Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesävieraat tulevat - Kertokaa outoja kokemuksia ja tapoja

Vierailija
13.06.2024 |

Sukulaisperhe saapuu taas kesällä muutaman päivän visiitille meille. Ihan kivoja ihmisiä ja käyvät meillä pari, kolme kertaa vuodessa, mutta...

En voi ymmärtää heidän tapaansa viettää näitä kaupunkilomia. He nimittäin kiertelevät kaiket päivät kaupoissa! Eikä missään erikoiskaupoissa, vaan kiertävät niitä samoja henkkamaukkoja, lindexiä, pentikejä, kappahlia... tismalleen samat ketjuliikkeet on myös heidän omalla kotipaikkakunnallaan. Viimeksi pyörivät ostoskeskuksissa seitsemän(!) tuntia. 

Ymmärtäisin, jos edes ostaisivat sitten vaikka koko vuoden vaatevaraston näillä lomareissuillaan, mutta ei. Todellakin vain kuljeskelevat kaupasta toiseen. Jonkun t-paidan saattavat ostaa, senkin pitkän harkinnan (ja kuljeskelun) jälkeen.

Yritin nytkin oikein kysellä, että mitä teillä on suunnitelmissa ja ehdottelinkin yhtä museon muodin historiaan keskittynyttä näyttelyä, ihanaa yleistä saunaa ja kivoja ravintoloita hiukan erikoisemmissa paikoissa, mutta ei. Kauppakeskukseen täytyy päästä kuljeskelemaan. Onneksi oli töitä, niin voin sillä livulla häipyä seurasta jo parin tunnin jälkeen.

#raporttiaraskaistakesävieraista

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljen porukka harrastaa samaa, mutta ovat myös äärettömän pihejä, vaikka oikeasti rahasta ei varsinaisesti ole heillä pulaa.

Homma menee niin, että lapselle pitäisi tältä reissulta löytää uudet lenkkarit. Menevät isoon ostoskeskukseen. Lenkkarit löytyvät oikeasti jo päivän toisesta urheiluliikkeestä, mutta sen jälkeen kuljetaan seitsemän tuntia tuossa ostoskeskuksessa, mennään vieressä olevaan toiseen ostoskeskukseen, ajetaan ehkä keskustassa autolla johonkin toiseen markettiin jne jne ja etsitään, löytyisikö jostakin muualta samoja kenkiä ehkä hiukan halvemmalla. Koko ajan pohditaan ja pähkäillään kenkien hintaa ja sitä, olisivatko ne nyt varmasti hyvät.

Lopulta kahdeksan tunnin vaeltelun jälkeen päädytään siihen, että haetaan sittenkin kengät sieltä ensimmäisestä kaupasta, koska siellä ne olivat 2,90e halvemmat. En ole kehdannut sanoa, että johan teillä nyt menee parkkimaksuihin ja bensoihin se säästetty summa tuollaisella jahkailulla. 

Vierailija
2/6 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kesävieraat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaupoissa kiertely on niin tuttua minunkin vieraideni kanssa.  Asun pikkupaikkakunnalla.  Vieraani, lapsiperhe isohkosta kaupungista tulevat tänne, ja tärkeintä on päästä meidän pienelle Tokmannille pyörimään ja jotain lasten kamppeita etsimään.

Vierailija
4/6 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä totta. Mulla taas niin päin että jos menen vierailulle sisareni luokse toiseen kaupunkiin niin se harraste on että pitäisi lähteä kiertämään paikallisia kauppoja. Ja kun itseä ei kiinnostaisi yhtään. Ja kun tosiaan ne on aivan samoja liikkeitä. Parin toisen siskon kanssa tekevät juuri sitä että kun käyvät toisiltaan niin lähinnä aika kuluu kauppoja kierrellen.

Itse kun en edes muutenkaan halua muita mukaani jos etsin itselleni jotain.

Vierailija
5/6 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi joka kesä  miehen lapsuudenkaverit (pariskunta) , jotka tosi usein puhuivat miten olisi hienoa päästä Tallinnaan. Lupasin joka kerta järjestää retken sinne, koska meiltä käsin sinne pääsee ihan koska vain helposti. Kun he lopulta päättivät "uskaltaa" lähteä sinne oletin, että he haluaisivat nimenomaan nähdä kaupungin ja etenkin sen vanhan puolen. Ei kun rouva halusi juosta jokaisen vaatekaupan läpi ja oletti, että minä mukana. Hän ei nähnyt mitään muuta kuin vaatekauppojen näyteikkunat ja viis veisasi historiasta, museoista. Ja hänen miehensä piti itsestään selvänä, että odotamme naista hänen pyöriessään eri kaupoissa. Kaiken päälle hän arvosteli ja haukkui mitä näki, joten lopulta suutuin. Ilmeisesti hän piti Viroa yhä osana suurempaa Neuvostoliittoa ja halusi pikkukylän asukkaana osoittaa omaa arvoaan niin. 

Vierailija
6/6 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vain kivoja kesävieraita näköjään. Käydään museoissa, historiallisissa kohteissa, kivoissa ravintoloissa ja luontopaikoissa. Anteeksi kun tulin kehuskelemaan näin, mutta yritin tosissaan miettiä asiaa ja tulin siihen lopputulokseen, että mulla on asiat helkutin hyvin tässä suhteessa. Mukavia kesäpäiviä kaikille ja toivottavasti Tokmanni-reissut ei ole ihan loputtomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi