Olen älykäs nainen ja saan koko ajan kärsiä siitä.
Olen tutkitusti huippuälykäs nainen (Mensassakin sisällä). Lapsesta asti olen kokenut olevani erilainen. Osaan yhdistää heti pikkuasiat isompiin kokonaisuuksiin. Osaan ennustaa tulevia tietyistä merkeistä. Aavistan, mitä eri ihmiset seuraavaksi sanovat ja miten he käyttäytyvät. En jaksa selittää tarkemmin, kun ette kuitenkaan ymmärrä ;-)
Luulisi, että olisin onnellinen, mutta ei. Onhan minulla huipputyöpaikka toki, mutta siihen se sitten jääkin. Kärsin siitä, että suurin osa miehistä on minuun verrattuna niin tyhmiä, etten kestä heitä. Siksi minulla ei ole parisuhdetta. Kaikki tapaamani miehet ovat alusta asti niin ennustettavia ja lapsellisia. Miehiä kyllä saisin, mutta en kerta kaikkiaan pysty. Olisi väärin näytellä, jos ei pysty kunnioittamaan toista.
Nyt olen miettinyt lapsen hankkimista ilman miestä, koska ikää alkaa jo olla (35). Tiedän jo etukäteen, miten muut siihen suhtautuvat, mutta ei se minua lannista. Selviän, tiedän sen.
Minulla on paljon ystäviä ja seuraakin, mutta pidän muita hirvittävän typerinä. En tietenkään näytä sitä. Minua pidetään tasaisena, rauhallisena ja mukavana ihmisenä noin yleisesti. Ihmetellään toki, miksi miestä ei ole.
En ole törmännyt muihin kaltaisiini, joten olen tuomittu elämään henkisesti yksin kai loppuelämänä. Oli pakko purkautua jossain nimettömänä.
Kommentit (101)
ovat hulvattomia! XDDD
Ihan taviksilta kuulostaa, niin yksisilmäistä ja näköalatonta keskustelua... Mihin kategoriaan nämä "älykkäät" mahtavat laittaa vaikkapa kouluja käymättömän ystäväni joka työskentelee välillä siivoojana ja välillä heittäytyy työttömäksi ja juhlii vain. Ja on mensalainen.
Ensimmäinen on se, että suuri osa ihmisistä tuntuu typeriltä ja ennalta arvattavilta. Hidasälyisiltä. Siitä selviää siten, että etsit ystäviä jotka eivät sitä ole. Sinä ET ole suomen ainoa älykäs nainen.
Toinen ongelmasi näyttäisi olevan pahan luokan itsekeskeisyys ja narsismi. Sinä et ole niin harvinainen tapaus kuin luulet. Älykkäitä miehiäkin on, tosin jos et ketään kelpuuta voit tehdä lapsen yksinkin. Kunhan vain et sitten pety jälkikasvuusi...
Vaikkakin epäilen että olet provo, sen verran tehokkaasti ärsyttävä aloituksesi on.
tervetuloa meille katsastamaan kotimme ja pukeutumiseni! t: Taiteilija
Älykäs ei nyt vaan yksinkertaisesti viihdy kovin "tyhmän" kanssa niin hyvin, ainakin jos arvostaa älykkyyttä ominaisuutena.
Suomessa vaan ei saa sanoa, että jotkut ihmiset ovat enemmän ja jotkut vähemmän älykkäitä. Teeskennellään, että kaikki ovat samanlaisia.
Kaikki ihmiset ovat saman arvoisia ja heillä pitää olla samat oikeudet ja tasa-arvo, niin pitkälle kuin se vain on mahdollista toteuttaa. Älykkyydellä tai jollain muulla lahjalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Mutta ap kaipaa nimenomaan _älykästä_ miestä, ja se hänelle sallittakoon!
Huhuilisin kuitenkin edelleen ap:ta: missä piireissä liikut? Otapa tavoitteeksi vaikka harrastuksen tai netin kautta tutustua niihin yliopistopiireihin tai vaikkapa poliittiseen järjestöön, monet älykkäät miehet puuhailevat niiden liepeillä.
esim. kun olen toiminut konsulttina- moni koulutettu mies on yrittänyt NOLATA minua- ehkä he saavat siitä tyydytyksen-
mutta osaan kyllä nokitttaa heitä ohimennen... oman veljeni lapsuusajan (nokitus) koulutuksesta on ollut hyötyä...
Kuinka hirveän surullista ja yksinäistä. Minulle on erittäin tärkeitä yhteiset illanistujaiset henkeviä jutellen ystävien kanssa.
ottaa uudet ihmiset haasteena, olivatpa he älynlahjoiltaan millaisia tahansa. Ja käyttää sen ajan, jonka normaalisti kuluttaisi hiljaa mielessään toisen älyn puutteen moittimiseen menemällä toisen ihmisen nahkoihin ja todella yrittämällä ymmärtää häntä. Kaikista ihmisistä löytyy jännittäviä puolia jos vain osaa rapsuttaa pintaa syvemmältä. Ystäväpiiri laajenee kummasti ja saattaa jopa saada keskusteluseuraa ja tukea yllättävältä suunnalta.
Vastaus moneen vastaavaan pulmaan elämässä löytyy ihmisestä itsestään.
Kirjasinkin jo lyhyen kommentintuonne alkuun. Pikaselauksella olen käynyt läpi jäljempänä olevia kommentteja ja tuli tämmöinen mieleeni.
Itse olin lapsena varsin ujo ja sitä kautta taisi itsetuntonikin olla hieman alamaissa.
Iän myötä ja ollessani työelämässä, niin olen hämmästykseksini huomannut että koen ap:n kaltaisia tuntemuksia.
Tämä siis tuli mieleen siitä, että joku kirjoaiki "syvällisenä filosofisena ajatuksena", että mitä vanhammaksi elää ja enemmän oppii, sitä vajaavaisemmaksi itsensä tuntee. Tästä tulee varmsti sanomista, mutta itse koen juuri päin vastoin. Mitä enemmän opin ja olen ihmisten kansas tekemisissä ja perehdyn asioihijhn, sitä tyytyväisempi olen omiin suorituksiini.
En ole enää niinkään ujo enkä koe alammuuden tunnetta. Lähinnä itkettää naurattaa ja hymyilyttää monet työelämän tilanteet.
Kotiasioiden kanssa onkin sitten osattava elää hieman toisenlaisella asenteella.
Ps. Olen viime viikkoina ollut tekemisessä erää koulutukseltaan maalari olevan kanssa, hänellä on uskomattoman erinomainen kyky johdatella ihmisiä. Hän on muutenkin erittäin fiksu ja tuntuu osaavan käsitellä ihmisiä hienosti. Olen iloinen että olen oppinut tuntemaan hänet viime viikkoina paremmin, vaikka toki päällisin puolin olen tuntenut jo jonkin vuoden (oma koulutukseni kun on jotain muuta).
Tämä siis kommenttina siihen että älykkyyttä on monenlaista, mutta todellakin ymmärrän ap:n tuskan hyvin, vaikka juuri sanoinkin että älykkyyttä (esim. tunneälyä) on monenlaista.
No sattuipa mukavasti, kun itse juuri mietin miten löytäisin älykkään ja viisaan naisen. Pohdiskelin itsekseni, että onko heitä edes olemassa. Siispä laitoin Googleen hauksi 'viisas nainen' ja ajauduin tälle sivustolle lukemaan kommenttiasi!
Missä päin asut? Ajattelin, että voitaisiin tavata esim. mainitsemasi lapsenteon merkeissä tai sitten muuten vaan. Olisi mukavaa tutustua, ei niinkään älykkääseen, vaan viisaaseen naiseen. Kerroit olevasi älykäs, mutta miten on viisauden laita? :) Ainahan ne ei tosiaankaan kulje käsi kädessä.
En ole koskaan tavannut 'sellaista oikein varsinaisen viisasta' naista, joten olisi mukavaa keskustella, jonkun sellaisen kanssa.
PS. Muutkin viisaat naiset voivat vastata!
Aloitusviesti ei osoita mitään muuta kuin kohtalaista suomen hallintaa. Mikään siinä ei puhu erityisen älykkyyden puolesta. Sen sijaan sosiaalinen lyhytnäköisyys kyllä ilmenee.
Jäbä ei ainakaan älykkyydellään loista kun vastasi kymmenen vuotta vanhaan ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Mutta en näytä sitä muille. Kohtelen kaikkia kuin toivoisin itseäni kohdeltavan, eli en näytä ajatuksiani paremmuudestani muille. Siksi narsistisuudestani ei ole vahinkoa kenellekään. Välitän tietenkin siskoistani ja vanhemmistani ja pidän toki joistakin ihmisistä, vaikka he mielestäni ovatkin niin yksinkertaisia. Mutta parisuhde on asia erikseen. En pysty rakastumaan itseäni tyhmempään mieheen, ja kaikki tapaamani miehet ovat olleet todella niin säälittäviä. Lapsesta välittäisin varmasti. Tykkään myös kissanpennuista, enkä voisi tehdä niille pahaa. Empatiakykyä on tallella toisin sanoen.
ap
Ehkäpä yliälykäs mieskin arvaa kaiken mitä aiot sanoa seuraavaksi, koska kummatkin tekeydytte normaaliksi ja siihen juuri kuuluu keskustelujen sujuminen tietyllä tavalla.
Itse myös pidän tarvittaessa (eli yleensä) kynttilääni visusti vakan alla, koska havaittavasta älykkyyserosta ei seuraa tavallisessa kaverillisessa vuorovaikutuksessa mitään hyvää.
M
Vierailija kirjoitti:
Jäbä ei ainakaan älykkyydellään loista kun vastasi kymmenen vuotta vanhaan ketjuun.
Miksi 10 vuotta vanhaan ketjuun ei saisi vastata, jos se kerran kiinnostaa monia?
Hyvinhän kommenttini tavoitti vaikka välissä oli 8 vuotta. Niinkuin tuossa joku mainitsi, niin perustelusi tyhmyydelle ei ollut kovin järkevä. Sen perusteella pahoin pelkään, että et ole etsimäni viisas nainen. Perustelusi antoi ihan päinvastaisen vaikutelman.
PS. En nyt ihan tosissani kommenttiasi alunperinkään ottanut ja vastasin siihen huvin vuoksi. Kommenttini ei suinkaan ollut edes osoitettu sinulle, koska kommenttisi osoitti vähäisenkin viisauden puutteen ja luultavasti se on miespuolisen henkilön kirjoittama alkeellinen provo, jonka ainoa merkitys on, että siitä huomaa kirjoittajan vähäisen älyn ja viisauden. Muuten se on vähäisen elämänkokemuksen sekä henkisen matalaotsaisuuden omaavan ihmistaimen turhaa ajantuhlausta mitäänsanomattoman kirjoitetun sanan muodossa.
Älykäs nainen ei eksy tälle palstalle, älykäs putkiaivoinen mies voi täällä käydäkin. Sorry, ei mene läpi.
Voi hitsi kuinka elitististä- "Olen liian älykäs ja kärsin siitä, osaan ennustaa mitä tulee tapahtumaan" eli luulet että olet aina oikeassa? kenties tajuat asiat nopeasti mutta arviointikykysi on lyhyenläntä ja heikko. Päättelet asiat jo heti istumalta ja siten ne eivät todellakaan vastaa todellisuutta. Nyt nainen jalat maahan ja asenteen vaihto jos noin on elämä hankalaa.
Muita on turha syyllistää, itse luot elämäsi eivätkä muut. Jos muut eivät vastaa odotuksiasi miksi valitat? Ole nyt realistinen...sinä ja mensan tuloksesi X'D
ps. ei vakuuta että tulit vielä niinkin arvostetulle Vauvapalstalle siitä puhumaan.
Taidat haluta vain hännystelijöitä, ennustin vissiin oikein?
Älykkyys valoa ja varjoja