Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkisten ruokaostosten tekeminen netistä puolittaa ruokamenot

Vierailija
27.11.2022 |

Jos arktiset ruokaostokset päättääkin tehdä netissä sen sijaan että menee käymään Prismassa paikanpäällä, niin se tulee kukkarolle halvemmaksi ja auttaa säästämään rahaa: https://yle.fi/a/74-20005850

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminee vain niillä joilla ei ole kahta ajatusta päässä kaupassa.

Vierailija
2/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-60 sapuskoita ja tarjouksia ei saa netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi tuhlata 100 euroa ja kahta tuntia ruuhkaiseen Prismaan kun samat ruoat saa 50 eurolla netistä eikö tarvitse olla huolissaan siitä että saa käytettyä tuotteet ennen päivämääriä.

Vierailija
4/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositus on että tuotteet käytettäisiin vähintään kolme päivää ennenkuin niihin merkitty päiväys menee umpeen. Noissa -60% tuotteissa se ei ole mahdollista kun päiväys menee umpeen samana päivänä kun tuotteen ostaa.

5/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii meillä, jotka ruokakaupassa helposti ostamme sellaistakin, mitä emme oikeasti edes tarvitse. Marketithan on suunniteltukin siten, että et pysty hakemaan tarvitsemiasi tuotteita ilman, että kävelet kilometrikaupalal myös kaikkien muiden tarvikehyllyjen ohi. Kun mä käyn livenä Cittarissa, mun tulee ostettua kaikenlaisia "tarjoustuottteita" tai "uutuuksia", joita ilmankin selviäisin hengissä. Netistä kun tilaan, tilaan vaan ne tutut perusraaka-aineet ja vain hyvin harvoin mitään uutuustuotteita. 

Vierailija
6/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan puolittanut, kuinka kauheasti nuo on ostaneet heräteostoksia jos niihin on mennyt 500e kuussa? 14e toimitusmaksu vastaa jo meillä kuukauden herätysostosten määrää, joten tilaaminen ei tule halvemmaksi kuin kaupassa käyminen. Tilataan silti helppouden vuoksi, ja koska Prisma on liian kaukana kävelymatkaksi.

7/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositus on että tuotteet käytettäisiin vähintään kolme päivää ennenkuin niihin merkitty päiväys menee umpeen. Noissa -60% tuotteissa se ei ole mahdollista kun päiväys menee umpeen samana päivänä kun tuotteen ostaa.

Mitenköhän noin ajattelevat olisivat pärjänneet 1960-luvulla, kun tuotteissa ei edes ollut mitään päiväyksiä? Eivät olisi uskaltaneet ostaa kaupasta yhtään mitään? 

Vierailija
8/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinun itse keksimäsi suositus ilman mitään pohjaa.

Vierailija
9/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi tuhlata 100 euroa ja kahta tuntia ruuhkaiseen Prismaan kun samat ruoat saa 50 eurolla netistä eikö tarvitse olla huolissaan siitä että saa käytettyä tuotteet ennen päivämääriä.

En nyt ymmärrä logiikkaasi tässä yhtään.

Jos mulla on 50e ruokaan varattuna niin en mä tuhlaa satasta, kun sitä ei ole. Mulle jo se kuljetusmaksu on muutaman päivän ruuat enkä ostele turhaa.

T köyhä

Vierailija
10/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Toimii meillä, jotka ruokakaupassa helposti ostamme sellaistakin, mitä emme oikeasti edes tarvitse. Marketithan on suunniteltukin siten, että et pysty hakemaan tarvitsemiasi tuotteita ilman, että kävelet kilometrikaupalal myös kaikkien muiden tarvikehyllyjen ohi. Kun mä käyn livenä Cittarissa, mun tulee ostettua kaikenlaisia "tarjoustuottteita" tai "uutuuksia", joita ilmankin selviäisin hengissä. Netistä kun tilaan, tilaan vaan ne tutut perusraaka-aineet ja vain hyvin harvoin mitään uutuustuotteita. 

Eli olet holtiton shoppailija?

Etkö osa käydä kaupassa ILMAN,, että teet heräteostoksia? Sehän EI ole kaupan vika vaan se vika on sinun päässäsi...

Vierailija
11/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus noista kauppojen nettikaupoista ei ole kaksinen. Toki ajatus että loppunut tuote korvataan toisella on periaatteessa hyvä. Mutta kuten minun tapauksessa, että vaikkapa Oatlyn fraice korvataan Valion kermaviilillä ja Samperin gluteeniton leipä Vaasan täysjyväleivällä, niin silloin tuon idean toteutus ontuu pahasti.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan puolittanut, kuinka kauheasti nuo on ostaneet heräteostoksia jos niihin on mennyt 500e kuussa? 14e toimitusmaksu vastaa jo meillä kuukauden herätysostosten määrää, joten tilaaminen ei tule halvemmaksi kuin kaupassa käyminen. Tilataan silti helppouden vuoksi, ja koska Prisma on liian kaukana kävelymatkaksi.

Mulla menisi bussilippuun kauppakeskukseen + takaisin tullessa taksimatkaan huomattavasti enemmän rahaa kuin mitä maksan tilatessani kerran viikossa kotiinkuljetuksella viikon ostokset. 

Vierailija
13/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tulisi, kun lähimpään Prismaan on meiltä matkaa n. 150 km. Kuljetuskustannuksia näissä arktisissa ostoissa ei taideta huomioida.

Vierailija
14/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tullut edullisemmaksi. Päinvastoin...

Vierailija
15/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinun itse keksimäsi suositus ilman mitään pohjaa.

Ihan Ruokavoraston suositus taukki.

Vierailija
16/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs saa, jos on kirjoittanut tietoihin että saa olla alennettu tuote. Olen kerran kysynyt asiaa!

Vierailija
17/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö! Elintarvikeala ei taida olla sinulle kovin tuttu. Kala on ainoa elintarvike, joka meillä syödään 3 päivää ennen kuin päiväys menee umpeen. Esimerkiksi kananmunat, juustot ja monet hapanmaitotuotteet ovat aivan hyviä viikkoja, jopa kuukausia päiväyksen jälkeen.

Vierailija
18/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet holtiton shoppailija?

Etkö osa käydä kaupassa ILMAN,, että teet heräteostoksia? Sehän EI ole kaupan vika vaan se vika on sinun päässäsi...

Kaupat suunnitellaan niin että ne pakottavat asiakkaansa tekemään heräteostoksia.

Vierailija
19/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toimiihan tuo varmaan silloin, jos sitä rahaa on niin, että on varaa niihin heräteostoksiin.

Tuossa näkyi ainakin jo kalliita lisäravinteita ja paketti pieniä vissypulloja, ei ole tarvetta käyttää kaupan halpa merkkiä kun on varaa hyvään oloon.

Mites joku, jolla on vaikka 20e viikossa ruokabudjetti?

Vierailija
20/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän noin ajattelevat olisivat pärjänneet 1960-luvulla, kun tuotteissa ei edes ollut mitään päiväyksiä? Eivät olisi uskaltaneet ostaa kaupasta yhtään mitään? 

Vielä 1970-luvulla asiakas huomautti pienen kyläkaupan kauppiaalle päiväysvanhasta jugurtista. Kauppias haki lusikan, pisteli jugurtin suuhunsa hyväksi kehui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä