Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisen köyhän kannattaisi miettiä kaksi kertaa ottaako koiran

Vierailija
01.12.2022 |

Itsekään en ole hyvätuloinen mutta on säästöjä joten on varaa ylläpitää koiria. Pari viikkoa sitten leikattiin yhden koiran märkäkohtu, tänään oli sitten toisen koiran vuosittainen hammaskivenpoisto, näihin parissa viikossa yhteensä n.800e. Ilman säästöjä en voisi pitää koiriani.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jokaisen pitäisi miettiä mihin koiran tarvitsee. Omaksi iloksi ei ole riittävä syy.

Vierailija
2/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan jokaisen pitäisi miettiä mihin koiran tarvitsee. Omaksi iloksi ei ole riittävä syy.

Minulla ne ovat apu yksinäisyyteen. Onko sitte riittävä syy. Olen myös kasvattanut koiria. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin köyhänä ja päädyin siihen, että kissa tulisi koiraa edullisemmaksi, mutta sitten päätin, että en ota edes kisaa, vaan alan säästää lapsia varten.  Opiskelin uuden ammatin, perustin perheen jne.

Vierailija
4/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin köyhänä ja päädyin siihen, että kissa tulisi koiraa edullisemmaksi, mutta sitten päätin, että en ota edes kisaa, vaan alan säästää lapsia varten.  Opiskelin uuden ammatin, perustin perheen jne.

Mielestäni kissakaan ei ole kyllä ihan halpa lemmikki, niitäkin ollut. Niidenkin hampaita täytyy huoltaa, ostaa laadukkaita ruokia, kunnon hiekkaa jne. Ja kissojakin mielellään kaksi että niistä seuraa toisillee. Samoin ajattelen koirista, ovat laumaeläimiä, lajitoveri oltava. ap

Vierailija
5/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään koiraa ottaisi. EIkä ole varaa siihen käärmeeseenkään minkä haluaisin. Tai saisin minä sen käärmeen ostettua ja ruokaa sille, mutta kun se mokoma tarvii aika ison terraarionkin ja siihen ei raha riitä.

Vierailija
6/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni parissa kuukaudessa n. 2500e koiran eläinlääkäriin.

Vierailija
7/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärikulut ovat aivan poskettomia, eikä edes keskituloisella ole välttämättä niihin varaa. Lisäksi (monet) eläinlääkärit ovat ahneita ja liian tiukkoja siitä, mitä lääkettä ja neuvoja voi saada puhelimessa. 

Todellakin törkeää jos on juuri käyttänyt lemmikkiään esim. yli 500 euron leikkauksessa ja sitten tarvitsisi silmätulehdukseen ab-tippaa, niin eivät anna, vaan pitää mennä paikan päälle kalliillle käynnille. Joku kohtuus voisi olla ja vähän joustaa jos on kuitenkin vakioasiakas.

Vierailija
8/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä hinnat on täysin karanneet käsistä. Kenen mielestä tuo on kohtuullista?

Pitäisi kouluttaa lisää eläinlääkäreitä, jotta alalle saataisiin kilpailua ja hinnat sitä mukaan alemmas.

Vierailija
9/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkärikulut ovat aivan poskettomia, eikä edes keskituloisella ole välttämättä niihin varaa. Lisäksi (monet) eläinlääkärit ovat ahneita ja liian tiukkoja siitä, mitä lääkettä ja neuvoja voi saada puhelimessa. 

Todellakin törkeää jos on juuri käyttänyt lemmikkiään esim. yli 500 euron leikkauksessa ja sitten tarvitsisi silmätulehdukseen ab-tippaa, niin eivät anna, vaan pitää mennä paikan päälle kalliillle käynnille. Joku kohtuus voisi olla ja vähän joustaa jos on kuitenkin vakioasiakas.

Minulla on onneksi edullinen vakkari eläinlääkäri. Aikoinaan kun oli tiukkaa, sain maksaa laskun sitten kun sain rahaa. Hoitivat eläimen rahapulastani huolimatta. ap

Vierailija
10/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kouluttaa lisää eläinlääkäreitä, jotta alalle saataisiin kilpailua ja hinnat sitä mukaan alemmas.

Viikonloppuna pari vuorokautta tehohoidossa maksaa helposti tuon. ap

Vierailija
11/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pienillä paikkakunnilla vielä ns. kunnaneläinlääkäreitä? Täällä kaupungissa on vaan useita kalliita eläinklinikoita.

Vierailija
12/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttää koiralle luita, niin ei tarvitse maksaa hammaskiven poistosta.

Vierailija
13/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sellanen ku vakuutus? Sillä saa katettua suurimman osan eläinlääkärikuluista. Ja nykyään sa maksaa myös osissa tarpeen mukaan. Huonoa säkää, jos joutuu käyttää paljon eläimiä lekurissa.

Mulla on ollut koria vuosia ja yhteen käteen mahtuu käynnit. Jos ei lasketa rokotuksia.

Vierailija
14/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sellanen ku vakuutus? Sillä saa katettua suurimman osan eläinlääkärikuluista. Ja nykyään sa maksaa myös osissa tarpeen mukaan. Huonoa säkää, jos joutuu käyttää paljon eläimiä lekurissa.

Mulla on ollut koria vuosia ja yhteen käteen mahtuu käynnit. Jos ei lasketa rokotuksia.

Vakuutus ei auta jos koira on yli vakuutusiän.

Vierailija
15/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöttää koiralle luita, niin ei tarvitse maksaa hammaskiven poistosta.

Meillä kaikki koirat syövät luita, rustoja ja raakaruokaa, silti yhdelle neljästä tulee sitä säännöllisesti. Rotu yorkki joka on ns.hammasongelmainen rotu. ap

Vierailija
16/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hamstereita. Ne sopivat köyhän kukkarolle. Toki niidenkin kanssa välillä joutuu lääkäriin, mutta isoja operaatioita noille pienjyrsijöille ei voi edes tehdä. Hamsteria isompaan eläimeen meillä ei olisi varaa.

Vierailija
17/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi oma lemmikki koira tulee kuin mielialalääkkeet, syrjäytyminen ja psykologilla hoitojaksot.

Syyttäkää sijoittajia jotka ovat vivuttaneet hyödykkeiden hinnat näin korkeiksi. Etenkin oy-eläinklinikat joiden päätoimi on rokottaminen nuoria lemmikkejä ja sitten ikiuneen myrkyttäminen "liian hankalasti hoidettavia" eli omistajalta loppuu rahat, kun sitten tietäisitte mitä maksaa esim. lehmien lääkärihoito niin oy-klinikan koiran hoito on aivan kusetusta hellyhanseni-bmwmaasturi rouville.

Tosiaan kunnaneläinlääkärit kunniaan.

Vierailija
18/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ovat markkinahintoja. Tilavuokrat, lämmitys, sähkö, henkilökunnan palkat ja sivukulut, laitteiden hankintahinnat...

Vierailija
19/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuuripeliä kuinka paljon koiraan menee rahaa. Itse jouduin pari kuukautta sitten luopumaan koirastani, mutta oli 16,5 vuotias ja koko ikänsä ollut terve ja ilman lääkitystä. Käytiin kerran vuodessa rokotukset hakemassa ja siinä samalla se perus terveystarkastus. Koskaan ei ollut hammaskiveä tai muita vaivoja. Kerran oli analirauhaset tulehtuneet ja kerran oli hotspot ja sai antibiootti kuurin molempiin. Ihan viimesenä vuonna alkoi sitten meno vähän hidastua, tulla nivelvaivoja, dementiaa ja löytyi sivuääni sydämestä. Siinä vaiheessa todettiin että annetaan pienen mennä kun ei se elämänlaatu siitä tule muuta kun pikkuhiljaa huononemaan eikä oletettavaa elinikää kuitenkaan enää olisi kauaa jäljellä. Koiran pito maksoi n.30€/kk ja eläinlääkärikulut n.200€/vuosi

Vierailija
20/106 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tuuripeliä kuinka paljon koiraan menee rahaa. Itse jouduin pari kuukautta sitten luopumaan koirastani, mutta oli 16,5 vuotias ja koko ikänsä ollut terve ja ilman lääkitystä. Käytiin kerran vuodessa rokotukset hakemassa ja siinä samalla se perus terveystarkastus. Koskaan ei ollut hammaskiveä tai muita vaivoja. Kerran oli analirauhaset tulehtuneet ja kerran oli hotspot ja sai antibiootti kuurin molempiin. Ihan viimesenä vuonna alkoi sitten meno vähän hidastua, tulla nivelvaivoja, dementiaa ja löytyi sivuääni sydämestä. Siinä vaiheessa todettiin että annetaan pienen mennä kun ei se elämänlaatu siitä tule muuta kun pikkuhiljaa huononemaan eikä oletettavaa elinikää kuitenkaan enää olisi kauaa jäljellä. Koiran pito maksoi n.30€/kk ja eläinlääkärikulut n.200€/vuosi

Itseasaiassa tämäkin arvio on vähän yläkanttiin koska se ainut ihan pakollinen meno eli koiranruoka oli 15€/kk ja luut ja herkut 10€/kk. Mutta välillä halusi tietenkin hemmotella enemmänkin ja joululahjoihin, joulukalenteriin, synttärilahjoihin, matolääkkeeseen, punkkipantaan jne. meni joinain kuukausina enemmän rahaa kuin toisina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi