Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 50

10.11.2006 |

Moikka kaikille!!

Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??

Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/

Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.

Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)

Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..

taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre

Kommentit (274)

Vierailija
81/274 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain toivottamaan teille onnea ja tsemppiä huomiseen punktioon.

Itsellä 5 Gonalia pistetty ja nyt jo molempiin munasarjoihin sattuu. Uskon itse että vaste on ollut hyvä. Huomenna aamulla taas ultraan.

Peukut pystyssä kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
82/274 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toivottamassa caliendrelle (ja kaikille muillekin) huitsisti onnea! Olkoot munatuloksenne uskomattomat!

kunpavauva

plussanneiden puolelta, jossa tilaa riittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/274 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä huomenna punktioon meneville:) ja tulkaa kertomaan kuulumiset heti kun pystytte.

Pregnylistä; ihan helposti mä olen ne ampullit saanut avattua tai siis mies on ne joka kerta avannut, saatiin sellainen tuppi johon se pää pistetään ja sitten vaan katkaistaan, hyvin siististi on avautunut.

Huomenna vielä ultraan ja sitten saan vihdoin ja viimein tietään tarkan punktio päivän, kuulumisiin.

Vierailija
84/274 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin huomenna. Samat fiilikset mulla: maha alkoi turvota ja sattua tänään kunnolla.

Toivottavasti huomenna helpottaa.

Peukkuja kaikille!

Vierailija
85/274 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caliendre ja Champagne - onnea huomiselle ja toivon mukaan kaikki menee hyvin, saadaan tarpeeksi hyvälaatuisia muniksia ja että loppuviikosta saamme jokainen pienen matkalaisen mukaamme, joka tarttuu kiinni yhdeksäksi kuukaudeksi.

Mulla meni eilinen Pregnylin piikitys ihan hyvin, vaikka jännitin niitä ampulleja. Katkesivat ihan hyvin, vaikka se jauheampulli oli tosi tiukka (ehkä otin vähän liian varovaisesti). Mulla juili eilen illalla mahaa nukkumaan käydessä, mutta tänään ei ole ollut kummempaa " oireilua" . Nyt se Pregnylin piikityskohta on kyllä kipeä, kuin siinä olisi mustelma ilman mustelmaa. Outoa. Turvotus on jotenkin helpottanut, vaikka (tai siksi että) olen juonut aika paljon vettä. Vähän ihmettelenkin, kun ei oikein tunnu miltään, ei edes jännitä vielä pahemmin. Toivottavasti kaikki on hyvin ja tilanne kondiksessa.

Tässä kaikille vielä pieni ajatus Muumipapalta:

' Ehkä myrskyjä onkin siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu'

Hyvin ja hormonaalisin terveisin,

E.

Vierailija
86/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakahaan tulla tuutin täydeltä...MITEN MENI ja mikä on päällimmäinen fiilis nyt??????

Mulla edessä huomenna ja nyt on hyvä ja jännittyny fiilis. Ihmettelinki miehelle eilen, että miksköhän mulla aina tuntuu vasemmassa munasarjassa suurin osa kivuista, vaikka siellä aina tapahtuu paljon vähemmän?!?!? Eilen oltiin jouluostoksilla, eikä tehny tiukkaa ollenkaan. oikeastaan mulla ei ole edes kunnon kipuja ollu, tänään on ollu eniten sillai tasasesti, mutta ihan ku kevyitä menkkakipuja johon ei edelleenkään tarvi esim. pilleriä ottaa. Nyt siivoan himassa, että saan sit seuraavat kolme päivää vaan olla.

Mulla jätti pregnyl kans taas kunnon mustelman (ilman jälkeä tällä kertaa:)), mutta mulla on edelleen kunnon mustelma siinä vieressä siis se jonka sain jo useita päiviä sit.

Muuten pregnylin sekottamisesta, niin mä pelkään aina eniten sitä et ampulli menee rikki kun avaan sen. Tarvii siinä kuitenkin voimaa käyttää...

Mä en edes ole ottanut huomioon sitä, että mitä sitte jos ei voidakaan punktioida vielä huomenna. Eli siis kun mullahan oli vaan se yks kontrolliultra sillon viime viikon tiistaina eli tasan viikko ennen pinktiota. Mutta luotan lääkäriini 100 % ja uskon että hän tietää mitä tekee:)

Tsemppiä kaikille ja rauhallista joulun odotusta..mä täällä fiilistelen joulumusiikin tahdissa siivotessa;)

Terv, Joulua rakastava Nea

Vierailija
87/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KAIKILLE PUNKTIOON JA SIIRTOON JA TULEVAAN!!

Se mitä piti tulla sanomaan, koskee niitä Pregnyl-ampulleja... :-) Kun moni teistä oli miettinyt saako sen rikkomatta auki ja mitä sit jos rikkoutuu. Nimimerkillä kokemusta on! voin kertoa että ampulli tosiaan voi hajota käsiin! Mieheni siinä onnistui (liemiampulli), myöhään lauantai-iltana eli ei apteekkia ihan vieressä. Kaikki tavara onneksi pysy ampullin sisällä, mut sinne ampulliin tippui isohko lasinsiru, ja pienempiä oli pöytä täynnä. Tuo iso ei kuitenkaan siis mahtunut neulaan, eikä siellä muita siruja näyttänyt olevan. Emme jaksaneet stressailla enempää, vaan pistettiin Pregnylit mahamakkaraan ja jäätiin odottamaan punktiota. Eikä tuosta kai mitään isompaa aiheutunut...

Meille hoitsu sillon sanoi että jos jotain ' pahaa' sattuu, aina voi YRITTÄÄ käydä apteekista pyytämässä uutta satsia.

Vierailija
88/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis viimein kotona. Punktio meni nopeasti, kesti vain n.5min...Helena Tinkanen on aivan huippu lääkäri TAYSilla ja sain tänään hänet toimenpiteeseen, oli nopea ja suht kivuton juttu, viimeksi oli joku harjoittelija, joka tökki tosi kipeästi koko ajan. Saalis oli peräti 14 munasolua!!!!=O) Olen yhtä hymyä. Keskiviikkona klo10.30 ois sit toivottavasti kahden alkion siirto, näin toivoin, koska tämä on viimeinen hoitomme ja haluan tuplata mahdollisuudet. Esikoinenkin kun aikoinaan sai alkunsa kahden alkion siirrosta...

Nyt en pyörtynyt itse toimenpiteessä, mutta kotiin lähtiessä kupsahdin hissiin :O/ Onneksi mun armas mieheni oli ottamassa vastaan ja joku toinen avulias miespuolinen henkilö. No elämäni toinen pyörtymiskerta, en oikein ymmärrä miten taas kävi näin. Silmissä vaan sumeni ja sit heräsin kun mua huudeltiin...heikotti sen jälkeenkin vielä hetken, automatkalla kotiin sit alkoi olo kohentua normaaliksi.

Masu on ollu vähän kipee vasemmalta puolen, mut ei kovin pahasti. Särkylääkkeet auttoi. Ja siinä punktiossahan saa muuten kohdunkaulan puudutukset molemmille puolille..ne auttaa aika hyvin.Mut kun teho loppuu, alkaa kivut..

Että tämmöistä. On kyllä tosi hyvä fiilis, vaikka en hypi riemusta, varovaiseksi on tullut hoitojen aikaan näistä toiveista, vaikkakin ne kieltämättä nyt aika korkealla ovat =O) Ja nyt kun ICSI tehdään osalle, niin toivo on hedelmöittyneiden suhteen korkealla..ehkäpä saadaan viimein jotain pakkaseenkin. Toivotaan niin.

Tänään sitten iki-ihanat Luget kehiin...yäk..no ehkä sen kestää, kun tietää mitä varten ne laitetaan tonne alapäähän.

Mitenkäs muilla meni punktio _Champagne_ ja muut oliko muita??

Kiitos kunpavauva tsempityksistä, tulivat taas tarpeeseen :O)

Onnea huomiselle Eirene ja muut, joilla on punktio silloin!!!

Viimeistään keskiviikkona tulen sit kertoileman kuulumisia siitä montako vauvan alkua lähtee kyytiin ;O)

caliendre

Vierailija
89/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies " joutui" antamaan kaksi näytettä, kun munasoluja oli paljon, että varmasti sitten siittiöitä on sopivasti. Onko muilla ollut koskaan näin? Meillä ei ainakaan silloin ekalla kerralla ollut, vaikka soluja oli 12. No onpahan enemmän mahdollisuuksia...

Mutta vaatihan se mieheltä aika paljon, kyetä lyhyen ajan sisällä kaksi kertaa...

No se siitä. Onhan tää miehellekin henkisesti kova paikka, vaikka sen osuus fyysisesti on helpompi ja mukavampi...Onneksi sekin on nyt taas ohi.

pikaisesti vielä caliendre

Vierailija
90/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan myös punktiosta selvinneenä! Kiva kuulla Caliendre, että teillä meni hyvin ja tulos oli noin mittava. Hienoa, toivottavasti saatte hyviä alkioita ja mahdollisimman monta myös pakkaseen, jospa niitä ei edes tarvitsisi käyttää :-) Oliskohan sun miehellä ollut vähemmän hyviä simppoja, jos kerran piti antaa 2 näytettä? On se miehillekin kova paikka.

Meillä meni punktio hyvin, saatiin 12 munasolua, vaikka rakkuloita punkteerattiinkin kokonaista 36. Ilmeisesti mun PCO aiheutti noin monta " tyhjää" rakkulaa. Mutta 12 munasolua ensimmäisellä yrityksellä on musta todella hyvin, ollaan tyytyväisiä. Miehen näytekin oli hyvä, meillä ei kuulema tarvitse edes harkita ICSI:ta, IVF riittää hyvin. Toivon mukaan meidän solut nyt jaksavat yhtyä ja tulee hyviä alkioita.

Mä olin aamulla ihan varma, että kaikki on jo mennyt pieleen, sillä mua ei turvottanut yhtään, maha oli ihan normaali eikä rintojakaan aristanut enää. Kun odoteltiin sitä punkteerausta, joka oli muuten vähän myöhässä, alkoi mahaa juilia tosi pahasti, silleen menkkakipumaisesti. Mä tainnuin niillä lääkkeillä tosi hyvin, koska multa meni puolet hommasta ihan ohi. Onneksi oli mies seuraamassa tilannetta, siltä kuulin sitten yksityiskohtia jälkeenpäin. Omasta mielestäni se meni tosi nopeasti, mutta ilmeisesti kestikin vähän odotettua kauemmin, kun oli niin monta rakkulaa. Yhdessä vaiheessa rupesi sattumaan ja lisäsivät kipulääkettä ja vasemmalla puolella (punkteerattiin viimeiseksi) rakkulat olikin jotenkin syvemmällä ja niitä joutui oikein kaivelemaan. Selvisin kuitenkin siitäkin.

Heräämössä olin tunnin, unen ja valveen rajamailla. Luulin olevani Ruotsin laivalla, kun siellä oli sellainen humiseva ilmastointilaite... Pitivät kyllä hyvää huolta, kaikki olivat tosi ystävällisia ja vaikka oli kiire ja olivat myöhässä aikataulusta, ei tullut sellaista tunnetta, että äkkiä pois käsistä. Mun suuta on kuivanut koko päivän tosi pahasti, kuulema ne lääkkeet tekevät sen. Sain toimenpiteen jälkeen mehua ja keksejä, olisin kyllä halunnut enemmän kylmää juotavaa, jos jostain pitää valittaa (jouduin aluksi oikein pyytämään vettä, jota antoivat todella nihkeästi).

Mä sain muuten ohjeeksi aloittaa luget (hyi!) vasta huomenna. Otan niitä aluksi 200mg kolmesti päivässä (1kpl aamulla, päivällä ja illalla), torstaina rupean sitten ottamaan kaksi aamulla ja kaksi illalla. Meillä on alkionsiirto vasta torstaina, joten pääset Caliendre hieman meitä edelle. Meille sanottiin tänään, että yksi alkio vain siirretään. Katsotaan nyt, millaisia alkioita saadaan.

Olo on väsynyt ja vatsaa juilii, jonkun verran tuli verta iltapäivällä, mutta nyt enää muutamia hyytymiä. Mulla on tosi hyvä mieli, tästä se lähtee, positiivisia ajatuksia nyt vain :)

Champagne, kuinka sulla meni punkteeraus? Tsemppiä Nealle ja muille huomenna punkteeraukseen menijöille.

Vierailija
91/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sullakin tuli noita soluja :O) eiköhän niistä muutama vauvanalku saada..

Mulla esikoisesta tuli 12 solua, joista vaan 4 hedelmöittyi ja 2 oli siirtokelpoisia, kaksi muuta heitettiin huonoina pois...et siksi itse haluttiin ICSI:nä osa, vaikka siittiöt määrältään riittäisivätkin IVF:ään. Ja miehellä on määrä kyllä ollut aiemmin ihan riittävä ja normaalin määrän alarajoillakin jopa, joten en usko et kaksi näytettä siksi annettiin. Aluksihan mulla oli 21 rakkulaa kasvamassa, joten siksi ne kai ajatteli, et, jos jokaisessa on solu niin tarvitaan enemmän materiaalia varuulta. Näin ajettelin..

Meillä on ilmeisesti hedelmöittymisessä ongelmaa, kun tollainen kato aina käy...helmikuun lyhyessä IVF:ssä saatiin vain kolme solua, ja yksi vaan hedelmöittyi :O/ Eli noin kolmasosa meillä vaan keskimäärin hedelmöittyy. Nyt uskon ja toivon, että niitä tulee ton ICSI:n avulla enemmän :O)Tietysti jos IVF:llä tulee alkioita niin ne ensin siirretään, koska ovat luonnonvalintoja...

Mulla ei vuotoa tullut ollenkaan, paitsi sit nyt illalla vähän rusehtavaa..ei muuta..outoa. Mahakipukin on alkanu laantua, enkä kotona oo särkylääkettä ottanu ollenkaan. Et helpolla meni näköjään tämä punktio, vaikka pelkäsin pahinta solujen määrän takia.

Mutta katsotaan kuinka käy. Hyvältä näyttää molemmilla :O) Peukut pystyyn sit et alkiot tarttuvat mukaan, sulla torstaina ja mulla keskiviikkona!! Ja muilla ketkä tänään olivat punktiossa..Kuulumisia kaipaillaan edelleen?

caliendre

Vierailija
92/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi on punktiot ohi ja munia tuli 13 kappaletta. Mulla oli ilmeisesti sama kuin Eirenellä että oli tyhjiä koska ultrassa näkyi enemmän. Toimenpide meni kivuttomasti koska olin tilannut jo aikoja sitten nukutuksen. Nyt kotona on hiukan arka ja kivulias olo.

Kiva kuulla Eirenella ja Caliendella homma sujui hyvin!

siirtoon menen keskiviikkona, ja muistaakseni tuolla klinikalla on ollut puhetta että siirtävät toimenpiteen jälkeen aina vaan yhden, koska onnistuminen on paljon todennäköisempää kuin pakastesiirrossa. PAS:ssa laittavat kaksi kerrallaan tai oljellisen.

