Lidlin lintumurhat - voiko tämä olla totta??
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f1e18e10-2738-4a60-b9e8-deb59788b5ca
Hyvä luoja mitä julmuutta!
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reklamoin Atrialle kun ostin joskus Hornet kanansiipiä ja niissä oli moni siipi mustelmilla! Mustelma ei voi syntyä kuolleelle eläimelle joten kana oli saanut ne eläessään. Atria ei ikinä vastannut minulle mitään ja siivet saa jäädä kauppaan.
Itseasiassa noita vertymiä tulee siipiin nimen omaan juuri kuolleille broilereille. Se tainnutusprosessi on niin nopea, että siinä käy noin. Verenkierto ei ehdi asettua ennenkuin paloittelurobotin ensimmäinen veitsi heilahtaa. Lintu on toki jo vainaa siinä kohti. Kun sillä ei ole päätä enää siinä kohti.
Ok olisi ollut kiva saada edes joku selitys tai pahoittelu koska ällötti syödä niitä tummuneita verisiä siipiä ja ne jäikin syömättä osa. Vaikka edes lahjakortti tai muu hyvitys koska tavaraa meni roskiin.
Köyhät ihmiset rientäneet Lidliin ostoksille, kun rahat eivät riitä enää edes ruokaan. Nyt kampanjoidaan kauppaa vastaan ihan täysillä, kuolkaa reppanat nälkään, älkää syökö kanaa. Järjestelmällistä toimintaa.
Onkimaan ei saa mennä, koska kalakin kärsii harva meistä kaloja uimalla kiinni saa.
Ehkä broilerilla ei ole sielua, mutta ihmisille ei ole hyväksi tehdä tämän tapaista julmuutta, se tappaa meidän oman sielumme. Kaikkea elollista pitää kunnioittaa, vaikka sitä söisikin. Olen vegaani, mutta voisin syödä eläinperäisiä tuotteita, jos olisin varma että se on eettistä, mutta edes luomu ei ole kovin eettistä. Itse pidettyjen kanojen munia ja lihaa voisin kai syödä. Eläintehtaat ovat elämän halveksimista.
Vierailija kirjoitti:
Vetoaahan tuo kovasti tunteisiin, Mutta ei pitäisi tulla yllätyksenä, että ennen kuin voit ostaa kaupasta lihaa - jokin eläin on tapettu tavalla tai toisella ennen sitä. Ihmiset ovat vain niin vieraantuneita jopa ruuastaan. Kuvitellaan että ne paistit, suikaleet ja leikkeleet tulevat jostain taikalaatikosta.
Minä en kuvittele, että liha tulee mistään taikalaatikosta, mutta odotan että tuotantoeläimet kohdellaan ja lopetetaan kärsimystä tuottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä broilerilla ei ole sielua, mutta ihmisille ei ole hyväksi tehdä tämän tapaista julmuutta, se tappaa meidän oman sielumme. Kaikkea elollista pitää kunnioittaa, vaikka sitä söisikin. Olen vegaani, mutta voisin syödä eläinperäisiä tuotteita, jos olisin varma että se on eettistä, mutta edes luomu ei ole kovin eettistä. Itse pidettyjen kanojen munia ja lihaa voisin kai syödä. Eläintehtaat ovat elämän halveksimista.
Miten niin ei ole sielua, kanahan on fiksu eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetoaahan tuo kovasti tunteisiin, Mutta ei pitäisi tulla yllätyksenä, että ennen kuin voit ostaa kaupasta lihaa - jokin eläin on tapettu tavalla tai toisella ennen sitä. Ihmiset ovat vain niin vieraantuneita jopa ruuastaan. Kuvitellaan että ne paistit, suikaleet ja leikkeleet tulevat jostain taikalaatikosta.
Minä en kuvittele, että liha tulee mistään taikalaatikosta, mutta odotan että tuotantoeläimet kohdellaan ja lopetetaan kärsimystä tuottamatta.
Lisään vielä, että ihmiset eivät tule ikinä täysin lopettamaan eläinkunnan tuotteiden käyttämistä, joten keskittyminen siihen absoluuttiseen veganismin vaatimukseen tekee tuotantoeläimille karhunpalveluksen. Enemmän pitäisi kampanjoida eettisesti tuotettujen eläinkunnan tuotteiden puolesta. Se ei ole mahdotonta kuin tietyissä tapauksissa (esim. turkiseläinten kasvatusta ei saa ikinä eettiseksi).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieltä lidilistä löytyy ulkolaista broileria, kaikki pakastenugetit, yms pakastetuotteet taitaa tulla muualta kun suomesta, näissä on varmasti iso riski tukea epäeettistä tuotantoa.
Valtaosa tuontyylisestä einesbroilerista on ulkomailta (mukaan lukien Keskon ja S-ryhmän tuotteet) ja niiden alkuperämaata on vaikea jäljittää. Ja tähän kuuluu usein myös salaattitiskeissä olevat kanakuutiot. Lisäksi pikaruokaketjujen kana on useimmiten ulkomaalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reklamoin Atrialle kun ostin joskus Hornet kanansiipiä ja niissä oli moni siipi mustelmilla! Mustelma ei voi syntyä kuolleelle eläimelle joten kana oli saanut ne eläessään. Atria ei ikinä vastannut minulle mitään ja siivet saa jäädä kauppaan.
Itseasiassa noita vertymiä tulee siipiin nimen omaan juuri kuolleille broilereille. Se tainnutusprosessi on niin nopea, että siinä käy noin. Verenkierto ei ehdi asettua ennenkuin paloittelurobotin ensimmäinen veitsi heilahtaa. Lintu on toki jo vainaa siinä kohti. Kun sillä ei ole päätä enää siinä kohti.
Mikä tämä tainnutusrobotti on? Suomessa broilerit teurastetaan joko hiilidioksidikaasulla ilman esitainnutusta tai vaihtoehtoisesti ripustamalla elävät, tainnuttamattomat linnut koukkuihin, joista ne dipataan vesialtaaseen, johon johdetaan sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämän siis ajattelet aiheuttavan? Miksi sinulle olisi niin tärkeää että ihmiset"tietäisivät" yhtä hyvin kuin koet itse tietäväsi ? Kiinassa on täysin päinvastainen tilanne, ja siellä ruokatoreilla todellakin näkee peruskiinalainen mistä ruoka tulee, kun vie kotiinsa henkihieveriinki dutettua eläinparkaa. Miten koet että täm kiinalaisen ylempi tietämys suikaleistaan vaikuttaa ihmisiin, tai eläinten oloihin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan luulee ettei tämä olisi mahdollista? Olisi hyvä saada annos realismia itse kunkin. Eivät ne tehotuotantoeläimet elä kuin Disneyn sadussa.
Näkee että tehotuottajien lapsuudesta on puuttunut kauneus, sadut ja kasvatus eläinten kunnioittamiseen. Lapsuus on koostunut julmuudesta ja alistamisesta. Siksi kanat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että ihmiset eivät tule ikinä täysin lopettamaan eläinkunnan tuotteiden käyttämistä, joten keskittyminen siihen absoluuttiseen veganismin vaatimukseen tekee tuotantoeläimille karhunpalveluksen. Enemmän pitäisi kampanjoida eettisesti tuotettujen eläinkunnan tuotteiden puolesta. Se ei ole mahdotonta kuin tietyissä tapauksissa (esim. turkiseläinten kasvatusta ei saa ikinä eettiseksi).
Jos tutustut asiaan, huomaat eläinsuojeluyhdistysten (esim. Animalia tunnetuimpana) nimenomaa pyrkivän muuttamaan eläintenkohtelua joka asiassa eettisempään suuntaan palakerrallaan, ei absoluuttista veganismia vaatien. Se on toki ideaali tai toive, mutta haaveet ovat eri asia kuin käytännön toimet.
Lidlin lihatuottaja vasaroi porsaita kuoliaaksi
https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/pigs-farm-animal-cruelt…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä tainnutusrobotti on? Suomessa broilerit teurastetaan joko hiilidioksidikaasulla ilman esitainnutusta tai vaihtoehtoisesti ripustamalla elävät, tainnuttamattomat linnut koukkuihin, joista ne dipataan vesialtaaseen, johon johdetaan sähköä.
Ei vaan liukuhihnalle roikkumaan ja päät poikki leikkurilla. Ainakin 70-luvulla teurastamossa.
Kumpi parempi? Karmeaa tuskaa ja kauhua eläimille.
Pirusarvi tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
katsoin videon ja tuosta tulee mieleen joku tarkoitushakuinen lavastettu tilanne, jolla ei ole mitään tekemistä broilerin tehotuotannon kanssa. On vain vähällä vaivalla koitettu saada mahdollisimman hätkähdyttävää materiaalia eikä ole selitetty mistä siinä on edes kyse.
Varmaan helppo elämä, kun tällaisen taakse on aina helppo vetäytyä. Silmät vaan umpeen ja sormet korviin, "eeei tätä oikeasti tapahdu maailmalla, kaikilla on hyvä ja helppo elämä ja kuolevat mukavasti".
Tiedoksi, tätä tapahtuu koko ajan ja joka puolella maailmaa. Myös Suomessa.
En minä itselleni valehtele. Silmät kyllä ummistan, koska haluan syödä lihaa enkä korvaavia tuotteita. Kamalia asioita tapahtuu maailmassa kyllä, mutta valitsen elää mukavaa etuoikeutetun elämää.
Tässä ei ole mitään ongelmaa. Tämä on sinulle rehellinen arvovalinta, siinä missä eläintenoikeuksien puolustaminen on toiselle. En kuitenkaan ymmärrä, miksi aluksi piti tyrmätä video lavastetuksi?
Unohdin mainita, että olen eri kommentoija.
Kuulostaa tutulta. Sehän oli HK:n tytäryhtiö, joka heitti eläviä tipuja roskiin 2017.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan liukuhihnalle roikkumaan ja päät poikki leikkurilla. Ainakin 70-luvulla teurastamossa.
Kumpi parempi? Karmeaa tuskaa ja kauhua eläimille.
Pirusarvi tykkää.
Tuolta voit tutustua tämän päivän teurastamoihin ja myös siihen, kuinka teurastamon työntekijät itse kertovat, ettei tainnutut ole 100 % varma. Lintuja "pääsee" jopa leikkurista läpi elävänä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/07/11/nain-etenee-broilerien-tainnut…
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne sieluttomat ja älyttömät siitä mitenkään kärsi kun ne tapetaan, koska eivät ne tunne mitään ja eivät tiedä mitä kuolema on.
Ikävä kyllä eläimillä on tuntoaisti. Mistä sinä päättelet, että eläin ei tiedä kuolevansa?
Aivan normaalia toimintaa, tuotantoeläimiä kohdellaan kuin saastaa. Dokumentteja löytyy esim. miten Puolassa kohdellaan sikoja, aivan karmeaa menoa ja puhdasta kidutusta. LIDL ostaa sieltä mistä halvimmalla saa ja halpa eläinpohjainen tuote on aina kidutuksen tulos.
Katsokaa Yuotubesta dokumenttielokuva nimeltä Dominion niin näette todellisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Monesti täällä kysellään miksi muualla Lidlin hinnat ovat paljon alemmat kuin Suomessa. Onhan ne kun tuotteet hankitaan halvimmalla mahdollisella tavalla välittämättä siitä mistä ne tulevat.
Lidlin suklaissa on kuitenkin enemmän eettisesti kestävää tuotetta kuin useimmilla kilpailijoilla. Ei tuo niin itsestäänselvää ole, että kalliimpi kauppa olisi parempi.
Viitsitkö laittaa valokuvan ihmisen sielusta todisteeksi?