Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkisten ruokaostosten tekeminen netistä puolittaa ruokamenot

Vierailija
27.11.2022 |

Jos arktiset ruokaostokset päättääkin tehdä netissä sen sijaan että menee käymään Prismassa paikanpäällä, niin se tulee kukkarolle halvemmaksi ja auttaa säästämään rahaa: https://yle.fi/a/74-20005850

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään käydä kaupassa kun ole miitenkin liikkeellä. Auto on käytössä vaikka lähikauppa on Lidl ja S-Market ostan aina tarjousia jos löytyy.  Teen ruokaa noin kolmeksi päiväksi kerralla, lihapadat ovat suositumpia.  Välipalaksi voi tehdä edullisia hedelmä soseita pakastehedelmäpusseista.  Ei ole pakko säästää mutta todella halvalla päästään. Aina on joku vaihtoehto kalliimmalle.

Vierailija
62/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan puolittanut, kuinka kauheasti nuo on ostaneet heräteostoksia jos niihin on mennyt 500e kuussa? 14e toimitusmaksu vastaa jo meillä kuukauden herätysostosten määrää, joten tilaaminen ei tule halvemmaksi kuin kaupassa käyminen. Tilataan silti helppouden vuoksi, ja koska Prisma on liian kaukana kävelymatkaksi.

14 e kotiinkuljetus? On kyllä kova hinta. Käytän Odaa, enkä ole koskaan maksanut mitään kuljetuksesta, nollahintaisia aikoja on riittävästi. Taisi Kauppahalli24 myös tiputtaa kuljetushinnat, parilla eurolla onnistuu ovelle tuonti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei kyllä ole mitään eroa, samat asiat ostan kaupassa käydessä ja tilatessa. Holtittomat ostelijat taas hehkuttaa kun ovat "oivaltaneet" jotain.

Vierailija
64/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen ruokakauppa alkaa omasta mielestäni turhake samalla tavalla kuin joku vaate-, kenkä-, koru-, paperi- tai lelukauppa nykypäivänä. Oikeasti ne ruoat voisi pakata kylmäautoon jo keskusvarastossa ja toimittaa ihmisten koteihin sieltäkäsin eikä jostain Prisman tai Cittarin peltomarkettia tarvittaisi välikätenä.

Vierailija
65/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus

noista kauppojen nettikaupoista ei ole kaksinen. Toki ajatus että loppunut tuote korvataan toisella on periaatteessa hyvä. Mutta kuten minun tapauksessa, että vaikkapa Oatlyn fraice korvataan Valion kermaviilillä ja Samperin gluteeniton leipä Vaasan täysjyväleivällä, niin silloin tuon idean toteutus ontuu pahasti.

Mulla on aika harvoin jouduttu korvaamaan mitään. Olen joistain itselle tärkeimmistä tuotteista kirjoittanut valmiiksi kommenttikenttään mitä haluan tilalle jos ykkösvaihtoehto puuttuu. 🙂 Pari kertaa on keräilijä soittanut ja kysynyt saako korvata tuotteen x tuotteella y.

Hehe, keräilijä ei todellakaan soita tai edes voi soittaa.

No ainakin Espoon Ison Omenan Citymarketista soittavat. Mä olen tilannut kotiinkuljetuksella jo eljän vuoden ajan ja muutaman kerran sieltä on soitettu, voiko vaihtaa tuotteen X tuotteeseen Y, joka ei ole kuitenkaan ihan sama tuote. On myös soitettu, että heillä ei ole tätä tilaamaani A-tuotetta enää kuin "pinalappuisissa", joten voiko laittaa sellaisen vai haluanko vaihtaa johonkin muuhun. 

Et ole poistunut kotoa muuta kun koronatestaukseen neljään vuoteen? Voi voi kun tädillä psykoosi on päässyt noin pitkälle.

Ai sinä poistut kotoasi vain ruokakauppaan? Kannattaisiko sun hankkia vaikka ystäväviä ja kavereita tai edes lämmittää välit niihin kaikkiin sukulaisiisi, joita et ole halunnut neljään vuoteen tavata? Niin ja sitä voi käyttää vapaa-aikansa todella moneen muuhunkin asiaan kuin ruokaostosten tekemiseen. Ihan vaikka lenkkeilyyn tai puutarhanhoitoon. Tai käydä lähibaarissa bissellä.

Näillä ihmisillä kun ei ole aikaa tehdä mitään sellaisia kun pitää käydä ruokakaupassa, että voi kiroilla ja jonottaa puolitoista tuntia kassajonosa.

Vierailija
66/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii meillä, jotka ruokakaupassa helposti ostamme sellaistakin, mitä emme oikeasti edes tarvitse. Marketithan on suunniteltukin siten, että et pysty hakemaan tarvitsemiasi tuotteita ilman, että kävelet kilometrikaupalal myös kaikkien muiden tarvikehyllyjen ohi. Kun mä käyn livenä Cittarissa, mun tulee ostettua kaikenlaisia "tarjoustuottteita" tai "uutuuksia", joita ilmankin selviäisin hengissä. Netistä kun tilaan, tilaan vaan ne tutut perusraaka-aineet ja vain hyvin harvoin mitään uutuustuotteita. 