Pregnylistä sen verran, että olen joka kerta pyytänyt ja saanut lääkäriltä tuplareseptin, ettei tarvitse panikoida viikonloppuna ampullien kanssa. Olen nimittäin kerran kädet täristen kaatanut liemen pöydälle. Yhden kerran olen rikkonut ampullin. Samaten se yhdistäminen ei ole helppoa vaikka sen on pari kertaa jo tehnyt niin senkin takia on kiva olla toiset varalle. Ne ei edes maksa kun pari euroa. Mun lääkäri on ollut tosi ymmärtäväinen kun olen pyytänyt tuplareseptin.

Terveisiä koko pinolle!

Champpis

Vierailija
93/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

caliendre ja eirene; hienoa punktio on teillä ohi ja todella hyvä määrä munasoluja:)

Mulla on vasta punktio torstaina ja siirto lauantaina, kaksi rakkulaa oli jo isoja mutta muut oli vielä pieniä, joten otettiin riski ja ootetaan torstaille, että pienet kasvaisivat vielä hieman. Ainoastaan tässä on sellainen juttu, että lauantaina ei pystytä pakastamaan, joten jos jotain jää, niin viljelevät niitä vielä maanantaille ja sitten pakkaseen. Mut tultiin lääkärin kanssa siihen tulokseen, että mielummin yritetään saada punktiossa mahdollisemmin monta solua, koska kato käy kumminkin hedelmöitys vaihessa. Mulla on ainoastaan yhden kerran saatu pakkaseen 2 solua ja silloin oli kasvamassa enemmän rakkuloita. Kauheen lupaavalta ei näytä mutta eihän sitä tarvitse kuin yksi hyvä alkio, joka kiinnittyy.

Mutta mulla on kerran käynyt niin, että vaikka oli rakkuloita, niin toiselta puolelta ei tullut yhtään munasolua, joten nyt olen kyllä kaikki sormet ja varpaat ristissä, että saadaan edes jotain.

Tsemppiä punktiion ja siirtoona kaikille

Vierailija
94/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis..... tsemppiä kaikille punktioon ja siirtoon:)

Vierailija
95/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, että kaikilla oli menny tän päivän punktio hyvin!

Mulla ja Nealla se on sitten edessä huomenna! Jänskättääkö Nea? Täällä lähinnä mietiskelen tommosia pikku käytännön juttuja. Eli lääkäri sanoi, että kannattais olla jotkut kuminauhavyötäröiset housut, mutta mulla ei oikeen semmosia oo... Eli turpoaako se maha kuinka paljon punktion jälkeen? Pärjäänköhän siis " normaaleilla" housuilla? Nyt mun maha on vähä turvonnu, muttei ihan kauheesti ja farkut menee ihan hyvin päälle. Kauanko Caliendre sä muuten olit siellä toipumas toimenpiteen jälkeen?

Nyt ei muuta kuin täyttämään noita Tays:n papereita ja jänskättämään huomista!

Vierailija
96/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelin tehdä tälläisen listan;

caliende; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirretään 2

Eirene; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 13.12, siirretään 1

_Champagne_; 11.12, 13 munasolua, siirto 13.12, siirretään 1

Snygg; punktio 12.12.

Nea-80; punktio 12.12.

Päivänsäde72; punktio 14.12.

Janese

Päivittäkää toki muutkin tätä, helpompi seurata missä kukin

menee, toivottavasti muistin kaikki:)

Vierailija
97/274 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno lista Päivänsäde, tollasta olin kaipaillukin :O)

Snygg, mä olin Taysilla lähes 13 asti. 10.40 oli punktioaika ja se tapahtui n. 10.50..pääsin siis yllättävän nopeeta itse toimenpiteeseen, ja oisko joku 3 ollu vaan ennen mua, ei siis hirveesti potilaita tänään. Sit siinä toipuilin ja odotin miestä ja sit uudestaan odoteltiin, kun sen piti antaa se toinenkin näyte ja pitää siinä vähän välilä, ja sit odoteltiin niitä tuloksia myös jonnekin 12.30 asti...

Mut mun pyörtyminen sit vielä viivästytti lähtöä lopuksi, makailin siellä alakerran sohvalla jonkun aikaa :O)

Mutta aika nopeeta sieltä kuitenkin pääsee, niitten tulosten odottelu vaan saattaa kestää..Kun ne antaa ne järjestyksessä. Mulla oli farkut jalassa ilman vyötä, mut ei maha juurikaan mitenkään turvonnut sit ollu, et hyvin niillä housuilla pärjäs.

Onnea huomiselle sulle ja Nealle!!!

caliendre

Vierailija
98/274 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

caliendre - tosi hieno saalis muniksia. Onnittelut siitä! Ja kiva kuulla että toimenpide sujui kivuttomasti ja nopeasti. Oletko ottanut jotain särkylääkkeitä mahakipuun kotona..? Onkohan tähän mitään ohjeistusta, Buranaahan ei tietääkseni pitäisi syödä silloin kun yrittää tulla raskaaksi. Toivotaan että saatte mahdollisimman monta hedelmöittynyttä kaveria, kuulostaa aika optimaaliselta tuon osa-ICSI:n vuoksi. Peukut on pystyssä!

Eirene ja _Champagne_ - hyvältä kuulostaa, onnittelut teillekin! Kaikilla näyttää menneen punktio mukavasti. Hyvä juttu tuo että antavat lisädroppia jos alkaa sattua. Ja parasta on tietenkin että kerättävää saadaan. Toivotaan että teilläkin tulee hyviä alkioita siirrettäväksi. Ihana muuten se Muumipapan ajatus, sopii tähän tilanteeseen tosi hyvin.

Päivänsäde72 - toivon tosi kovasti että saisitte munasoluja tällä kertaa. Missä oletkaan hoidossa kun siirtoja kuitenkin tehdään lauantaisin..?

Nea_80 ja Snygg - kovasti tsemppiä teillekin punktioon! Tosin Nea saatat olla siellä parhaillaan. Miten meni? Ilmeisesti sen Pregnylin piikittäminen sattuu..? Vähän jännään sitäkin tässä muun jännityksen lomassa. Itse pelkään vatsan turpoamista lähinnä sen vuoksi, että työkaverit saattavat luulla minun olevan raskaana. Toivon että saan riittävästi sairaslomaa toipumiseen.

Eilen ultrassa vahvistui se minkä olin jo tiennytkin; munasarjani reagoivat hyvin Gonaliin ja oikealla puolella oli jo pari kolme isoa munasolua. Vasemmalla muutama pieni. Seuraava ultra onkin taas huomenna ja punktio sitten perjantaina tai maanantaina. Kovin montaa munista ei siis ole kypsymässä. Suurin pelkoni on se, että emme ole mieheni kanssa " yhteensopivia" solutasolla, ja nyt alkaa hermostuttaa kun se hetki kun tämä vahvistuu/kumoutuu lähestyy. En tiedä mistä tämä ajatus kumpuaa, mutta mulla on alusta lähtien ollut sellainen ikävä ja synkkä aavistus, että tässä piilee lapsettomuutemme syy. Toivottavasti olen aivan väärässä! Maha on turvoksissa hiukan ja oikeassa munasarjassa on paineen tunnetta. Mutta kovasti alkaa jännittää ja hermostuttaa mitä pidemmälle tämä homma etenee.

Vierailija
99/274 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanu kotona enää yhtään särkylääkettä :O) Mikä on aika hieno homma..eli suurimmilta kivuilta siis vältyin. Tänään jos olen rehkinyt jossain liikaa niin masu muistuttelee olotilastaan juilimalla, mutta ei muuta kummempaa vaivaa.

Mäkin mietin tota yhteensopimattomuutta silloin ekoissa hoidoissa, mutta aika harvinaistahan se on, jos ei sovi yhteen ollenkaan, yleensä siinä on joku muu vika..Että sitä ei kannata pelätä,vaikka tiedän että se mielessä pyörii näin ensimmäisellä kerralla, kun ei yhtään tiedä mitä tapahtuu.

Niin kuin on sanottu ennenkin niin vain yksi hyvä alkio tarvitaan, että raskaus voi onnistua, eli ei se määrä vaan se laatu..Tiedän osbornen joka täällä pyöri samoihin aikoihin helmikuussa IVF:ssä kuin minä, oltiin Taysillakin samaan aikaan ja yksi solu sillä saatiin ja se yksi ainoa hedelmöittyi ja vähän aikaa sitten hän synnytti tytön :O) että joskus se yksikin riittää...mä sain silloin kolme solua ja yksi hedelmöittyi, mutta ei sit jakautunut kai kunnolla..siirrettiin 2-soluisena, yleensä laittavat nelisoluisia..eli kaksi erilaista tarinaa.

Tsemppiä sulle punktion odotteluun ja loppuihin piikittelyihin...

Ja mites punktiossa meni tänään Nea ja Snygg?? Kuulumisia kaipaillaan jo kovasti :O) Ja mikä on Champpiksen ja Eirenen olotila tänään??

huomista vauvanalun/alkujen hakureissua odotellessa, caliendre

Vierailija
100/274 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janese - Kiitos kannustuksestasi ja tsemmpiä loppuviikolle - kyllä ne munikset siellä hautuvat hyvin :)

Mäkin selvisin ihan ilman mitään lisälääkitystä eilisillan ja yön. Sain sen punktion jälkeen jokun särkylääkkeen suppona, mutta olin niin tööt etten tiedä mitä se oli. Antoivat mulle eilen mukaan Burana 600 ja käskivät ottaa yötä vasten, mutta kun ei mua särkenyt ollenkaan, niin jätin ottamatta. Mä käytän muutenkin tosi vähän särkylääkkeitä ja se 600mg tuntui tosi voimakkaalta. Mulle suositeltiin, että jos kivut jatkuu, Panadol 1g kolmesti päivässä.

Tänään on ollut hyvä olo, oli ihana herätä aamulla, kun ei tarvinnut jännittää mitään toimenpidettä, ei piikittää, vatsa ei ollut turvonnut eikä rinnatkaan olleet ihmeen arat. Nukuin suht hyvin ja tämän päivän olen ihan kotosalla, eiköhän se tästä. Alavatsa on kyllä vielä vähän arka, kaikki turha nostelu ja äkkinäiset liikkeet tuntuu. Enää en vuoda verta, mutta ruskehtavaa hyytymää tulee vielä vähän. Ilmeisesti joutuivat eilen ronkkimaan sen verran niitä mun vasemmanpuoleisia rakkuloita, että sieltä tuli kunnolla verta. Mies kertoi, että lääkäri oli sanonut, että rakkulat olivat syvemmällä ja hankalammin punkteerattavissa.

Mistähän se johtuu, että mulle siirretään alkio vasta torstaina? No, kai se on klinikkakohtainen juttu. Soitteletteko etukäteen, miten solut on lähteneet jakautumaan, vai kuuletteko sen vasta alkionsiirron yhteydessä? Mua käskettiin soittamaan keskiviikkona, kertovat sitten tilanteen. Saas nähdä, millainen kato käy. Mä oon miettinyt kanssa tota mun ja miehen solujen yhteensopivuutta. Mulla kun on jonkunlaista autoimmuunitekijää, jospa mun solut hylkii miehen soluja? Tai pahimmassa tapauksessa kohtu alkiota... No, se on tietoa, joka pitää ottaa pala kerrallaan vastaan, yritän olla stressaamatta etukäteen (helpommin sanottu kuin tehty!).

Mites tänä päivän punktiolaiset? Miten meni?

Eirene

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi