisia ihmisiä, jotka etsivät ratkaisuja ongelmissa ja sellaisia, jotka etsivät ongelmia ratkaisuissa. Arvaapa kummat menestyvät elämässä ja kohta heillä on varaa jopa ostaa auto. 

Voiko äiti tai isä vaan ottaa lapsen mopon omaan käyttöönsä työmatkoihin? Lain mukaan ei voi, koska se mopo on sen lapsen omaisuutta. Ei lapsella ole mitään velvollisuutta antaa mopoaan vanhemmille. Ihan saa sillä itse ajella ja päättää missä se on. Sitä paitsi on aika riskaaelia jättää mopo jonnekin bussipysäkille. Sehän varastetaan tai rikotaan alta aikayksikön. Ja mitäs sitten lapselle selittää, sorry, mut sun mopo meni. Ei kun uudestaan säästämään, jotta saat uuden.

Vierailija
80/887 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en asu Suomessa eli ottakaa tämä huomioon. Mun työmatka kestää ajallisesti noin pari tuntia suunta. Kuljen junalla, ratikalla ja vaihdan siitä pyörään. Pidän pyörää ratikkapysäkin läheisyydessä olevassa pyörätelineessä. Täällä tulee välillä talvisin lunta, mutta sille ei voi mitään. En tiennyt, että tämä voi jollekin olla elämää suurempi asia olla ottamatta vastaan töitä. Tosin meillä on erona varmaan se, että työttömytskassasta ei saa niin isoja summia rahaa, että sillä eläisi täällä. Valtiosta puhumattakaan. Jos julkiset pelittää niin mikään ei ole helpompaa kulkemista. Olen tätä pitänyt aina ihan normaalina kun äitini työmatka pääkaupunkiseudulla oli joskus myös sen noin pari tuntia suunta ja hän joutui myös vaihtelemaan kulkuvälineitä.

Mistä on tullut tälläinen ajatus Suomessa, että kolme tai neljä tuntia työmatkaa on liikaa? Tai kilometrimäärällisesti 140km/päivässä? Teillä on asiat siellä todella hyvin kun on varaa työttömänä valita, että meneekö töihin vai ei. Muualla maailmassa ei ole tälläistä etuoikeutta.

että tällainen trolli tänään... onnea valitsemallesi tielle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän