IVF/ICSI vko 50
Moikka kaikille!!
Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??
Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/
Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.
Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)
Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..
taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre
Kommentit (274)
Punktio on nyt takana...myös makeat päiväunet:)
Punktio meni aivan mainiosti, turhaan olin jännittänyt. Vähän tuntu mahassa kun ronkki, mutta vaan kerran oikeesti sattu. Ja vaan ihan hetken. Mieli oli korkeella, kun heti nähtiin että munrakkuloita on paljon. Niitä oli siis 18+20. Ja niistä munasoluja löytyi loppujen lopuks 12+9, johon oon tosi tyytyväinen. Vieläkun toimisivat oikein:)
Mulle annettiin särkylääkettä vasta just toimenpiteen alussa, enkä tainnu paljoa saada. Tietty sain sen puudutuksen. Toimenpiteen jälkeen sain kannullisen vettä ja 2 panadolia, jotka otin samantien. Tästä on nyt kulunu 6 tuntia eikä tee ollenkaan tiukkaa. Maha on vähän kipeä. Nää kivut taitaa muutenkin olla niin kauheen yksilöllisiä, koska vasta eilen tunsin koko päivän sellasta menkkamaista kipua mahassa (pari aikasempaa päivää vaan ihan sillon tällön pientä kipua) Lääkäri sanoki että sain ne kivut vasta pregnylin jälkeen kun alko vaikuttaan. kipu ei kuitenkaan ollut läheskään niin vahvaa kun sillon kun on menkat pahimmillaan. Eli voi olla että säästyn suurimmalta kivulta, toivotaan niin. Mua kehotettiin ottamaan tarvittaessa panadolia (buranaa tai muuta jos ei panadol tehoa), mutta koska meillä ei ole panadolia kotona jaunohdettiin ajaa apteekin kautta niin koitan selvitä ilman...
Mä saan soittaa klinikalle huomenna ja kysellä miten on menny, ja sitte torstaina lähen sinne alkionsiirtoon:)
Nyt vielä tänään SNYGG..miten meni?
CALIENDRE ja EIRENE ja CHAMPAGNE hyvältänäyttää meillä kaikilla, ei voi muuta sanoa. Tsemppiä huomisiin siiroihin, se taitaaki olla enää tosi pieni juttu :)
PÄIVÄNSÄDE ja JANESE: Tsemppiä tuleviin pinktioihin! Janese mietit sitä pregnylin pistämistä; se tuntuu mutta ei satu. Ja ei mun maha ainakaan mun mielestä sillai turvonnu, eikä mulla nyt niin paljon oo ylimääräistä tossa päällä. Ihan tavalliset housut on ollu päällä ja niin oli tänään punktiossakin! Äläkä ota ressiä siitä teiän yhteensopivuudesta, kyllä kaikki menee hyvin. Ja olishan se hyvä jos edes joku syy löytyisi?!?
Ja tää lista oli hyvä idea päivänsäde:)
caliendre; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirretään 2
Eirene; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 13.12, siirretään 1
_Champagne_; 11.12, 13 munasolua, siirto 13.12, siirretään 1
Snygg; punktio 12.12.
Nea-80; punktio 12.12, 21 munasolua, siirto 14.12, siirretään 1
Päivänsäde72; punktio 14.12.
Janese;
-Nea
Eli täällä myös punktiosta kotiuduttu! Aattelin punktion jälkeen, että ihan turhaan kyllä jännitin, koska ei se kyllä sattunu juuri yhtään. Mä sain ennen toimenpidettä kaksi Panadolia, sitte toimenpiteen alussa suoraan suoneen vähä särkylääkettä, jota sit kerran pyysin vähä lisäämään ja sit lisäksi sen puudutuksen. Ainut oli, että kun olin saanu ton särkylääkkeen suoraan suoneen, se humahti päähän ja tuntui kuin olis ollu laivalla tms. ja hetken päästä tuli semmonen ihmeellinen herkkiskohtaus ja tirautin pienet itkut, mutta en siis kivusta, vaan ton särkylääkkeen ja jännityksen takia.
Mä en muista montako rakkulaa kerättiin, mutta muniksia saatiin 9. Ja itse operaatio ei kestäny kuin ehkä vartin verran eli oli nopeesti ohi. Torstaina on siirto, enkä vielä tiedä siirretäänkö yksi vai kaksi. Se riippuu sitten millaisia alkiot ovat. Meillekään ei annettu mitään soittoaikaa, vaan mennään sit vaan torstaina sinne ja laitetaan alkio(t) kyytiin.
Mäkin ihan turhaan jännitin tota vatsan paisumista, ei mulla ainakaan mitenkään ihmeemmin se oo paisunu. On se nyt vähä semmonen pinkee, mutta ei sitä muut huomaa. Nyt aattelin mennä ottamaan tirsat!
Lisäilen vielä omat tiedot tohon listalle.
caliendre; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirretään 2
Snygg; punktio 12.12, 9 munasolua, siirto 14.12, siirretään 1-2
Janese;
soitelin lääkärin kanssa huomista siirtoa varten. Ainoastaan 5 munaa 13:sta oli hedelmöittynyt. Tuli vähän huono fiilis, kun tietää että pakastamisessa tai sulatuksessa aina menee hukkaan osa. Positiivista oli kun lääkäri sanoi että voitaisiinkin ehkä siirtää kaksi, koska aiemmasa hoidossa on aina siirretty vaan yksi. Huomasi ilmeisesti puhelimessa mun epätoivon koko hommaa kohtaan. Mutta huomiseen. Toivottavasti on vielä huomenna jotain kerrottavaa.
Champpis: Harmi, että kato oli käynyt ): Onneksi sentään viisi oli hedelmöittynyt ja jos saat niistä kaksikin mukaasi, niin sehän on jo hieno homma! Itse kans epäilen, että tokkopa me saadaan mitään pakkaseen, kun saatiin yhteensäkin vain yhdeksän munista, mutta kunhan nyt edes siirtoon asti...
Tsemppiä siis Caliendrelle ja Champpikselle huomiseen siirtoon!
Hienoja kuulumisia :O)Tosiaan hyvä pino ollut meillä tähän asti tuloksiltaan.
Sullahan Nea oli tosi huippusaalis oli, vedit sit meidän pinon pohjat tähän mennessä. Onnea siitä :O)Saatte pakkaseenkin varmaan monta vauvelinalkua.
Snyggilläkin kuulosti ihan hyvältä määrältä, eiköhän niistä ainakin yksi vauvanalku saada matkaan ja ehkä tosiaan kaksikin..mullakin se suoneen laitettava lääke humahti aikalailla päähän ja se tais aiheuttaa sen pyörtymisenkin. Aika tujua tavaraa, mäkin sitä otin kerran lisää. Oliko sulla se Helena Tinkanen? Jos oli, niin se on paras Taysin lääkäri noissa asioissa ja tosi mukava :O)
Champange...mähän sanoin, et mullakin tota katoa on aina tullu pelkässä IVF:ssä se 1/3 on vaan hedelmöittyny...siksi nyt se ICSI tehdään osalle. Mutta hyvähän tulos toi 5 on...kyllä niistä yksi asukki huomenna matkaan sadaan ;O) Älä masennu...
Onnea siirtoon huomiselle Champange..siitä se odotuksen odotus sit virallisesti alkaa ja ne loputtomalta tuntuvat piinapäivät ;O)
caliendre
Caliendre: Mulla ei ollu lääkärinä se Helena, vaan joku nuori vaalee naislääkäri Katja... jotain. Oli tosi mukava lääkäri ja ne kaikki hoitsutkin oli oikeen yliystävällisiä ja huolehtivaisia!
Miten on keskiviikon siirrot mennyt..heti kertomaan?????
Täällä olo eilisen punktion jälkeen hyvä, ilman särkylääkkeitä ollaan selvitty:) Vielä tänään vähän tuntuu mahassa, mutta ihan vähän siis vaan. Eilisen päivän makasin vaan (otin sen levon ihan kirjaimellisesti), mutta kohta olen lähdössä koiran kanssa ulkoilemaan. Rauhallisesti kylläkin. Raitis ilma tekee hyvää:)
-Nea
Tultiin siis jokin aika sitten Tampereelta kotiin kaksi 4-soluista vauvanalkua masussa :O)
Mulla oli 14 solusta 11 kypsää ja niistä oli hedelmöittynyt vaan 5, ICSI:llä yleisesti ottaen huonommin kuin IVF:llä. En ihan tarkkaan muista montako kummalla, 2 näistä viidestä oli käyttökelvotonta. Mutta ainakin tämä yksi hyvälaatuinen IVF:llä (en muistanut luokitustakaan kysyä, olisko 2lk.) oli jakautunut yön aikana nelisouiseksi ja oli varma siirrettävä, kahden siirrosta sitten vielä keskusteltiin hetki ennen siirtoa ja sitten sain ne kuitenkin pienen väännön jälkeen laittamaan ne kaksi. Siinä kahden siirrossa oli puolensa ja puolensa. No hyvä perustelu oli multa, et esikoinen sai alkunsa kahdesta 2lk 4-soluisesta alkiosta ja että tämä on meidän viimeinen hoito, yksityiselle ei enää lähdetä.
Ne kaksi muuta meinattiin aluksi pakastaa, koska olivat 2-soluisia, mutta kun ne tarkistettiin ennen siirtoa, oli niistäkin tullut 4-soluisia :O) eli toinen niistä laitettiin sitten kaveriksi tälle yhdelle 4-soluiselle. ja tämä yksi 4-soluinen vielä pakastettiin. Aika hienoa oli ekaa kertaa sinne pakkaseenkin saada edes yksi alkio. Pieni toivo siinä vielä, jos ei nyt onnistukaan..
Mutta nyt on hyvä olo. Katsotaan sitten kuinka kovaa ja korkeelta sit tiputaan, mut pitää nyt nauttia tästä olotilasta ja toivoa sitä positiivista lopputulosta. Virallinen testipäivä ois nyt sit 27.12., Mutta mun oma päätetty testipäivä on 24.12..aattoaamuna, haluan silloin tietää jo jotain, vaikka eihän se välttämättä näy vielä silloin 11pv siirrosta, mutta jospa jotain merkkiä sais sillon. Niin kuin oon maininnukin niin viimeks alkoi 8pv siirrosta jo tiputteluvuoto, et sinänsä kyllä sillon aattona ehkä jotain pitäis jo olla selvillä. Millonkas muut on ajatellut testata ja millon on sit se virallinen testipäivä?
Mähän hoidan oman 2v10,5kk poikani lisäksi kaverin tyttöä 2v1,5kk ja tänään lastenhoitopulman vuoksi molemmat lapset oli siirrossa mun miehen lisäksi mukana :O) Kyllä ne kattoivat aluksi, että kannattaako kahta siirtääkään, mutta sitten kerroin ja huomasivatkin, että toinen ei ole oma lapsi..kyllä siinä vähän asiasta vitsailtiin ;O) Lapset olivat tosi kiltisti ja reippaasti. Pääsivät retkelle sairaalaan vähän aamupäivän piristykseksi :O) Että paljoa en minä ole ehtinyt punktiopäivän jälkeen lepäillä, kun tyttö tuli heti eilen aamusta taas hoitoon, mutta saanpahan muuta ajateltavaa. Eilen illalla kyllä mahaa juili rasituksen takia niin kovaa, et otin yhden Ibumaxin...kun ei Panadolia ollu kaapissa. Auttoi sitten yön yli ja aamulla olo olikin parempi. Pitäis vaan yrittää levätä, mut lasten kanssa se ei oikein onnistu.
Mutta nyt sitten poistun tästä vähän lepäilemään, kun lapset meni päiväunille. Palaillaan taas kuulumisten kera :O)Mites Eirenen ja Champagnen siirto meni?
caliendre; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2 virallinen testipäivä 14pv siirrosta 27.12 (epävirallinen 24.12.)
Janese;
caliendre&pikkuiset (en vielä parempia nimiä keksinyt) pp0
Täällä siis vietetään sairaslomapäivää, vaikka ei maha mitenkään kauheen kipee ookaan. Vähän tuntuu painon tunnetta munasarjoissa ja alavatsassa, mutta ei ihmeemmin. Oon laittanu täällä vähä huushollia kuntoon, kun ensin heräilin tossa 11 mais koira kainalossa.... Se raukka toimittaa meillä tätä vauvan virkaa ja onkin kyllä niiin lellikersa, ettei paremmasta väliä :)
Caliendre oli siis saanut kaksikon matkaan mukaan! Hieno homma ja saittepa pakkaseenkin vielä jotain, hyvä niin :) Nyt vaan toivotaan kädet kyynärpäitä myöten ristis, että ne jaksais pysyä mukana.
Mä aattelin, että testaan sit vasta virallisena testipäivänä. Aion hävittää kaikki r-testit, mitä talosta löytyy ja ostaa sitte testin vasta joulun alennusmyynneistä ja testailla sitte vasta. Muuten oon ihan varma, että jos testit polttelee kaapissa, testaan taatusti jo jouluna ja ehkä sitten pilaan koko jouluni sillä. Parempi musta elää toivossa joulunpyhät!
Täällä huomista siirtoa kuumeisesti odotellessa...
Mulla on synttärit 25.12., joten haluan silloin ennen sitä tietää onko hoito lähelläkään onnistumista. Et voiko sit juhlia iloisesti vai hukuttaa murheensa...Mulla on niitä netistä tilattuja Acon10-testejä, mitkä pitäis näyttää jo tosi ajoissa, jos on raskaana..ja niitä kun tosiaan on niin pakkohan se on testata. Mutta en kyllä yhtään aiemmin aio yrittää...vaikka kuinka ne polttelis ja houkuttelis :O/
caliendre
Meillä on tietokone temppuillut koko aamun, saas nähdä tuleeko tästä mitään...
Soittelin äsken tuloksia Felicitakselle ja meidän 12 solusta oli hedelmöittynyt 11. Ja minä kun pelkäsin, ettei meidän solut sovi yhteen :) Ja nämä kaikki siis vain IVF:llä, vaikka aluksi oli se ICSI-vaihtoehtokin esillä.
Kuusi on kuulema hyväluokkaista, muutama vähän huonompi ja pari ei ole jatkanut jakautumista ollenkaan. Saadaan varmasti yksi hyvä alkio matkaan ja muutama hyvä pakkaseenkin. En nyt tiedä tarkemmin noista luokituksista, katsotaan tilanneeta huomenna vielä ennen siirtoa.
Sain ohjeeksi, että jos on aamulla huono olo, ei siirretä vielä, mutta olen voinut hyvin. Eilen tein illalla tosi pitkän kävelylenkin ja sen jälkeen vatsaa juili ikävästi, mutta makasin sohvalla ja katsoin telkkaria ja menin ajoissa nukkumaan. Aamuyöstä oli vielä vatsa kipeä (niin kuin olisi kauheat ilmavaivat!), mutta nyt on hyvä olo, ei juli yhtään. Ja kyllä voin sanoa, että on kevyt ja hyvä mieli ton tuloksen jälkeen.
Caliendre - täältä tullaan perässä, pidä piinis-joukkoa valmiina meille muille :)
Eirene
Tosi hyvä tulos hedelmöittyneitä! Eiköhän sieltä se yksi vauveli masuun saada :O) Unohdin taas, et sulla olikin se siirto huomenna vasta...pitää muuttaa tohon meidän listaan se päivä.
Meillä siinä hedelmöittymisessä on jotain ongelmaa tosiaan, kun ei ICSIcään oikein auttanu...Mutta tää lopputulos oli mun mielestä kuitenkin oikein hyvä kaikinpuolin kun sain nämä kaksi masuun ja yhden pakkaseen, paremmin kuin aiemmissa hoidoissa!! Ja kun mutenkin lopetuspäätös hoitojen suhteen on, niin en enempää olisi pakkaseenkaan tarvinnut, vaikka ainahan parempi mitä enempi, kun ei ne sulatuksetkaan onnistu aina. Mut edetään nyt asia kerrallaan, tai pitäiskö sano alkio kerrallaan ;O)
caliendre
Soitin tänään klinikalle ja sain hyviä uutisia;
Meiän pikkuiset ovat pitäneet toisistaan ja hedelmöittyneet hyvin. Eli 21 munasolusta on 17 hedelmöittynyt. En tiedä sen enempää jakautumisista tai muusta, mutta huomennahan se selviää:)
Nyt on kyllä hyvä mieli, pakko myöntää. Kaveri oli meillä kun soitin klinikalle ja vaikka koitin olla pokkana ku kerroin kaverille niin kyllähän se leveä hymy irtos samantien.
Jotenkin vaan tuntuu että kaikki on mennyt liiankin helposti; hormooneista ei sivuoireita, punktio kivuton, ei punktion jälkeistä vuotoa tai mainittavaa kipua, hedelmöittyminen sujunut...millonkohan meiän epäonni alkaa???
No, onhan meillä ollu kaks epäonnista iui:ta takana...
Caliendrelle tsemppejä piinikseen kaksin kerroin...hieno juttu:)
Mä olisin ihan valmis ottamaan kaks mukaan, mutta tuskin antavat kun on ensimmäinen IVF vasta. Jotenkin usko yhden alkion siirtoon on heikoilla...
-Nea
Kiitos tsempityksistä ja tosi hyvin ovat teidän solut viihtyneet, kun noin paljon on alkioita tullut :O) Onnea siitä!!! Kylläpä omat määrät tuntuu nyt niin pieniltä :O/ Pyydä vaan kahta mukaan, jos mahdollista! Vaikka toinen ei kiinnityiskään voi se auttaa toista kiinnittymään paremmin...niin kuin mulla kävi aikoinaan.
Onnea sulle huomiselle siirtoon!!!!!
Missäs Champpis on..kuulumisia odotellaan??
caliendre
kiva lukea viestejänne kun jokaisella on niin positiivinen ja iloinen fiilis! Olimme tänään siirrossa ja neuvottelujen jälkeen saimme kaksi mukaan. Pakastimeen meni 3 joista yksi on huono. Lääkäri sanoi että suostuvat siirtämään kaksi kun aikasemmat hoidot on tehty yhdellä ilman onnistumista. Toinen siirrettävästi oli ykkösluokkkaa ja toinen kakkosta.
Nyt on mukava mieli: toivoa on edes vähäsen. Samaten on kiva fiilis mennä huomenna töihin. Olen tehnyt kotoa töitä jokaisena päivänä ja hoitanut työpuheluita.
En muistanut kopioida tuota listaa mutta laittakaa minun kohdalle yhden siirrettävän tilalle 2.
Terkut! :-)
caliendre ¿ kiitos tsemppaavista kommenteistasi liittyen tuohon solujen toisistaan tykkäämättömyyteen. Kyllähän ne yleensä joten kuten keskenään keskustelevat viimeistään siinä maljalle avustettuna. Hienoa että saitte kyytiläisiä kyytiin, nyt eikun lämpöä alavatsalle! Kuulostaapa lupaavalta että teillä esikoinen saanut alkunsa samanlaisesta tilanteesta. Nyt alkaa se toisaalta helpoin, toisaalta vaikein jakso, odottaminen. Mutta olet oikeassa, tuostakin vaiheesta pitäisi pystyä nauttimaan ja uskaltaa toivoa. Olispa elämän joululahja saada plussa tikkuun aattona. Toivotaan yhdessä.
Eirene ¿ teillä ihan mahtava hedelmöittymisprosentti! Ette tosiaankaan sitten ole toisillenne epäpasseleita solutasolla, eli turha oli teillä pelko. Mäkin olen kuullut että jos odottaa 3 pvää munasolun kypsymistä niin niiden laatu on parempaa ja voidaan helpommin valkata paras alkio siirtoon.
Nea ¿ vau mikä määrä munasoluja ja teilläkin noin monta hedelmöittynyttä! Ja tosi helpottavaa kuulla, että suurimmalla osalla punktio on mennyt mukavasti ja suht kivuttomasti. Joo olet ihan oikeassa, ei pidä turhaa pähkiä tuota yhteensopivuus/-sopimattomuusjuttua. Olishan se toisaalta myös helpotus jos joku syy löytyisi. Toisaalta toivon että se ei olisi se syy koska sitä ei kai juurikaan voi hoitaa.
Snygg ¿ kiva että sinullakin punktiosta myönteistä sanottavaa. Ja hyvin saatu muniksia. Tuntuu että aika monella näillä palstalaisilla on koira. Mullakin on kova koirakuume, mutta elämä on sen verran liikkuvaista että enpä taida uskaltaa hankkia ainakaan vielä..
Champagne ¿ tosiaan positiivinen vire tässä meidän pinossamme. Ihan putkeen tuntuu menneen kaikilla punktiot ja viljelyt. Kiva että suostuivat siirtämään kaksi teilläkin, kyllähän ne mahikset kahdella alkiolla heti lisääntyy.
Itse olin tänään ultrassa ja munikset kehittyneet sen verran rapsakkaan tahtiin että perjantaina on punktio ja siirto sitten maanantaina jos siirrettävää saadaan. Oikealla oli kaksi isoa munasolua ja 3 pientä, vasemmalla muutama pieni. Eli ei kovin isoa saalista mutta eihän se määrä... Lääkäri kysyi että toivonko yhtä vai kahta alkiota kyytiin. Sovittiin että päätetään se sitten vasta kun tiedetään miten alkioiden on käynyt. Lääkäri totesi että minulla vasen munasarja kiinnikkeillä kiinni aika kaukana kohdun takana jonka kuultuani valahdin kalpeaksi huolesta. Lääkäri rauhoitteli, ja yritän nyt luottaa siihen, että saan droppia suoneen jos menee tukalaksi. Eiköhän se siitä.
Tänään sitten se karsean Pregnylin piikitys illalla. Pahnanpohjimmaisena tullaan mutta testauspäivä taitaa olla sitten vuoden viimeinen päivä.
caliendre; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2 virallinen testipäivä 14pv siirrosta 27.12 (epävirallinen 24.12.)
Eirene; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 14.12, siirretään 1
_Champagne_; 11.12, 13 munasolua, siirto 13.12, siirretään 2
Janese; punktio 15.12.
Meniköhän oikein..?
Päivänsäteelle tsemppiä punktioon!
Hei kaikille
Aivan ihana positiivinen ilmapiiri täällä ja ihana lukea kaikkien kannustuksia ja hyvinhän meidän pino on pärjännyt:))
caliendre; sun nimi on niin tuttu, oltiinko samassa pinossa alkuvuodesta, viikolla 7 punktio
Janese; hyvä että ehdit vielä tällä viikolla punktioon ja niin kuin jo aikaisemmin olen kirjoittanut (kuten muutkin) niin ei se määrä vaan laatu:)
Eirene, Snygg ja Nea; heti huomenna kertomaan siirto kuulumiset ja tsemppiä.
caliendre ja _Champagne_; ihanaa kun otette selviytyneet jo siirrosta ja asukit turvassa masussa, nyt sitten vaan rennosti seuraavat kaksi viikkoa.
Eirene; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 14.12, siirretään 1
_Champagne_; 11.12, 13 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2
Janese; punktio 15.12.
Kai se on sit klinikkakohtaista, et kauan niitä alkioita kypsytellään, 2-3 päivää on kai se tavallisin aika, eli sulla on se 3 päivää. Eikä toi sun taida olla pitkä viljely, kun kestää vaan sen 3 päivää, jos se olis se, niin odotus punktion ja siirron välillä ois 4-5 päivää. Luultavasti sulla on torstaina jo enemmän jakautunut toi alkio kuin mulla huomenna, kun sitä päivä pidempään odotellaan. Premmat mahdollisuudet silloin nähdä minkälaatuisia alkioita on saatu ja valkata paras siirrettäväksi :O) että hyvä juttu.
Missäs punktiopotilaat viipyvät???
caliendre