Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi mitään: Mä en kestä teitä EKOÄIDIT

Vierailija
23.08.2008 |

Jotka kantelette Kanervaa, Juolukkaa tai Taigaa kantoliinassanne... Vapaa-ajalla kudotte uusia vaippahousuja...

Taaperoimettäjät, superkierrättäjät, teette itse soseet vauvalle ja leivotte leivät perheelle..

Yleensä teillä kierrätysvaatteet ja homssuinen olemus. Luulette olevanne upeita, mutta ette ole. Käyttäisitte edes hajuvettä. Ja leikatkaa rastat pois. Mutta please ei lyhyttä punaista tukkaa.

Joka paikassa suuna ja päänä, touhuutte ja touhutatte. Touko ei saa pyssyjä, vain puuleluja ja käpylehmiä. Nekin kierrätyksestä. Ja Touko ei ole mies, eikä äiti nainen. On vain ihmisiä. Siksi Toukollakin vaaleanpunainen paita ja pitkä tukka.

Kaikki ruuat teette itse ja illalla juotte jäkäläteeta ja itsetehdyn leivän päällä itseidätettyjä ituja. Teehen soijamaitoa.

En vaan kestä teitä. Ootte niin ärsyttäviä, kaikki ekoäidit, ekomammat, liinamammat, kestovaippailijat (joo, mullakin oli kestot, mutten pitänyt niistä meteliä), kengurupussit, kissantassut, metsämammat...

APUUUUUUUVAAAAAAAAAAAAA!

Kommentit (210)

Vierailija
1/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sulla se on Janica rintarepussa pampersit pöksyissä ja tutti suussa.

Korvikepullo on laukussa jo parikuisesta, kun ei jaksa imettää. Vauva on nukke, joka puetaan sävy sävyyn äidin ja vaunujen kanssa.

Soseet aloitat 3-kuiselle ja ostat ne tietty kaupasta, kun et "jaksa" tehdä itse.

Oma ulkonäkö menee kaiken muun edelle. Kun Janica kasvaa ostat sille prinsessamekkoja ja meikkipäitä ja opetat sen ajattelemaan ulkonäköään ennen kaikkea muuta. Harrastuksena tietysti baletti.

Vierailija
2/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla viestittää kaikilla mahdollisilla tavoilla, että muiden elämäntapa on huonompi kuin oma.

En vaan kestä. Noita mammoja on joka paikassa, joka kerhossa, muskarissa, piirissä... Ainakin yksi mahtuu joka paikkaan itsetehtyinen bataattisoijakikhernesosoineen ja kierrätysvaatteineen... (näistä tietty puhutaan suureen ääneen: Meidän Kiasma ei suostu syömään kaupan soseita eikä edes luomulihaa... )

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa muutaman kerran mennyt totaalisesti yli. Ihan kun jonkun kiihkouskovaisen kanssa puhuisi. Lisään vielä jonkinlaisen harhaisen käsityksen, että neuvolatädit ja muut tavalliset ihmiset haluavat pahaa lapsillenne.

Ja minäkin kierrätän, ostan luomua jne. Mutta se ei estä normaalia käytöstä ja ulkonäköä omalla kohdallani.

Vierailija
4/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaiten kestovaippoja ja muita aidosti hyviä asioita levittävät ihan tavalliset, asioihin rauhallisesti ja suhteellisuudentajulla varustetut ihmiset.

Vierailija
5/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin molempia lapsiani 7kk ja osittain vuoden ikään asti.

Lajittelen kaikki jätteeni. Ajattelen ekologisesti. Olen entinen punkkari, joka ei sitä (kään) mitenkään mainosta. En pue lapsiani (joilla on muuten ihan tavalliset suomalaisey nimet) prinsessoiksi tai ritareiksi.

Ollaan ihan mitä ollaan vaan. Mutta ei haeta huomiota sillä, mitä ollaan. Ja tiedetään myös, mitä on kohtuus ja oman järjen käyttö...

ap

Vierailija
6/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän olen sitten oikea sekasikiö.

Kannan ergossa kestovaippoja käyttävää lasta, joka kuitenkin juo korviketta ja aloitti kiinteät heti kun se on sallittua.

Mutta ymmärrän pointin. :) Kaikenlaiset "kiihkouskovaiset" ovat rasittavia.

Vierailija
7/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkitömyys ja haisevat rastat (yök).

On ihanteellista, että tyylikäs koulutettu nainen tiedostaa kestovaippojen, täysimetyksen, kierrätyksen ym. edut ja vie omalla järkevällä, miellyttävällä olemuksellaan sanomaa eteenpäin.

Vierailija
8/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ekoilija ja rastapää onkin. Hänellä on ihana omaperäinen tyyli ja kaunis perhe ja koti.

http://tiukuotus.blogspot.com

Vierailija
9/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hauska kirjoitus :D :D :D

Vierailija
10/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapiirissäni ja oli kyllä mielestäni ihan fiksu ihminen, vaikka kieltämättä ulkoinen olemus oli aika homssuinen. Useimmat kuitenkin ovat aika välimuotoja: Itse olen äiti, joka pukeutuu trendikkäästi, kantaa lastaan kantoliinassa, täysimettää puolivuotiaaksi, käyttää kertakäyttövaippoja ja kulkee turhan usein autolla.

Vähemmän mua kuitenkin ärsyttää ekohörhöt kun tekokynsiäipät, jotka ajaa citymaasturilla, työntä 9-kuisen päiväkotiin ja matkustaa kerran vuodessa Thaimaahan.

Vierailija
11/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin lapsen ns. luomusti, mutta synnytyksen jälkeen otin vastaan enimmäisannoksen särkylääkkeitä. Täysimetin lasta 6kk ja kaikki soseet tein itse. Lapsella oli kestovaipat ja itse käytän kuukuppia. Kannoin lasta kantoliinassa, mutta mentiin kilometrin päähän kauppaan autolla. Ostan ison osan ruuista luomuna, mutta usein myös eineksiä ja puolivalmiita. Yhtenä päivänä on ruokana luomupastaa ja kikhernekastiketta ja seuraavana päivänä nakkeja ja ranskalaisia. Kierrätän jätteet, mutta jos kaapista löytyy homeista ruokaa, heitän ruuan astioineen roskikseen. Asutaan liian isossa asunnossa n. 40 neliöö henkilölle.

Vierailija
12/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on luontonimi mutta hän sai korviketta. En käyttänyt kestoja ollenkaan mutta kierrätin kaikki vaatteemme ja roskia lajittelin kuin raivotautinen. Näen itseni enemmän androgyyninä kuin selkeästi naisena. Tukka on lyhyt muttei punainen.

Vierailija
13/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se sitten ekoilua tai trendipelleilyä. pahin ekopätijä tosin jonka tiedän on MIES, erän vanhemmalla iällä isäksi tullut joka paasaa aina tilaisuuden tullen lasten rokotuksista (ei pidä rokottaa), ehkäisystä (kondomit on pahasta, rytmimenetelmä OK), luomuruoasta (lapsille), päivähoidosta (luontoelämyksiä) ja kotikoulusta (lapsia ei saa pakottaa autoritaariseen malliin, joka peruskoulusta tulee. steinerkin on pahasta). HUH!

t: kestovaipatetun, autottoman, kantoliinassa kannetun, täysimetetyn, normaalinimisen lähiorivarissa kasvavan lapsen akateeminen äiti :-)

Vierailija
14/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin yhden kevään muskarissa alueella, jossa asuu paljon opiskelijoita ja nuoria perheitä. Siellä kieltämättä oli vähän tällaisia tyyppejä. Ja heidän miehiään, jotka ovatkin sitten vielä oma hassunhauska lukunsa!

Olen itse ns. iäkkäämpi äiti, joten toisaalta oli tosi virkistävää katsella nuoruuden kirkasotsaista uhoa...

Vierailija
15/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en tajua kuinka joku jo otti herneen nenään siitä...

Itse olen sellainen tavis, että en voi mainita mitään erityistä. Ruoat purkista, kertakäyttövaipat, synnytys oli sektio, ja imetin 8kk... kierrätän kyllä kaiken minkä voin ja ollaan kasvissyöjiä.

Vierailija
16/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

listaatte omia tekemisiänne ja vertaatte ap:n kuvaukseen.

Ihan kuin "normalisoisitte" itseänne sillä. Ketä kiinnostaa...?

Ap:n kirjoitus on tosi hauska ja yhtä ihmistyyppiä karrikoiva, siihen ei lisättävää :-).

Vierailija
17/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tyypillistä huono itsetunnon omaaville.

Vierailija
18/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olin 32 v.kork.koulutettu ensisynnyttäjä, nyt lapsi 2v

- käytämme sekä kestoja että kertiksiä

-kannoin lasta liinassa ja nyt ergossa, vaunut myös paljon käytössä

-olisin täysimettänyt, jos maitoa olisi tullut tarpeeksi. Tein kaiken,mitä imetystukilistan sivuilla käskettiin maidon tuotannon lisäämiseksi, mutta se ei riittänyt. Lapsi oli siis osittaisimetetty 9 kk asti

- soseet aloitin 4 kk, kun kuitenkin jo juotiin korviketta

- soseet sekä kaupasta että itse

- en osta pojalleni sotaleluja ja korostan hänen feminiinisiä puoliaan ja empaattisuutta

- Meikkaaminen on minulle todella tärkeää, ja hoikkuus, ja nuorekkaat vaatteet (HM yleensä)

-asumme pienessä omistusasunnossa trendikkäällä, vihreällä (poliittisesti)

alueella, ei autoa

-äänestämme vihr tai vas

-myös mies kork.koul

- halveksin nyt itseäni, kun kirjoitin näin epäloogista kieltä virheineen

-

Vierailija
19/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JMeidän Kiasma... ap

Mä nauroin niin paljon! On pakko tarkistaa, onko oikeesti joku keksinyt antaa tota nimeksi! (Ei oo.)

Vierailija
20/210 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimpia moralisteja joihin olen eläessäni törmännyt! Moni vieläpä kutsuu itseään feministiksi ja sitten on kuitenkin niin-niin kapea käsitys siitä, miten olla äiti. Äiti voi olla vain yhdellä täydellisen tarkasti määrätyllä tavalla, ja kaikki jotka poikkeaa siitä on hirviöäitejä ja vanhemmuudessaan epäonnistuneita naisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä