Polyamoria, avoin suhde... En ymmärrä
Missä kunnioitus ja toisen arvostaminen? Miksi tuota on alettu toitottaa joka paikassa. Halutaan että ihmiset ei enää arvosta muita tai itseään..? Minä haluan suhteen jossa raskausarvet ovat ok, puoliso voi vaikka sairastua ja silti kuljetaan yhdessä vaikka läpi harmaan kiven. Ei lähdetä k*ksimaan muita.
Ennemmin tulen petetyksi tietämättäni tai kerran pari, sitoutuneessa suhteessa. Sentään silloin piilotetaan asia tai edes pyydetään anteeksi. Sitoudutaan jatkamaan yhdessä, pitämään huolta jos tarvitsee. En hyväksy pettämistä mutta ymmärrän sitä paremmin.
Mutta en alistu tuohon että mieheni rakastelee toisten naisten kanssa jatkuvasti suhteen aikana ja etsii aina vaan parempaa. Miten ihmiset kestävät sellaista? Laittavat itsensä sen tuskan läpi, että oma mies/nainen ei olekaan oma? Eivätkö he rakasta, ja miksi haluavat olla kylmissä suhteissa... Ja miksi sellaista sanotaan suhteeksi eikä puhuta oikeilla nimillä? En vain ymmärrä. Voiko joku auttaa ymmärtämään?
Kommentit (476)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei VOI tuntea rakkautta moneen samaan aikaan. Jos tuntee niin kyse on valheesta. En itse koskaan voisi tuntea noin... Sen sijaan mustasukkaisuus on terve tunne ja kertoo välittämisestä (kunhan sillä ei oikeuta väkivaltaa yms). Sitä turhaan demonisoidaan, pidetään "red flägina".. Miksi? Onko tässä jotain taustalla?
Näin se juurikin on kun kyse on intohimoisesta rakkaudesta.
Polyamoriassa on vahvasti pohjimmiltansa kyse vasemmistolaisen woke-kulttuurisodan ilmentymästä, jonka tarkoituksena on turmella ja tuhota valkoisen länsimaalaisen heteronormatiivisuus, parisuhteet ja ydinperheet.
Potaskaa!
Polyamoria ei voisi vähempää olla sidottu mihinkään puolue tai kollektiivi ajatteluun.
Täysin voi olla puoluetaustasta riippumatta polyamorinen.
Polyamoria merkitsee kohdallani että rakastan 1-3 naista, heidän päälukujensa suhteessa. En toisin sanoen syrji, heistä ketään toisen kustannuksella. Ja jokaiselle annan suun vuoron.
Hienoa ironiaa. Mutta polyamoria on kaiken muun intersektionaalisuus/LQTBG/BLM/monikultttuuri/islamofilia/woke/"kriittinen rotuteoria" jne jne lässytyksen kanssa samaan kaavaan: valkoinen "etuoikeutettu", "kolonialistinen", ylivaltaan pyrkivä", "rasissstinen" sortajarotu on tuhottava ydinperhe, talous ja heteronormatiivisuus edellä. Niin hullulta kuin se kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo olivat seurauksia eivät syitä tai perusteluja sille miksi tuolla tavalla tapahtui. On olkiukkoilua syyttää monogamiaa noista asioista.
??? Ehkä kannattaa lukea vähän sos.tieteellisen selittämisen ja logiikan peruskurssin opuksiakin uudelleen
Et halua siis perustella väitettäsi monogaamisen suhteen kriisistä. Selvä. Osoittaa juuri sen mitä arvelinkin, kun pyytää perusteluja pintaa syvemmältä noille heitoille niin argumentit loppuvat kesken. Sitten voikin jatkaa saman kelan pyöritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette sitä mieltä ettei montaa voi rakastaa, niin sattuuko teillä olemaan useampi kuin yksi lapsi? Miten voitte niitä rakastaa, kun ei ole kerran mahdollista rakastaa kuin yhtä?
Voi elämä mikä vertaus! Lapsiin ei olla rakastuneita intohimoisesti eikä romanttisessa mielessä - ei ainakaan toivottavasti!!!
Jos et ole ihastunut ja hullaantunut siitä yhdestä, etkä tunne pienintäkään kiusausta haluta omistaa tätä, et ole rakastunut. Piste.
Jotkut narsistit/epävakaat julistavat kyllä ikuista rakkautta joka tosiasiassa on vain toisen ihmisen imppaamista tyhjiin oman tyhjyyden tunteen täyttämiseksi.
Kun kumppani on käytetty loppuun hypätään seuraavaan yleensä salasuhteen kautta. Siinä vaiheessa käytetään tietenkin uhriutumislauseina: Elämä ei ole mustavalkoista. Ketään ei voi omistaa.
Lapsille tuo tyyppi syöttää samaa huttua pienestä pitäen.
Heh, kaikki joskus kunnolla ihastuneet ovatkin siis narsistisia. Itse taas luulen, että mikäli et ole koskaan ihastunut kehenkään - ja siltä se näyttää kirjoituksesi perusteella - niin sinulla on taipumusta hahmottaa tämä asia mustavalkoisesti ja narsistisesti oman kylmän napasi ympäriltä, sillä muusta et näytä tietävän.
B-klusterin porukkaa. Kiintymyssuhdetrauma oirehtii läpi elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei VOI tuntea rakkautta moneen samaan aikaan. Jos tuntee niin kyse on valheesta. En itse koskaan voisi tuntea noin... Sen sijaan mustasukkaisuus on terve tunne ja kertoo välittämisestä (kunhan sillä ei oikeuta väkivaltaa yms). Sitä turhaan demonisoidaan, pidetään "red flägina".. Miksi? Onko tässä jotain taustalla?
Ihminen EI VOI tuntea rakkautta ja himoa samaa ihmistä kohtaan koko loppuelämänsä ajan. Sen takia tapahtuu pettämisiä ja avioeroja. Jotkut luonnonoikut sitten pystyvät olemaan yhdessä, mutta moni fantasioi työkavereista tms. salaa.
Ihminen voi kuitenkin rakastaa ja kunnioittaa kumppaniansa siten ettei tarvitse vieraissa sängyissä hyppiä. Puoliskoaan rakastava ei halua jakaa tätä muiden kanssa - ei etenkään henkisesti saatika fyysisesti. Ei halua nöyryyttää ja halventaa kumppaniansa sikailemalla kuin jokin teini.
Tämäpä juuri. Sarjapettäjät nöyryyttävät omasta halustaan kumppaneitaan. Kun he kohtaavat tuosta toiminnasta arvostelua ympäristöltään niin he uhriutuvat ja syyttävät verhotusti kumppaniaan siitä että pettivät vieraissa vuoteissa.
Joo en ymmärrä koko polyamoriaa. Minulle parisuhde on kahden ihmisen välinen liitto, jossa on vain me kaksi. Mieheni ei halua muita naisia, enkä minä muita miehiä. Mun mielestä on muutenkin paljon romanttisempaa ja turvallisempaa, kauniimpaa - sairastaa, iloita, mennä vaikka läpi harmaan kiven käsi kädessä sen oman rakkaan kanssa, ei niiden kaikkien Antin, Mikon, ja Joonatanin kanssa. Minä en ainakaan fyysisesti kykene edes samaan aikaan rakastamaan kahta ihmistä. Tai tarkemmin sanoen, olla rakastunut kahteen ihmiseen. Jos rakastaa ja on sitoutunut yhteen ihmiseen, jota rakastaa, et tarvitse siihen kuvioon muita ihmisiä, etkä edes halua. Jos haluat, et ole oikeasti rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette sitä mieltä ettei montaa voi rakastaa, niin sattuuko teillä olemaan useampi kuin yksi lapsi? Miten voitte niitä rakastaa, kun ei ole kerran mahdollista rakastaa kuin yhtä?
Voi elämä mikä vertaus! Lapsiin ei olla rakastuneita intohimoisesti eikä romanttisessa mielessä - ei ainakaan toivottavasti!!!
Jos et ole ihastunut ja hullaantunut siitä yhdestä, etkä tunne pienintäkään kiusausta haluta omistaa tätä, et ole rakastunut. Piste.
Jotkut narsistit/epävakaat julistavat kyllä ikuista rakkautta joka tosiasiassa on vain toisen ihmisen imppaamista tyhjiin oman tyhjyyden tunteen täyttämiseksi.
Kun kumppani on käytetty loppuun hypätään seuraavaan yleensä salasuhteen kautta. Siinä vaiheessa käytetään tietenkin uhriutumislauseina: Elämä ei ole mustavalkoista. Ketään ei voi omistaa.
Heh, kaikki joskus kunnolla ihastuneet ovatkin siis narsistisia. Itse taas luulen, että mikäli et ole koskaan ihastunut kehenkään - ja siltä se näyttää kirjoituksesi perusteella - niin sinulla on taipumusta hahmottaa tämä asia mustavalkoisesti ja narsistisesti oman kylmän napasi ympäriltä, sillä muusta et näytä tietävän.
Mikä sulla on hätänä? Normaali ihminen voi ihastua esimerkiksi puolison ollessa sairaana tai raskaana mutta normaali ihminen ei aloita tuolloin eikä muutenkaan salasuhdetta. Eli ihan tavallinen impulssikontrolli. Täytyy olla aika epävakaa malli itsellään parisuhteesta jos noin haluaa toimia.
Ongelma näiden konservatiivien epä-älyllisissä jankkauksissa on se, että heidän tapansa olla, tuntea ja ajatella on ainoa oikea. "Oikea rakkaus tarkoittaa tätä ja tätä, kaikki muu on rikkinäisten ja mt-ongelmaisten sekoilua", "se joka ei tyydy yhteen kumppaniin ikuisesti haluaa vain seksiä muilta". Siksi näitä turhauttaa lukea ja kyllä edelleen pääsee yllättämään ihmisten suoranainen tyhmyys.
Nämä samat ihmiset paheksuva usein, että tällaisia epänormaaleja asioita tuputetaan mediassa niin hirveästi, näkemättä sitä, että joka ikinen perus naistenlehden henkilöhaastattelu todennäköisesti promoaa puolestaan sitä normaalia monogamista parisuhdetta, jonka jättävät huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla on hätänä? Normaali ihminen voi ihastua esimerkiksi puolison ollessa sairaana tai raskaana mutta normaali ihminen ei aloita tuolloin eikä muutenkaan salasuhdetta. Eli ihan tavallinen impulssikontrolli. Täytyy olla aika epävakaa malli itsellään parisuhteesta jos noin haluaa toimia.
Normaali ihminen normaali ihminen minä olen normaali kuulkaa minä olen normaali hyvä ihminen sinä et ole normaali kun et tee kuten minä!
Sivusta
Kuppa leviää ja muutkin taudit . Myös HPV . Itse arvostan oman miehen puhdasta enkä itsekään käy hakemassa tuliaisia muualta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitsekaan olla polyamorinen, en minäkään ole. Mutta kai voisit yrittää ymmärtää, että joku toinen voi kyetä rakastamaan romanttisesti montaa ihmisistä yhtäaikaa. Se ei ole epäkunnioittavaa, rumaa tai hyväksikäyttöä, kunhan tilanne on ok kaikille osapuolille. Ihan yhtä kaunista rakkautta se voi olla kuin monoamorisillakin.
Juuri tämä. En itsekään ole polyamorinen tai avoimen suhteen kannalla, päinvastoin olen hyvin mustasukkainen ja minulla on hyvin jyrkkä näkemys uskottomuuteen, mutta minäkin ymmärrän ihmisten erilaisuuden. Jostain syystä se tuottaa joillekin ihmisille ylitsepääsemättömiä ongelmia.
Veit jalat suustani. Jotkut avoimia suhteita ja polyamoriaa kannattavat eivät tietyllä tapaa hyväksy valtavirtaa ja keskitietä edustavien näkemyksiä vaan hyökkäävät heidän päälleen ikäänkuin nostaen itsensä heidän yläpuolelleen yli-ihmisiksi.
Mahdollisesti, mutta kyllä se tämän ketjun perusteella tuntuu olemaan pääasiassa toisin päin. Eli jotkut perinteistä monogamista suhdetta kannattavat kokevat syystä tai toisesta tarvetta lytätä ja kyseenalaistaa muiden ihmisten elämänvalintoja.
Täällä! Minä tunnustan aivan avoimesti haluavani lytätä tämän elämänvalinnan. En näe siinä kuin huonoja puolia. En usko, että normaali tunneälyllä ja itsetunnolla varustettu ihminen näihin lähtee. Saattaa olla, että lyhyeksi ajaksi erehtyy ja sitten tulee järkiinsä. Mutta nämä pitkän linjan polyamorikot on niljakkaita lässyttäjiä. Kilometrin päähän näkee, että omassa elämässä ei ole kaikki kohdillaan ja todennäköisesti lapsuudessa on ollut paljon toivomisen varaa. Sitten se "ratkaisu" saadaan tästä typerästä vasemmistolaisideologiasta ja kun on samanmielistä porukkaa ympärillä, voi kuvitella olevansa jotenkin edistyksellinen ja parempi, kuin ne tylsät monogaamiset fossiilit. Polyamorinen suhde on jo lähtökohdiltaan sellainen, että se vetää puoleensa ressukoita, hyväksikäyttäjiä ja mielenterveysongelmaisia.
Jälleen esimerkki siitä, miten kukaan ei ole kutsunut sinua fossiiliksi, teet sen ihan itse. Kukaan täällä ei myöskään ole väittänyt polyamoriaa edistykselliseksi tai monogamiaa tylsäksi, nämä ovat sinun ajatuksia. Polyamoria on vain vaihtoehto muiden joukossa, mutta silti haluat kiihkeästi kieltää sen muilta. Sinua ei kukaan ole pakottamassa polysuhteeseen, mutta silti haluat pakottaa kaikki muut elämään monogaamisesti. Sinähän toki tiedät parhaiten, miten kaikkien muiden pitäisi elää?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma näiden konservatiivien epä-älyllisissä jankkauksissa on se, että heidän tapansa olla, tuntea ja ajatella on ainoa oikea. "Oikea rakkaus tarkoittaa tätä ja tätä, kaikki muu on rikkinäisten ja mt-ongelmaisten sekoilua", "se joka ei tyydy yhteen kumppaniin ikuisesti haluaa vain seksiä muilta". Siksi näitä turhauttaa lukea ja kyllä edelleen pääsee yllättämään ihmisten suoranainen tyhmyys.
Nämä samat ihmiset paheksuva usein, että tällaisia epänormaaleja asioita tuputetaan mediassa niin hirveästi, näkemättä sitä, että joka ikinen perus naistenlehden henkilöhaastattelu todennäköisesti promoaa puolestaan sitä normaalia monogamista parisuhdetta, jonka jättävät huomaamatta.
Mua turhauttaa enemmän sellainen epä-älyllinen vapaiden suhteiden ja polyamorian hehkutus jossa taustalla on enemmänkin omista teoista johtuvien traumojen ja tietyllä tavalla yhteisön ulkopuolelle jäämisen kokemus. Keskitietä on aina mukavampi kulkea kuin tien reunassa.
Se jos mikä on hullun hommaa, ihan sairasta. Kuka voi nauttia tuollaisesta.
Eikä siinä varmasti mitään nautintoa ole edes, vaan jotain suoritusta.
Sairasta, oksettavaa. Hulluja on monenlaisia ja nämä ovat yksi niistä.
Minä ymmärrän sekä avointa suhdetta eli polyamoriaa. Ne nimenomaan perustuvat lähimmäisen kunnioitukseen.
Ap:n arvomaailma perustuu lähimmäisen OMISTAMISEEN ja tämän läheisyyden tarpeen ja seksuaalisen halun vähättelyyn.
Miksi hiivatissa pikkusielut kehittävät valtavan ongelman siitä, etteivät halut ja toiveet kohtaa? Miksi haluatte orjuuttaa rakkaimpanne ja amputoida osia hänestä.
Ihmiset olisivat onnellisempia ilman tuota sairasta omistamisen halua.
Tollot eivät edes tajua, että seksuaalinen ahdasmielisyys on pikkulapsesta asti pakotettu heihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän sekä avointa suhdetta eli polyamoriaa. Ne nimenomaan perustuvat lähimmäisen kunnioitukseen.
Ap:n arvomaailma perustuu lähimmäisen OMISTAMISEEN ja tämän läheisyyden tarpeen ja seksuaalisen halun vähättelyyn.
Miksi hiivatissa pikkusielut kehittävät valtavan ongelman siitä, etteivät halut ja toiveet kohtaa? Miksi haluatte orjuuttaa rakkaimpanne ja amputoida osia hänestä.
Ihmiset olisivat onnellisempia ilman tuota sairasta omistamisen halua.
Tuo olkiukkoilu omistamisen halusta on malliesimerkki siitä kuinka avoimien suhteiden ja polyamorian kannattajat kääntävät asiat ylösalaisin. Ei siinä mitään jos ei halua kulkea keskitietä mutta silloin on oltava kanttia sanoa se joka kerta suhteen alussa kumppanilleen. Oksettavinta on esittää kumppanilleen muuta kuin mitä oikeasti on. Sellaiset ihmiset eivät ansaitse mitään ihmissuhdetta.
Ei sitä intohimoisesti rakastaa voi kuin yhtä kerrallaan, vaikka ei sitten ikuisesti. Muu on sikailua ja sekoilua, ryönäämistä.
On olemassa yhteiskuntia, joissa pidetään sairaana länsimaista seksuaalikielteisyyttä ja ihmistä, joka häpeää omaa ja muiden vartaloa.
On olemassa yhteiskuntia, joissa ei tunneta avioliiton käsitettä vaan eletään isoina perhekuntina vailla mustasukkaisuutta, vailla seksuaaliväkivaltaa.
Näissä yhteiskunnissa ihmiset huolehtivat toisistaan eikä yksin jää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa yhteiskuntia, joissa pidetään sairaana länsimaista seksuaalikielteisyyttä ja ihmistä, joka häpeää omaa ja muiden vartaloa.
On olemassa yhteiskuntia, joissa ei tunneta avioliiton käsitettä vaan eletään isoina perhekuntina vailla mustasukkaisuutta, vailla seksuaaliväkivaltaa.
Näissä yhteiskunnissa ihmiset huolehtivat toisistaan eikä yksin jää kukaan.
Yksilöitkö nämä yhteiskunnat johon viittaat kommentissasi?