Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina sama juttu. Kun miehen pitäisi antaa rahaa niin alkaa voivottelu ja loputon valitus!

Vierailija
01.12.2022 |

Näin on menty vuosia. Mies tienaa todella paljon enemmän kuin minä. Joudun välillä tekemään esim. ruoka-ostoksia taikka ostamaan lapsille vaatteita jne. En voi kaikkea maksaa itse kun rahani eivät vaan yksinkertaisesti riitä! Kun on kulunut kuukausi taikka kaksi ostoksista, omat rahat alkaa olla loppu niin joudun kaivamaan kuitit esiin ja siitä se miehen valitus alkaa. Kuitit syynää ja huomauttelee ihan turhista. Miehellä on aina juuri silloin rahat loppu kun lompakolla pitäisi käydä. Ei muka pysty maksamaan euroakaan. Tili on tyhjä tms. Joudun pyytämään rahoja lukuisia kertoja monena eri päivänä. Se on niin hiton rasittavaa että pää meinaa hajota. Lopulta mies antaa rahat mutta jupinan kera. Mikä ihme siinä on että näin pitää toimia? Kun lopulta kuitenkin joutuu rahaa antaa niin miksi siitä pitää tehdä näin helv tin vaikeaa???

Kommentit (522)

Vierailija
101/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama juttu 🙂

Ööööö mitäs jos neiti tahi rouva tekee ihan itse rahansa, niin ei tarvitse vinkua miehensä rahojen perään 😯

Vierailija
102/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpa naiset vihdoin oppisi että miehen tienaamaan rahat on miehen rahoja ei miehen ja naisen yhteisiä

Otappa silimät näppiin ja itke ja lue:

"Puolisoilla on keskinäinen elatusvelvollisuus, josta on määrätty avioliittolaissa. Sen mukaan ”kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten...."

https://www.taloustaito.fi

Tuossakin toki paljon tulkinnan varaa esim. mitä tarkoittaa kykynsä mukaan tai mitä kaikkea lasketaan elatukseen? Mikäli pariskunnan osapuolilla kovin erilainen tapa kuluttaa, niin epäsuhta on äkkiä olemassa ja kiistoja tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan voi tajuta tälläistä toimintaa. Jos olet mennyt naimisiin ja sinulla on vaimon kanssa lapsia niin se yksikkö on silloin perhe, eikä mikään minä tienaan enemmän ja tuhlaan vain omia rahoja. Isommista asioista päätetään yhdessä ja vähän kalliimmasta ostoksesta kysytään toiselta lupa. Lapsien hyvinvointi = vanhempien hyvinvointi. Vaimon hyvinvointi = perheen ja miehen hyvinvointi. Miehen hyvinvointi = perheen ja vaimon hyvinvointi.

Apko toimii näin? Kummasti sit kuitenkin kuiteista vasta selviää nää hankinnat.

Vierailija
104/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sama juttu 🙂

Ööööö mitäs jos neiti tahi rouva tekee ihan itse rahansa, niin ei tarvitse vinkua miehensä rahojen perään 😯

Voiko aikuinen ihminen olla oikeasti noin tyhmä?

Vierailija
105/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä typerin ketju hetkeen. Ap ihan surkea raha-asioissa ja törsää hulluna, maukuu ettei saa lisää rahaa. Voimaantuneet naiset rääkyy miten mies ei tee mitään eikä osta mitään ja eroa!

Netin perusongelma, kun kuulemme tarinasta vain toisen osapuolen version, mikä voi olla täyttä puppua tai täyttä totta tai jotain siltä väliltä. Sen takia ei kannata mistään nettikeskustelusta liikaa hermostua tai järkyttyä, koska kyseessä on vain nettitarina. 

Kun vielä kyse rekisteröimmättömösti Vierailijasta, niin jokainen myöhemmin ketjuun tullut viesti ap:ksi itseään väittävältä on potentiaalisesti kenentahansa muun kirjoittama. 

Täähän on siis miehen provo ihan selvästi.

Vierailija
106/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä typerin ketju hetkeen. Ap ihan surkea raha-asioissa ja törsää hulluna, maukuu ettei saa lisää rahaa. Voimaantuneet naiset rääkyy miten mies ei tee mitään eikä osta mitään ja eroa!

Netin perusongelma, kun kuulemme tarinasta vain toisen osapuolen version, mikä voi olla täyttä puppua tai täyttä totta tai jotain siltä väliltä. Sen takia ei kannata mistään nettikeskustelusta liikaa hermostua tai järkyttyä, koska kyseessä on vain nettitarina. 

Kun vielä kyse rekisteröimmättömösti Vierailijasta, niin jokainen myöhemmin ketjuun tullut viesti ap:ksi itseään väittävältä on potentiaalisesti kenentahansa muun kirjoittama. 

T Ä M Ä !

Vierailija
107/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpa naiset vihdoin oppisi että miehen tienaamaan rahat on miehen rahoja ei miehen ja naisen yhteisiä

Otappa silimät näppiin ja itke ja lue:

"Puolisoilla on keskinäinen elatusvelvollisuus, josta on määrätty avioliittolaissa. Sen mukaan ”kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten...."

https://www.taloustaito.fi

Millä keskiajalla elät?

Miehellä oli puolison elatusvelvollisuus silloin kun nainen vielä oli miehen omaisuutta. Nyt kun ollaan tasa-arvoisia niin kummallakin on omat rahat joita kumpikin saa harkintansa mukaan käyttää yhteisiin menoihin siihen asti kunnes erotaan.

Vierailija
108/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sama juttu 🙂

Voiko aikuinen ihminen olla oikeasti noin tyhmä?

Itse teet olettamia ap:n tarinasta. Emme tiedä onko tarinan osapuolia edes olemassa tai millaisella summalla he osallistuvat yhteisiin menoihin.

Vierailija
109/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa näkee että ihmiset olettavat omien lähtökohtiensa kautta ne tiedot joita ap ei anna.

1. Miehet jotka kokee että naiset tuhlaa rahansa turhaan olettavat että ap ostaa tonneilla lastenvaatteita, meikkejä, ym turhaa ja haluaa lokkeilla miehen rahoille. Nämä miehet ovat oikeassa siinä että kyllä jotkut naiset ovat huonoja käyttämään rahaa ja tuhlaavat tuollaisiin ja muihin asioihin hurjasti rahaa ja haluaisivat mieheltäkin mahdollisimman paljon rahaa tuhlattavaksi. Tällaisiakin naisia tosiaan on mutta minä en löydä apn viesteistä mitään mikä saisi minut olettamaan apn tuhlari naiseksi ja huonoksi rahankäytössä. Itse en ole juuri koskaan törmännyt tällaisiin rahankäyttäjänaisiin mutta uskon että on olemassa.

2. Naiset jotka olettavat että ap käyttää rahat fiksusti mutta mies lokkeilee apn rahoilla eikä suostu osallistumaan oman lapsensa elatukseen riittävästi. Tällaisia miehiä on olemassa ihan todistetusti (ja turhan paljonkin vielä). Apn viestien perusteella voisi kuvitella tilanteen tällaiseksi mutta mitään varmuutta asiasta ei ole. Valitettavasti on paljon miehiä jotka olettavat että naisen kuuluu maksaa lasten kulut kun ne on niin pienet ja talvihaalareitakin saa kirppikseltä parilla eurolla. Mies ei kuitenkaan suostu itse etsimään sitä sopivankokoista ja lämmintä haalaria parilla eurolla. Koska miehen mielestä se on tylsää ja työlästä. Mutta jos nainen ei sitä suostu tekemään niin nainen on laiska ja tuhlaa rahoja joten miehen ei tarvitse osallistua lasten vaatekustannuksiin ym. Eli mies oikeuttaa keksimiään saaduilla toimintansa ja sitten on todella loukkaantunut jos joutuukin käyttämään rahojaan turhaan. Toki voi olla että mies maksaa suuren osan perheen muista kuluista mutta kukaan meistä ei tiedä miten tilanne on.

Yleisesti jos molemmat arvostavat samanlaisia asioita ja ovat samanlaisia rahankäyttäjiä niin raha-asiat on helppo hoitaa. Rahat voi olla yhteiset tai erilliset niin silti homma toimii. Jos arvostetaan kovin erilaisia asioita niin tulee usein ongelmia. Liekö apn tilanteessa niin että mies ei niinkään arvosta lapsiin käytettyä rahaa ja kokee sen tuhlaamiseksi ja ap taas haluaa käyttää rahaa nimenomaan lapsiin koska kokee lapset itselleen tärkeäksi.

Vierailija
110/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen,joka tuhlaa rahansa, elää sit loppukuun rahatta.

Vierailija
111/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa näkee että ihmiset olettavat omien lähtökohtiensa kautta ne tiedot joita ap ei anna.

1. Miehet jotka kokee että naiset tuhlaa rahansa turhaan olettavat että ap ostaa tonneilla lastenvaatteita, meikkejä, ym turhaa ja haluaa lokkeilla miehen rahoille. Nämä miehet ovat oikeassa siinä että kyllä jotkut naiset ovat huonoja käyttämään rahaa ja tuhlaavat tuollaisiin ja muihin asioihin hurjasti rahaa ja haluaisivat mieheltäkin mahdollisimman paljon rahaa tuhlattavaksi. Tällaisiakin naisia tosiaan on mutta minä en löydä apn viesteistä mitään mikä saisi minut olettamaan apn tuhlari naiseksi ja huonoksi rahankäytössä. Itse en ole juuri koskaan törmännyt tällaisiin rahankäyttäjänaisiin mutta uskon että on olemassa.

2. Naiset jotka olettavat että ap käyttää rahat fiksusti mutta mies lokkeilee apn rahoilla eikä suostu osallistumaan oman lapsensa elatukseen riittävästi. Tällaisia miehiä on olemassa ihan todistetusti (ja turhan paljonkin vielä). Apn viestien perusteella voisi kuvitella tilanteen tällaiseksi mutta mitään varmuutta asiasta ei ole. Valitettavasti on paljon miehiä jotka olettavat että naisen kuuluu maksaa lasten kulut kun ne on niin pienet ja talvihaalareitakin saa kirppikseltä parilla eurolla. Mies ei kuitenkaan suostu itse etsimään sitä sopivankokoista ja lämmintä haalaria parilla eurolla. Koska miehen mielestä se on tylsää ja työlästä. Mutta jos nainen ei sitä suostu tekemään niin nainen on laiska ja tuhlaa rahoja joten miehen ei tarvitse osallistua lasten vaatekustannuksiin ym. Eli mies oikeuttaa keksimiään saaduilla toimintansa ja sitten on todella loukkaantunut jos joutuukin käyttämään rahojaan turhaan. Toki voi olla että mies maksaa suuren osan perheen muista kuluista mutta kukaan meistä ei tiedä miten tilanne on.

Yleisesti jos molemmat arvostavat samanlaisia asioita ja ovat samanlaisia rahankäyttäjiä niin raha-asiat on helppo hoitaa. Rahat voi olla yhteiset tai erilliset niin silti homma toimii. Jos arvostetaan kovin erilaisia asioita niin tulee usein ongelmia. Liekö apn tilanteessa niin että mies ei niinkään arvosta lapsiin käytettyä rahaa ja kokee sen tuhlaamiseksi ja ap taas haluaa käyttää rahaa nimenomaan lapsiin koska kokee lapset itselleen tärkeäksi.

Luitkohan saman aloituksen kuin minä? Joudun välillä tekemään esim. ruoka-ostoksia taikka ostamaan lapsille vaatteita jne. En voi kaikkea maksaa itse kun rahani eivät vaan yksinkertaisesti riitä! Kun on kulunut kuukausi taikka kaksi ostoksista, omat rahat alkaa olla loppu niin joudun kaivamaan kuitit esiin ja siitä se miehen valitus alkaa.

Aika selvästi tässä ap sanoo tuhlaavansa, ei sanaakaan siitä että mies lokkeilisi. Oliskohan sun tulkinta vähän oman asenteen värittämä?

Vierailija
112/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä 🤷

Vaikka kuinka ajattelisi niitä lapsiaan ja olisi niin paljon parempi kuin miehensä, joka tietenkin on lokki ja sika, täytyy tajuta että jos mulla on rahaa määrä x, en voi tuhlata 2x ja sit mennä miehen pussille.

Vierailija
113/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä nyt heti oletetaan minun tuhlaavan kaikki rahani turhaan! Maksan normaaleja yhteisiä laskuja, omat puhelin/nettimaksuni, meikkeihin ja kampaajalle menee hyvin vähän, lasten harrastuksista maksan jne. En osta mitään liian kalliita vaatteita lapsille taikka filepihvejä joka päivä, jos koskaan. Kyse on vain siitä kun mies ei haluaisi laittaa perheen yhteisiin menoihin rahojansa yhtään euroa "liikaa". Jos annan muutaman esimerkin niin ehkä jankkaajatkin tajuavat?!

Löydän hyvät kengät tarjouksesta lapselle, ne pitävät kosteuttakin poissa. Mies keksii jonkun utopistisen summan jälkeenpäin mitä kengät olisivat saaneet maksaa. Valittaa 10 eurosta monta viikkoa. Maksoi 10 euroa liikaa, en osallistu tuohon hankintaan! Mitäs ostit ne? Ruokien hintoja tuijottaa kuin raamattua. Jos jossain toisessa kaupassa olisikin ollut tarvittava tuote edullisempi niin kauhea valitus alkaa, maksoit perunoista liikaa!!! Herra ei vain meinaa tajuta etten kävellen taikka pyörällä voi suhata monta eri kauppaa läpi. Emme asu alueella jossa on paljon kauppoja lähellä toisiaan. Vessapaperista myös kiistellään aina. Pitäisi ostaa tarjouksesta isot säkit varastoon. Ymmärrän joo. Mutta vain miehellä on auto niin eiköhän se kuuluisi hänelle? Ei siltikään huolehdi että millonka loppuu mikäkin kaapeista. Sitten valittaa kun on ollut pakko ostaa yksi paketti järkyttävän kallista paperia. Niin ja siivoukseen liittyvistä jutuista ei maksaisi euroakaan! Miksi pitää muka ostaa mitään siihen liittyvää? Onhan näitä vaikka mitenkä paljon mistä mies saa ison raha-ongelman aikaiseksi. Samaan aikaan kuitenkin laittaa omiin juttuihinsa suuria summia, lenkkikengät/vaatteet voivat maksaa mitä vain, uusi auto pitää toki olla kaikilla herkuilla, harrastusvälineissä ei mitään kattoa hinnoille ole jne. Veneen taikka moottoripyörän voi mennä ostamaan ilmoittamatta. Ja sitten kieltäytyy maksamasta liian kalliista perunoista, lasten harrastuksista tms.

Avioliitto kumppanin kanssa joka tienaa suurehkoja summia kuukausittain voi olla yhtä hammasten kiristelyä ja riitelyä. Ei omia rahoja tarvitse perheeseen toki tuhlata mutta jotain rajaa pitäisi olla. ap

Vierailija
114/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin miehen, kun häntä ei kiinnostanut panostaa taloudellisesti yhteisiin asioihin tai lapsiin. Kyllä siinä näkee mitkä on ihmisen arvot.

Nytpä sitten saa olla yksin ja laittaa rahansa mihin lystää, ei ole perhettä esteenä. Ei kuulemma ole onnellinen, mutta olisi kannattanut miettiä aiemmin.

Mulla menee paremmin kuin koskaan. Eipä tarvitse katsoa murjottajaa ja tunnelman pilaajaa. Ja rahasta ei alun perinkään mulla ollut pulaa, mutta se periaate että toinen ei panosta pätkääkään.

Vierailija
115/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpäs jos kokeilisitte joka kuukausi siirtää taloustilille rahaa palkkapäivänä, ja mieluusti nettotulojen suhteessa? Eli jos toinen tienaa 2000 euroa nettona, niin laittaa vaikka 400 euroa ja toinen 1500 euroa nettona tienaava sitten 300 euroa. Jos rahat ei riitä, niin sitten laitetaan samassa suhteessa lisää?

Ainoa reilu tapa parisuhteessa. Se ei ole reilua, että selvästi pienituloisempi maksaa saman verran kuin suurituloinen. Meillä tämä toimii hyvin. Tienaan itse noin 3 kertaa enemmän nettona, kuin avovaimoni. Olisi suorastaan sikamaista pyytää häntä maksamaan kaikesta sama, kuluttaa omia rahoja vain itseeni ja katsoa kuin toinen kärvistelee. Meillä siis hän maksaa taloustilille 300 euroa kuussa, kun itse laitan 900 euroa. 

Miksi jakaa elämänsä vastuuta pakoilevan mieslapsen kanssa, joka toimii kuten ap:n "mies"? 

M46

Vierailija
116/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustutermiin taloudellinen väkivalta.

Vierailija
117/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä nyt heti oletetaan minun tuhlaavan kaikki rahani turhaan! Maksan normaaleja yhteisiä laskuja, omat puhelin/nettimaksuni, meikkeihin ja kampaajalle menee hyvin vähän, lasten harrastuksista maksan jne. En osta mitään liian kalliita vaatteita lapsille taikka filepihvejä joka päivä, jos koskaan. Kyse on vain siitä kun mies ei haluaisi laittaa perheen yhteisiin menoihin rahojansa yhtään euroa "liikaa". Jos annan muutaman esimerkin niin ehkä jankkaajatkin tajuavat?!

Löydän hyvät kengät tarjouksesta lapselle, ne pitävät kosteuttakin poissa. Mies keksii jonkun utopistisen summan jälkeenpäin mitä kengät olisivat saaneet maksaa. Valittaa 10 eurosta monta viikkoa. Maksoi 10 euroa liikaa, en osallistu tuohon hankintaan! Mitäs ostit ne? Ruokien hintoja tuijottaa kuin raamattua. Jos jossain toisessa kaupassa olisikin ollut tarvittava tuote edullisempi niin kauhea valitus alkaa, maksoit perunoista liikaa!!! Herra ei vain meinaa tajuta etten kävellen taikka pyörällä voi suhata monta eri kauppaa läpi. Emme asu alueella jossa on paljon kauppoja lähellä toisiaan. Vessapaperista myös kiistellään aina. Pitäisi ostaa tarjouksesta isot säkit varastoon. Ymmärrän joo. Mutta vain miehellä on auto niin eiköhän se kuuluisi hänelle? Ei siltikään huolehdi että millonka loppuu mikäkin kaapeista. Sitten valittaa kun on ollut pakko ostaa yksi paketti järkyttävän kallista paperia. Niin ja siivoukseen liittyvistä jutuista ei maksaisi euroakaan! Miksi pitää muka ostaa mitään siihen liittyvää? Onhan näitä vaikka mitenkä paljon mistä mies saa ison raha-ongelman aikaiseksi. Samaan aikaan kuitenkin laittaa omiin juttuihinsa suuria summia, lenkkikengät/vaatteet voivat maksaa mitä vain, uusi auto pitää toki olla kaikilla herkuilla, harrastusvälineissä ei mitään kattoa hinnoille ole jne. Veneen taikka moottoripyörän voi mennä ostamaan ilmoittamatta. Ja sitten kieltäytyy maksamasta liian kalliista perunoista, lasten harrastuksista tms.

Avioliitto kumppanin kanssa joka tienaa suurehkoja summia kuukausittain voi olla yhtä hammasten kiristelyä ja riitelyä. Ei omia rahoja tarvitse perheeseen toki tuhlata mutta jotain rajaa pitäisi olla. ap

Tiedätkö ap, sulla on ihan oikeasti huono mies. Maailma on täynnä parempia. On oma valintasi, jos haluat katsella tuollaista.

Vierailija
118/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse huomaa että miehesi yrittää järkeistää teidän taloutta? Sä tuhlaat liikaa, jos rahat ei riitä, sillä selvä.

Joakinen fiksu aikuinen keskustelee puolisonsa kanssa esim. näin: *Pertti tarvitsee uudet kengät. Mennäänkö yhdessä katsomaan vai käynkö hakemassa? Pirkon talvitakki on jäämässä pieneksi ja mulla ei nyt ole rahaa, käytkö ostamassa vai annatko mulle rahaa, niin käyn? Meillä alkaa olla ruokatarpeet vähissä, käypäs kaupassa huomenna töiden jälkeen* jne.

En minäkään katselisi sitä että puolisoni ostelee yli varojen asioita vain siksi että mä tienaan hyvin.

Vierailija
119/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sanoi jo lasta suunnitellessa, että hän ei tule maksamaan senttiäkään lapsesta. Tämä on minulle ok, koska tiedän että jos ero tulee niin lapsi jää kuitenkin täysin mulle. Tiedän myös, että mies maksaa välillisesti meidän lapsesta sillä hän maksaa nyt isompaa asuntoa ja autoa, sen vakuutukset ja kodin veden ja sähköt kuin tarvitsisimme, koska meillä on lapsi. Hän myös maksaa meidän ruoat. Eli hän pääasiassa elättää meidät. Minä olin pääasiallinen lapsen haluaja ja mies halusi mahdollistaa minulle tämän. Hän ei kotona ihan valtavasti ole, koska tekee reissutyötä. Me lennetään lapsen kanssa miehen luo usein ja matkalla on vähän sama kuvio kuin kotona ollessa: mies maksaa auton, ruoat ja asumisen, minä muita kuluja. Itse maksan sitten lapseen kuuluvat muut kustannukset ja ei tuo minua haittaa. Tosin ehkä syynä voi olla myös se, että meillä ei kovin isot tuloerot ole ja tienataan molemmat 90 000+ vuodessa.

Hetkinen, onnittelut hyvästä tilanteestanne, mutta mitäs sinun pitää maksaa? Yhdelle lapselle vaatteet ja ehkä jopa harrastukset? 

Vierailija
120/522 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse huomaa että miehesi yrittää järkeistää teidän taloutta? Sä tuhlaat liikaa, jos rahat ei riitä, sillä selvä.

Joakinen fiksu aikuinen keskustelee puolisonsa kanssa esim. näin: *Pertti tarvitsee uudet kengät. Mennäänkö yhdessä katsomaan vai käynkö hakemassa? Pirkon talvitakki on jäämässä pieneksi ja mulla ei nyt ole rahaa, käytkö ostamassa vai annatko mulle rahaa, niin käyn? Meillä alkaa olla ruokatarpeet vähissä, käypäs kaupassa huomenna töiden jälkeen* jne.

En minäkään katselisi sitä että puolisoni ostelee yli varojen asioita vain siksi että mä tienaan hyvin.

Siis mtä mä just luin? Jos mies ei huolehdi että kaapeista löytyy ruokaa ja lapsilla on kenkiä ja vaatteita niin kuka näistä sitten huolehtii?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän