Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi mitään: Mä en kestä teitä EKOÄIDIT

Vierailija
23.08.2008 |

Jotka kantelette Kanervaa, Juolukkaa tai Taigaa kantoliinassanne... Vapaa-ajalla kudotte uusia vaippahousuja...

Taaperoimettäjät, superkierrättäjät, teette itse soseet vauvalle ja leivotte leivät perheelle..

Yleensä teillä kierrätysvaatteet ja homssuinen olemus. Luulette olevanne upeita, mutta ette ole. Käyttäisitte edes hajuvettä. Ja leikatkaa rastat pois. Mutta please ei lyhyttä punaista tukkaa.

Joka paikassa suuna ja päänä, touhuutte ja touhutatte. Touko ei saa pyssyjä, vain puuleluja ja käpylehmiä. Nekin kierrätyksestä. Ja Touko ei ole mies, eikä äiti nainen. On vain ihmisiä. Siksi Toukollakin vaaleanpunainen paita ja pitkä tukka.

Kaikki ruuat teette itse ja illalla juotte jäkäläteeta ja itsetehdyn leivän päällä itseidätettyjä ituja. Teehen soijamaitoa.

En vaan kestä teitä. Ootte niin ärsyttäviä, kaikki ekoäidit, ekomammat, liinamammat, kestovaippailijat (joo, mullakin oli kestot, mutten pitänyt niistä meteliä), kengurupussit, kissantassut, metsämammat...

APUUUUUUUVAAAAAAAAAAAAA!

Kommentit (210)

Vierailija
81/210 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sata kertaa mielenkiintoisempia kuin ne, jotka ovat ihan taviksia=) Ja muutenkin, jos ihmisellä on periaatteita niin onko hän automaattisesti aina "vöyhäke"? (joka ei sivumennen sanoen ole kovinkaan sivistynyt ilmaisu)

Mutta jokainen taaplaa tyylillään=)

Kuin että katselisi maalin kuivumista=)

.

Elän ihan yhtä ekologisesti kuin nämä megaimettäjät, mutta en tuo sitä esille milllään tavalla. Haluan olla ihan tavis enkä mikää vöyhäke.

jos vaihtoehtona on vouhotus. :-D

Ja joku muu kommentoi imettämisen ekologisuutta. Onhan se aina enemmän ekoteko kun nannipurkkien raahaaminen kaupasta. Ei pakkausmateriaalia, ei kuljetuskustannuksia... Tuossa yhteydessä käytin tuota megaimettäjä-sanaa lähinnä kuvaamaan tuota kokonaisvaltaista vouhotusta.

Vierailija
82/210 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset asialliset keskustelupaikat on jo olemassa, sieltä tullaan tänne nauramaan taviksia ja ajattelemattomia. Niinku suakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/210 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JMeidän Kiasma... ap

Mä nauroin niin paljon! On pakko tarkistaa, onko oikeesti joku keksinyt antaa tota nimeksi! (Ei oo.)

Vierailija
84/210 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äkkiseltään väittäisin, että lapsen on mukavampi kasvaa välittömässä luomuhörhökodissa kuin citymaasturikodissa. Onhan se sääli, ettei ap kykene näkemään "nenäänsä pidemmälle" esimerkiksi ympäristöasioissa; mitä veikkaat, että hörhötalouden vuosittainen luonnonvarojen kulutus on verrattuna näihin tuhlareihin? Voi, pieni, pieni osa. Ja hyvä niin. Enempi vaan ekoperheitä, niin säästyy meitinkin lapsille ja lapsenlapsille maapalloa, jossa elää.

Niin ja hei, mää istun aika hyvin tohon ap:n kuvaukseen, tosin tukka ei ole rastoilla enkä vilpittömästi haise koskaan pahalle :D

Vierailija
85/210 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä pahaa siinä onkaan, jos äiti meikkaa ja haluaa muutenkin näyttää huolitellulta?

Itse en ainakaan äidiksi tultuani muuttunut meikittömäksi. En mä silti lastani huudata saadakseni meikattua. Teen sen omalla ajallani, kuten muutkin kauneudenhoito-toimenpiteeni. Mitä väärää siinä on?

Vierailija
86/210 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pureskeltu raakana. Sokerin erottaminen kehittyi Lähi-idässä, Intiassa ja Kiinassa

Selvittää ensin, ennen kuin sanoo. Jos intiaanit ovat sitä 1800-luvulla kasvatelleet, niin onhan se meidän mittapuussa aika kauan aikaa sitten.

Noista intiaanisokerijutuista saa sellaisen kuvan että muinoin intiaanit ovat sokeria tehneet luonnon ehdoilla ilman länsimaalaisia hapatuksia. Mutta sokeriruoko on kuitenkin Aasiasta kotoisisn, ja vasta länsimaalaiset ovat sen tuoneet Amerikkaan.

Vierailija
87/210 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nostaa tätä ketjua, koska on vaan niin legendaarisen hyvä tuo aloitusviesti :) Mulla oli pitkään hukuksissa tämä ketju - onneksi löysin, ja olenkin tässä maha kippurassa nauranut näitä juttuja :D

Vierailija
88/210 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin unohtumaton ketju.

Vierailija
89/210 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sii googletin intiaanisokerin ja löysin vain jotain bralsilialaisia tuotteita? Tätä siis ei ilmeisesti valmisteta suomessa? ja miksi valmistettaisiinkaan, suomalainen sokerihan tehdään juurikkaasta, ei sokeriruo'osta.

Eikö ekohörhöt tajua lainkaan, että lentokoneella tämäkin tuote tuodaan toiselta puolelta maapalloa vaikak kotimaista sokeria olisi saatavana myös lähikaupasta. Ensimmäinen ekoteko on suosia kotimaisia ja lähituotteita niin paljon kuin mahdolista. Koko intiaanisokerihössötyksessä en näe mitään ekologisuuden tapaistakaan, vaikka olisi kuinka luomua.

Vierailija
90/210 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. espanjalaiset tomaatit ovat parempi valinta kuin kotimaiset, mikäli niitä ostaa talvella. Kasvihuoneessa kasvattaminen vie tuhottomasti enemmän energiaa kuin tomaatin tuominen laivakuljetuksena. Tämä on ihan tutkittu juttu.

Vierailija
91/210 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ajatuksia mullakin todellisuudessa on mutta en niitä kehtaa myöntää :)

Jokaisella tietysti elämäntapansa mutta eniten mua ärsyttää sen ekoäitien jumalaton tarve esittää olevansa niin luontoa että. Samalla he katsovat siihen malliin ett tuo syntinen tuhoaa koko pallon. Mietin että mahtaako ekoäidit oikeasti ymmärtää sitä ideologiaa.. vai kuinka moni heistä on "MUODIN VUOKSI" sellainen??

Vierailija
92/210 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käytetään kestoja, kierrätetään jonkin verran, ei lentokoneilla ym.

suurin syy on rahansäästö, vaikka onhan se toki ekologistakin =)

ketään en usko meidän vaipat kiinnostavan.. joten en ole niistä kenellekkään puhunut. ei minuakaan kiinnosta toisten vaipat saati vaipattomuus..

Vierailija
93/210 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse vihreä mutta erinnäisistä syistä ekan lapsen imetys onnistui vain n. 3 kk, mistä sain kuulla NIIN paljon: sitä voisi oikeasti kutsua alistamiseksi tai nöyryyttämiseksi, miten minua moralisoitiin muiden punavihreiden äitien taholta turuilla ja toreilla päin naamaa. Olin kuitenkin sairas äiti, joka oli juuri äkillisesti ja traagisesti menettänyt omaisensa. Olisi pikkasen voinut odottaa empatiaa, vaan ei. Kyllä se rintamaito vaan on maailman tärkein asia. Ja Hyvä Äitiys, kovissakin olosuhteissa, riippuu vain siitä. muita sisältöjä Äitiydellähän ei sitten ole. (paitsi ehkä perhepeti)

Vierailija
94/210 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten yhteiskunnallisesti todellla ohut argumentti.

Kummallisinta minusta on sanoa että joku äiti on niin laiska, ettei viitsi imettää. Pullojen lämmittelyhän on paljon hankalampaa ja aiheuttaa enemmän vaivaa ja valvomista öisin.

Vierailija
95/210 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onnistunut ja minua sapetti se. Annoin siis korviketta. Ruokaa teen sekä itse että ostan kaupasta.

Ostan AINA vapaan kananmunia, reilun kaupan hedelmiä ja kierrätän pahvit ja ruoantähteet.

Puolustan henkeen ja vereen eläimiä! Laitan AINA tilaisuuden tullen löytöeläinten ja muiden eläinten hyväksi rahaa keräyksiin mieluummin kuin ihmisten hyväksi koska ihmiset saavat jokatapauksessa keräyksissä rahaa, eläimet aina vähemmän.

Itse olen kiinnostunut muodista, ulkonäkö ja tyyli on minulle tärkeitä, ei tietty niin tärkeää että aina pitää olla meikkaamassa mutta PERUS siisti look ja puhtaus.

En käytä lapsellani kestovaippoja.

Kotini on sisustettu harkitusti, ostan desing-juttuja, artekia kuten myös ihan perusliikkeistäkin, sopivasti sekaisin. Kirpparilta ostan jos löydän jonkun kivan mutta en osta vain sen takia että se nyt sattuu olemaan kirpparilta. Kierrän siis kirppareita aika tiuhaan vaikken olekaan mikään egomamma.

Naureskelen myös mielessäni hörhöhippiäideille, pakkomielteenä värjätä hiukset hennalla ja on juuri ap:n kuvailemia PAREMPIA ihmisiä omasta mielestään. Mutta olen samalla myös onnellinen että heitä on ja jaksavat nähdä vaivaa jotta maailma olisi parempi paikka :)

Olenko siis sellainen "siltäväliltä"-mamma? Omistan kalliita merkkivaatteita, en koskaan ostaisi aitoa nahkaa enkä turkikisa!

Vierailija
96/210 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimellä Piaf Spacesurfer..

On vaihtanut nimensäkin ja on haiseva hippien hippi.

Vierailija
97/210 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin vouhkaavat ekomammat, nyt sitten onnistuitte tästäkin ketjusta kaiken hauskuuden tappamaan. Mites jos te avaisitte itsellenne oman ketjun, niin tietäsin varmasti olla avaamatta, hohhoijaa. Saisitte siellä sitten rauhassa kehua omia valintojanne kilpaa kera toisten intiaanisokeri-kuukuppi-kestovaippa höyryjen kaa..

Vierailija
98/210 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerhossa jossa on yksi tälläinen ekohörhö jonka mielestä ne omat ajatukset on ainoita oikeita. Kyseisen henkilön mielestä vauvan pitäisi olla kokoajan nänni suussa ja kantoliinat viuhuen mennään. Lihaa ei tietenkään saa syödä ja kestovaipat ovat ainoa oikea valinta. ja hän on kuulemma todella omistautunut lapselleen kun toimii näin. Kai sitä herrasjestas sentään voi olla erittäin omistautunut lapselleen ilman että nukutaan siinä perhepedissä nänni vauvan suussa. Ei ole varmaan tullut ajatelleeksi että mitä se jatkuva imetys vauvan hampaillekkin tekee.. Tottakai hän myös vetää imetystukiryhmää.

Jepjep kaikki yhdessä vaan puita halailemaan.

AAAAAAAAAAARRGH

Vierailija
99/210 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestä niitä ihmisiä joiden mielestä vain omat tavat ja tottumukset ovat hyviä, ja jotka paheksuvat kaikkia muita tapoja.

Näitä ihmisiä löytyy niin ekoäideistä kuin muistakin.

Onneksi useimpien itsetunto kestää sen, että joku voi ajatella ja elää eri tavalla kuin itse :)

Vierailija
100/210 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapset, jotka eivät ole välittäneet äidin vaistovanhemmuusyrityksistä. Esikoiseni rakasti vaunuja ja vietti niissä tolkuttomasti aikaa päivisin. Kantoliinakokeilut päättyivät aina järkyttävään huutoon (yleensä myös äidinkin puolelta lopulta). Luovuin siis kantoliinoista hänen kohdallaan (kuopuksella kyllä toimi). Esikoinen nukkui yöt huonosti. Hän söi kyllä kumman säännöllisesti kolmen tunnin välein, mutta hyöri ja pyöri vieressäni, ähki ja hätkähteli hereille, jos vain liikahdinkin. 6 kk sekä äiti että lapsi nukkuivat todella huonosti öisin, vauva nukkui sitten vaunuissa 5 tunninkin päiväunia. Lopulta keksin laittaa lapsen omaan sänkyyn kaikkien sääntöjen vastaisesti ja oho! Vauva nukkui yöt läpeensä. Esikoiseni oli myös nirso ruokailija (samoin kuopus). Äidin tekemät soseet upposivat vain, jos niihin sekoitettiin kaupan sosetta. Näin aluksi. Onneksi isompana 7-8 kk:n ikäisenä alkoi maistua myös kotipöperöt eikä kaupasta tarvinnut niitäkään enää ostaa kuin retkievääksi.

Se, että huomaat millaista hoivaa vauvasi/lapsesi tarvitsee, etkä yritä väkisellä tuputtaa ohjeiden mukaista hoivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän