Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuuko kenestäkään siltä, että korona-aika varasti elämästänne pari-kolme vuotta?

Vierailija
05.11.2022 |

Siinäpä olikin jo kysymys. Tuntuu siltä, että sitä on viime vuodet elänyt jossain sumussa ja osittaisessa taistele tai pakene -moodissa. Olen kyllä tehnyt asioita, mutta tuntuu siltä, ettei niistä ole jäänyt normaaleja, kunnollisia muistijälkiä kaikki on ollut yhtä harmaata putkea. Harmittaa. Jos nyt vihdoin helpottaisi mitä nyt Ukrainan sotaa ym. kriisiä pukkaa.

Kommentit (243)

Vierailija
161/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa olin 38v, hoikka, aktiivinen, työssäkäyvä, kuntosalillakäyvä, matkustelevat onnellinen sinkku.

Koronan takia menetin työni, masennuin ja lihoin, nyt olen vanha ja lihava ja työtön, en usko että löydän enää puolisoa tai hyvää työpaikkaa (edellinen firma meni koronan takia nurin) olen väsynyt ja säälittävä.

Vierailija
162/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aika oli ihan parasta aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se korona-aika vei 2 vuotta, elämästä.

Jos mietitään talousvaikutuksia, vei se itseänikin kymmeniä vuosia taloudellisesti taaksepäin, kun ottaa huomioon mitä myös verotuksen ja omaisuustappiot.

Asia ei toki koska valtiohallinnon virkamiehiä, nämä saivat palkankorotukset.

Monikin tuntemani on kunnalla ilmoittanut, että saavat tehtyä 1 tunnissa heidän päivän työnsä. Mutta nostavat palkan 7,5 tunnista.

Täytyy sanoa, että suurimmat hyötyjät näissä kriiseissä ovat kuitenkin julkisen sektorin työntekijät.

Suomesta tuli pieni neukkula koronassa ja yritykset pääsi mukaan jakamaan valtionkassaa esim yrittäjille touhusatatonniset. Kaikesta korruptiosta tuli täysi sallittua ja hallitsematonta. Tämä nyt sitten näkyy valtion konkassa. Suomi elää nyt puhtaasti velalla.

Vierailija
164/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katosi luottamus viranomaisiin ja valtioon. Oli entuudestaan tiedossa että poliitikot on roistoja.

Vierailija
165/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jaan tuon saman tunteen kuin ap.

Nyt en meinaa saada millään normaalista arjesta kiinni vaikka kuinka yritän jatkaa siitä mihin 2019 jäin.

Mä olin silloin tosi tarmokas ja ilonen ja mulla oli paljon hyviä suunnitelmia. Jouduin korona-ajan takia luopumaan niistä kaikista ja olen hyvin katkera ja vihainen hallituksen koronatoimista, Uudenmaan yms suluista ja median jatkuvasta pelottelusta. En saa sitä aikaa enää takaisin ja nyt en pysty menemään eteenpäin.

Että joo kyllä on vaikeaa nyt. Olen elänyt tähänastisen elämäni raskainta, vaikeinta ja ikävintä aikaa 2020 alkaen.

Anteeksi vaan, mutta mistä hallitus olisi voinut tietää keväällä 2020 kuinka vaarallinen korona on, kun tiedemiehet vasta selvittelivät asiaa? Tottakai alussa tarvittiin jopa ylimitoitettuja toimia kun ei ollut parempaa tietoa. Sehän se vasta olisi katastrofi ollut jos ei oltaisi rajoitettu mitään ja korona olisikin ollut vaarallisempi.

Tiesihän. Mikään tilasto ei tukenut massiivisia toimia rajoittaa elämää tai pakottaa vapaaehtoiselle piikille. Kukaan ei pakottanut jakamaan rahaa rikkaille yrittäjille. Kaikki poikkeavat tiedemiesten lausunnot sensuroitiin ja kriminalisoitiin koska haittasi paremminvoivien ja lääkefirmojen rikastumista kriisillä. Kaikkien aikojen puhallus.

Vierailija
166/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jaan tuon saman tunteen kuin ap.

Nyt en meinaa saada millään normaalista arjesta kiinni vaikka kuinka yritän jatkaa siitä mihin 2019 jäin.

Mä olin silloin tosi tarmokas ja ilonen ja mulla oli paljon hyviä suunnitelmia. Jouduin korona-ajan takia luopumaan niistä kaikista ja olen hyvin katkera ja vihainen hallituksen koronatoimista, Uudenmaan yms suluista ja median jatkuvasta pelottelusta. En saa sitä aikaa enää takaisin ja nyt en pysty menemään eteenpäin.

Että joo kyllä on vaikeaa nyt. Olen elänyt tähänastisen elämäni raskainta, vaikeinta ja ikävintä aikaa 2020 alkaen.

Anteeksi vaan, mutta mistä hallitus olisi voinut tietää keväällä 2020 kuinka vaarallinen korona on, kun tiedemiehet vasta selvittelivät asiaa? Tottakai alussa tarvittiin jopa ylimitoitettuja toimia kun ei ollut parempaa tietoa. Sehän se vasta olisi katastrofi ollut jos ei oltaisi rajoitettu mitään ja korona olisikin ollut vaarallisempi.

Tiesihän. Mikään tilasto ei tukenut massiivisia toimia rajoittaa elämää tai pakottaa vapaaehtoiselle piikille. Kukaan ei pakottanut jakamaan rahaa rikkaille yrittäjille. Kaikki poikkeavat tiedemiesten lausunnot sensuroitiin ja kriminalisoitiin koska haittasi paremminvoivien ja lääkefirmojen rikastumista kriisillä. Kaikkien aikojen puhallus.

Sanna Marinin johdolla.

Vierailija
167/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellainen olo todellakin ja se jatkuu nyt uudessa muodossaan Ukrainan sodan myötä. Tietynlainen varuillaan olo siis jatkuu, varautuminen kriisiin. Vähintään alitajuisesti tällainen kyllä vaikuttaa koko ajan taustalla negatiivisesti.

Vierailija
168/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se nyt uskomattoman typerää laittaa kaikki säppiin nuhan takia ja alkaa vielä kaiken lisäksi tarjota vaarallisia piikkejä. Osoitti ihmiskunnan tyhmyyden ja kyllä ärsytti kun parasta nuoruutta elin sillon.

Vierailija
169/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä voi sanoa näin. Olin ulkomailla jumissa 2,5 vuotta, tein töitä kyllä mutta täysin erossa läheisistäni. Se oli raskasta aikaa rankkoine rajoituksineen, jotka muuten oli huomattavasti kireämpiä kuin Suomessa. Minulle se oli hyvin traumatisoivaa, ja näin painajaisia pari vuotta. Olen ehkä vastannut samaan kysymykseen aiemminkin.

Niinpä. Moni suomalainen on vinkunut maailman mittakaavassa tosi löysistä rajoituksista. Muualla on voinut olla paljon rankempaa. Minulle saksalaiset ystävät kertoivat FFP2-pakoista ja koronatestituloksen tai rokotustodistuksen esittämisvelvollisuudesta kaupan ovella ynnä muusta sellaisesta. Mutta heidän australialaisella ystävällä oli ollut vielä rankempaa: pitkä lockdown ym.

Nykyisessä kotimaassani oli niin tiukat rajoitukset, että poliisi partioi tarkastamassa maskinkäyttöä mm. kaupoissa. Kauppakeskuksessa vartija saattoi heittää ulos tai hakata mikäli maskia ei ollut päässä. Poliisi vartioi ja saattoi alussa pysäyttää kadulla, kysellen oletko menossa kauppaan vai töihin. Lockdowneja oli laskujeni mukaan noin viisi kertaa. Yritin pitää kyllä yhteyttä suomalaisiin ystäviini, mutta kuten tavallista kukaan ei reagoinut mitenkään ja väitti että kaikki on hienosti eikä koronaa missään. Suomalaista salailukulttuuria parhaimmillaan, ja sama meno jatkuu vielä nykyäänkin. Yritäpä siinä hoitaa sitten mielenterveyttä.

Vierailija
170/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe menettäneeni mitään korona-ajan vuoksi. Uudenmaan sulku oli ylivoimaisesti suurin koronan ja hallituksen aiheuttama rajoite koska en päässyt juuri hankkimalleni mökille silloin kun halusin. Muuten koronasta oli lähinnä hyötyä etätöiden muodossa.

Vierailija
171/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas soiteltua itsensä pianovirtuoosiksi. Minkäs voit,

2-12h päivässä pari vuotta.

Vierailija
172/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sairastuin vakavasti ennen koronaa ja se on vienyt minulta kaiken elämässä ja vie yhä. Korona ei vienyt yhtään mitään ja pidän kaltaisiasi ihmisiä heikkoina itsekeskeisinä marisijoina. Sinulle on kaikki mahdollista ja jaksat vaan kitistä.

Vierailija
173/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe menettäneeni mitään korona-ajan vuoksi. Uudenmaan sulku oli ylivoimaisesti suurin koronan ja hallituksen aiheuttama rajoite koska en päässyt juuri hankkimalleni mökille silloin kun halusin. Muuten koronasta oli lähinnä hyötyä etätöiden muodossa.

Niin ja tähdennän vielä että noudatin kaikkia rajoitussuosituksia, vähensin ihmisjoukoissa liikkumisen minimiin, käytin maskia aivan viime viikkoihin saakka ja otin kaikki neljä rokotetta. Aloin myös harrastaa juoksua ja juoksin elämäni ensimmäisen puolimaratonin kelpo aikaan.

Vierailija
174/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika oli mielestäni huippua. Oli syy olla tekemättä mitään :D Sai vain olla ja kaiken pystyi laittaa koronan piikkiin. Mielestäni vain oleminen on autuutta. Ei tarvitse koko ajan mennä, tehdä ja häslätä.

Vierailija
175/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kyllä. Työpaikkani oli juuri muuttanut uusiin toimitiloihin, kun tuli korona ja etätyösuositus. Sitten tuli vielä siirto toiseen ryhmään, jossa moni työkaveri oli itselle uusi tuttavuus. Uudet toimitilat tuntuvat vieläkin oudoilta eikä uusiin työkavereihin ole ehtinyt tutustua.

Toisaalta on ollut helpompaa sikäli, kun työmatkat eivät vie aikaa eikä aamuisin tarvitse siistiytyä yhtä paljon kuin toimistolle mennessä.

Yksi pitkäaikainen tuttu ei vieläkään suostu tapaamaan livenä. Koronan alettua häntä ei ole päässyt tapaamaan ja veikkaan, ettemme enää koskaan tapaakaan, koska hän vain kokee livetapaamisen niin mahdottomaksi.

Vierailija
176/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään tunnu siltä. Töissäkin rauhallisempaa koronan takia, muuten en olisi jaksanutkaan näin pitkälle.

Vierailija
177/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kolme vuotta, eikä vieläkään normaaleja joulu- tai kevätjuhlia lasten päiväkodissa. Nyt vasta eka kunnon retki. Kuitenkin lapset sairastaneet koronaakin. Milloin alkaisi normaali?

Vierailija
178/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta. Duunit, harrastamiset ja kaupassa käynnit pysty hoitaan ihan normaalisti. Maskia taisin pitää kolme kertaa kun hain koronapiikin.

Vierailija
179/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultiin, että tuttu nuori oli saatu "raiteille", kun hän oli päässyt opiskelemaan. Koronan etäopiskeluaikana hän keskeytti opinnot, vaikka pärjäsi niissä.

Vierailija
180/243 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämääni vaikutti paljon enemmän 2015 syksy

T. Aito blondi, 152 cm ja 41 kg, missään ei saa enää kulkea rauhassa