Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Vierailija kirjoitti:
2krt/vko
sama
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä. Hyi olkoon miten te jotkut pesette vain kaksi kertaa viikossa? Haisette yök
Jep. Ihmettelen myös itse!
Joka päivä.
Minua ällöttää ihmiset, jotka pesevät pari kertaa viikossa ja laittavat ponnarille, kun hiukset ovat jo niin likaiset. En ymmärrä, miksi hiukset jätetään pesemättä, niihin tarttuu kaikki hajut yms. En jättäisi myöskään käsiä, alapäätä, kasvoja tms pesemättä kulumisen takia.
Mielummin kulutan hiuksiani kuin olen likaisilla hiuksilla ja tukin karvatupet ja menetän hiukseni liian aikaisin. Hiukseni ovat pitkät ja paksut. Eivätkä ne mihinkään kulu oikeilla aineilla.
Miesnäkökulmaa: Pesen shampoolla 4-5 kertaa vuodessa, käyn toki suihkussa joka päivä ja "pesen" hiukset pelkällä vedellä.
Vuosikymmeniä pesin shampoolla joka päivä, päätin vain kokeilla ilman shampoota, ei hyviä eikä huonoja havaintoja.
Ja joo, pidän hiukseni muutaman millin sänkenä.
Pesen päivittäin ja minulla on kalju
oon pessy ainakin satoja kertoja ja oon 100% kunnossa vaikka oon satoja kertojakin pessyt
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
Peukku tälle
Vierailija kirjoitti:
7x viikossa mutta "pesu" on hiukan vahva ilmaisu harmaan arkipäivän huuhtaisulle, shampootilkka kousassa veteeen sekoitetuna.
Voin suositella kaikille 15mm teräasetuksella hiuksensa kotona viikoittain leikkauttaville 😎😇
(sorry, varmaan Off Topic siitä mitä avaaja oikeasti tarkoitti)
5 ,,,mmm
3-4 kertaa, eli joka toinen päivä
3-4 päivän välein.
Jos töissä tärkeä juttu, pitää pestä aiemmin.
Pesen shampoolla ja käytän hoitoainetta myös, 3 kertaa viikossa.
2krt/vko