Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
281/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi toistuva uni mitä näen välillä on sama mitä monet muut näyttää nähneensä myös. Näen säännöllisesti unta nuoruuteni hyvin rakkaasta lemmikkikoirasta joka jouduttiin lopettamaan 15 vuotta sitten. Yhdessä versiossa tästä unesta vanhempani ovat päättäneet herättää koiran, joka on ommeltu kokoon kuin mikäkin Frankensteinin hirviö, eloon mukavana yllätyksenä minulle. Olen aivan kauhuissani mitä rakkaalle koiralleni oli tehty mutta minulla ei ole sydäntä vaatia koiran lopettamista niin päätin että tarjoan lemmikilleni parhaan mahdollisen loppuelämän minkä se ansaitsee. Sitten nämä eriversiot jatkuvat aina näin että unohdan koko koiran olemassa olon kunnes jossain kohti havahdun etten ole ruokkinut tai vienyt tätä ulos viikkoon! Minulla on aina kauheat omantunnontuskat ja aina lupaan pyhästi että tästä eteenpäin huolehdin koirastani paremmin. Ja sitten huomaan että taas on mennyt päiviä etten ole hoitanut koiraraukkaa ja tässä kohtaa aina herään omantunnontuskissa. Inhottavinta on usein en edes hetkeen ymmärrä mistä se pahaolo kumpuaa kunnes muistan unen ja ymmärrän tosiaan että se oli vain unta :D

Toinen teema minkä näen toistuvasti on peruskouluaikainen paras kaverini jonka kanssa välit lopulta katkesi kun siirryttiin erikouluihin yläasteen jälkeen (ja ihan hyvä koska hän oli pilalle hemmoteltu kakara). Unessa olemme usein lukioikäisiä ja tämä ex-kaveri haluaakin taas kaveerata kanssani ja vaikka olen hyvin epäileväinen hänen suhteensä niin huomaan hänen muuttuneen positiivisella tavalla että lopulta ajattelen hänen vaikuttaa oikeastaan paremmalta kaverilta kuin mitä nykyinen läheisin kaverini.

Kolmas toistuva uni on nämä salaiset huoneet. Usein unessa kerrostalo asuntoni ei muistuta yhtään reaalimaailman vastikettaan vaan on synkkä ja ahdistava. usein siinä on myös vajaasti valaistu ullakko johon on jäänyt edellisen asukkaan vanhanaikaisia, tummia, raskaita huonekaluja jotka on tunnelmasta päätellen riivattuja. Jaan myös ilmeisesti ullakon naapurin hippiperheen kanssa jotka pitää siellä aina hippirinkiä xD Jossain kohti löydänkin käytäväb salaiseen osaan asuntoa, mikä on valoisa, kauniisti sisustettu moderni omakotitalo vehreällå pihalla. Loppu unen asunkin sillä iloisella puolella.

Vierailija
282/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastomuus, mm. jokin aika sitten olin unessa alasti jossain konsertissa. Kukaan ympärillä ei noteerannut.

Matkustaminen ja kaukana näkyvien maisemien ihailu.

Entiset miesystävät. Näitä vain joku kerta vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan oikein unien teemasarja: Harrastin unissani seksiä vuorotellen kaikkien miespuolisten pomojeni kanssa. Siis kaikille oli omistettu oma unensa, väliä näillä oli varmaan muutama kuukausi. Mulla oli siis kaksi miespuolista pikkupomoa (toinen homo), ja sitten sellainen isompi pomo, todella toistaitoinen ja yleisesti inhottu henkilö, minua varmaan 30 vuotta vanhempi. Se kolmas pomo olisi ollutkin minulle ihan ajateltavissa oleva mätsi, jos emme molemmat olisi varattuja. Kaikki nämä unet olivat oikeasti kiihottavia ja sisälsivät muutenkin romantiikkaa kuin sen pelkän aktin. Sen ällön isonpomon kanssa se kuvio oli vähän sellainen että toisaalta kiipesin reittä pitkin, toisaalta hänen valtansa oikeasti kiihotti minua. Ihanin uni oli sen homon kanssa. Hänellä oli muka joku maalaiskartano jonka ullakolla touhuilimme, ja siinä kulki joku seikkailujuonikin rinnalla. 

Myös minä (kuten joku tuolla muutama viesti aiemmin) näen unia ystävästäni, jonka kanssa välit on menneet. Unissa poikkeuksetta muistan, että tämä välienkatkaisu on tapahtunut, mutta olemme jotenkin ajautuneet taas tekemisiin. Poikkeuksetta olemme lopulta iloisia kohtaamisestamme ja pystymme jatkamaan ilman menneisyyden painolastia. Paitsi yhdessä unessa emme kohdanneet ollenkaan: piilouduin heidän kotinsa halkovarastoon ja väijyin talon ympäristössä, ilmeisesti haluten mennä juttelemaan hänelle mutta en kuitenkaan ihan uskaltanut. 

Vierailija
284/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on unet menneet kausittain. Toistuu ja sitten jossain vaiheessa teema vaihtuu.

Juoksu-unia näin nuorena. Juoksen metsässä tai kadulla kotikaupungissa. Olenpa jossain vaiheessa kiipeillytkin juoksun lomassa.

Kun olen ollut sinkku tai eronnut, eroottisia unia paljon. Oikein kihelmöiviä, ja eniten on harmittanut kesken unen herätä.

Kun polvi oli kipeä ennen leikkausta pitkään, näin unia, että olen jostain syystä vammainen henkilö, siis esim. istun pyörätuolissa. Silloin näin myös unia tulipaloista. Luulen, että polvessa oli särkyä, johon en herännyt ja unessa se tuntui kuin tuli polttelisi.

Nykyisin näen paljon unia lapsuuden maisemista! Entinen äidinkielenopettaja on vienyt retkelle museoon, jonne eksyin. Hän on myös antanut kirjalistaa, jotka pitää lukea ja tulee paniikki, missä ajassa ehtii ne kaikki kirjat edes selata läpi. Hauskin uni oli kirjastoon murtautuminen. Oli yö ja minun oli jostain syystä pakko päästä kirjastoon. Kiipesin kattoikkunasta köyden varassa. Tuo kirjastouni toistui monta kertaa, mutta sen juoni vaihteli.

Vierailija
285/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimevuosina nähnyt harvoin, mutta yleensä pelottavia joihin herään. Usein näen ajavani meidän entistä autoa joka oli meillä usean vuoden ja aina samassa kohdassa tietä kotiimme tunnen että takapenkillä on joku. Siinä yleensä herään ja tunne on tosi realistinen, missään muissa unissa ei ole tälläistä fiilistä.

Ja olen kokenut nyt kaksi kertaa ihan oikeasti ajamassa yksin nykyistä autoa että joku on tönäissyt ihan kunnolla penkin selkänojaa että nytkähdän eteenpäin.

Vierailija
286/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös lapsuuden kotikaupungin unet yleisiä. Se oli pikkukaupunki, jossa asui paljon lapsiperheitä siihen aikaan. Jännä juttu, että olen tänä syksynä asunut poissa 28 vuotta.

Jokin aika sitten näin niin todentuntuisen unen sieltä pikkukaupungista ja kavereista, että aloin itkeä herättyäni. Tuli kauhea ikävä! Onko se sitten viesti, että liikaa muutoksia vai mistä on kyse. Uskon, että kaipuu on sanoma jostain.

Vierailija
287/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yleisiä noi vessa/hissi/portaat/alastomuus/kouluajat

Samoja itellä. Noiden lisäksi näen ihan kivoja unia vainajista, omista vanhemmista, sukulaisista. Kaikki on aika nuoria, terveitä.

Vierailija
288/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavinta mikä toistuu unessa on se että minun olisi lähettävä  töihin, siis yli kymmenen vuoden työttömyyden jälkeen minun olisi alettava heräämään aamuyöllä ja lähettävä tekemään työtä, työn teko on jotain mitä inhoan, suorastaan vihaan yli kaiken.

Nämä lähinnä painajaismaisen kuumottavat unet tulevat usen alkavalla viikolla, etenkin silloin kun olen juonut viikonloppuna kaljaa reilusti normaalia arkipäivää enemmän.

Vierailija
289/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näin unta, että olen taas lukiossa 60v, eikä kukaan muka huomannut. Nyt olen muka x työpaikassa ja ihmettelen miksi olen täällä.

Vierailija
290/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskusteluketjusta löytyi elämän tarkoitus. Aikamoinen yllätys ketjun lukijalle!

Vierailija
291/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavinta mikä toistuu unessa on se että minun olisi lähettävä  töihin, siis yli kymmenen vuoden työttömyyden jälkeen minun olisi alettava heräämään aamuyöllä ja lähettävä tekemään työtä, työn teko on jotain mitä inhoan, suorastaan vihaan yli kaiken.

Nämä lähinnä painajaismaisen kuumottavat unet tulevat usen alkavalla viikolla, etenkin silloin kun olen juonut viikonloppuna kaljaa reilusti normaalia arkipäivää enemmän.

Sulla on ollut varmaan aina paska duuneja?

Mua ei yhtään harmittas herätä vaikka kansanesustajan hommaan. Pari päivää viikossa ns.  töitä ja joka palaverissa kasoittaan kampaviinereitä ja kahvia. Ihan käypänen on palkkakin työstä jossa ei tarvii ottaa mistään vastuuta, eikä myöskään tarvii tavan työläisen tavoin hikoilla tai palella "työnsä" ääressä.

Vierailija
292/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhut tai käärmeet jahtaavat metsässä. Hissistä putoaa pohja.

Vierailija
293/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

painajainen jossa ole korkealla paikalla, tornissa tai portaiden yläpäässä. sitten portaat painuvat sisään ja pelkään putoavani.

Vierailija
294/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten samanlaisia unia näen itsekin kuin täällä kerrotut. Onkohan jotenkin kulttuurisidonnaista? Olisikin mielenkiintoista tietää minkälaisia toistuvia unia näkevät muualla asuvat.

Yksi jota en vielä huomannut mainitun, on sellainen etten saa radiota, sellaista isoa ja vanhaa, vaikenemaan. Painelen kaiken maailman nappuloita, mukilointi sitä toosaa ja irrotan töpselinkin, mutta vempele mokoma vaan jatkaa pajatustaan ja on ihan riivattu. Todella ärsyttävä uni.

Toisessa, mukavassa unessa, osaan laulaa. Siis todella laulaa. Sitten minut aina keksitään jotenkin ja pääsen esiintymään isoille joukoille. Siitä onkin tyhmää herätä.

Vierailija
295/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Erilaisten hirvitysten synnyttäminen. Näiden unien näkeminen alkoi ekaa lastani odottaessa ja ne on toistuneet siitä asti. Olen synnyttänyt unissani hyvin epämuodostuneita vauvoja, jauhelihaa, läpikuultavia pieniä skorpioneja purskauksittain, oman kohtuni ja suolistoni sieltä ulos emättimen kautta. Aina näissä unissa henkilökunta pelästyy sitä mitä sieltä tuli mutta yrittää sitten suhtautua ammattimaisesti. 

- Myöhästyminen kulkuvälineistä kuten lennoilta tai junasta.

- Eksyksissä oleminen vieraissa paikoissa. Hätääntyneenä kuljen jossain, ihmiset puhuu vierasta kieltä ja tuijottavat minua, minä en tiedä yhtään missä olen ja miten pääsen kotiin ja ahdistaa.

- Häpeälliset ja nolot tilanteet jotka iskee yllättäen kuten että olen kaunis eteerinen balettitanssija tanssimassa pas de deux'ta miestanssijan kanssa, kun yhtäkkiä alapäästäni alkaa vuotaa löyhkäävää limaa ja se valuu läpi esiintymisasusta, sitä tippuu miestanssijan päälle, esitystä ei voi keskeyttää ja tanssitaan vaan vaikka molemmat meinaa oksentaa.

Minä olen unessa synnyttänyt terveen ja reippaan suomenajokoiran.

Vierailija
296/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuttuja aiheita täällä paljon, itelläkin näitä unissa. Nyt olen alkanut nähdä unia entisistä suhteista, että aletaan olla taas yhdessä. Lähes jokaisen pitemmän suhteen mies on tullut näin uniin. Se on aika masentavaa, kun herää ja tajuaa , että tyyppi on kuollut oikeasti tai muuten mahdoton tavoittaa. Tosielämässä olen ollut yksin tosi kauan ja ehkä alitajunnassa kadun suhteitten päättymisiä, koska ne itse olen päättänyt. Uutta miestä en voi tietyistä asioista johtuen ottaa.

Vierailija
297/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on usein käynyt niin, että kun katselen televisiota pitkälläni, nukahdan, ennen kuin ehdin sammuttaa sen. Se asetus, jolla televisio menisi kiinni tietyn ajan sisällä, ei oikein toimi. Näen sitten koko yön unia, joissa uniin punoutuu se puhe, jota televisiosta unen läpi kuulen.

Kun televisiosta tuli keskellä yötä tunnin mittainen dokumentti sarjamurhaajasta, näin kaiken siinä kuulemani painajaisunena... Kerran minulla oli koko yön ollut päällä kristillinen televisiokanava! Unessa ihmettelin, kun en saanut mitään suunvuoroa yrittäessäni keskustella uskovien kanssa, ja olin lopulta aivan raivoissani. On outoa, etten herää sulkemaan televisiota, vaan kuulemistani televisio-ohjelmista tulee unieni käsikirjoituksia... Käykö kenellekään muulle näin? Yritän tietysti sulkea television ennen nukahtamistani, jotta äänet ja puhe eivät häiritsisi nukkumista, mutta joskus televisio jää päälle.

Vierailija
298/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikisiä sessioita Penan kanssa. Vaimo aamulla aina ihmettelee, että mitä mää möyhkäsin taas yön tunteina.

Vierailija
299/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ikinä tämmöisiä unia ei myöskään painajaisia juurikaan nyt aikuisiällä, ehkä pari kertaa vuodessa. Minun unet on aika tylsiä, mutta osaan kuitenkin muutaman kerran viikossa kontrolloida omia unia (selkouni).

Vierailija
300/911 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa elämässä oli alkamassa parisuhdekriisi ja aloin nähdä toistuvasti unta jättimäisistä aalloista. Nämä aallot oli massiivisia, välillä näin rannalta hyökyaallon matkaavan kohti ja lähdin sitä pakoon, mutta ihailin samalla sitä. Olin myös usein veneessä kun massiivinen aalto tuli. Vesi oli aina hienoa syvän turkoosia. Nämä aallot kulkivat läpi kriisin ja avioeron.

Nyt en enää näe niitä. Aallot kai liitetään isoihin elämänmuutoksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi