Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi mitään: Mä en kestä teitä EKOÄIDIT

Vierailija
23.08.2008 |

Jotka kantelette Kanervaa, Juolukkaa tai Taigaa kantoliinassanne... Vapaa-ajalla kudotte uusia vaippahousuja...

Taaperoimettäjät, superkierrättäjät, teette itse soseet vauvalle ja leivotte leivät perheelle..

Yleensä teillä kierrätysvaatteet ja homssuinen olemus. Luulette olevanne upeita, mutta ette ole. Käyttäisitte edes hajuvettä. Ja leikatkaa rastat pois. Mutta please ei lyhyttä punaista tukkaa.

Joka paikassa suuna ja päänä, touhuutte ja touhutatte. Touko ei saa pyssyjä, vain puuleluja ja käpylehmiä. Nekin kierrätyksestä. Ja Touko ei ole mies, eikä äiti nainen. On vain ihmisiä. Siksi Toukollakin vaaleanpunainen paita ja pitkä tukka.

Kaikki ruuat teette itse ja illalla juotte jäkäläteeta ja itsetehdyn leivän päällä itseidätettyjä ituja. Teehen soijamaitoa.

En vaan kestä teitä. Ootte niin ärsyttäviä, kaikki ekoäidit, ekomammat, liinamammat, kestovaippailijat (joo, mullakin oli kestot, mutten pitänyt niistä meteliä), kengurupussit, kissantassut, metsämammat...

APUUUUUUUVAAAAAAAAAAAAA!

Kommentit (210)

Vierailija
141/210 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa on kirjoittajan ainesta.

Vierailija
142/210 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollainen ärsyynnys kuuluu tähän elämään, vaikka oikeastaan jossain vaiheessa sulla on just tuollainen ekohörhömamma parhaana kaverina - sitten kun vaippavaiheet ovat menneet ohi tai jotain.

Mun mielestä fanaattisuus on ikävää, mutta silti olisi ollut tosi nastaa, jos omalla hiekkalaatikollani olisi ollut tuollainen ihanuus. Mun mielestä se kotiäitivaihe oli tosi ahdistava siksi, kun joutui niin keskelle tylsää, epätiedostavaa pampers-seurapiiriä. Onneksi mun kaverit, jotka ovat saaneet lapset mua myöhemmin, ovat tuollaisia ekopiipetäjä-taiteilijaäitejä, kylläkään eivät tuputa kenellekään eivätkä ole fanaattisia.

Musta on NIIN virkistävää, kun jollakin on kirjavat kirpparivaatteet ja kantoliinat ja kestovaipat!

Ainiin, taidan olla se ekohirvitys työpaikalla. En erityisemmin julista, mutta tuon kyllä ekologiset näkökulmat asioihin, kun asioista päätetään. En lennä, en omista autoa, pukeudun värikkäästi siksi, että harmaa on masentavaa. En suostu alistumaan siihen, että nykyihminen ei yksinkertaisesti pärjää ilman autoa ja vieraisiin kulttuureihin on tutustuttava nimenomaan lentokoneella päräyttäen maailman ääriin. En suostu uskomaan, että ihmisen pitää olla niin avuton ja harmaa. On mahtavaa, että jotkut ihmiset ovat värikkäitä, näkyviä ja kuuluvia ihmisiä. Ei meidän elämämme tarkoitus saa olla massaan sulautuminen ja konfliktien välttäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/210 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mll:n perhekerhotkin olete vallanneet, ei täällä pikkukylällä ainakaan valmissoseiden syöttäjä äidillä ole sinne mitään asiaa:-) siellä heiluu rastat ja kantoliinat sulassa sovussa ja keskustelut käydään kestovaippojen tasolla, piiri pieni pyörii... Onneksi on tämä AV, josta löytää aivan näitä täyspäisiäkin arjen sankari mammoja, joiden kanssa pystyy keskustelemaan muustakin kuin villahousuista:-) Hyvä Ap, tämä tulee olemaan yksi legendaarisen hyvistä kirjoituksista täällä:-)

Vierailija
144/210 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käy, niin niillä on sellainen patalappukauppa puoli vuotta siellä, puoli vuotta tuolla...

Vierailija
145/210 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mene laittamaan puuroosi (riisiä ja soijamaitoa) intiaanisokeria, laita intiaanisokeria, intiaanisokeria mene laittamaan. Siellä oli yhtä sokeria tarjolla. Sano jumalauta sokeria - sokeria!

Vierailija
146/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ajatuksena ihana että esim koko suomi kierrättäisi ja eläisi ekologisesti! Mutta se miun kotikompostori ei valitettavasti tätä maailmaa enää pelasta! Teollisuusmaat työntää aka paljon ilmaan saasteita ja maailmassa aika harvassa paikassa yhtään mitään kierrätetään!

Jos ekomammat pyörittäisi maailamaa asuttaisiin vielä kuusen alla puettuna huopahattuun ja ruokopaitaan...mutta olisihan se siinä mielessä parempi ettei varmaan tarvisi töihin mennä ku ois tossa kotiluolassa tota tekemistä!

Juuri se ärsyttä että eletään omassa haavemaassa jota yritetään VÄKISIN TUPUTTA kaikille vastaantulioille ainoana oikeana elämäntapana...käsittämättä että mahdotonta muuttaa koko maailmaa hetkessä! En näe mitään pahaa värikkäissä kirpparivaatteissa ja ekoilussa, kunhan eivät tule väkisin LUENNOIMAAN että tiedätkös kuinka monta vaippaa suomalais lapsi käyttää keskimäärin eläessään ja kuinka kauan niiden sulaminen kestää...jne.TIEDÄN tuhottoman kauan mutta niin menee kestojen ompeluun ja huoltoonkii aikaa!

Joskus vain tämän pienen tavismamman ilmastonmuutos torjunta tuntuu NIIN turhalta!

....ja 57 tarkoitti kai...yrittää raukka_ ja epäonnistuu

( Ja tiennyt myös lukihäiriöstäni alaasteelta asti ja monesti muistettiin myös siellä amolukiossa)

Vierailija
147/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mene laittamaan puuroosi (riisiä ja soijamaitoa) intiaanisokeria, laita intiaanisokeria, intiaanisokeria mene laittamaan. Siellä oli yhtä sokeria tarjolla. Sano jumalauta sokeria - sokeria!

tää on tosi terapeuttinen ketju! ensi-ärtymyksestäni toettuani voin tunnustaa että itsekin ehkä hiukan ärsyynnyn pahimmista eko-äideistä..

Vierailija
148/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
149/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy tähän ekomammojen välttelyy johtuu kai siitä että olen myös heitä tavannut mm. serkkuni ystäväpiiri ja serkku itsekkin kuuluu näihin hörhoihin ja muutaman kerrran käyty kiihkeitä keskusteluja mm mieheni ammatista joka on:

Metsäkoneyrittäjä johon nämä viherpiipertäjät takertuivat toden teolla...

''Miehesi varmaan nauttii kun saa tuhota metäneläinten kodit ja pesät''

WHAT-tuskin nyt ihan nauttii ja mieheni tekee harvennusta ei avohakkuuta ja jos huomaa jossain eläinten pesiä tai koloja jättää nämä rauhaan luettuna myös muurahaiskeot ja käsittääkseni suurin osa metsä yrittäjistä näin toimii!

Eivätkä Ekot ole koskaan varmaan kuulleet sanaa Metsänhoito saatika voi ymmärtää mitä se tarkoittaa! Eko itse tietysti asustelee asvalttiviidakon keskellä omakotitalossa eikä keskellä metsää joka tämän maailmankatsomuksen mukaan olisi ainoa mahdollinen paikka!

Ja Appivanhemmat ovat maanviljelijöitä joilla navetassa eläimiä josta voisimme taas ekojen kanssa kekustella tovin(mm. niiden oloista ja ruokinnasta) maanviljelykin sujuu heiltä paremmin ilman kasvinsujeluaineita jne...

Yleensä en ota juuri osaa näihin keskusteluinin av:lla, mutta jostain syystä tämä aihe saa minut näkemään punaista!

Joo kyllä otan ehkä liiankin henkilökohtaisesti! :D

Vierailija
150/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoaksi sisällöksi sekä lyömäkapulaksi ottaminen ärsyttää paljonkin. -intiaanisokeri

Vierailija
151/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästelen kovasti niitä, joita kaikenlainen ekoilu ärsyttää. Sille, joka yrittää luontoa säästää, pitäisi nostaa hattua. Monet tänne kirjoittaneet tuntuvat nyt vain kehuvan omaa piittaamattomuuttaan ja tietämättömyyttään. En minäkään rastoja ikinä itselleni laittaisi, mutta jos joku sellaiset haluaa, ei se minua haittaa. Minulle erilaisuus onkin rikkautta eikä pelon aihe.

Vierailija
152/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, joo, tyttokirjoista Anna niminen tytto ;-), luin silloin kakarana....

nekin kirjat on jonnekin havinnyt monessa muutossa, harmi, olis kiva ollu antaa omille lapsille luettavaksi

Vierailija
153/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mua ärsyttää kanssa tämä sama mammatyyppi. Ovat olevinaan niin hirveän paljon parempia kuin perus tavis-suomalainen. BLAAH

Vierailija
154/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
155/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luin tämän aloituksen :)

Ja 68: kyllä meilläkin ekoillaan: käytetään kestoja, kierrätetään ja lajitellaan joka ristuksen roska. Ja julkisia liikennevälineitä käytetään kanssa. Kerätään marjat metsästä. Joskus käytän jopa pesupähkinöitä. Yritin liinailla mutta siitä ei tullut kuin kamala äitilapsikangas-mytty.

Mutta en myöskään kestä näitä mammoja joilla tuo touhu menee ihan överiksi. Tuo intiaanisokeri oli hyvä esimerkki. Meilläkin on sitä, mutta puhun siitä ihan sokerina enkä kailota joka paikassa tuota täydellisyyttäni.

Kierrätettävien vaatteiden ei tarvitse olla rumia, ja tukankin voi pestä vaikka kaksi kertaa viikossa. Mä en ymmärrä miksi näiden ekojeesusten pitää olla niin rumia ja pukea lapsensakin yhtä kamalasti.

Vierailija
156/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellani ei ole luontonimeä, mutta muuten kyllä kuvailit osuvasti minua!

Tunnustan olevani ekomamma ja kyllä meillä myös vaistovanhemmuus on kova sana.

Lasten tulevaisuuden takia on hyvä edes pitää sitä kotikompostia yms. Kyllä pienetkin ympäristöteot vaikuttavat

Vierailija
157/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mika ihme on INTIAANISOKERI????

Vierailija
158/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kerropa huvin vuoksi: olen asunut Aasiassa kohta 10v. Suomessa asuessa olin "tapakierrattaja" eli lehdet, tolkit, kartongit ym. kiertoon. Ruuantahteita en tainnu koskaan laittaa ja 10v sitten se ei tainnu olla yleista...

Joo, muutinpa Aasiaan, kylla vaikka en ekointoilija olekaan, niin "sydanta raasti" laittaa kaikki yllamainittu ROSKIKSEEN!!!! Sen verran kait meita on aivopesty.

Sitten opin kerran nahtyani, etta kyllahan tavaraa kierratetaan, vaan eri tyylilla kuin Suomessa, eli roskisdyykkarit kayvat ihmisten roskat lapi (YOK!) ja keraavat talteen kierratyskelpoisen kaman. Sen jalkeen aloin laittaa itse eri muovipusseihin pullot, tolkit, lehdet jne. ja tuli vahan parempi olo.

Mutta, aiheeseen, kaikki "fanaatikot" ovat rasittavia..... olipa aihe mika tahansa. Ja, valitettavasti nama jotkut "kestovaippaaidit" kylla hyvin helposti hyokkaavat pampersaitien kimppuun....

Ja, ne vaipat on kuitenkin vain karpasen kakka kaikessa siina saasteessa, mika tulee pelkeastaan teollisuudesta esim. Aasiassa.....

Vierailija
159/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvin kirjoitettu!!!

Vierailija
160/210 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sieltähän sitä settiä löytyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan