Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla kukaan ei juttele vuokratyöntekijän kanssa

Vierailija
07.09.2024 |

Jos menet samaan pöytään muiden kanssa esimerkiksi lounaalla tai kahvitaulla, eivät muut huomioi sinua mitenkään. Saatat kysyä juttelevalta seurueellta esimerkiksi viikonlopun suunnitelmista ja ehkä sinulle vastataan yksisanaisesti jotain, esim. "kotona". Sen jälkeen muiden keskustelu jatkuu eikä kukaan kysy sinulta mitään. Onko tämä normaalia käytöstä, kun ei ole firman ns. oma tyyppi?

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. On myös hyvin tavallista suomalaista käytöstä missä vain, jos on uusi tyyppi.

Vierailija
2/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene juttelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene juttelemaan.

Olen yrittänyt, mutta ihmiset pyörittelevät vaivaantuneesti silmiään kun yrität seurassa kevyesti jutella niitä näitä. 

Tauolla:

- Ai oletko jonnekin lomalle lähdössä?

- Joo, olen.

...Hiljaisuus...

- No sehän on oikein kiva. Loma tekee hyvää.

...Hiljaisuus vain jatkuu. Lopetat vähitellen keskustelurityksen, kun toista ei selvästikään kiinnosta.

Vierailija
4/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla keskustella, jos jää juttelemaan turhia niin saa potkut.

Vierailija
5/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounastauolla, joka on omaa aikaa? 

Vierailija
6/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitsekaan jutella. Ihme änkeämistä taas

Vierailija
7/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko tiimini koostuu vuokrista ja meidän firmassa ei moista kohtelua suvaita. Olemme Suomessa merkittävä it-talo.

Vierailija
8/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut pelkää että syöt niiden työpaikan.

Vierailija
9/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koko tiimini koostuu vuokrista ja meidän firmassa ei moista kohtelua suvaita. Olemme Suomessa merkittävä it-talo.

No onko ne työhönsä sitoutuneita?

Vierailija
10/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitsekaan jutella. Ihme änkeämistä taas

Miksi sitten muiden kanssa jutellaan niitä näitä, mutta sille vuokratyöntekijälle tehdään tylyllä käytöksellä selväksi, ettei hän ole tervetullut seuraan?

Vierailija
11/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka työpaikassa vuokratyöntekijöitä kohdellaan vähän huonommin kuin muita. Siitä ei kannata välittää. Ainakaan minä en välitä, kun olen introvertti, enkä muutenkaan paljon viitsi jutella. Olen myös yleensä vanhempi ja kokeneempi kuin muut, joten en tunne myöskään mitään huonommuutta heidän edessään. Sinunkaan ei kannata sitä tuntea, vaikka olisit nuorempikin. 

Vierailija
12/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka työpaikassa vuokratyöntekijöitä kohdellaan vähän huonommin kuin muita. Siitä ei kannata välittää. Ainakaan minä en välitä, kun olen introvertti, enkä muutenkaan paljon viitsi jutella. Olen myös yleensä vanhempi ja kokeneempi kuin muut, joten en tunne myöskään mitään huonommuutta heidän edessään. Sinunkaan ei kannata sitä tuntea, vaikka olisit nuorempikin. 

Käy henkisesti aika raskaaksi, kun tehdään toistuvasti selväksi, ettei kuulu porukkaan, kun ei ole omaa väkeä. Työmotivaatio kärsii tästä aika paljon. 

Vierailija
13/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, enpä muistanutkaan. Tuollaistahan se monissa paikoissa oli. Toivottavasti moni noista on vieläkin työelämässä, niin saavat elättää minua nyt, kun olen työttömänä.

Vierailija
14/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. Muistan kun olin vuokratyöntekijänä eräällä raksalla niin siellä oli juuri tuollaista. Hommat kun oli tehnyt ja kävi kysymyssä lisää hommia niin tiuskittiin. Pari päivää meni ja valkokypäräinen pomo osoitti sormella monttuun missä olin ja sanoi ''sun ei tarvitse enää tulla tänne, mutta tee vielä tämä päivä loppuun''. 5 min päästä pomo lähti ja minäkin lähdin renkaat sutien sepeli roiskuen.

Vierailija
15/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounastauolla, joka on omaa aikaa? 

Riippuu työpaikasta onko lounastauko omaa vai työaikaa. Onko 20/30/60 minuutin ruokatauko.

Vierailija
16/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään tuollaista. Vuokratyöntekijät on sekä kahvikopissa, että työmaalla aivan yhtä porukkaa muiden kanssa. Muuten ei saada hommia sujumaan. Siksihän heitä eli meitä siellä on töissä. 

Vierailija
17/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu suoraan vuokratyöstä. Vaan siitä, että ottaa aikansa jotta pääsee sisään työpaikan porukoihin. Ei ihmiset yleensäkään kummoisia juttele jos ei tunne toista. Jos kuulut samaan vuoroon tai osastoon, niin juttelu aloitetaan helpommin. Jos olet eri osastolla tai eri vuorossa niin juttelu on vähäistä.

Vierailija
18/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuokra- työntekijä enkä tule koskaan olemaan mutta jos olisin niin ei se mua haittaisi. Ei mua kiinnosta jutella töissä muiden kanssa enkä huomioi työkavereita mitenkään. 

Vierailija
19/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia. Muistan kun olin vuokratyöntekijänä eräällä raksalla niin siellä oli juuri tuollaista. Hommat kun oli tehnyt ja kävi kysymyssä lisää hommia niin tiuskittiin. Pari päivää meni ja valkokypäräinen pomo osoitti sormella monttuun missä olin ja sanoi ''sun ei tarvitse enää tulla tänne, mutta tee vielä tämä päivä loppuun''. 5 min päästä pomo lähti ja minäkin lähdin renkaat sutien sepeli roiskuen.

Itse olisin lähtenyt saman tien.

Vierailija
20/109 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu suoraan vuokratyöstä. Vaan siitä, että ottaa aikansa jotta pääsee sisään työpaikan porukoihin. Ei ihmiset yleensäkään kummoisia juttele jos ei tunne toista. Jos kuulut samaan vuoroon tai osastoon, niin juttelu aloitetaan helpommin. Jos olet eri osastolla tai eri vuorossa niin juttelu on vähäistä.

Ei tuota juttelua oikein ole, vaikka joku tekisi ihan samaa työtäkin. Ihmiset juttelevat niiden tuttujen tyyppien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan