Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Kesällä ja siitepölyaikaan joka ilta, talvisin n. 3 kertaa viikossa.
Siitepölyaikaan en voi mennä nukkumaan pesemättömillä hiuksilla. Talvella totutan hiukset harvempaan pesuväliin.
Joka toinen päivä eli 3 kertaa viikossa, jos pitää ihmisten ilmoilla olla. Kesälomalla taisin parhaimmillaan pestä kerran viikossa..
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen päivä eli 3 kertaa viikossa, jos pitää ihmisten ilmoilla olla. Kesälomalla taisin parhaimmillaan pestä kerran viikossa..
Sama
Vierailija kirjoitti:
Lyhythihaisen kesäpaidan,
sori meni väärään ketjuun
Kolme kertaa eikä hiukseni ole rasvaiset
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
Olapexit on hyviä. Voin suositella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuplapesu joka toinen tai kolmas päivä. Yhden kerran vaahdottamisella mun hiukset on limaiset jo seuraavana päivänä.
Kauheeta tuhlaamista!
Ei oo. Sama määrä samppoota menee yhteensä yleensä. Toisella pesukerralla vaahtoaa tosi hyvin pienelläkin määrällä kun pääsee vaahdottomaan pohjaa myöten. Moni lääppii samppoota hiusten päälle ja huuhtelee heti, jolloin mitään puhdistusta ei tapahdu.
Nyt ei puhuttu shampoon vaan veden tuhlauksesta!
Eihän sen ensimmäisen pesukerran huuhtelun tarvitse olla niin hyvä mitä jälkimmäisen. Riittää, kun pahimmat shampoot huuhtelee pois.
Kaksi kertaa viikossa. Ja en lipsu tästä.
Koska mitä useammin ( ennen) pesin, sitä nopeammin hiukset, siis päänahka rasvottui.
Nykyään vain KE ja LA.
Hieron noin kerran kuukaudessa lauantaisin muutamia tunteja ennen saunaa perusvoidetta päänahkaan.
Koska päänahka on RUTI KUIVA. Ja siksi se rasvoittuu.
Perusvoide auttaa kuivaan päänahkaan. Pesen sitten löylyn jälkeen normaalisti hiukseni shampoolla.
Ja muuten ! Shampoota ei pidä laittaa suoraan pullosta laimentamatta hiuksiin ikinä .
Vaan, laita johonkin kippoon tai kauhaan vähän vettä ja siihen loraus shampoota. Sekoita ja kaada päänahkaa ja hiuksille.
Hulluja nämä nyky trendit ettei hiuksia pestä usein mutta jotain kuivashampoita lotrataan joka päivä. Se on sitten hiuksille muka parempaa. Joka toinen päivä pesen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuplapesu joka toinen tai kolmas päivä. Yhden kerran vaahdottamisella mun hiukset on limaiset jo seuraavana päivänä.
Kauheeta tuhlaamista!
Ei oo. Sama määrä samppoota menee yhteensä yleensä. Toisella pesukerralla vaahtoaa tosi hyvin pienelläkin määrällä kun pääsee vaahdottomaan pohjaa myöten. Moni lääppii samppoota hiusten päälle ja huuhtelee heti, jolloin mitään puhdistusta ei tapahdu.
Nyt ei puhuttu shampoon vaan veden tuhlauksesta!
Onko Suomesta vesi loppumassa vai mihin sitä pitää säästellä?
Kerran viikossa kun käyn saunassa.
Juu. Se ei ole mitään pesua, jos shampoo vaan läntätään päähän ja huuhdellaan saman tien pois. Päänahkaa pitää hieroa minuutin verran, jotta pääsee puhtaaseen lopputulokseen. Hämmentävän moni saippuoi kätensä tuolla samalla metodilla, eli käsien kastelu, saippuaa ja samantien huuhtelu ilman, että saippuaa hierotaan käsiin.