Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoksuyliherkkä vaativana ruuhkabussissa

Kommentit (809)

Vierailija
441/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin kostoksi tänään tuplahajuvedet kun lähden bussiin

Sama :D

Vierailija
442/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vinkkejä vahvoista ja herkistävistä tuoksuista?

Ne on niit, mitä käytät jo nyt. Onko muuten tullut mieleesi, että voit itse herkistyä käyttämillesi tuoksuille? Et sinä sen paremmin kestä niitä mitä muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tärähtänyttä tämä nykymaailman meno. Missä vaiheessa jostain marginaalisesta ongelmasta kärsivä on oikeutettu vaivansa vuoksi puuttumaan ventovieraiden henkilökohtaisiin asioihin? Ymmärrän jos töissä sanotaan asiasta kohteliaasti, kun siellä joudutaan aikaa yhdessä viettämään paljonkin, mutta ei voi tuntemattomille mennä ohjeistamaan että miltä sitä pitää tuoksua. Voi olla vaarallistakin, joku voi nimittäin kokea tulleensa nöyryytetyksi. Millan kannattaisi hakea ammattilaiselta apua ongelmaansa, fyysiseen sekä ehdottomasti henkiseen. Kertoo epätoivosta ja mt-ongelmista mennä tuolla tavoin saarnaamaan tuntemattomille henkilökohtaisista asioista.

Vierailija
444/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ei pese vaatteitaan hajusteellisella, niin sitten ne vasta pahalta alkaakin haista ja jos ihminen ei käytä deodoranttia, eikä hajusteita jne., niin ne vasta pahalta haiseekin ja itse en halua istua sellaisten vieressä.

Jutussakin lukee, että tuoksuihin tottuu nopeasti (ja tästä syystä ihminen ei itse tiedä tuoksuvansa hajusteelta). Voisi varmaan se yliherkkäkin alkaa totuttautumaan.

Vierailija
445/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin yhtenä iltana, että miehellä on uutta dödöä. En sanonut mitään, ajattelin että jospa se ei aiheutakaan mitään. Yöllä heräsin oksettavaan oloon ja lopulta itkin pönttöön nojaten. Oksentaminen ja jyskyttävä päänsärky on kyllä lyömätön yhdistelmä. Mies tuli katsomaan, että mikä mulla on, ja sen kivun keskellä vaan sopersin, että pysy kaukana minusta. Lopputulos: mies suihkuun yöllä, lakanat vaihtoon, tuuletus ja mulle 1 gr panadolia+800 microg buranaa, jolla kipu laukesi puolen tunnin kuluttua. Väsymys ja aivosumu kesti pari päivää.

Että tämmöinen mielenterveysongelma täällä kuluneella viikolla.

Olet aivan oikeassa, mutta tuo lääkitys 1 gr panadolia+800 microg burana on väärä. Kannattaisi hakea lääkäriltä oikeat lääkkeet ennen kuin lääkkeiden väärinkäytöstä aiheutuu terveysongelmia. Saako buranaa 800 mikrogarmman annoksina vai tarkoititko ottaneesi 800 milligramnaa buranaa?

Tarkoitin juu milligrammaa, mutta tuli ajatusvirhe (ehkä aivosumu ei vieläkään ole täysin hälvennyt). Mutta luulen, että sinulle tuli hyvä mieli, kun pääsit pätemään vaikka kyseessä on ilmiselvä asia. Suodaan se sinulle.

Ja ei, minu ei tarvitse vaivata lääkäriä tällä. Pahat kohtaukset, joita tulee harvakseltaan, menee ohi tuolla, eli ihan käsikauppalääkkeillä 1 vahva panadol ja kaksi normaalia buranaa. Muutoin en kipulääkkeitä juurikaan tarvitse, satunnaiset päänsäryt vaikka krapulasta johtuen menee ohi yhdellä buranalla. Tai vähäisemmät altistukset.

Vierailija
446/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina jatkossa ulkovaatteisiin tuoksua myös

Vierailija
447/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahis :D

Vierailija
448/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homealtistuksen takia pärskin ihan hulluna kun joku käyttää voimakkaasti hajusteita.

Hajusteiden tyylikäs käyttöhän on sitä että ne juuri ja juuri huomaa. Ei se että uidaan hajuvedessä niin että tuoksu täyttää koko bussin kuin jossain kaasuhyökkäyksessä.

Vierailija
449/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta voi päätellä pari seikkaa.

Pahaa hajua (pesemättömyyttä) yritetään peittää hajustecoctaililla ja olla "tyylikkäitä".

Jos joku sen sanoo ääneen, niin samat päästä varpaisiin hajustetut näyttävät myös oman lapsellisuutensa. "Laitoin tänään tuplana ja haisen vielä enemmän, höhöhöö!". Ja seuraava välkky hihkuu samaa.

Tätä lukiessa tulee mieleen, että kukaan normaali ei vahingossakaan hajusta enää itseään liikaa. Harva haluaa vapaaehtoisesti vaikuttaa suttuisella. Jokaista varmaan vilkuillaan kohta ihan eri tavalla, jos hajupilvi ympärillä höyryää.

Viisaammat ehkä jo ymmärsivät tätä ketjua lukiessa senkin, että liiasta hajustemäärästä sairastuu itsekin. Pikkuhiljaa.

Avasi omat silmät, vaikka käytän vain yhtä hajustetta kerrallaan ja erittäin maltilla.

Vierailija
450/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homealtistuksen takia pärskin ihan hulluna kun joku käyttää voimakkaasti hajusteita.

Hajusteiden tyylikäs käyttöhän on sitä että ne juuri ja juuri huomaa. Ei se että uidaan hajuvedessä niin että tuoksu täyttää koko bussin kuin jossain kaasuhyökkäyksessä.

Tämä. Voimakas hajuveden käyttö on W ... T.

Samalla levelillä kuin leopardikuosit, feikkilaukut ja shokkivärit.

Jos haluaa leikkiä hienostorouvaa bussissa, ei näin.

Vierailija
451/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut jo selväksi, sen verran monta kertaa olet samaa asiaa jauhanut. Onko sinulla muistin kanssa ongelmia?

Vierailija
452/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.biltema.fi/rakentaminen/suojavarusteet/hengityssuojaimet/pu…

Siitä helpotusta herkille.

Yksi haisee bussissa niin, että muilta virtaa vesi silmistä ja hengitys ei vaan kulje. Kaikki sietävät, mutta yrittävät pysyä kaukana. Ulkona haukotaan happea ja kotona tuuletetaan kaikki vaatteet ja silti se haju vaan tuntuu. Jäi lähtemätön vaikutus.

Löytyy yksi rohkea, joka asiasta avautuu lehdessä. Vauvapalstan haisujengi iskee pystyyn ketjun ja haukkuu kaikki sairaat mielenvikaiseksi, koska itselle se haju on tärkeää. Siitä tulee fiilis, että on kuin Haisuli Suuri kultapalatsissaan. Valtaistuin on vaan se bussin penkki ja alamaisetkaan eivät itke Hänen Korkeutensa ihanuuden vuoksi, silmiä nyt vaan kirveltää.

Viisaana ehdotetaan jotakin maskia tai muuta. Koska itse haluaa haista, se on niin fiiniä.

Itse ehdottaisin hajuanturia ovelle. Kuka haisee liikaa yhtään millekään, huputetaan. Jos oma haju on ihana, niin siellä hupun sisällähän siitä saa nauttia koko rahalla. Oli haju sitten hiki, huuhteluaine tai se hillitön kemikaliococtail.

Kaikki voittavat.

Vierailija
453/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tullut jo selväksi, sen verran monta kertaa olet samaa asiaa jauhanut. Onko sinulla muistin kanssa ongelmia?

Kemikaaliyliherkkyys alkaa kyllä usein aivosumulla...

Vierailija
454/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuoksuherkkyydet sun muut on itse keksittyjä ensimmäisen maailman ongelmia joilla haetaan huomiota

Vierailija
455/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en kulje julkisilla. Oma auto niin en häiritse näitä Milloja. Laittakoot mun puolesta vaikka deodoranttien ja hajuvesien täyskiellon julkisiin

Vierailija
456/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo tuoksuherkkyydet sun muut on itse keksittyjä ensimmäisen maailman ongelmia joilla haetaan huomiota

Ihme valittamista.

Vierailija
457/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti tuoksuherkille: lättys kii

Vierailija
458/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä sellasia tuoksupilviä. Miksi siinä hajuvedessä pitää uida? Yksi tai kaksi suihkusta riittää kyllä. Ei tuoksu ole enää hyvä jos sen haistaa kolmen metrin päähän.

Siksi että sulla olisi kysyttävää. Mitkään setämiehethän ei päätä mun tuoksujen käytöstä.

Vierailija
459/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä, mutta jotkut tuoksuyliherkäksi itseään tituleeraavat kyllä mouruaa siitäkin, ettälaitat tuoksullista lakkaa tai köytät huuhteluainetta.

Vierailija
460/809 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminnallinen vaiva. Hoidettavissa jos haluaa.

Kyllä, oikeassa olet. Mutta miksi silti kenenkään pitää vapaaehtoisesti löyhkätä pahalle? Hajuvedet, omot ja sensellaiset ei ole miellyttäviä hajuja.

Terv. tuoksuyliherkkä joka on osittain parantunut harjoittelemalla/siedättymällä, mutta joka edelleen inhoaa synteettisiä hajuja.

Ei oo mitään varmaa hoitoa joka toimii kaikille, joten "hoidettavissa jos haluaa" on kyllä aikamoista unelmointia. Joillain helpottaa eri metodein vuosien tai vuosikymmenten aikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi