IVF/ICSI vko 50
Moikka kaikille!!
Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??
Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/
Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.
Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)
Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..
taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre
Kommentit (274)
Kiva, että olet päässyt jo piikittelemään ja hoito etenee. Peukut täällä pystyssä!
pääsen minäkin vihdoin kertomaan ultra kuulumiset eli ultrahan oli jo tiistaina ja eikä hyvältä näyttänyt:( lääkärinkin päivitteli kuinka paljon endometrioosi on tehnyt tuhoja ja peittää munasarjoja. Joka tapauksessa vasemmalla puoleella näkyi 2 rakkulaa ja oikealla ehkä 6, oli niin vaikea nähdä, koska oikealla puolella on endomerioona edessä, joten lääkäri teki todella paljon töitä ja paineli mun mahaa, että sai edes jotain näkyviin. Rakkuloiden koosta ei ollut puhetta, kun ei hirveesti kiinnostanut siinä vaiheessa edes kysyä, sanoi vain että aika pikkusia ja katsotaan tilanne uudestaan perjantaina. Annostus pysyi samana, koska on jo niin iso nytkin (300iu) ja jos saamaa rataa mennään kuin ennenkin niin pistelen 12 päivää, joten punktio olisi sitten keskiviikkona ja siirto perjantaina.
Toisaalta ei mulla aikasemminkaan ole ollut rakkulan kovinkaan isoja 6 päivä jälkeen, jotenkin sitten ne on vaan ottanut loppukirin punktioon mennessä. Nyt aattelin vähän rauhoittaa tontille menoa ja levätä. Mahakin on aika piukeena mutta yllättävää olen pärjännyt nyt ilman särkylääkkeitä, sanoinkin lääkärille että toivottavasti kasvua tapahtuu vaikka kipuja ei ole.
Huonen aamulla on sitten uudestaan ultra ja toivottavasti kasvua on tapahtunut tiistaihin verrattuna. Mulla mies on yleensä ollut mukana vain ensimmäisellä käynnillä ja punktiossa, mutta nyt pitäs olla ensi viikko vapaata, joten pääsisi myös ekaa kertaa mukaan siirtoon. Nyt varsinkin haluan, että mies tulee mukaan punktioon, että voi sitten kertoa mitä siellä on puhuttu, kun olen nukutuksessa, muutenkin mulla on siinä kivussa menny puolet ohi, niin mies on sitten kertonut mitä lääkäri puhui.
Ensi viikko lähetyy jo huimaa vauhtia, joten tsemppiä ja kuulumisiin
Päivänsäde72
Nopeesti vaan kysäisen, että miten se Eirenen punktio meni? Eikös se ollu tänään? Minkäslainen saalis saatiin, sattuiko yms?
Snygg - ei ollut vielä punktiota. Alunperinhän oli mahdollisuus, että olis ollut jo huomenna (perjantai 8.12.), kun ei tiedetty, kuinka lääkkeet vaikuttaa. Mullahan oli extra-ultra tiistaina, että nähtiin mikä on tilanne. Meillä on siis punkteeraus vasta maanantaina 11.12. kun ei ollut hyperin vaaraa, niin voidaan odottaa sinne asti. Nyt vaan mietin, että voiko ne munikset kypsyä jotenkin liikaa, kun olivat jo aika isoja. Kaikkea sitä pyöritteleekin päässään!!!
Päivänsäde - harmi että endo peitti niin pahasti ultran, ettei lääkäri nähnyt paremmin rakkuloita. Nyt jää sitten jännittämistä vielä niiden suhteen. Mutta onneksi sulla on jo aiempaa kokemusta, joten tiedät, että loppukiri on vielä jäljellä. Peukkuja vain pystyyn sulle! Tiedän tosi vähän endosta, onko sillä vaikutusta alkion kiinnittymiseen? Siirretäänkö ihan normaalisti, vaikka endoa on? Siis, onko tärppimahdollisuudet kuitenkin ihan hyvät? Toivon todella kaikkea hyvää.
Olen lähdössä miestä lentokentältä hakemaan. Jo joutaakin tulla tänne, niin saadaan yhdessä jännätä nämä viimeiset pistokset ja irrotuspiikki lauantai-iltana.
Miten te kokeneemmat valmistaudutte punkteeraukseen? Onko hyviä vinkkejä meille ensikertalaisille?
Eirene
:) Voi kiitos.
Toivottavasti sinäkin jakselet hyvin..? Peukut ovat pystyssä puolin ja toisin.
Eli reissu Kainuuseen heitettiin, ajomatkoihin menikin mennessä n.9h ja tullessa 8h...olikin pidempi matka kuin kuviteltiin pysähdyksineen. Mutta mukavaa oli ja luntakin näkyi, päästiin esikoisen kanssa pulkkailemaan ja tekemään pari lumiukkoakin :O)Rinteet oli suljettu mut kylpylässä käytiin ja muuten ulkoiltiin. Itsepäisyyspäivänä kateltiin Linnanjuhlia ja syötiin hyvin. Oli kiva olla lomalla, mut kiva oli taas palata tänne kotiinkin vaikkei vesisateeseen :O/
Mutta nyt siis taas asiaan, eli tärkeimpään..Ultrassa näkyi nyt, en puolista oo ihan varma tän lapun mukaan, mut ehkä vasemmalla puolen 9 munarakkulaa 3kpl 19-22mm, 5kpl 16-18mm ja 1kpl 14mm. Oikealla puolen oli kasvanut lisää, siellä oli nyt 12 kpl. Joiden koot oli 4kpl 19-22mm, 6kpl 16-18mm ja 2kpl 11-15mm, eli hyvältä vaikutti :O), limakalvo oli jo 11mm :O)
Yllätävän paljon niitä nyt on kasvanu, annos on ollu ilmeisesti parempi nyt näin isompana. Tänään pistän enää 100 IU Puregonia ja sit huomenna Pregnyl 21-22 aikaan. Ja maanantaina ois sit punktio klo 10.40. Puolta tuntia ennen pitää olla paikanpäällä...jännittää!!!Maha ei oo edes ollu nyt enää kipeä, hyvä vaan. Pienet äkkiliikkeet saattaa aiheuttaa sellaista repäisykipua, ei muuta.
Olen nyt tällä hetkellä onnellinen :O) voin aloittaa rauhassa viikonlopun vieton. Ja sit maanantaina tositoimiin. Miehellä vaan on flunssa ja kurkku tosi kipee, toivottavasti ei vaikuta huonontavasti siittiöihin?! Ja toivotaan, et se on vaan flunssaa, ettei esim. angiinaa, johon tarvii lääkekuurin..No muuten siis kaikki on hyvin ja minäkin toistaiseksi terve :O)*kop,kop*
Joku kysyi, olisko Eirene, et miten punktioon kantsii valmistautua..Olen kaksi kertaa siinä ollut ja en mitenkään erityisemmin oo siihen koskaan valmistautunu. Kannattaa varautua siihen, et ajat ei pidä paikkaansa ja odottelemaan saattaa joutua kauankin...että maltti on valttia. Sit siellä saa särkylääkkeet aluks ja sit itse punktiossa rauhiottavaa suoraan suoneen, ja ne lisää sitä, kun pyytää.. kivun mukaan. Se siis sattuu kuin kovat menkkakivut, mutta kyllä sen kestää ja sen jälkeen saattaa olla kipeä paljonkin, riippuu vähän kerrasta. Mäkin eka kerran jälkeen olin koko illan sängyssä, kun sattu niin paljon ja vedin koko ajan särkylääkkeitä. Mut viime kerralla lyhyellä kaavalla, kun oli vaan vähän punktioitavaa, niin aika hyvin toivuin siitä, enkä ollu niin kipeä ollenkaan. Sitä kun ei koskaan tiedä. Jotkut voi isollakin saaliilla olla ihan kivuttomia. Toiset taas pienestäkin tulla tosi kipeeksi. Mutta ei muuta kuin sellaisella asenteella, et kyllä sen kestää, kun tietää mitä siitä voi parhaimmillaan seurata. Ja yhden lapsen saaneena voin sanoa, et kyllä ne synnytyskivut on pahempia ;O)
Hyvää viikonloppua kaikille ja kasvatellaanhan vielä vähän aikaa munia kunnolla, että saadaan ensi viikolla hyvät saaliit. Osan kanssa pian nähdään sit maanantaina Taysilla?!
Tämmösiä kuulumisia mulla :O)
perjantaiterkuin, caliendre
Tulin äsken ultrasta ja nyt vaikutti jo ihan hyvältä, vaikkakaan muniksia ei oo läheskään niin paljon kuin teillä muilla... Lääkäri kuitenkin totesi, että näyttää ihan hyvältä. Muniksia lääkäri ei pystynyt kunnolla laskemaan, mutta sanoi niitä olevan kymmenkunta. Varsinkin oikealla puolella oli hyvän kokoisia muniksia. Piikittelen vielä tänään ja huomenna 225 yksikköä ja sit lisäksi sumuttelen Synarelaa ja sunnuntaina laitan irrotuspiikin. Punktio on siis tiistaina, eli Caliendre, ei nyt taidetakaan törmätä Tays:lla? Olikos muita Tays:lle menijöitä?
Eirene: Hoksasin ittekin tänään, että olin sekoittanu päivät ihan täysin. Ajattelin siis jotenkin eilen, että on maanantai, koska työt taas alkoi itsenäisyyspäivän jälkeen...
...näyttää siis siltä että kaikki päästään punktioon asti:)
Mä oon nytte töissä, ja huomenna on vielä samanlainen pitkä päivä aamusta iltaan edessä. Mahassa tuntuu ihan vähäsen, mutta ei mitenkään mainittavasti eli ilman särkylääkkeitä mennään kyllä.
Hoitaja sanoi sillon klinikalla, että viikonloppuna kannattaa alkaa tankkaamaan vettä litroittain, koska munia on kuitenkin parikymmentä kasvamassa.
Tänään aamupistosten jälkeen oli maha aika törkeen näkönen...orgalutran veti mullekin kunnon ihoreaktion niin että punaseks meni ja ihan kovan patin veti pistonkohtaan. Mutta niinhän pakkauselostekki kertoo että iho voi usein reagoida.
Sunnuntaina mulla on vapaapäivä mutta sitte taas maanantaina iltavuoro...saa nähdä miten menee jos maha on kipiä!?!?!
Muuten on kaikki hyvin, paitsi että menetin ajo-oikeuteni seuraavaks viideks viikoks joka tulee vaikuttamaan erittäin paljon sekä yksityiselämään että työntekoon. Voihan v. Mutta rakastan vauhtia (ja hurjia tilanteita;)) joten oma vika. Meillä vaan kun kähin kauppa on 5 km päässä ja työmatka 35 km/suunta niin tulee vähän sumplimista!
Mutta nyt jatketaan työntekoa, Nea
Mitäs se Nea on sillä lailla kaahaillut? Paljonko ajelit ylinopeutta? Tuliko isotkin sakot?
Meillä on siis sama punktiopäivä... Missäs olitkaan hoidoissa?
fertinovassa! Missäs sä olitkaan snygg? Sul on ihan asiallinen nicci;)
Viimenen ylinopeussakko tuli puol vuotta sitte mut se olikin 140+jotain 100 rajoituksella. tuli ihan huomaamatta kun palasin tanskasta ajatuksissani. mutta muuten siis täytty se 4 ylinopeutta/kahdessa vuodessa-raja ja siksi kortti lähti. Ja sit vielä se poliisipäällikkö kysy jos mää oon turuust kotoosin (kuulemma päätteli puheesta, vaikka en oo ikinä lähelläkään asunu...)
Kyllä on tuskasta kun elämä näin kerrallaan koettelee...nää hoidot, toi kortti, ja vielä kaiken kukkuraks oma äiti on TAAS ratkennu ryyppäämään niinku ihan kunnolla (on siis alkoholisti ollut vuosia). On tää välillä aika p.erseestä:(
Eikä jaksasi täällä töissäkään olla just nyt...
Mutta kyl tää tästä...eteenpäin vaan sanos mummo lumessa:)
Onneks mies jaksaa ajella mua edestakas ja onneks pystyy kun on yrittäjä.
Koettakaahan kestää kanssasisaret;)
-Nea
Moi
Ja taas käyty ultrassa, nyt oli rakkulat onneksi hieman kasvaneet, koosta ei lääkäri maininnut, mutta kuusi olisi molemmilla puolilla kasvamassa ja muutama oli jo aika isokin, mutta muut oli aika pikkusia, joten piikys jatkuu ainakin sunnuntaille ja maanantaina uudestaan ultraan. Punktio on sitten keskiviikkona tai torstaina, koska väestöliitossa tehdään siirtoja myös lauantaina.
Eirene; kiitos vaan peukutuksista:) endo on siinä määrin huono tauti, koska se tuhoaa hyvää kudosta munasarjoista ja näin ollen rakkuloita ei kehity paljoakaan ja ymmärtääkseni myös vaikuttaa kiinnittymiseen. Mulle on joka kerta siirretty 2 alkiota eikä siitä ole tarvinnut vääntää kättä lääkärien kanssa vaikka yleenhän suosivat yhden alkion siirtoa, toisaalta mun alkiot eivät ole olleet priima luokkaa, joten raskaus mahdollisuudet eivät ole olleet isot. Vaikkakin kerran ollaan onnistuttu, mutta viikolla 7 todettiin kohdunulkoiseksi.
Ensikertalaiselle vinkkejä sen verran ja HUOM jokainen kokee punktion erillailla mutta suosittelen jos vähänkin jännittää, niin pyytämään rauhoittavaa jo ennen punktiota, itse pyysin ekalla kerralla ja oli oikein kiva olo eikä jännittänyt. Toisella kerralla ei sitten tarvinnut jännittää, kun tiesi mitä tuleman pitää. Kannattaa pyytää kipulääkettä toimenpiteen aikana jos vaan siltä tuntuu. Toisille punktio on ollut helppo ja toisille vaikea ja itse kuulun niin vaikeisiin, vaikka olen endon takia kärsinyt todella kivuliaista menkka kivuista jo vuosia, niin punktio on ollut minulle kivulias, joten sen takia ja lääkärin suosituksella päädyin nyt nukutukseen.
Hyvin on muillakin rakkulat kasvanut ja ekat pääsevät jo maanantain punktioon, hienoa.... itse en jaksaisi odottaa enää kauempaa.
Tsemppiä vaan kaikille:)
Nyt tuli ongelma...että minkä verran sitä Pregnyliä sit huomenna pistetään? Mulle on määrätty annokseksi 5000IU, mutta mulla on se kolmen ampullin 5000IU paketti...eli pistänkö sieltä vaan yhden ampullin ja yhden kuiva-aineen? Vai ne kaikki kolme? Luulisin itse, et sen yhden vaan..koska eikös se ole yksi aina ole 5000IU ja näin ollen kolme ois yhteensä 15000IU...vai käsitinkö väärin???
Olen unohtanut taas tämänkin asian...
Kiitos jos joku osais neuvoa..:O/
huonomuistinen caliendre
eli 5000iu on yksi ampulli sitä " kidettä" ja siihen sekoitetaan yksi ampulli sitä liuosta eli oikeassa olit:)
Mites sulla niin paljon on sitä pregnyliä? mulle apteekissa annettin avattu paketti jossa on yksi molempia ja annos sama kun sulla 5000iu
Oletko caliendre hakenut pregnylin jostain pienemmästä apteekista, jossa ei suostuta myymään vaan yhtä " annosta" ettei loput jää heille käteen?? Olen nimittäin lukenut sellaisesta, mutta vaikka oma apteekkini on pieni, niin silti sain sen vain mitä tarvitsin, ja se on siis aina ollut sen 5000iu eli 1+1 ! Ja itseasiassa mun lääkäriki ihmetteli että miten oon saanut vaan yhden.
Mutta vaikea uskoa että sun pitäs laittaa 15000iu, kyllä sen on pakko sen 5000iu olla niinkun meillä muillakin:)
Tsemppiä, Nea
Kiitos pikaisista vastauksista Nea ja Päivänsäde....Mäkin ihmettelen miksi sitä Pregnyliä on koko paketti myyty..yleensä ei oo muistaakseni tällästä ongelmaa ollu ja aina sama 5000IU on annos ollut. Eli ennen siis varmaan on myyty se yksi annos kerrallaan...
Ihan Hämeenlinnan keskustan apteekista oon sen aineen ostanu..ei siis mikään pieni sivuapteekki tms..
Mutta tämä helpotti...viikonloppuja :O)
caliendre
Nea: Oon hoidossa Satakunnassa, mutta punktio ja siirto tehdään Tays:ssa. Tsemppiä sulle jatkoon! Ittellä ei onneksi oo noin läheistä kokemusta alkoholismista,mutta voin vain kuvitella kuinka rankkaa se on...
Caliendre: Mulle on aina kans pikkuapteekeissa yritetty myydä kolme annosta sitä Pregnyliä, mutta oon sit vaatimalla vaatinu vain yhtä tai sit vaihtanu apteekkia... Jännä juttu muuten, kun teillä on enemmän rakkuloita kuin mulla ja teille on määrätty vaan yks Pregnyl. Mun pitää nimittäin huomenna pistää 10 000 sitä Pregnyliä! Eli ne kaks kuiva-ainetta voi kuulemma molemmat sekoittaa siihen yhteen nesteeseen, ettei tartte kuitenkaan pistellä kahta kertaa...
Täällä valmistaudutaan myös ottamaan irroituspiikki parin tunnin päästä. Mullakin on Pregnyl 5000 IU, ostin yliopiston apteekista ja vaikka resepti oli kirjoitettu 10000, sain sen 5000 kun sanoin että se riittää (kai se lukee reseptissäkin?). Nyt mulla iski paniikki, kun terveydenhoitaja-tuttuni sanoi rikkoneensa joitain kertoja sellaisen ampullin. Että mitäs jos se ei katkeakaan nätisti, mistä saan äkkiä uuden lääkkeen? En tiedä, miten teitä muita neuvottiin, mutta mulla on varattu tarkka aika maanantaiaamuksi ja sanottiin, että lääke pitäisi ottaa tasan puoli kymmenen, että ajoitus on sitten varmasti oikea - ettei ole liian myöhään tai aikaisin. Tuskin se nyt niin minuutilleen kuitenkaan tarvitsee olla?
Mies tuli toissa iltana Suomeen ja nyt on jotenkin hyvä mieli, kun ollaan yhdessä. Se katsoi tarkasti vierestä kun piikittelin ja kauhisteli neula-laatikkoani (sain sellaisen mukaani, että voin hävittää kaikki neulat kerralla). Miten olenkaan voinut pistää itseäni niin paljon! Kyllä sitä tottuu kaikkeen. Olen kyllä tyytyväinen, kun tämä hormonien pistely loppuu. Jotenkin se arveluttaa mua. Yritän vain ajatella lopputulosta.
Mulla on kauhea turvotus mahassa, sanoinkin että näytän jo valmiiksi raskaanaolevalta :) Olen yrittänyt juoda paljon vettä, mutta sitten maha on vielä kamalampi ja saan käydä vessassa 10 minuutin välein.
Tsemppiä kaikille punkteeraukseen ja toivottavasti jokaisen lähipiiri ja tukijoukot jaksavat olla hengessä mukana. Palailkaahan hyvin kuulumisin alkuviikosta tänne!
Eirene
Vihdoin kotona ja huomenna vapaapäivä. Olin vähän pelänny näitä kahta koko päivän vuoroa, mutta hyvin meni koska nyt ei oo mahassa oikeastaan tuntunu paljon ollenkaan.
Vettä join eilen aika paljon, mutta tänään en oo juonu ku ei o tuntunu tarpeelliselta.
Huomenna lähdetään jouluostoksille, koska alkaa päivät ennen joulua loppumaan kesken. Toivottavasti siis tää hyvä olo jatkuu näin. Eilinen orgalutran tais osua verisuoneen, koska siihen nous oikein kunnon mustelma. Ja on mullakin kyl maha aika kauheen näkönen kaikkine pisteineen...onneks se orgalutranin aiheuttama punotus kuitenkin aina katoaa aika nopeasti. En kuitenkaan näe että mun maha olis mitenkään turvonnu, koska se on sellanen tyypillinen pömppö;)
Mut ei tuolta kyl montaa käyttämätöntä pistospaikkaa enää löydy...
Mäkin oon miettinyt että mitäs sitte jos niille pregnyl-ampulleille käy jotain. Pregnyl taitaa kuitenki olla näistä kaikista lääkkeistä se kaikista tarkin ajoituksessa. Eli pitää vaan toivoa, että kaikki menee taas hyvin. Miten muuten ootteko muut ostanut luget jo etukäteen? Mä otin ne noiden kaikkien muiden kanssa, vaikka en vielä tarkkaan tiedä että kuinka monta joudun käyttämään. Reseptin ohjeessa lukee että 3 kertaa vuorokaudessa, mut en vielä tiedä että millon alotan jo lopetan. Pakkauselosteen mukaan useinmiten pari päivää esim. siirron jälkeen. No tiistaina selviää...
Oon paljon miettinyt sitä punktiota ja vaikka se kipu pelottaa niin odotan innolla. Taidan ottaa kännykän ja kuulokkeet mukaan et jos tekee tiukkaa niin kuuntelen musiikkia. Muuten haluan kyllä kuulla että mitä puhuvat..kiinnostavaa:) Ja toiseks on mielenkiintosta saada tietää millainen on olo rauhoittavan jälkeen..en itse ole ikinä ottanut mitään rauhoittavia.
Mitähän vielä olen miettinyt, en kai paljon muuta. Jännittää kyllä niinku jo sanoin.
Mutta tosiaan kertokaa kuulumisia sitä mukaan ku niitä tulee...kiva kuulla varsinkin punktio-uutisia maanantain punktiolaisilta:)
-Nea
Masua on tänään alkanu enemmän turvottaa ja juilia..kaikki nopeet liikkeet tekee aika kipiää ;O) mutta hyvä vaan, tietää, et siellä jotain on kasvamassa ja ottavat toivottavasti loppuspurttia..
Nealle vastaus Luge-kysymykseen, mä ostin 2pkt niitä, mulla oli helmikuun hoidosta vielä yksi iskemätön paketti, eli kolme niitä nyt on yhteensä, pitäisi sen 15 pv riittää..eipähän sit mee turhaan rahaa, jos ei onnistukaan se mahdollinen raskaus, kun eivät ole Kela-korvattavia lääkkeitä...Kattoo sit joulun aikaa, et tarviiko ostaa lisää. Toivottavasti tarttis :O)
Nyt alkaa jännittämään, et kuinkahan huomenna käy. On kyllä sellainen tunne, et kyllä sieltä muutama kunnon munasolukin löytyy ja toivotaan sit et niitä hedelmöittymisiäkin tulisi, varsinkin kun ICSI:llä hedelmöitetään osa. Apua, jo keskiviikkona voi masussa asustaa yksi tai kaksi vauvanalkua....on tää aina yhtä jännittävää :O)
Mitkäs on muilla huomenna punktioon menevillä tunnelmat näin " aatonaattona" ?
Huomenna sitten palaillaan kertoilemaan kuulumisia, toivottavasti kaikilla mahdollisimman hyviä.
Onnea huomisella kaikille tasapuolisesti!!!! Sitä nyt tarvitaan...
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, caliendre
Pahoittelut ilpolle (jos vielä luet) hoitojen tällä erää keskeytymisestä:( Mutta...parempaa onnea ensivuodelle, uusi vuosi ja uudet kujeet:)
MUUT: Kaikilla näyttää olevan ihan hyvät " munissaaliit" ja sehän on pääasia. Itseasiassa vielä tärkeämpää on se, että vaikka saalis ei olisi paras mahdollinen, niin että itselleen jää hyvä mieli tämän hoidon suhteen:)
Eilen siis kävin ensimmäisessä ja näillä näkymin ainoassa kontrolliultrassa ja siellä näkyi kummallakin puolella 10 follikkelia. Oikealla puolella olivat 8-12mm ja vasemmalla eivät taaskaan olleet kasvaneet kunnolla. Nyt siis kasvatettiin puregonia 100iu-->150iu ja toivotaan että alkaa tapahtumaan:)
Punktio tapahtuu tiistaina aamupäivällä ja se vähän jännittää. Ei niinkään mikään muu kuin itse puktiokipu..jos sitä siis on ja varmasti taitaa olla, aarggh!!
Siirto menee sitte torstaille ja se ei jännitä paljoa.
Tänä aamuna aloin sitte puregonit isommalla annoksella ja lisäksi vielä orgalutran. Näitä kahta piikitän sitte viimeset sunnuntai-aamuna ja sit su-iltana pistän pregnylin. Ja loppukiertoon sain luget..ihanaa ;)
Tällä kertaa mennään miehen kanssa yhtä matkaa klinikalle, koska sen pitää tulla simppojen kanssa. Meillä menee kotoa klinikalle yli tuntu, joten sen pitää aina hoitaa homma siellä;)
Sanoin myös, että sen pitää odottaa mua sitte ehkä parikin tuntia, että pääsen sen kanssa samaa matkaa kotiin. Voi kuitenkin olla, että se lähtee hoitamaan työjuttua siinä välillä kun on kerran helsingissä. Mä uskon, että se ei välttämättä halua tulla mukaan punktioon, ja uskon myös että mulle olis helpompi niin. Sillon kun on kyse fyysisestä kivusta, niin kärsin mieluummin yksin. Henkinen on eri asia sit...understand???
Mun pitää nyt lähteä töihin, ikävä kyllä. Mutta kaikille tsemppiä piikityksiin ja tuleviin punktioihin:)
-Nea