Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Kerran viikossa. Hiukseni eivät rasvoitu
Joskus pesin jopa 5 kertaa viikossa, mutta sittemmin harvensin välin 2-3 kertaan eli suunnilleen joka toiseen päivään. Nyt olen yrittänyt jos pesisin vain kerran viikkoon, mutta tuntuu kyllä ihan liian harvalta ja päänahka on _etenkin kun tykkään käydä lenkillä liki päivittäin_ aika tosi ällö jo neljäntenä päivänä.
En tiedä. Pitäisi säästää sähköä ja lämmintä vettä, mutta sitten vissiin pitäisi luopua lenkkeilystäkin. Saunominen on jo tauolla ja sekin ärsyttää. Samoin pidensin lakananvaihtoväliä viikolla ja sekin ärsyttää kun itselle on ollut oikein hemmottelua mennä perjantaina puhtaisiin lakanoihin saunan jälkeen..
Mites ne persekarvat? Käytättekö hoitoainetta?
Vierailija kirjoitti:
Mites ne persekarvat? Käytättekö hoitoainetta?
Käytetään
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
Olapexit on hyviä! Suosittelen muille myös
Olen nyt testannut asiaa ja kerran viikkoon on liian harvoin.
Pesen päivittäin jos on töihinmeno tai joku muu meno jossa ei voi olla kokoajan pipo päässä. Vapaapäivinä jos olen ihan vain kotona, pidän välipäiviä jopa ihan suihkussakäynnistä, koska atooppinen iho ja päänahka kuivuu jatkuvasta pesusta, näin pysyy kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
1-2 kertaa.
Eikö hiuksesi haise?
Joka kerta kun pesen hiukset, eli yleensä kahden päivän välein.
Aina suihkussä käydessä, siis 6 kertaa viikossa. Perjantai-iltaisin en käy, jos ei la-aamuna tarvitse lähteä mihinkään, ihan vaan laiskuuttani. En juuri käytä arjessa muita muotoilutuotteita kuin hiuslakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
Peukku Olapexeleille.
Olen itsekin käyttänyt olaplexeja ja voin suositella