Jokaisen köyhän kannattaisi miettiä kaksi kertaa ottaako koiran
Itsekään en ole hyvätuloinen mutta on säästöjä joten on varaa ylläpitää koiria. Pari viikkoa sitten leikattiin yhden koiran märkäkohtu, tänään oli sitten toisen koiran vuosittainen hammaskivenpoisto, näihin parissa viikossa yhteensä n.800e. Ilman säästöjä en voisi pitää koiriani.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sellanen ku vakuutus? Sillä saa katettua suurimman osan eläinlääkärikuluista. Ja nykyään sa maksaa myös osissa tarpeen mukaan. Huonoa säkää, jos joutuu käyttää paljon eläimiä lekurissa.
Mulla on ollut koria vuosia ja yhteen käteen mahtuu käynnit. Jos ei lasketa rokotuksia.
Vakuutus ei auta jos koira on yli vakuutusiän.
Mun vakuutus on ainakin voimassa koko koiran elämän ajan
Vierailija kirjoitti:
Se ilmasto teko ettei hommaa koiraa.
Taino se että lopettaa sen koiransa, se se vasta on, joka vähentää ylikulutusta.
Vaikka maailmassa ei olisi yhtään koiraa, sinä et sillä naista itsellesi saisi. Ongelmasi ovat ihan jossain muualla, kuin koirissa ja kissoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon onnesta kiinni. Itselläni meni koiraan 15.5 vuoden aikana perus rokotusten lisäksi kerran 200€, jalan haava tulehtui. Ruokaan meni kuukaudessa 20-30€, vaikka kyseessä olikin 40kg koira. Mutta kyllä aloittaja puhuu totta, koiraan voi mennä paljonkin rahaa.
Kaipaan halvempia ruokavinkkejä koiralle.. mitä syötit tuohon hintaan noinkin isolle koiralle?
Lidlin halvinta kuivaruokaa(toki muitakin merkkejä), lisäksi tein aina isommat setit ihmisten ruokaa, jota koira söi sitten lisäksi. Paljon perusruokaa, perunaa ja lihaa, makaronilaatikkoa ym. LIsäksi nuorempana söi paljon raakaluita, mutta nykyään nekin ovat kalliita. Mutta siis tosiaan tämä onnistui siksi, koska koirallani ei ollut allergioita, eikä muitakaan sairauksia. Eli hyvin terveenä miltei loppuun asti, lopussa lonkat olivat aika kuluneet, siksi koira lopettiinkin. Ei isot koirat yleensä edes elä noin pitkään, joten sitä onnea oli paljon mukana.
Kenenkään ei pitäisi ottaa YHTÄÄN koiraa tässä maailman tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin köyhänä ja päädyin siihen, että kissa tulisi koiraa edullisemmaksi, mutta sitten päätin, että en ota edes kisaa, vaan alan säästää lapsia varten. Opiskelin uuden ammatin, perustin perheen jne.
Mielestäni kissakaan ei ole kyllä ihan halpa lemmikki, niitäkin ollut. Niidenkin hampaita täytyy huoltaa, ostaa laadukkaita ruokia, kunnon hiekkaa jne. Ja kissojakin mielellään kaksi että niistä seuraa toisillee. Samoin ajattelen koirista, ovat laumaeläimiä, lajitoveri oltava. ap
Kotikissat ja savannien kissat erikseen. Kotikissa puolustaa omaa reviiriään lajitovereiltaan.
No niin voi puolustaa koirakin, jos täysin tuntemattoman koiran tuot kylään ihan yllättäen. Sen sijaan toisilleen tutut kissat tulevat kyllä toimeen ja ovat onnellisempia yhdessä kuin erikseen.
Joskus koirat voivat yllättää. Meille paras vahtikoira koskaan oli sekorotuinen, iso koira. Edes saksanpaimenkoirat eivät olleet yhtä pelottomia vahteja. Tämä siis oikeasti puolusti minua kerran hyökkäykseltä, purren hyökkääjää, luultavasi pelasti henkeni näin. Joskus koirat ovat korvaamottomia.
Vierailija kirjoitti:
Se ilmasto teko ettei hommaa koiraa.
Taino se että lopettaa sen koiransa, se se vasta on, joka vähentää ylikulutusta.
Kumman luulet aiheuttavan enemmän ilmastohaittaa, ihmisten vai koirien?
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei pitäisi ottaa YHTÄÄN koiraa tässä maailman tilanteessa.
Joo, eikä sinun kirjoitella mitään ennen yhdyssanojen oppimista.
Terve koira tarjoaa paremmat palvelut kuin PT ja terapeutti yhteensä, eikä maksa kuin jokusen kympin kuussa. Sairas koira on sitten oma lukunsa... molempia on osunut kohdalle. Rotu ja kasvattaja kannattaa valita huolella, niin saa minimoitua (kalliit) yllätykset. Esimerkiksi nuoret ihmiset ostamassa lyttykuonoja on valtava tragedia!
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, koirat tietää vain rahanmenoa.
T: Köyhä koiranomistaja.
Lemmikkeihin menee rahaa. Kai sen tiesit ennen lemmikin hankkimista?
Minusta ihan jokaisen, ei vain köyhän, pitää miettiä ennen kuin hankkii koiran. On siinä keskituloisellekin kuluja, jos eläinlääkäriin joutuu monta kertaa menemään. Koira vaatii myös muunlaista sitoutumista kuin rahallista, pitää jaksaa antaa aikaa ja aktiviteettia sekä miettiä, mihin koiran saa hoitoon jos itse ei pysty koiraa hoitamaan. Kaikesta tästä ja enemmästäkin pitäisi olla selvillä, ei se pelkkä raha ratkaise lemmikin elämänlaatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin köyhänä ja päädyin siihen, että kissa tulisi koiraa edullisemmaksi, mutta sitten päätin, että en ota edes kisaa, vaan alan säästää lapsia varten. Opiskelin uuden ammatin, perustin perheen jne.
Mielestäni kissakaan ei ole kyllä ihan halpa lemmikki, niitäkin ollut. Niidenkin hampaita täytyy huoltaa, ostaa laadukkaita ruokia, kunnon hiekkaa jne. Ja kissojakin mielellään kaksi että niistä seuraa toisillee. Samoin ajattelen koirista, ovat laumaeläimiä, lajitoveri oltava. ap
Kotikissat ja savannien kissat erikseen. Kotikissa puolustaa omaa reviiriään lajitovereiltaan.
No niin voi puolustaa koirakin, jos täysin tuntemattoman koiran tuot kylään ihan yllättäen. Sen sijaan toisilleen tutut kissat tulevat kyllä toimeen ja ovat onnellisempia yhdessä kuin erikseen.
Alapeukutus tuli tuosta ajatustenlukutaidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös jokaisen ikäihminsen pitäisi miettia pariin otteeseen, ottaako koiran.
Niin kävi äidille, joka 7-kymppisenä otti koiran, että äiti kuoli parin vuoden kuluttua. No koira meni sitten miesystävänsä hoitoon, nii eikös hänkin heittänyt veivin nurkkaan pian. Siitä ei ole tietoa, miten koiralle kävi, kun ei ole ketään kertomassa.
Minä esimerkiksi en ottaisi enää koiraa. Olen keski-ikäinen. Vanhimmaksi elänyt koirani oli 16- vuotias kuollessaan.
Kovin nuorten ja kovin iäkkäiden olis syytä jättää koira hankkimatta. Sen sijaan voi ottaa hoitokoiran tai ulkoiluttaa naapurin koiraa silloin tällöin.
No eihän sitä koskaan tiedä, kuoleeko vaikka seuraavana päivänä. En ainakaan itse ala elämään niin, etten voisi tehdä jotain vasta keski-ikäisenä. Olen itse nyt 55v, ja olen ajatellut että voin ottaa vielä koiran noin kuusvitosena, mutta toki pienemmän kuin nämä nykyiset rottweilerit. Joku pikkukoira menee vielä mummollekin.
Pointsi oli se, että mummot kuolee ennen koiraa. Koira elää 15 vuotta. Siksi ei kannata ottaa koiraa.
Akuutti märkäkohdun poisto päivystksessä: 1780 euroa, hammashuolto 835 euroa eli tuo aloituksen 500 euroa EI pidä mitenkään paikkansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa on edullinen lemmikki. Kissoja saa ilmaiseksi tai edullisesti, ei tarvitse ostaa talutushihoja jne. Vesikupiksi käy mikä tahansa kulho, Lidl myy edullista ruokaa ja kissat tykkää. Ei tarvitse turkki hoitoa, kissa hoitaa itse. Hampaita en ole kissoiltani hoidattanut, ei ole tarvinut. Rokotteita ei ole kun ovat sisäkissoja. Lääkärissä on käytetty kastroinnissa. Seuraavana kerran viimeisellä piikillä.
Vierailija kirjoitti:
On paljon onnesta kiinni. Itselläni meni koiraan 15.5 vuoden aikana perus rokotusten lisäksi kerran 200€, jalan haava tulehtui. Ruokaan meni kuukaudessa 20-30€, vaikka kyseessä olikin 40kg koira. Mutta kyllä aloittaja puhuu totta, koiraan voi mennä paljonkin rahaa.
Mitä ruokaa sun koira söi. Miten kauan tästä on aikaa? Meillä 35 kg koira, ei syö läheskään kalleimmasta päästä olevaa ruokaa ja sitä menee aika tasan 10 kg/kk, eli satasen tienoilla, vähän alle tai yli, riippuen mistä hankkii.
Eli kun köyhä mies ei saa naista, niin nyt hänellä ei saisi edes olla koiraa???
Täysin yksinkö pitäisi koko elämä olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ruokaa sun koira söi. Miten kauan tästä on aikaa? Meillä 35 kg koira, ei syö läheskään kalleimmasta päästä olevaa ruokaa ja sitä menee aika tasan 10 kg/kk, eli satasen tienoilla, vähän alle tai yli, riippuen mistä hankkii.
En ole tuo vastaaja, mutta meillä koira syö esimerkiksi tuota. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/friskies-runsaasti-lihaa-adult-…
20€ 15kg. Mun koira on dobermanni, ja mennyt kymmenen vuotta halparuualla.
Vierailija kirjoitti:
Eli kun köyhä mies ei saa naista, niin nyt hänellä ei saisi edes olla koiraa???
Täysin yksinkö pitäisi koko elämä olla?
Tää vauvapalsta, täällä tuomitaan kaikki. Köyhän pitää juoda kyyneliään ja kuolla yksin.
Eihän naiset kykene ajattelemaan järjellä kun tunteet hallitsee