Aina sama juttu. Kun miehen pitäisi antaa rahaa niin alkaa voivottelu ja loputon valitus!
Näin on menty vuosia. Mies tienaa todella paljon enemmän kuin minä. Joudun välillä tekemään esim. ruoka-ostoksia taikka ostamaan lapsille vaatteita jne. En voi kaikkea maksaa itse kun rahani eivät vaan yksinkertaisesti riitä! Kun on kulunut kuukausi taikka kaksi ostoksista, omat rahat alkaa olla loppu niin joudun kaivamaan kuitit esiin ja siitä se miehen valitus alkaa. Kuitit syynää ja huomauttelee ihan turhista. Miehellä on aina juuri silloin rahat loppu kun lompakolla pitäisi käydä. Ei muka pysty maksamaan euroakaan. Tili on tyhjä tms. Joudun pyytämään rahoja lukuisia kertoja monena eri päivänä. Se on niin hiton rasittavaa että pää meinaa hajota. Lopulta mies antaa rahat mutta jupinan kera. Mikä ihme siinä on että näin pitää toimia? Kun lopulta kuitenkin joutuu rahaa antaa niin miksi siitä pitää tehdä näin helv tin vaikeaa???
Kommentit (522)
En ymmärrä miksi naiset aina suostuu tuohon!
Miksi et saa suutasi auki?!
Suutu ja karju, lyö nyrkki pöytään ja huuda pää punaisena: sulle kuuluu 50% lasten kuluista, ruokakuluista ja asumisesta! Ja sä maksat ne 50% heti tai se on ero!!
Sitten vaadit sen yhteisen kulutilin, jonne laitatte rahaa ja josta ne kulut maksetaan.
Jos yhtään kitisee, että olet ostanut turhuutta, niin siinä tapauksessa mies tekee ne hankinnat jatkossa ja sä et puutu niihin. Et vaikka lapsilla ei olisi vaatteita, ne lapset kyllä ilmoittaa itsekin, jos joutuvat käyttää rikkinäisiä vaatteita, jos ovat kouluikäisiä siis.
Tuo reiluus-kommentti oli minun eli miehen kirjoittama. Minusta siis perhe on yksi, myös "talousyksikkönä", ja kummeksun tilanteita, joissa perheessä eletään erilaisia elintasoja, esim. toisella vanhemmalla on kalliita matkoja tai harrastuksia, joihin toisella ei ole varaa. Yhdessä ollaan rikkaita tai köyhiä, tai jotakin siltä väliltä.