Niin sitä kutsutaan elämäksi ja elämästä nauttimiseksi. Että on myös asioita joita ei tavallaan tarvitse.

Mutta eihän lammas sellaista tajua.

Kommentistasi näkee, että et ainakaan joudu miettimään juuri mitä ostelet. Kaikilla ei ole varaa tuohon.

Keskiarvo suomalaisten kuukausituloista on noin 3000 euroa kansalaista kohden. Mihin sinä sen rahan tuhlaat?

Elän tuilla, eli päälle 1000e kuussa.

Töissä käydessä sain 1200-1400 + asumistuki n 200e.

Mihin ne nyt tuhlataan, et varmaan osaa ajatellakaan.

Vierailija
67/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mukavampi lukea puhekieltä , kirjakieltä puhuvat ovat neurologisesti " sairaita " tai ainakin jotenkin epäilyttäviä. Kartan heitä  jo ihan  käytännössä. Ovat muullakin tavalla  autistin kirjoilla olevia.

Vierailija
68/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan myymäläautot alkaa taas kiertään enemmän taajamissa? Sieltä vois noutaa viikoittain tilauksen ja ostaa auton hyllystä myös.

Vierailija
69/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on mukavampi lukea puhekieltä , kirjakieltä puhuvat ovat neurologisesti " sairaita " tai ainakin jotenkin epäilyttäviä. Kartan heitä  jo ihan  käytännössä. Ovat muullakin tavalla  autistin kirjoilla olevia.

Ooksä minkä ikäinen? Nuoret tutkitusti ei osaa enää kirjoittaa omaa äidinkieltään.  Raja jossain vajaa nelikybäsen kohdalla kun hiljalleen alkoi jo alakoulussa auto correctit ja luureissa tekstinsyötöt. Ymmärrän, jos sä koet sen haastavaksi tai jos jäänyt amikseen koulut. 

Vierailija
70/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan itse valita hevi ja muut tuotteet, siksi käyn itse kaupassa. Näin minimoin hävikin.

Tai jos jotain tuotetta ei ole, niin tiedän mitä ottaa tilalle tai olla ottamatta.

Tuolla aikaisemmin oli, ilmeisesti kyseessä vegaani, niin laitettu lehmänmaitotuote tilalle. Käsittämätöntä. Itselläni kanssa ruokarajoitteita, niin senkin puolesta parempi että valitsen itse.

Vierailija
71/103 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus

noista kauppojen nettikaupoista ei ole kaksinen. Toki ajatus että loppunut tuote korvataan toisella on periaatteessa hyvä. Mutta kuten minun tapauksessa, että vaikkapa Oatlyn fraice korvataan Valion kermaviilillä ja Samperin gluteeniton leipä Vaasan täysjyväleivällä, niin silloin tuon idean toteutus ontuu pahasti.

Mulla on aika harvoin jouduttu korvaamaan mitään. Olen joistain itselle tärkeimmistä tuotteista kirjoittanut valmiiksi kommenttikenttään mitä haluan tilalle jos ykkösvaihtoehto puuttuu. 🙂 Pari kertaa on keräilijä soittanut ja kysynyt saako korvata tuotteen x tuotteella y.

Hehe, keräilijä ei todellakaan soita tai edes voi soittaa.

No ainakin Espoon Ison Omenan Citymarketista soittavat. Mä olen tilannut kotiinkuljetuksella jo eljän vuoden ajan ja muutaman kerran sieltä on soitettu, voiko vaihtaa tuotteen X tuotteeseen Y, joka ei ole kuitenkaan ihan sama tuote. On myös soitettu, että heillä ei ole tätä tilaamaani A-tuotetta enää kuin "pinalappuisissa", joten voiko laittaa sellaisen vai haluanko vaihtaa johonkin muuhun. 

Lisätietoihin voi kirjoittaa vaihtoehdot mihin haluaa vaihdettavan jos sitäoikeaa ei ole. Voi vaikka kirjoittaa, että soittakaa minulle jne.

Oikeastaan ihan mitä vaan toiveita voi kirjoitella, helpottaa pelkästään keräilijöiden työtä.

Perusvaihtoehtoina on "ei saa korvata" ja "saa korvata". Sitten etsitään vastaava eli samantyyppinen laktoositon, vegaaninen, luomu jne jne

Vierailija
72/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii meillä, jotka ruokakaupassa helposti ostamme sellaistakin, mitä emme oikeasti edes tarvitse. Marketithan on suunniteltukin siten, että et pysty hakemaan tarvitsemiasi tuotteita ilman, että kävelet kilometrikaupalal myös kaikkien muiden tarvikehyllyjen ohi. Kun mä käyn livenä Cittarissa, mun tulee ostettua kaikenlaisia "tarjoustuottteita" tai "uutuuksia", joita ilmankin selviäisin hengissä. Netistä kun tilaan, tilaan vaan ne tutut perusraaka-aineet ja vain hyvin harvoin mitään uutuustuotteita. 

Niin sitä kutsutaan elämäksi ja elämästä nauttimiseksi. Että on myös asioita joita ei tavallaan tarvitse.

Mutta eihän lammas sellaista tajua.

Kommentistasi näkee, että et ainakaan joudu miettimään juuri mitä ostelet. Kaikilla ei ole varaa tuohon.

Keskiarvo suomalaisten kuukausituloista on noin 3000 euroa kansalaista kohden. Mihin sinä sen rahan tuhlaat?

No mä en ole ikinä saanut noin paljoa palkkaa. Suurin netto on ollut 1800e.

Vierailija
73/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet holtiton shoppailija?

Etkö osa käydä kaupassa ILMAN,, että teet heräteostoksia? Sehän EI ole kaupan vika vaan se vika on sinun päässäsi...

n ole holtiton shoppailija, mutta RAKASTAN ruokaa ja olen intohimoinen kotikokki. Kokeilen mielelläni erilaisia uutuuksia. Ja isoissa marketeissa asioidessani en voi mitenkään välttää kulkematta erilaisten uutuuksien ohi, koska kaupat sijoittavat tuotteensa siten, että keskivertosyöjä joutuu kävelemään koko ruokaosaston läpi. Voisin asioida marketeissä, jos heti ovesta tultaessa kaikki, mitä MINÄ tarvitsen, olisi siinä heti ensin. Mutta kaupat haluavat, etä asiakas kiertää suunnilleen joka hyllyn ennenkuin pääsee sinne, msitä sen yhden piimälitransa käy noutamassa. Tämä kauppojen tuotteiden sijoittelu ei ole sattumanvaraista vaan täysin harkittua. Ja myös se, että kauppa päättää vaihtaa tuotteidesa hyllyjärjestystä, on sekin täysin harkittua. Saadaa ihmiset katsomaan sellaisiakin tuotteita, joita he eivät tiedä olevan edes olemassakaan.

No shit Sherlock.

Vierailija
74/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta osaltani tuo otsikko ei ainakaan pidä paikkansa. Mulla on lähin kauppa Prisma. Kävelen sinne 10 minuutissa. Mukanani on ostoslista ja reppu. Kun ostosten on mahduttava reppuun, ei tule osteltua heräteostoksia. Kaikki ostetut tuotteet tulevat yleensä käytettyä. Testasin joskus kaupassa kerran viikossa -tapaa, mutta hävikkiä tuli aina, kun osa tuotteista ehti mennä huonoksi, kun en ole tarpeeksi säntillinen ruuanlaittaja. Mulle siis sopii tää noin joka toinen päivä kaupassa käynti paremmin. On aina tuoretta ruokaa, joka tulee syötyä, ei heräteostoksia, samalla saa hyötyliikuntaa ja raitista ilmaa. Aikaakaan ei kulu paljoa, kävisin kävelyllä muutenkin, 10 minuutin piipahdus kaupassa ei tunnu yhtään pahalta. Kukin tavallaan, jollekin toiselle tuo tilaaminen toimii varmasti paremmin,

Vierailija
75/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tee heräteostoksia, ruokalasku on pienempi! 😳

Mind = blown

Vierailija
76/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin keskustassa ja ruuan verkkokaupan ansiosta voin ostaa laajasti ruokaa Prismasta edullisesti (vrt. kalliit pienet ruokakaupat keskustassa) ja säästyneen ajan voin käyttää työntekoon. Lisäksi kotona käy siivoja niin ei tarvitse käyttää aikaa kotitöihinkään. Voin laskuttaa melkein 50 tunnin edestä viikossa 40 tunnin sijasta ja silti on riittävästi vapaa-aikaa, ja rahaa myös paljon enemmän kuin koskaan.

Vierailija
77/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-60 sapuskoita ja tarjouksia ei saa netistä.

KYLLÄ SAA! kirjoittaa tuotteen kohdalle "PUNALAPPU KÄY"

Olen kysynyt, olen kirjoittanut, olen sen alen saanut!

Vierailija
78/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty vastustamaan ns kiusauksia ostaa ihan mitä tahansa ruokakaupan hyllyllä tyrkytetään, elämänhallinta on todella huonossa jamassa.

Sitä ei ratkaise mikään kotiin linnoittautuminen ja ruoan tuonti ovelle.

Vierailija
79/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää se vähäkin hyötyliikunta teiltä ovelle tilaajilta. Sen juomaa kyllä.

Ja ihanVITTUpaskaa vastata että teille jää aikaa harrastaa liikuntaa, se on niin nähty.

Vierailija
80/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä mitään hedelmiä tai kasviksia ei voimistaa näkemättä niiden laatua. Ensimmäiset on usein raakoja ja kasvikset - selleri voi olla ihan vihreää, perunat rupisia ja liian pieniä tai isoja, pieniä porkkanoita ei jaksa hullukaan kuoria jne

Tsissus mikä puusilimä, etkö osaa kirjoittaa! Keskikokoisia porkkanoita, pieniä tomaatteja, kapeita kurkkuja...timo-perunaa/jos ei ole, annabella käy!

Jumankekka, kirjoita äläkä narise!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi