Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Vierailija kirjoitti:
Ennen pestiin kesällä hiukset ämpäriin kerätyllä sadevedellä, hiuksista tuli pehmeät ja kiiltävät.
Järvivedellä pesty hiuspohja pysyy todella hyvänä, hiuksetkin kestävät pidempään rasvoittumatta. Tämän huomaa aina kun vierailee mökillä, jossa hyvässä kunnossa oleva järvi. Viikkokin menee tukkaa pesemättä, hiuspohja ei kutise jne. mutta kaupungissa saa pestä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tosi pitkät ja vahvat hiukset.
Pesen ne joka päivä shampoolla ja ne ei ole koskaan likaiset.
Käytän vain parhaita shampoita.
Pesen ja vielä kerran pesen niitä jokaisena päivänä.
Onko se niin vaikea ymmärtää?
Joo en mä vieläkään ymmärtänyt.
Pesen hiukset pari kertaa kuukaudessa shampoolla tai harvemmin. Muuten pesen ne vain lämpösellä vedellä ja laitan hieman hoitoainetta latvoihin.
Mulla on pitkät hiukset, eivätkä ole oikeasti koskaan likaisen näköiset sen jälkeen kun lopetin jatkuvan shampoolla läträämisen. Muutama kuukausi pelkällä lämpöisellä vedellä pesua, sen jälkeen ei hiukset rasvoittuneet tai näyttäneet likaisilta enää koskaan. Alkuun kylläkin ja vaati sitkeyttä päästä tämän vaiheen ohi. Hiukset ja hiuspohja toipuivat ja tottuivat uuteen. Joku ei välttämättä usko, mutta suosittelen kokeilemaan, jos hiukset voi huonosti ja tuntuvat jatkuvasti rasvaisilta ja likaisilta.
Periaatteessa shampoota ei tarvisi ehkä ollenkaan... Parhaimmassa kunnossa, vahvoina ja loisteessa hiukset ovat olleet kun ovat olleet täysin värjäämättä vuosia ja pesu ainoastaan järvivedellä. Tämä ei ole valitettavasti enää mahdollista... Putkista tuleva vesi vaurioittaa hiuksia pitkässä juoksussa, samoin kaikki ylimääräiset kemikaalit.
Riippuu, mitä viikon aikana tekee.
Fyysiset suoritukset ja hattujen käyttö nostavat kertojen määrää, kotona pysyttely laskee.
Kaikkea kerrasta 7 kertaan/vk.
En pese hiuksiani käytännössä ikinä shampoolla. Eli pelkkä vesipesu riittää. Minulla on lyhyet hiukset. Oma hiustyyppi on jostain syystä sellainen, että muutos shampoopesusta vesipesuun sujui ilman mitään ongelmia. Päinvastoin, ongelmaa esim. päänahan kuivumisesta ei ole enää ollut, aikaisemmin kärsin siitä aika ajoin. Olen ymmärtänyt, että kaikkien hiukset tottuisivat siihen, ettei niitä käsitellä kemikaaleilla. Sekä ympäristön että rahan säästäminen tuntuu kivalta. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tosi pitkät ja vahvat hiukset.
Pesen ne joka päivä shampoolla ja ne ei ole koskaan likaiset.
Käytän vain parhaita shampoita.
Pesen ja vielä kerran pesen niitä jokaisena päivänä.
Onko se niin vaikea ymmärtää?
VOI VOI SUA RESSUKKAA ; KYSyT IHMEESSÄ VIISAAMMILTA , KUN ET YMMÄRRÄ , NIIN ET YMMÄRRÄ.PAHVI !
Vierailija kirjoitti:
Pesen hajusteettomalla LV:n shampoolla joka ilta. Ennen käytin myös hoitoainetta joka ilta, mutta hiukset olivat tosi kuivat. Vaihdoin hoitoaineen kampaamon kosteuttavaan, jota käytän joka toinen tai joka kolmas ilta. Hiukset ovat nyt paljon paremmassa kunnossa.
Päänahka alkaa kutista armottomasti, jos en pese shampoolla päivittäin.
Ei ole mitään kovin hellävaraista tuo käyttämäsi shampoo, vaan hurjan kuivattavaa. En käyttäisi päivittäiseen pesuun noin voimakasta sulfaattia sisältävää tuotetta.
Kerran viikossa, pipoaikaan 6:n päivän välein.
Aikoinaan kampaajani kertoi, että shampoota pitää vaihdella riittävän usein, ei aina sitä samaa suosikkia. Syynkin kertoi, mutta en enää muista. Minulla on 5 shampoomerkkiä ja vaihtelen niitä säännöllisesti - en pese kahta kertaa peräkkäin samalla aineella.
Hiukseni ovat hartiapituiset eikä ole lainkaan hoitoainetarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa, pipoaikaan 6:n päivän välein.
Aikoinaan kampaajani kertoi, että shampoota pitää vaihdella riittävän usein, ei aina sitä samaa suosikkia. Syynkin kertoi, mutta en enää muista. Minulla on 5 shampoomerkkiä ja vaihtelen niitä säännöllisesti - en pese kahta kertaa peräkkäin samalla aineella.
Hiukseni ovat hartiapituiset eikä ole lainkaan hoitoainetarvetta.
Luonasi olisi sitten hyvä miehenä käydä saunassa, saisin puhtaat hiukset. Monesti (yleensä aina) on hyllyssä reilu puoli tusinaa hius aineita joista ei ota selvää onko ne hoitoaineita vai shampoita. Ei lue suoraan mitä on.
Kerran viikossa, muuten vedellä. Jos käytätte voimakasta shampoota usein, hiukset puolustautuvat ja puskevat rasvaa. Hellävarainen luonnonshampoo ei vaadi edes hoitoaineen käyttöä.
Joka päivä oon pessy teini-iästä lähtien, nyt oon 40+.
On vain äärimmäisen rasvoittuvat hiukset.
Shampoopulloja on suihkussa noin 10 eri sorttia ja vaihtelen niitä fiiliksen mukaan.
Hiukset ovat pitkät ja käsittelemättömät (ei värjäyksiä, vain latvat leikkaan).
Eli joka ilta pesu ja puhtailla hiuksilla sänkyyn. En voisi kuvitella mennä likaisena sänkyyn. Petivaatteetkin pesen joka viikonloppu.
Ennen päivittäin, nykyisin muutaman päivän välein
En koskaan, lopetin muutama vuosi sitten Thaimaan reissulla shampoo pesun, pesen vain vedellä 1-2 kertaa viikossa. En halua käyttää ylimääräisiä kemikaaleja ja eihän ennen vanhaankaan tainnut mitään shampoita olla.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan, lopetin muutama vuosi sitten Thaimaan reissulla shampoo pesun, pesen vain vedellä 1-2 kertaa viikossa. En halua käyttää ylimääräisiä kemikaaleja ja eihän ennen vanhaankaan tainnut mitään shampoita olla.
Ei varmaan ollut shampoota ennen. Ehkä käyttivät tuhtia lipeäpitoista saippuaa ja DDT:tä vielä varmuuden vuoksi perään, jotta syöpäläisetkin kuolevat?
Noin kolmesti viikossa. Oikeasti vaatisivat pesun joka päivä (päänahka rasvoittuu hurjaa vauhtia ja lisäksi kutisee, liittyy sairauteeni), mutta en vaan jaksa.
Jos tuntuu että tavallinen suihkupesu ei ole hyväksi omalle tukalle, suosittelen lämpimästi ostamaan suodattimen suihkuun! Niitä saa monenlaisia, ja ovat muualla maailmassa ihan jokapäiväisiä juttuja (myös alueilla, joissa vesi ei ole niin saastunutta tai kovaa). Suodattimen avulla hiuslaatu voi jopa muuttua hieman.