Ei voi mitään: Mä en kestä teitä EKOÄIDIT
Jotka kantelette Kanervaa, Juolukkaa tai Taigaa kantoliinassanne... Vapaa-ajalla kudotte uusia vaippahousuja...
Taaperoimettäjät, superkierrättäjät, teette itse soseet vauvalle ja leivotte leivät perheelle..
Yleensä teillä kierrätysvaatteet ja homssuinen olemus. Luulette olevanne upeita, mutta ette ole. Käyttäisitte edes hajuvettä. Ja leikatkaa rastat pois. Mutta please ei lyhyttä punaista tukkaa.
Joka paikassa suuna ja päänä, touhuutte ja touhutatte. Touko ei saa pyssyjä, vain puuleluja ja käpylehmiä. Nekin kierrätyksestä. Ja Touko ei ole mies, eikä äiti nainen. On vain ihmisiä. Siksi Toukollakin vaaleanpunainen paita ja pitkä tukka.
Kaikki ruuat teette itse ja illalla juotte jäkäläteeta ja itsetehdyn leivän päällä itseidätettyjä ituja. Teehen soijamaitoa.
En vaan kestä teitä. Ootte niin ärsyttäviä, kaikki ekoäidit, ekomammat, liinamammat, kestovaippailijat (joo, mullakin oli kestot, mutten pitänyt niistä meteliä), kengurupussit, kissantassut, metsämammat...
APUUUUUUUVAAAAAAAAAAAAA!
Kommentit (210)
käynyt ulkohuussissa, lämmittänyt puilla taloa, käynyt saunassa 2 kertaa viikossa jne. ihan 1980-luvun lopulle asti en missään mökillä vaan lapsuudenkodissani. Ruoka ostettiin kyllä ihan kaupasta. Silläpä arvostan nykyään vesivessaa, keskuslämmitystä ym. enkä jaksa pahemmin ekoilla ja luomuilla. t.119
Ja minä en taas ymmärrä miten jollakin on energiaa v*ttuuntua noin paljon toisten elämästä...
AP:lle: jos tuollaisesta stressiä otat, niin saat kärsiäkin! Ihan jos eläisit ja antaisit toistenkin elää, niin paljon helpommalla pääsisit. Hih, kyllä repesin kun luin avauksesi :DD.
Ja muutenkin, jos ihmisellä on periaatteita niin onko hän automaattisesti aina "vöyhäke"
ei ole.
ja sivumennen sanoen ketä kiinnostaa av:lla sivistyneet ilmaisut ;)
tää on vähän noloa kun tämä äiti on paras ystäväni mut joskus ottaa päähän seurakunnan kerhoissa kun se aina jossain vaiheessa kahvittelua alkaa vaihtaa isolta jos kaksivuotiaalta lapseltaan KESTOvaippaa ja siinä samalla alkaa kertoilla aina vaan ja uudestaan miten heidän perheessä käytetetään kestovaippoja... turha sanoo että vaihtaa sen takia ettei tule läpi, mun samanikäinen kulki fuzzeissa sujuvasti koko kerhon ajan ja vasta kotona vaihdettiin vaippa.
mutta nyt itseasiassa rupesi mietityttämään, että mun mielestä on ikävää leimata ekologinen elämäntapa joksikin vöyhöttämiseksi ja "minä-projektiksi", siis niin, että ainoa syy esim. kierrättää on se, että haluan samaistua kierrättäviin itu-hippeihin. eikä esim. se, että kierrättäminen on järkevää ja normaalia.
kun niputetaan yhteen kaikki imetykset ja intiaanisokerit, batiikkimekot, luontonimet, kangasvaipat sun muut, ja luokitellaan ne joillekin ekovöyhöttäjille kuuluvaksi fiilistelyksi, niin samalla tehdään kovin helpoksi ja houkuttelevaksi ns, tavalliselle ihmiselle sanoutua irti näistä asioista. ja sitten voikin ylpeänä julistaa että "mähän en lajittele edes biojätettä kun mä en ole mikään puunhalaaja vöyhöttäjä-hippi".
Minustakin sellainen lapsestaan välinpitämätön äiti, jota ei huvita imettää, koska se on liian raskasta ja soseita annetaan heti että lapsi nukkuisi paremmin (siitä viis kestääkö lapsen vatsa vielä niitä edes...) Poltetaan röökiä ja käydään jatkuvasti baarissa tuulettumassa kun aina on niin rankkaa ja miehet ovat sellaisia pervoja raksaäijiä, jotka panee akkaansa vaikka perseeseen heti seuraavana päivänä synnytyksestä, koska eivät jaksa odotella pidempään puutteessaan.
Naiset ovat meikattuja kanoja, joiden tyhjäpäisyyteen ei mahdu muuta kuin minä itse ja minäkäsitys joka sekin usein häiriintynyt. Lapsi työnnetään viisikuisesta omaan huoneeseen, pakotetaan syömään soseita kaksikuisesta ja itse ravataan baarissa koko äitiysloma.
Minä kävin yhden kevään muskarissa alueella, jossa asuu paljon opiskelijoita ja nuoria perheitä. Siellä kieltämättä oli vähän tällaisia tyyppejä. Ja heidän miehiään, jotka ovatkin sitten vielä oma hassunhauska lukunsa!
Olen itse ns. iäkkäämpi äiti, joten toisaalta oli tosi virkistävää katsella nuoruuden kirkasotsaista uhoa...
kävitkö maunulassa?
käkitään kotona, koska lentäminen on suorastaan rikollista! Ja eihän lapset nyt muita kokemuksia tarvitsekaan kuin lähimetsän luonnon tarkastelu.
Mutta ainahan voi sulkea silmänsä ikäviltä tosiasioilta ja elää itsekkäästi omaa napaa tuijottaen. Ei mitään väliä edes sillä, millaisen maailman jätämme lapsillemme.
Loppujen lopuksi ekoilu on ihailtavaa, tosin kaikki fanaattisuus on ärsyttävää, mutta on oikeasti hienoa, että edes jotkut harvat ovat vastuullisia ihmisiä. (Itse ainakin yritän)
Rintamamies talossa jota on korjattu ekologisesti, kierrätyskeskuksesta ostettuilla tarvikkeilla...ja pihalla pari omenapuuta joissa roikkuu riippukeinu:)
ja käsittääkseni näitten lapsille ei saa misssään nimessä korottaa ääntään edes oma vanhempi...asiat ratkotaan keskustelemalla...
T: melko tavis mamma
Täällä äiti joka käyttää pamppersseja juottaa lapselle korviketta,valmissoseita ja jopa ostan hillot ja säilykkeet kaupasta (vaikka oma kasvimaa) ja marjatkin ostan torilta....töissä käyn autolla!
Ja veikkaan että ekoäiti ei tätä voi käsittää...koska käy korkeakoulua(silloin tällöin pyörähtää koululla suorittamassa jonkun tentin, hyvin epäsäännölisesti)
Uskon että valintoihin vaikuttaa myös ylimääränen vapaa aika...miulla ei ainakaan energia riittäisi tuohon kaikkeen...
Odottkaas kun Ekomamalta loppuu vanhenpain vapaat ja mamma parka joutuu töihin...jos ei omaa putiikkia missä virkattuja patalappuja yrttejä ja kuivakukkia myynnissä...siinähän voisi lapsetkin pyöriä jaloissa mukana!
Ootteko muuten törmänny tälläseen todelliseen ekomammaan omalla TYÖPAIKALLA?
jos käy, niin niillä on sellainen patalappukauppa puoli vuotta siellä, puoli vuotta tuolla...
mielestä siinä ole mitään ylpeilyn aihetta, että käyttää kertiksiä, juottaa korviketta jne. itsekin olen niin tehnyt, mutta pyrin koko ajan kuitenkin elämään ekologisemmin.
Naurettavaa esittää jotenkin parempaa ja normaalimpaa ja rennompaa sillä, että on ekotörsääjä. Itsekin olen, mutta ymmärrän edes hävetä : )
Paras tapahan se sinänsä on peittää omat huonot tapansa sillä, että nauraa toisen paremmille tavoille ja yrittää tehdä niistä naurettavia.
Täällä äiti joka käyttää pamppersseja juottaa lapselle korviketta,valmissoseita ja jopa ostan hillot ja säilykkeet kaupasta (vaikka oma kasvimaa) ja marjatkin ostan torilta....töissä käyn autolla!
Ja veikkaan että ekoäiti ei tätä voi käsittää...koska käy korkeakoulua(silloin tällöin pyörähtää koululla suorittamassa jonkun tentin, hyvin epäsäännölisesti)
Uskon että valintoihin vaikuttaa myös ylimääränen vapaa aika...miulla ei ainakaan energia riittäisi tuohon kaikkeen...
Odottkaas kun Ekomamalta loppuu vanhenpain vapaat ja mamma parka joutuu töihin...jos ei omaa putiikkia missä virkattuja patalappuja yrttejä ja kuivakukkia myynnissä...siinähän voisi lapsetkin pyöriä jaloissa mukana!
Ootteko muuten törmänny tälläseen todelliseen ekomammaan omalla TYÖPAIKALLA?
sanoja kirjoittaa. Yrittää raukkaa kopioida ap:n tyyliä, mutta epäoonistuu surkeasti. Kaiken kaikkiaan säälittävä teksti. Käy korkeakoulua.... voi jeesus, 53 ei ainakaan korkeakoulua ole nähnytkään, tokkopa edes lukiota.
yks kasvissyöjä joka ei voi millään luopua lentomatkustelusta.
Paras tapahan se sinänsä on peittää omat huonot tapansa sillä, että nauraa toisen paremmille tavoille ja yrittää tehdä niistä naurettavia.
Hyvä hyvä!
Joo...koen kyllä tietynlaista morkkista että en pysty kaikilla mahdollisilla tavoilla maailmaa pelastamaan...enkä myös kovinkaan ylpeä autoiluni määrästä(työmatka pitkä, ja ei yleisiä kulkuneuvoja käytettävissä...
Mutta pointtini on se että käytän kyseisiä tuotteita koska niitä on nykyisin kovin helposti saatavilla ja tarkoitettu helppottamaan arkea...josta en kyllä kouluttamattomana duunarina selviäisi ilman!
ja pihaltani löytyy komposta ja kierrätän paljon pahvit, tölkit, lasin,paperin,metallin! vaikka osan voisin polttaa uunissakin!
Jokainen pelastaa maailmaa sen minkä kykenee ja pystyy mutta överiksi menee tuo ihmistyyppi jota av kuvaili( ja olen sellaisia elävänä nähnyt) varsinkin kun pitävät meitä tavis ihmisiä itsensä alapuolella!
t.53 amiksesta valmistunut...samalla lakin kirjoitin (mutta ei kai sitä lasketa)
Ja nostakaa heti käsi pystyyn jos jollain Ekotyökaveri (av:kuvailema)
Voit jatkaa sitä, mitä olit tekemässä.