Ei voi mitään: Mä en kestä teitä EKOÄIDIT
Jotka kantelette Kanervaa, Juolukkaa tai Taigaa kantoliinassanne... Vapaa-ajalla kudotte uusia vaippahousuja...
Taaperoimettäjät, superkierrättäjät, teette itse soseet vauvalle ja leivotte leivät perheelle..
Yleensä teillä kierrätysvaatteet ja homssuinen olemus. Luulette olevanne upeita, mutta ette ole. Käyttäisitte edes hajuvettä. Ja leikatkaa rastat pois. Mutta please ei lyhyttä punaista tukkaa.
Joka paikassa suuna ja päänä, touhuutte ja touhutatte. Touko ei saa pyssyjä, vain puuleluja ja käpylehmiä. Nekin kierrätyksestä. Ja Touko ei ole mies, eikä äiti nainen. On vain ihmisiä. Siksi Toukollakin vaaleanpunainen paita ja pitkä tukka.
Kaikki ruuat teette itse ja illalla juotte jäkäläteeta ja itsetehdyn leivän päällä itseidätettyjä ituja. Teehen soijamaitoa.
En vaan kestä teitä. Ootte niin ärsyttäviä, kaikki ekoäidit, ekomammat, liinamammat, kestovaippailijat (joo, mullakin oli kestot, mutten pitänyt niistä meteliä), kengurupussit, kissantassut, metsämammat...
APUUUUUUUVAAAAAAAAAAAAA!
Kommentit (210)
Ostan AINA vapaan kananmunia, reilun kaupan hedelmiä ja kierrätän pahvit ja ruoantähteet.
Puolustan henkeen ja vereen eläimiä! /i]
Vai kuka lie oletkaan.
Kävin sivuilla, ja mitä löytyi. Kaunis, taiteellinen nuori äiti, jolla kaunis tytär. Sinä täällä nimittelet. Mistä osaat sanoa että hän on muuttanut nimensä? Taidat siis tuntea hänet. Vai olisko tuo vain hänen taiteilijanimensä, tai vastaavasti Facebook-nimensä?
Suloinen likka ja suloinen tyttö hänellä. Kaikkea hyvää.
nimellä Piaf Spacesurfer..
On vaihtanut nimensäkin ja on haiseva hippien hippi.
luomuilla ja ekoilla. Olisipa kiva nähdä nämä hörhömammat kantamassa vettä kaivosta ja hakemassa polttopuita kodin lämmittämiseen, pesemässä pyykkiä avannolla sekä juoksemassa ulkohuussissa tai lypsämässä ja ruokkimassa aamuin illoin sitä kotitarvelehmää.
Onneks sä et elänyt vielä 40-60-luvuilla kun kaikki äidit oli tällasia ekoäitejä ilman hajuvesiä ja huulipunia. on varmaan vaikeaa elää kun ei kestä elämän perusasioita, puhtautta, luonnonmukaisuuttaa, perusruokaa, luontoäidin antimia.
Juu, tätä se nykyaika ilmeisesti teettää. Massaihmisiä jotka tarvitsevat kaiken valmiina ja mielellään vielä pikana. Se huono puoli niihin vaan tulee, että ne ei kestä mitään, hyvä jos itseään.
Siis, voi että mun huulipuna on siis tosi ihquu ja mun beibel on ihan uudet tekonahkakledjut...
hoh hoijaa
Tarkoitus ei todellakaan ole loukata ketään. Sitä paitsi tiedän kyllä entisenä punkkarina ja maailmanparantajana, kommuunieläjänä, mistä kirjoitan.
Kuten paljon muistakin asioista.
Mutta empä sitten kirjoita tänne enää, kun jotkut ottaa liian tosissaan. Idaehan oli alunperin se, että en vaan kestä mitään fanaattisuutta. Missään muodossa. Ja tästäkin on omakohtaista kokemusta monelta alueelta eli samalla irvailen myös itselleni. Mutta nyt en enää kestä sitä fanaattisuutta itsessänikään ja olen siitä hankkiutunut eroon.
Joskus tekee hyvää nauraa vaikka vaan itselleen. Kokeilkaa vaikka.
ap
luomuilla ja ekoilla. Olisipa kiva nähdä nämä hörhömammat kantamassa vettä kaivosta ja hakemassa polttopuita kodin lämmittämiseen, pesemässä pyykkiä avannolla sekä juoksemassa ulkohuussissa tai lypsämässä ja ruokkimassa aamuin illoin sitä kotitarvelehmää.
Että nykyään olen 2 ja 4-vuotiaiden lasten yh. Kierrätän kaikki jätteet, olen erään toisentyyppisen fanatismin kautta elänyt aikoinaan selibaatissa neljä vuotta. (viitaten synnyttäneen naisen pihtailuun) Tein viime viikolla vanhasta yöpaidasta hameen. Kävin tänään se hame päällä kaupassa. Harrastan intohimoisesti liikuntaa ja salilla olen kuin kuka tahansa kaupunkilainen tavisnainen. Kotona olen laiska ja syödään liikaa valmisruokaa. Mutta tosiaan, kierrätän kuitenkin edes valmisruokien pahvit... Olen aina laihiksella, mutten ikinä laihdu. Miesystäväni rakensi itselleen talon kierrätysmateriaalista. . .
Kaikenlaisia omituisuuksia minullakin. Saa ihan vapaasti kärjistää ja karrikoida. Ei haittaa : )
ap
Joo, ja paras tapahan tosiaan teilata "vitsailun" kritiikki on leimata vastapuoli tosikoiksi
Mutta empä sitten kirjoita tänne enää, kun jotkut ottaa liian tosissaan. Idaehan oli alunperin se, että en vaan kestä mitään fanaattisuutta. Missään muodossa. Ja tästäkin on omakohtaista kokemusta monelta alueelta eli samalla irvailen myös itselleni. Mutta nyt en enää kestä sitä fanaattisuutta itsessänikään ja olen siitä hankkiutunut eroon.
Joskus tekee hyvää nauraa vaikka vaan itselleen. Kokeilkaa vaikka.
ap
astmaa ja allergiaa..........sorry.
Tietysti saa kristidoida, sanoinhan niin jo aikaisemmin. Tarkoitin, että jotkut ottaa mun jutut ehkä liian vakavasti ja siksi en enää kirjoita
Paitsi nyt vähän... : )
ap
mutta veikkaan, että aika iso osa lukijoista saa niistä vain sytytysnestettä omille ennakkoluuloilleen. Sen vuoksi itse vähän karsastan tällaista väestöryhmille leiman otsaan (vaikka leikkimielellä) lyömistä.
Terveisin eräs kritisoija (joka on asunut talossa, jossa ei vesi juokse, tuunaa uusiovaatteita vanhoista lakanoista, kierrättää ja suhtautuu intohimolla ympäristöasioihin, vaikka onkin ammatiltaan designer uusmediamaailmassa)
En jaksa lukea kaikkea. Nauratti aloitus ihan hurjasti.
Meillä kuopus käyttää kestoja (esikko aikoinaan käytti kertsejä). Olen molempia kantanut liinassa, jotta saan kädet vapaaksi ja joka paikkaan ei pääse vaunujen kanssa. Esikko vaan huusi vaunuissa ekat kuukaudet.
Esikko söi vain oma tekemää ruokaa vuoden vanhaksi. Kuopus lähinnä vain kaupan soseita, muuten oksensi. Vuoden jälkeen ei enää kaupan ruuat kelvanneet kummallekana.
Tällä hetkellä luomu on usein liian kallista kukkarolle, kirppisvaatteita käytettäisiin enemmän, jos olisi aikaa siellä kierrellä.
Kampaajalla käyn minä ja esikoinen. Ammattilainen hoitakoon meidän hankalat hiuksemme. Mies sen sijaan leikkaa tukkansa itse, koska on monesti pettynyt toisten leikkuuseen..
Mihin kategoriaan me kuulumme?
onhan kaikki äärimmäisyydet ja wannabeet hassun hauskoja. Varsinkin silloin, kun ne kuvittelee olevansa jotenkin muita parempia. Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia - itsetyytyväisenä on hyvä olla. Elostaan aiheutuvaa taakkaa (tai siis omantunnon taakkaa) voi toki yrittää hyvittää pienillä teoilla. Liika realistisuus vain pilaisi illuusion siitä, että on jotenkin parempi ihminen kuin muut. Kunpa niitä ekoäitejä olisi siellä, missä niitä oikeasti tarvittaisiin: siellä missä tuhotaan sademetsiä ja vangitaan orankeja tai paratiisilintuja... Täällä Suomessa eko-jutut on lähinnä trendiä. Sori nyt vaan.
Itsehän te olette tunkemassa kaikkia vanhempia samaan, tiukkaan muottiin.
Mun tuntemat ekoihmiset ei viihdy teidän kaltaisessanne seurassa, enkä yhtään ihmettele.
Mä olen tuonkin kokeillut. Kesäpaikassakun ei ollut sähköjä kun oltiin pieniä ja äiti meidät sinne aina halus raahata, pois saasteisesta pääkaupunkiseudun elämästä. Veden kantaminen saunan pataan ja harovaippojen pesu saunan rapulla oli oikeastaan aika hauskaa. Ja talvella avannosta veden nostaminen oli vielä hauskempaa. Ulkohuussissa on muuten yllättä´vän mukava tunnelma, vaikka siellä kunnon pakkasella ei kovin pitkään viihdykään. (juu, ja olen kokenut ripulinkin siellä -25 pakkasella, ei niin kiva mut hengissä siitä selvittiin)
Meidän ei tarviinut mennä lysylle aamusin, mut me käveltiin pari kilometriä kauppa-autolle ja tullessa otettiin siitä lähimmästä maatalosta munat ja maidot mukaan. Ei se niin kauheeta elämää ollut vaikka olinkin parhaassa teini-iässäkin vielä siellä. Ainakin tuli opittua mistä kaikesta sitä voi nauttia nykyisin, sellaisesta jonka puutteen moni kokee maailmanlopuksi.
ensinnäkin: mieluummin näen, että ihmiset vouhottavat HYVISTÄ asioista. Niitä ei maailmassa tapahdu suinkaan liikaa vaan pikemminkin liian vähän. Taitaa vain omatunto kolkuttaa, jos kokee tarpeelliseksi morkata sellaisia, jotka pyrkivät kaikkien yhteiseen hyvään.
Tämä on kumma yhteiskunta, kun täällä saa leveillä meikeillä, autoilla, asunnoilla, sisustuksilla, matkoilla yms -- kaikella mikä saastuttaa ja on jokseenkin egoistista ja ulkonäkökeskeistä. Mutta hyi nille, jotka kehtaavat yhteistä hyvää ajaa.
Ehkäpä ärsyttää niin, mutta eiköhän siinä nyt haukuta väärää puuta. Peilin eteen mars.
Kuin että katselisi maalin kuivumista=)
.
[/quote]
Elän ihan yhtä ekologisesti kuin nämä megaimettäjät, mutta en tuo sitä esille milllään tavalla. Haluan olla ihan tavis enkä mikää vöyhäke.
[/quote]
Meillä on kolme lasta kestoilla vaipatettu, kaikkia pitkään imetetty, perhepedissä nukutettu, kantoliinaa käytetty JA SILTI SINÄ ET SITÄ MINUSTA HUOMAA!
Olen ihan tuikitavallinen kolmen lapsen äiti. En hengaa perhekerhoissa, en harrasta leipomista, en vaahtoa minkään aatteen puolesta.
Harrastan spinningiä, käyn kosmetologilla joka toinen kuukausi, ostan pientä kivaa Ikeasta, käyn tyttökavereideni kanssa ulkona syömässä.
no ainakin täällä Helsingissä punavihreissä piireissä. Ja se on hyvin hyvin totista puuhaa. Esim rintarepun käyttäminen on sen tason virhe attei sille löydy varmaan edes sanaa, lähinnä lapsen heitteillejättö tai ruuatta jättäminen viikkokausiksi. Rengasliinan käyttö sen sijaan, tjaah......... sen voi saada anteeksi, koska se vain osoittaa että on noviisi, eikä Ymmärrä. Sille voi vain hymyillä alentuvasti.
Esimerkiksi jos näkee jonkun äidin antavan korviketta vauvalleen, sitä äitiä sopii paheksua kovaan ännen kysymättä esimerkiksie nsin että, miksi. Koska riittävää perustetta korvikkeen käytölle heidän maailmankuvassaan ei ole olemassa.
tää on mun lemppari ikuisesti!! xDD