Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Kerran viikossa, käytän Herbinan syväpuhdistavaa shampoota ja hoitoaineena Frukticsen banana maskia.
Alkuun päänahka tuntui rasvoittuvan hirmu nopeasti, mutta nyt päänahka ja hiukset tarvitsevat pesun kerran viikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuplapesu joka toinen tai kolmas päivä. Yhden kerran vaahdottamisella mun hiukset on limaiset jo seuraavana päivänä.
Kauheeta tuhlaamista!
Ei oo. Sama määrä samppoota menee yhteensä yleensä. Toisella pesukerralla vaahtoaa tosi hyvin pienelläkin määrällä kun pääsee vaahdottomaan pohjaa myöten. Moni lääppii samppoota hiusten päälle ja huuhtelee heti, jolloin mitään puhdistusta ei tapahdu.
Juu. Se ei ole mitään pesua, jos shampoo vaan läntätään päähän ja huuhdellaan saman tien pois. Päänahkaa pitää hieroa minuutin verran, jotta pääsee puhtaaseen lopputulokseen. Hämmentävän moni saippuoi kätensä tuolla samalla metodilla, eli käsien kastelu, saippuaa ja samantien huuhtelu ilman, että saippuaa hierotaan käsiin.
Kyllä. Mä teen kaksoispuhdistuksen ja hieron kunnolla, niin ei muuten rasvoitu ja tulee ihanan puhtaat hiukset. Ei ole myöskään tuhlaamista, koska tarvitsee pestä vain kerran viikossa. Enemmän se on tuhlaamista että länttää kerran päivässä sen shampoon päähän ja huuhtelee pois ilman pesemistä. Ei ihme että rasvoittuvat heti.
Noin viiden päivän välein pesen hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuplapesu joka toinen tai kolmas päivä. Yhden kerran vaahdottamisella mun hiukset on limaiset jo seuraavana päivänä.
Kauheeta tuhlaamista!
Ei oo. Sama määrä samppoota menee yhteensä yleensä. Toisella pesukerralla vaahtoaa tosi hyvin pienelläkin määrällä kun pääsee vaahdottomaan pohjaa myöten. Moni lääppii samppoota hiusten päälle ja huuhtelee heti, jolloin mitään puhdistusta ei tapahdu.
Nyt ei puhuttu shampoon vaan veden tuhlauksesta!
No eikös sitä vettäkin mene enemmän, jos siellä suihkussa juoksee harva se päivä pesemässä hiuksia, kun ovat likaiset. Kaksoispuhdistuksen kun tekee, niin 1-2 krt viikossa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Pesen päivittäin ja käyn muutenkin suihkussa päivittäin. Ei mitään ongelmia kuivumisen tai liiallisen rasvoittumisen kanssa. Olisi inhottavaa olla likaisena.
Kukaan ei likaannu päivässä. Veden tuhlaamista tuo on tai sitten et osaa pestä itseäsi puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
en oo kohta 5vuoteen pessy millään saippualla hiuksia. puhtaat ovat ja vähän harmittaa että niitä on koskaan alettu peseen millään töhnällä, kesti noin vuoden päivät että lakkas rasvottumasta ja pelkkävesi toimi, hikoilu auttaa puhdistaan jos mahdollista päästä saunaan auttaa asiaa.
Mahdat haista likaiselle päänahalle.
Vierailija kirjoitti:
Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa etikalla ja saippualla.
Mäntysuopaa käytät varmaan tehohoitona?
Vierailija kirjoitti:
Maanantainsin, keskiviikkosiin, perjantaisin ja sunnuntaisin
Sinä se olet säntillinen. Eikö koskaan tule poikkeusta?
Vierailija kirjoitti:
Halvalla ei saa hyvää kirjoitti:
Ennen pesin joka päivä, nykyään 3-4 pv välein. Valitse laadukkaampi shampoo ja hiuspohjallesi sopiva. Tuotteilla pystyt vaikuttamaan pesuväliin.
Miksi halpa tuote ei voi olla ns. laadukas (eli omille hiuksille ja päänahalle sopiva)?
Siksi koska ne ovat täynnä silikonia ja laimennettu vedellä litkuksi.
Kfldmdb kirjoitti:
Joka päivä lähes, rasvoittuvan usein. Kampaaja käski jättämään pesuja välistä mutta alkoi tulla ihottumaa ja kutiamaan. Jatkoin kuitenkin kampaajan ohjeilla ja meni lopulta niin pahaksi ihottuma ja kirvely, että piti mennä lääkäriin xD todettiin että mulla on tali-ihottuma eli ihottyppi sellainen, että ärtyy Jos en pese.
Hiuspohjan tali-ihottuman tavallisin oire on rasvainen tai kuiva hilse, joka saattaa olla kiinnittyneenä hiuspohjaan kakkuina. Usein hiuspohja punoittaa, kutisee ja kirvelee.
Hoito:
Tali-ihottuman perushoito on pesu kerran tai kahdesti päivässä vedellä ja nestesaippualla tai muulla pesunesteellä. Pesu poistaa härskiintyneen talin ja puhdistaa mikrobit iholta. Pesun jälkeen ihoa voi voidella vähärasvaisella perusvoiteella, mikäli iho tuntuu kuivalta.
Et voi kuitenkaan yleistää, että kaikilla olisi tali-ihottumaa.
Joka aamu pesen.
Inhottaa lähteä nukutulla tukalla ihmisten ilmoille.
Varsinkin talvisin ei kannata pestä liian usein. Hiuksista tulee sellaiset sähköiset,ettei niihin saa kunnon kampausta.Kesäisin useammin. Hiukset näyttää paremmilta kun ei liian usein pese.Olen myös lukenut,että kannattaa ainakin huuhtoa viileällä vedellä. Joskus voi tehdä ihan itsekin luomushampoota.
Pari kolme kertaa viikos mut kertakin riittää joillekin. Pelkäl vedel ei kannata pestä.
Joka toinen päivä. Jos ojn juhlaa ym ni sitten voin pestä peräkkäisinäkin päivinä.
Pesen hajusteettomalla LV:n shampoolla joka ilta. Ennen käytin myös hoitoainetta joka ilta, mutta hiukset olivat tosi kuivat. Vaihdoin hoitoaineen kampaamon kosteuttavaan, jota käytän joka toinen tai joka kolmas ilta. Hiukset ovat nyt paljon paremmassa kunnossa.
Päänahka alkaa kutista armottomasti, jos en pese shampoolla päivittäin.
Pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa vedellä laimennetulla shampoolla.
Kerran viikossa laitan shampoo-vesiseoksen joukkoon ruokasoodaa n. 1-2 ruokalusikallista. Hiukset ja päänahka ovat soodapesun jälkeen tavallista puhtaammat ja puhtaudesta 'nihkeät'. Sen jälkeen hoitoainetta latvoihin, ei koskaan päänahkaan. Soodalla on lievästi desinfioiva vaikutus. Parhaiten soodapesu sopii luonnonvaaleisiin hiuksiin. Värjättyä hiusta sooda voi haalistaa ainakin useamman pesun jälkeen.
Kun laimentaa shampoon aina vedellä, shampoo kestää kauemmin (säästää rahaa) ja shampoo vaahtoaa heti ensimmäisellä pesulla (ei tarvi 2 x pestä). Monet luulevat, että shampoo ei vaahtoa ensimmäisellä pesukerralla koska hiukset ovat likaiset, mutta se johtuu oikeasti vain siitä, että vettä ei ole tarpeeksi hiuksissa. Vedellä laimennettu shampoo ei myöskään kuluta hiuksia/päänahkaa kuten laimentamaton.
Tavallisissa kaupoissa (Prisma) myydään myös syväpuhdistavaa shampoota, jossa on hyvä hinta-laatusuhde.
Jos on hilseongelmaa, apteekeissa myydään shampoota siihen vaivaan, se puhdistaa mahdollisen sienikasvuston pois päänahasta ja pahat hajutkin lähtee samalla.
Ennen pestiin kesällä hiukset ämpäriin kerätyllä sadevedellä, hiuksista tuli pehmeät ja kiiltävät.
5-6 kertaa. Liikun päivittäin ja useimmiten tulee hikoiltua - varsinkin päästä, niin olisi inhottavaa jättää pesemättä. Muutaman kerran viikossa harrastan kevyempää liikuntaa eikä tule hiki, kun ei ole helteitäkään enää niin laiskuuttani annan hiusteni olla.
Pesen hiukset kerran viikossa ja silloin siis shampoolla. Hiukset ovat rasvaiset korkeintaan kahta päivää ennen, mutta kun pidän hiukset kiinni, niin en huomaa tai en välitä. Mutta jo käsitys siitä, mitä ovat likaiset hiukset, on muuttunut. En käytä enää hoitoainetta, vaan laitan öljyä latvoihin edellisenä iltana pesusta. Näin hiukset ovat pehmeämmät kuin hoitoaineen käytön kanssa.
Olen pessyt hiuksiani joskus jopa melkein päivittäin shampoolla, mutta kun harvensin pesua, niin rasvoittuminen hidastui ja hiukset näyttävät paremmilta ja ne ovat paremmassa kunnossa. Niin ja säästän rahaa ja luonnonvaroja.
Olen töissä hoitoalalla. Ei pysty menemään puhtaaseen sänkyyn, jos ei ole käynyt kokovartalosuihkussa. Välillä mielellään vielä jossain tehosuihkutuksessa. :D mutta jos olen vapailla, saattaa yksi pesu siellä täällä jäädä välistä.