Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mee töihin" - ollaanko missään muualla näin kateellisia ja vihamielisiä työttömiä kohtaan.

Vierailija
03.12.2022 |

Välillä ihan huvittaa seurata keskustelua tästä aiheesta. Työtön saa olla mutta ainakin tulisi olla jatkuvasti pahoillaan tilanteestaan ja kärsiä.

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä puhe mistä puute, työttömillä on enemmän aikaa ja sekös monia sapettaa.

Näinhän se on. Minä olen pitkäaikaistyötön ja aikaa minulla on vaikka kuinka paljon, mutta valitettavasti rahaa ei. Mukavampaa se kuitenkin on kuin töissä olo vaikkakin menisin töihin jos paikan saisin.

Rahasta tulikin mieleeni, että on myös huvittavaa kun jotkut kuvittelevat, että työttömille maksetaan aivan kaikki ja että rahaa tungetaan ovista ja ikkunoista. Kun työttömille kateellisia kehottaa kokeilemaan työttömän elämää niin sehän ei tietenkään käy. Miksi ei, jos kerta työttömillä on niin paljon rahaa ja loputtomasti aikaa tehdä sitä mitä itse haluaa eikä sitä mitä joku muu määrää? Eiköhän asia ole niin, että kateelliset itsekin tietävät, että työttömien tuet eivät ole suuria mutta työttömien halveksiminen lieventää työn aiheuttamaa ahdistusta ja stressiä.

Vierailija
182/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on kunnallispoliitikko ja voi jumalauta miten heitä kestitään veronmaksajien piikkiin. Aina on joku ruoka ennen kokousta, ilmaista viinaa, jaellaan ilmaisia leffalippuja, ilmaisia konserttilippuja, ilmaisia teatterilippuja, hotelliöitä, välillä käydään ulkomailla vähän tutustumassa. 

Paitsi etteivät ne ole ilmaisia, koska sinä, juuri sinä räntäsateessa bussia odottava työläinen, maksat viulut verorahoissasi. (Joskus on ihan kirjaimellisesti näytetty viuluesitys näille sankareille.)

Suurin osa noista poliitikoista on niin rikkaita, ettei paskalle taivu. Heillä on päivätyöt siistissä toimistossa, maksetut asuntolainat ja osakesalkku. Sitten nalkutetaan verorahoilla elävistä loisista.

Minua melkein itkettää, kun tunnen pari työtöntä nuorta. Heillä on niin rankka tausta ja kauhea elämä, että suon heille mielelläni muutaman satasen välttämättömään elämiseen.

Onko ihan oikeasti niin, että maassa makaavaa täytyy potkia vähän lisää, että itselle tulee parempi mieli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa työttömiä karehdita, mutta vihataan, kun 2000 euron paljakallakaan ei mennä töihin, ja useinmiten me työssä käyvät elätetään.

Kilinv*tut te työssäkäyvät elätä koko kansaa. Veroja maksetaan joka asiasta ja ihan jokainen oli työtön, opiskelija eläkeläinen, työkyvytön tai työntekijä.

Moni työtön maksaa vuokran ja käy ruokakaupassa joista saaduilla rahoilla joku maksaa sinun palkkasi. Mitäs jos sitä rahaa ei tulekaan sinulle... aivan, joudut työttömäksi. Katsos, elämä, järjestelmä eikä asiat ole niin mustavalkoisia.

Tämä kaikki kärjistettynä mutta fiksuimmat ymmärtävät pointtini.

Vierailija
184/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan veroa työttömyyskorvauksesta, veroja maksetaan myös yli tonnin eläkkeistä.

Ei työssäkäyvä ole ainoa veronmaksaja.

Osa näistä työssäkäyvistä istuu valtion ja kuntien suojatyöpaikoissa, ollaan tekevinään jotain. Jos virat lakkauttasi, ei kukaan edes huomaisi poistoa.

Vierailija
185/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni on kunnallispoliitikko ja voi jumalauta miten heitä kestitään veronmaksajien piikkiin. Aina on joku ruoka ennen kokousta, ilmaista viinaa, jaellaan ilmaisia leffalippuja, ilmaisia konserttilippuja, ilmaisia teatterilippuja, hotelliöitä, välillä käydään ulkomailla vähän tutustumassa. 

Paitsi etteivät ne ole ilmaisia, koska sinä, juuri sinä räntäsateessa bussia odottava työläinen, maksat viulut verorahoissasi. (Joskus on ihan kirjaimellisesti näytetty viuluesitys näille sankareille.)

Suurin osa noista poliitikoista on niin rikkaita, ettei paskalle taivu. Heillä on päivätyöt siistissä toimistossa, maksetut asuntolainat ja osakesalkku. Sitten nalkutetaan verorahoilla elävistä loisista.

Minua melkein itkettää, kun tunnen pari työtöntä nuorta. Heillä on niin rankka tausta ja kauhea elämä, että suon heille mielelläni muutaman satasen välttämättömään elämiseen.

Onko ihan oikeasti niin, että maassa makaavaa täytyy potkia vähän lisää, että itselle tulee parempi mieli?

Totta. Valtuutetut nostaa tuon 500 e kokouspalkkioita kk:ssa, saavat ilmaiset läppärit, uimalippuja ja näitä elättäjiä on joka kunnassa 40.

Vierailija
186/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän siinä on että minä ja kaikki kaverini ovat aina löytäneet töitä?

Vuosikymmenten varrella on porukka ollut esim. kaupan kassalla, kioskilla, raksalla, toimistohommissa, autokuskina, siivoojana, isännöitsijänä, sairaanhoitajana, opettajana, laskuttajana, erityisasiantuntijana, päiväkodin ohjaajana, käsittelijänä, yrittäjänä jne jne.

Ainakin pääkaupunkiseudulla kaikki halukkaat pääsee töihin.

Vuosikymmenten varrella minäkin olen ollut muun muassaa matkaoppaana, kerhonvetäjänä, postinkantajana, opettajana, yrittäjänä, uinninvalvojana, myyjänä, erityisasiantuntijana, siivoojana ja autonkuljettajana. Nyt olen pitkäaikaistyötön. Ja asun pääkaupunkiseudulla.

Sinä vain et vielä tunne yhtään työtöntä. Meitä on paljon.

Mullakin on tuttuja, jotka eivät tunne ketään, joka olisi ollut työttömänä. Sitten kun kerron et minä olen ollut, he eivät usko, että tällainen tavallinen, suhteellisen järkevä koulutettu henkilö olisi koskaan voinut olla.

Vierailija
187/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo missään muualla tällaista. Mut missään muualla ei näissä määrin elätetä työssäkäyvien verorahoilla työttömiä kuin suomessa

Vierailija
188/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia?

Siinähän tarjotaan ratkaisua noille uleílle jotka valittaa ettei rahat riitä.

Sama porukka yleensä selittää samalla ettei suostu vaihtamaan vapaa-aikaansa "orjatyöhön" ja muuta nerokasta.

Ei kukaan pakota ihmisiä töihin, sitten ei vain pitäisi saada rahaa mistään.

Yksinkertaista.

Vierailija
189/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaaaaottaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Valtuutetut nostaa tuon 500 e kokouspalkkioita kk:ssa, saavat ilmaiset läppärit, uimalippuja ja näitä elättäjiä on joka kunnassa 40.

Suostuiskohan työttömät valtuutetuiksi?

Ei suostu, sehän olis orjatyötä tuolla palkkiolla  :)

Vierailija
190/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa työttömiä karehdita, mutta vihataan, kun 2000 euron paljakallakaan ei mennä töihin, ja useinmiten me työssä käyvät elätetään.

Kilinv*tut te työssäkäyvät elätä koko kansaa. Veroja maksetaan joka asiasta ja ihan jokainen oli työtön, opiskelija eläkeläinen, työkyvytön tai työntekijä.

Moni työtön maksaa vuokran ja käy ruokakaupassa joista saaduilla rahoilla joku maksaa sinun palkkasi. Mitäs jos sitä rahaa ei tulekaan sinulle... aivan, joudut työttömäksi. Katsos, elämä, järjestelmä eikä asiat ole niin mustavalkoisia.

Tämä kaikki kärjistettynä mutta fiksuimmat ymmärtävät pointtini.

Juu veroja maksaa jokainen, sinäkin työttömänä. Totta. Mut mistä sun rahat on lähtöisin 100%? Jep, veroista koostuu sun tulot.

Vierailija
191/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vihataan koska veronmaksaja joutuu maksamaan omasta selkänahastaan myös muiden elätystä. Suomi ei ole mikään hyvinvointivaltio, vaan pahoinvointivaltio. Mielestäni verot alas ja rahat kuuluvat työtä tekevälle itselleen. Minua ärsyttää tämä että kaikista pitää huolehtia, niinkö. Mites veronmaksjasta huolehditaan muuta kuin se, että siltä kerätään rahaa tälle paskavaltiolle.

Vierailija
192/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu sai burn outin ja vaihtoi kokonaan alaa. Kävi työvoimatoimiston suosituksesta koulutuksen uudelle alalle (ei hoitotyö).

Sai valmistuttuaa heti töitä. Ja on 50+ nainen.

Mikä ala? T. Kohta 50-vuotias alan vaihtoa pohtiva

Vierailija
193/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mahdollistetaanse, että ihminen laskee, kannattaako työ. Jos työtä on tarjolla, se pitäisi ottaa tai joutua minimikorvaukselle.

Tämä. Tuet niille ihmisille, jotka vaivautuu niitä pienipalkkaisia töitä tekemään. Joka ei ole oikeasti työkykyinen niin ne kuuluu eläkkeelle.h

Minä en pysty liikkumaan niin, että voisin käydä töissä tai edes mennä työpaikkahaastatteluun. Työkyvyttömyyseläkkeelle en missään tapauksessa pääse. Etätyötä pystyisin tekemään, mutta siihenkin näemmä otetaan mieluiten normaalisti paikasta toiseen kipittävä henkilö.

Minun on haettava kahta työpaikkaa kuukaudessa. Ei hakeminen vaikeaa ole, mutta on kiusallista ja tuskastuttavaa hakea työtä, jota ei pystyisi tekemään: huijaan siinä työnantajaa ja samalla hankin itselleni pikkuhiljaa huonoa mainetta alalla, jolla maine on kaikki kaikessa. Toivon edelleen, järjenvastaisesti, että vielä joskus pääsisin töihin.

Vierailija
194/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa vihataan koska veronmaksaja joutuu maksamaan omasta selkänahastaan myös muiden elätystä. Suomi ei ole mikään hyvinvointivaltio, vaan pahoinvointivaltio. Mielestäni verot alas ja rahat kuuluvat työtä tekevälle itselleen. Minua ärsyttää tämä että kaikista pitää huolehtia, niinkö. Mites veronmaksjasta huolehditaan muuta kuin se, että siltä kerätään rahaa tälle paskavaltiolle.

Miten aiot pärjätä sitten, kun jäät työttömäksi, eikä kukaan enää palkkaa sinua?

Vierailija
195/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ME-NE TÖI-HIN!!! Ulinaasi ei jaksa kukaan kuunnella.

Vierailija
196/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan asunut missään muussa maassa? Siellä työtän ei asu kaupan vieressä kolmiossa ja saa ilmaista rahaa, vaan joutuu asunnottomaksi. Prostituutio kukoistaa, koska monille se on ainoa tapa ansaita rahaa ruokaan.

Suomessa ei ole pakko tehdä töitä, ja monet valkkaakin näppäristä ilmaisen elämän. Jos siitä valitat, niin en minä ainakaan jaksa kuunnella.

Tämä, Suomen sosiaali pummit ei ole päässeet matkustelemaan ja näkemään maailmaa niin ne kai oikeasti kuvittelee että heillä menee täällä huonosti. NewsFlash, keskiluokka on se porukka jolla Suomessa menee huonommin kuin missään muussa maassa. Ja syy on se että täällä keskiluokka elättää työttömät.

Vierailija
197/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee yli kolmannes palkasta veroihin ja muihin pidätyksiin. Maksan mielelläni vanhustenhoidosta, ilmaisesta koulutuksesta ym., mutta laiskojen elämäntapatyöttömien elätykseen en haluaisi laittaa senttiäkään.

Olen yhden kerran ollut muutaman kuukauden työttömänä silloisen työni kausiluontoisuuden vuoksi. Se sapetti niin paljon, että opiskelin uudelle alalle, jossa töitä riittää koko vuodeksi. Minulle on siis turha tulla selittämään, ettei töitä ole tarjolla. Kyllä on, kun on itse valmis näkemään vaivaa työllistymisen eteen.

Alapeukuttajat taisivat tuntea piston sydämessään :D

Mutta sinua ei haittaa että täältä jaetaan rahaa ulkomaille ja koulu ja terveydenhoitojärjestelmää surkeutetaan kokoajan? mutta ne työttömät, ne ansaitsee sun vihat?

No toki, mutta tässä puhuttiinkin työttömistä, joista aika moni voisi tehdä ihan itse jotain sen eteen, etteivät loisi muiden rahoilla. En yhtään sen mieluummin kustanna laiskanpulskeiden keskustalaisten uuden maakuntamallin tuomia ylipalkattuja eläkevirkoja, mutta siitä ei nyt keskusteltu.

Ja jos työttömiä olisi vähemmän, niin nekin rahat voisi käyttää terveydenhuollon tai koulun ongelmien paikkaamiseen. Oletteko te työttömät valittajat tulleet ajatelleeksi sitä?

Olet kyllä todella yksinkertainen ihminen.

Vierailija
198/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työssäkäyvästä pitäisi pitää huolta? Työttömyyskorvaus on korvaus työttömyydestä. Työttömyys on ennen kaikkea yhteiskunnallinen ongelma. Perustuslain mukaan jokaisella on oikeus työhön ja toimeentuloon.

Vierailija
199/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siitä nyt kukaan kateellinen on. Joku raja pitäisi kuitenkin loisimisellakin olla. Mikään ei riitä, käsi ojossa vaaditaan vaan lisää.

Eli sinun mielestäsi pienimmätkin tuet ovat niin hyviä, etteivät työttömät saa edes harmitella hintojen nousua tällä hetkellä? Hetikö pitää syytellä loiseksi jokaista sellaistakin, joka yrittää saada töitä, mutta tuloksetta?

Vierailija
200/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan asunut missään muussa maassa? Siellä työtän ei asu kaupan vieressä kolmiossa ja saa ilmaista rahaa, vaan joutuu asunnottomaksi. Prostituutio kukoistaa, koska monille se on ainoa tapa ansaita rahaa ruokaan.

Suomessa ei ole pakko tehdä töitä, ja monet valkkaakin näppäristä ilmaisen elämän. Jos siitä valitat, niin en minä ainakaan jaksa kuunnella.

Tämä, Suomen sosiaali pummit ei ole päässeet matkustelemaan ja näkemään maailmaa niin ne kai oikeasti kuvittelee että heillä menee täällä huonosti. NewsFlash, keskiluokka on se porukka jolla Suomessa menee huonommin kuin missään muussa maassa. Ja syy on se että täällä keskiluokka elättää työttömät.

Ja kuitenkaan se ruikuttava keskiluokka ei halua siirtyä paremmin toimeen tulevaan porukkaan eli työttömiin ja tuilla eläviin.