Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkisten ruokaostosten tekeminen netistä puolittaa ruokamenot

Vierailija
27.11.2022 |

Jos arktiset ruokaostokset päättääkin tehdä netissä sen sijaan että menee käymään Prismassa paikanpäällä, niin se tulee kukkarolle halvemmaksi ja auttaa säästämään rahaa: https://yle.fi/a/74-20005850

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote

=Reipas ja tunnollinen lammas]

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus

noista kauppojen nettikaupoista ei ole kaksinen. Toki ajatus että loppunut tuote korvataan toisella on periaatteessa hyvä. Mutta kuten minun tapauksessa, että vaikkapa Oatlyn fraice korvataan Valion kermaviilillä ja Samperin gluteeniton leipä Vaasan täysjyväleivällä, niin silloin tuon idean toteutus ontuu pahasti.

Mulla on aika harvoin jouduttu korvaamaan mitään. Olen joistain itselle tärkeimmistä tuotteista kirjoittanut valmiiksi kommenttikenttään mitä haluan tilalle jos ykkösvaihtoehto puuttuu. 🙂 Pari kertaa on keräilijä soittanut ja kysynyt saako korvata tuotteen x tuotteella y.

Hehe, keräilijä ei todellakaan soita tai edes voi soittaa.

No ainakin Espoon Ison Omenan Citymarketista soittavat. Mä olen tilannut kotiinkuljetuksella jo eljän vuoden ajan ja muutaman kerran sieltä on soitettu, voiko vaihtaa tuotteen X tuotteeseen Y, joka ei ole kuitenkaan ihan sama tuote. On myös soitettu, että heillä ei ole tätä tilaamaani A-tuotetta enää kuin "pinalappuisissa", joten voiko laittaa sellaisen vai haluanko vaihtaa johonkin muuhun. 

Et ole poistunut kotoa muuta kun koronatestaukseen neljään vuoteen? Voi voi kun tädillä psykoosi on päässyt noin pitkälle.

Ai sinä poistut kotoasi vain ruokakauppaan? Kannattaisiko sun hankkia vaikka ystäväviä ja kavereita tai edes lämmittää välit niihin kaikkiin sukulaisiisi, joita et ole halunnut neljään vuoteen tavata? Niin ja sitä voi käyttää vapaa-aikansa todella moneen muuhunkin asiaan kuin ruokaostosten tekemiseen. Ihan vaikka lenkkeilyyn tai puutarhanhoitoon. Tai käydä lähibaarissa bissellä.

Itse olet koronahysteerinen akka, etkä takuulla käy missään ihmisten ilmoilla.

Vierailija
82/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus

noista kauppojen nettikaupoista ei ole kaksinen. Toki ajatus että loppunut tuote korvataan toisella on periaatteessa hyvä. Mutta kuten minun tapauksessa, että vaikkapa Oatlyn fraice korvataan Valion kermaviilillä ja Samperin gluteeniton leipä Vaasan täysjyväleivällä, niin silloin tuon idean toteutus ontuu pahasti.

Mulla on aika harvoin jouduttu korvaamaan mitään. Olen joistain itselle tärkeimmistä tuotteista kirjoittanut valmiiksi kommenttikenttään mitä haluan tilalle jos ykkösvaihtoehto puuttuu. 🙂 Pari kertaa on keräilijä soittanut ja kysynyt saako korvata tuotteen x tuotteella y.

ÄLÄ puhu paskaa! Kylläpäs soittaa, on soittanut parikin kertaa koska ei ole ollut ko artikkelia tai kokoa tms!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä mitään hedelmiä tai kasviksia ei voimistaa näkemättä niiden laatua. Ensimmäiset on usein raakoja ja kasvikset - selleri voi olla ihan vihreää, perunat rupisia ja liian pieniä tai isoja, pieniä porkkanoita ei jaksa hullukaan kuoria jne

Tsissus mikä puusilimä, etkö osaa kirjoittaa! Keskikokoisia porkkanoita, pieniä tomaatteja, kapeita kurkkuja...timo-perunaa/jos ei ole, annabella käy!

Jumankekka, kirjoita äläkä narise!

Keräilijänä voin kertoa että tuollaisia mahdottomia ohjeita ei voi toteuttaa. Meillä on hiukan kiire muutenkin.

Vierailija
84/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä mitään hedelmiä tai kasviksia ei voimistaa näkemättä niiden laatua. Ensimmäiset on usein raakoja ja kasvikset - selleri voi olla ihan vihreää, perunat rupisia ja liian pieniä tai isoja, pieniä porkkanoita ei jaksa hullukaan kuoria jne

Tsissus mikä puusilimä, etkö osaa kirjoittaa! Keskikokoisia porkkanoita, pieniä tomaatteja, kapeita kurkkuja...timo-perunaa/jos ei ole, annabella käy!

Jumankekka, kirjoita äläkä narise!

Oletkin luonteeltasi niin kiva ihminen että parempi että pysyt kotona vaan.

Vierailija
85/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että ruokakaupasta soitetaan kesken työpäivän ja sitten palaverissa että JOO LAITA VAAN SITÄ HALVINTA SILAKKAFILETTÄ PINALAPPUISENA JA ONKO SIINÄ LISTASSA NE ISOT TERVEYSSITEET??? 🤣😂

NUIJA; voin sanoa, odottakaa hetki, käyn vastaamassa!

Vierailija
86/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus

No ainakin Espoon Ison Omenan Citymarketista soittavat. Mä olen tilannut kotiinkuljetuksella jo eljän vuoden ajan ja muutaman kerran sieltä on soitettu, voiko vaihtaa tuotteen X tuotteeseen Y, joka ei ole kuitenkaan ihan sama tuote. On myös soitettu, että heillä ei ole tätä tilaamaani A-tuotetta enää kuin "pinalappuisissa", joten voiko laittaa sellaisen vai haluanko vaihtaa johonkin muuhun. 

Lisätietoihin voi kirjoittaa vaihtoehdot mihin haluaa vaihdettavan jos sitäoikeaa ei ole. Voi vaikka kirjoittaa, että soittakaa minulle jne.

Oikeastaan ihan mitä vaan toiveita voi kirjoitella, helpottaa pelkästään keräilijöiden työtä.

Perusvaihtoehtoina on "ei saa korvata" ja "saa korvata". Sitten etsitään vastaava eli samantyyppinen laktoositon, vegaaninen, luomu jne jne

Kerääjä on monesti m a m u joka ei juuri osaa suomea

Vierailija
87/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen ruokakauppa alkaa omasta mielestäni turhake samalla tavalla kuin joku vaate-, kenkä-, koru-, paperi- tai lelukauppa nykypäivänä. Oikeasti ne ruoat voisi pakata kylmäautoon jo keskusvarastossa ja toimittaa ihmisten koteihin sieltäkäsin eikä jostain Prisman tai Cittarin peltomarkettia tarvittaisi välikätenä.

Eikös seODA perustu just tähän.

Vierailija
88/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että ruokakaupasta soitetaan kesken työpäivän ja sitten palaverissa että JOO LAITA VAAN SITÄ HALVINTA SILAKKAFILETTÄ PINALAPPUISENA JA ONKO SIINÄ LISTASSA NE ISOT TERVEYSSITEET??? 🤣😂

NUIJA; voin sanoa, odottakaa hetki, käyn vastaamassa!

Huomaa ettet ole eläissäsi vaativaa työtä tehnyt.

Vierailija
89/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia on juuri näin, kuin AP sen kuvaa. Tilaan nykyään kaikki ruokaostokseni Odalta, ja en voi uskoa, miten paljon aikaa ja rahaa säästyy tämän myötä. Todellinen arjen näppäryysteko!

Vierailija
90/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se menee tarkoitukseen eikä vaikuta muuhun elämiseen niin ei sillä ole väliä paljon maksaa.

Vierailija
91/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asia on juuri näin, kuin AP sen kuvaa. Tilaan nykyään kaikki ruokaostokseni Odalta, ja en voi uskoa, miten paljon aikaa ja rahaa säästyy tämän myötä. Todellinen arjen näppäryysteko!

Oletko jo kokeillut Vitaeprota?

VitaePron monipuolinen koostumus on uudistunut ja räätälöity nivelten hyvinvointiin. Ainesosat tukevat myös lihaksia, vastustuskykyä ja auttavat vähentämään väsymystä.

Tilauksen ensimmäinen pakkaus puoleen hintaan: 15,95 € (31,90€). Tilaajalahjaksi nyt myös D-vitamiinia.

Kokeile jo tänään!

https://www.vitaepro.fi/

Vierailija
92/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn käymään kaupassa, en ole vammainen.

Vierailija
93/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitetaanko nämä tuotteet kotiovelle ja kuinka paljon kuljetus maksaa? Vai täytyykö hakea itse liikkeestä?

Vierailija
94/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään valita itse ostokseni, en ota riskiä siitä että saan esim. tuotteen jonka suojakaasu vuotaa tai heviosastolta jotain kakkoslaatuista. Olen tarkka ostamieni tuotteiden laadusta, ja tässä maassa on aina vaan hankalampi löytää varsinkin hevipuolelta kelpoja ostoksia hintaansa nähden. Osa on pilalla jo ennen hyllyyn laittamista, vaan sinne nekin on hyllytetty. 

Vierailija
95/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-60 sapuskoita ja tarjouksia ei saa netistä.

Mutta miksi tuhlata 100 euroa ja kahta tuntia ruuhkaiseen Prismaan kun samat ruoat saa 50 eurolla netistä eikö tarvitse olla huolissaan siitä että saa käytettyä tuotteet ennen päivämääriä.

Kun valitsee ne tuoretuotteet itse kaupassa, voi aina varmistaa että maidot, makkarat, hedelmät ja muut vastaavat ovat mahdollisimman tuoreita. En ole pakko ottaa sitä tuotetta, jossa parasta ennen päivämäärä on 30.11.2022 vaan voi ottaa sen tuotteen jos päiväys on vasta 07.12.2022. Silloin sitä tuotetta ei ole pakko syödä tämän viikon keskiviikkoon mennessä.

Käyn tavallisesti pari kertaa viikossa ruokakaupassa ostaen kerralla useamman päivän ruuat ja juomat. Sitten kun ne ruuat ovat kotona omassa jääkaapissa, haluan itse valita mitä syön minäkin päivänä eri vaihtoehtojen väliltä käymättä uudelleen kaupassa. Silloin ainoa ratkaiseva tekijä ei ole että onko joku tuote menossa vanhaksi ja se olisi pakko syödä tänään tai huomenna.

Lisäksi minusta on mukava käydä ruokakaupassa kaiken ruudun tuijottamisen vastapainoksi. Kauppareissu on minulle hyötyliikuntaa ja kaupassa näkee muita ihmisiä ja siellä voi saada virikkeitä niiden perusostosten täydentämiseksi. Ostan esimerkiksi mandariineja niiden kunnon perusteella enkä vain ruudun kuvan perusteella.

Vierailija
96/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii meillä, jotka ruokakaupassa helposti ostamme sellaistakin, mitä emme oikeasti edes tarvitse. Marketithan on suunniteltukin siten, että et pysty hakemaan tarvitsemiasi tuotteita ilman, että kävelet kilometrikaupalal myös kaikkien muiden tarvikehyllyjen ohi. Kun mä käyn livenä Cittarissa, mun tulee ostettua kaikenlaisia "tarjoustuottteita" tai "uutuuksia", joita ilmankin selviäisin hengissä. Netistä kun tilaan, tilaan vaan ne tutut perusraaka-aineet ja vain hyvin harvoin mitään uutuustuotteita. 

Eli olet holtiton shoppailija?

Etkö osa käydä kaupassa ILMAN,, että teet heräteostoksia? Sehän EI ole kaupan vika vaan se vika on sinun päässäsi...

n ole holtiton shoppailija, mutta RAKASTAN ruokaa ja olen intohimoinen kotikokki. Kokeilen mielelläni erilaisia uutuuksia. Ja isoissa marketeissa asioidessani en voi mitenkään välttää kulkematta erilaisten uutuuksien ohi, koska kaupat sijoittavat tuotteensa siten, että keskivertosyöjä joutuu kävelemään koko ruokaosaston läpi. Voisin asioida marketeissä, jos heti ovesta tultaessa kaikki, mitä MINÄ tarvitsen, olisi siinä heti ensin. Mutta kaupat haluavat, etä asiakas kiertää suunnilleen joka hyllyn ennenkuin pääsee sinne, msitä sen yhden piimälitransa käy noutamassa. Tämä kauppojen tuotteiden sijoittelu ei ole sattumanvaraista vaan täysin harkittua. Ja myös se, että kauppa päättää vaihtaa tuotteidesa hyllyjärjestystä, on sekin täysin harkittua. Saadaa ihmiset katsomaan sellaisiakin tuotteita, joita he eivät tiedä olevan edes olemassakaan.

Käsittääkseni Lammas on ihan kohtuullisen itsekurin omaava ihminen. Tai lammas.

Tottakai kauppa tekee kaikkensa lisätäkseen myyntiä. Itse olen kuitenkin aika lailla rajoittunut ostoksissani, jopa niin, että saatan jättää hakematta ilmaiset asiakaslahjani, jos niille ei ole meille käyttöä. Kyljen suhteellisen tiukan reitin kaupoissa, ja ihan hirveää on, jos kaupan lay out muuttuu! Jotenkin kuljen silmälaput silmillä, enkä näe juurikaan hakemieni tavaroiden ulkopuolelle. Joudun oikeasti pinnistelemään, jos tarkoitus onkin etsiä jotain uutta hedelmää tai vaikka juustoa, koska automaattisesti vain kuljen siihen tiettyyn kohtaan hyllyä...

Vierailija
97/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii meillä, jotka ruokakaupassa helposti ostamme sellaistakin, mitä emme oikeasti edes tarvitse. Marketithan on suunniteltukin siten, että et pysty hakemaan tarvitsemiasi tuotteita ilman, että kävelet kilometrikaupalal myös kaikkien muiden tarvikehyllyjen ohi. Kun mä käyn livenä Cittarissa, mun tulee ostettua kaikenlaisia "tarjoustuottteita" tai "uutuuksia", joita ilmankin selviäisin hengissä. Netistä kun tilaan, tilaan vaan ne tutut perusraaka-aineet ja vain hyvin harvoin mitään uutuustuotteita. [/qquote

Meillä ei toimi.

- Kauppaan muutama kymppi / käynti

- Tilaus kotiinkuljetuksella 200-300€ / tilaus

Kotiin tilattaessa on helppo valita kaikkea + kaikkea painavaa mitä ei tarvitse itse kantaa. Kaupassa käydessä tarttuu käteen vain pari kassia mitä jaksaa bussiin kantaa!

Vierailija
98/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt syön pataa, jossa on perunoita, pastaa, pakastevihannessekoitusta, tomaattimurskaa purkista, itse viljeltyä chiliä, hakattua sipulia (ai,älä lyö niin kovaa!). Ruokaöljyäkin on, samoin jotain vihteitä mausteita. Joo, ja naudanlihaa. Otin pakstimesta aamulla muovipurkin, annoin sulaa huoneenlämmössä, kippasin lautaselle, lämmitin mikrossa noin 4 min noin 280W teholla. Mitä noista olisi ollut halvempi tilata netistä?

-tuosta pienestä kyläkaupasta kertoisin, että täällä vielä 10-13 vuotta sitten omistajan kissa(t) kävelivät lihatiskillä, jossa kauppiaalla esillä itse tekemäänsä jauhelihaa, siis pakkaamatonta.

Jos oli jokin tuote, jossa oli valmiina päiväys vaikka kuukausi sitten, siihen vain itse tulostettu lappu päälle, ja tuote tuoreni kummasti. Lopetti kai kannattomana, kun asiakkaat katosivat yksi toisen jälkeen. Tai sitten viranomaiset tutustuivat tilanteeseen, en tiedä. Loppuaikana myi vain olutta ja limua.

Vierailija
99/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii meillä, jotka ruokakaupassa helposti ostamme sellaistakin, mitä emme oikeasti edes tarvitse. Marketithan on suunniteltukin siten, että et pysty hakemaan tarvitsemiasi tuotteita ilman, että kävelet kilometrikaupalal myös kaikkien muiden tarvikehyllyjen ohi. Kun mä käyn livenä Cittarissa, mun tulee ostettua kaikenlaisia "tarjoustuottteita" tai "uutuuksia", joita ilmankin selviäisin hengissä. Netistä kun tilaan, tilaan vaan ne tutut perusraaka-aineet ja vain hyvin harvoin mitään uutuustuotteita. [/qquote

Meillä ei toimi.

- Kauppaan muutama kymppi / käynti

- Tilaus kotiinkuljetuksella 200-300€ / tilaus

Kotiin tilattaessa on helppo valita kaikkea + kaikkea painavaa mitä ei tarvitse itse kantaa. Kaupassa käydessä tarttuu käteen vain pari kassia mitä jaksaa bussiin kantaa!

Juu, jos Cittarilla tarkoitat Citymarkettia, enpä ole siellä nähnyt muita asiakkaita kuin ihan livenä. Säikähtäisin kyllä, jos joku haudasta ylösnoussut kulkisi siellä hyllyjen välissä ostoksilla. Mutta käyn siellä niin harvoin, että se voi ihan hyvin olla useinkin tapahtuvaa, se ylösnousseiden ostoksillakäynti...mitähän ne ostavat, vessapaperia, paperinenäliinoja? Vitamiineja?

Vierailija
100/103 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ihmetellyt näitä juttuja. Siis miten muka tulee halvemmaksi tilata ne ruuat ja maksaa joku 6-15e siitä että joku keräilee, kuin käydä siellä kaupassa ostoslistan kanssa ostaen vain sen mitä listassa lukee (+mahd tarjoustuotteita esim pakastimeen? Luonnollisesti ostoksissa säästää jos suunnittelee ja tekee listan, eikä ravaa kaupassa ostamassa vähän sitä ja tätä, mutta ei se suunnitteleminen vaadi minkään maksullisen palvelun käyttämistä. Ja kyllä sitä verkkokauppatilausta tehdessäkin saa heräteostoksia tehtyä... Aikaa se toki säästää, ja varmasti mekin käytettäisiin Prisman keräilyä silloin tällöin, jos se ei olisi niin hiivatin ruuhkainen ettei aikoja saa ellei tilaa kuukautta etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi