Mies lähdössä sinkkumatkalle "kaverin seuraksi"
Mieheni kertoi eilen, että olisi ehkä lähdössä päivän sinkkumatkalle kaverinsa (sinkun) kanssa. Ennenkuin me tapasimme reilut kolme vuotta sitten, he kävivät paljon sinkkubileissä ja tapahtumissa, joissa tavoitteena oli selkeästi tutustua muihin ja mahdollisesti löytää kumppani.
Täytyy myöntää, että en suorastaan kiljunut riemusta asiasta kuullessani, ja tuli aika epämukava olo. Vaikka olemme molemmat käyneet ulkona kavereidemme kanssa, olen itse yrittävät välttää menemästä tapahtumiin jotka ovat selkeästi parinhakua varten.
Mies sanoo, että lähtee vain kaverin mukaan pitämään seuraa, mitä en oikein ymmärrä, jos kaverin tarkoitus on tutustua uusiin ihmisiin, samoin en oikein koe kunnioittavana muita sinkkuja kohtaan jos matkalle lähteekin varattuja ihmisiä.
Sanoin miehelleni että on toki kanssani vapaa tekemään mitä haluaa koska en todellakaan aio kieltää häntä lähtemästä. Emme puhuneet asiasta sen enempää koska oli jo myöhä, mutta varmasti siitä tulee puhetta jos ja kun se tulee ajankohtaiseksi.
Minulla on asiasta todella epämukava olo ja mietin, oliko tämä nyt tässä, haluaako mieheni jotain muuta, vai miksi hän haluaa lähteä matkalle mukaan.
(Emme enää ole mitään teinejä, vaan lähempänä viittäkymppiä kuin neljääkymppiä. Mies on myös puhunut naimisiinmenosta.)
Ylireagoinko, mitä itse tekisit tilanteessani?
Kommentit (210)
Täyttä ajattelemattomuutta. Juttelun paikka.
Ehkä sun kannattaisi lähteä kanssa sinkkumatkalle ja kysyä onko se ok? Ymmärrän dilemman...
Ehkä parasta vaan sanoa, että kysymys laittoi miettimään, mistä kyse: joko hän oli yltiöinnokkaana kaverina suostunut ajattelematta tilanteeseen, johon ei enää sovi, taikka sitten häntä kyllästyttää suhde. Että kummasta kyse? Ja että onko ok, jos lähdet vastaavaan tapahtumaan tahollesi?
Jossain tuolla joku kritisoi "kyttäämisestä". Joo, kyllä kauppareissullakin VOI pettää. Mutta kumpi on otollisempi ja houkuttelevampi tilanne; kauppareissu vai sinkkutapaaminen?
Onko miehelläsi salasuhde kaverinsa kanssa?
Ehkä hän ja kaverinsa tykkäävät noista gay-swingers risteilyistä joita järjestetään?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun kannattaisi lähteä kanssa sinkkumatkalle ja kysyä onko se ok? Ymmärrän dilemman...
Ehkä parasta vaan sanoa, että kysymys laittoi miettimään, mistä kyse: joko hän oli yltiöinnokkaana kaverina suostunut ajattelematta tilanteeseen, johon ei enää sovi, taikka sitten häntä kyllästyttää suhde. Että kummasta kyse? Ja että onko ok, jos lähdet vastaavaan tapahtumaan tahollesi?
Joo, aion tosiaan ottaa asian puheeksi ihan rauhallisesti miehen kanssa, ja kertoa miltä se itsestäni tuntuu.
Sekin on ok jos suhde kyllästyttää, kunhan on rehellinen toiselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jossain tuolla joku kritisoi "kyttäämisestä". Joo, kyllä kauppareissullakin VOI pettää. Mutta kumpi on otollisempi ja houkuttelevampi tilanne; kauppareissu vai sinkkutapaaminen?
Kyllä kauppareissut on tunnetusti niitä suosituimpia. Nopea intiimi hetki kauppakeskuksen tai marketin invavessassa tai parkkialueen läheisessä maastossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehelläsi salasuhde kaverinsa kanssa?
No tuskinpa, sitäpaitsi olivat molemmat sinkkuja silloin kun tapasimme, eli olisivat voineet jo silloin olla yhdessä jos olisivat niin halunneet :)
Ap
Käykö lenkkisaunassa muiden taloyhtiön swingereiden kanssa? Ihan vaan kaverin tukena.
Omassa tapauksessani ei ollut kyse sinkkuristeilystä. Odotin pitkään kaivattua esikoistamme, asuimme talviasuttavassa mökissä Ruotsissa (kerrostaloasunto oli luvassa ennen vauvan syntymää) ja ei ollut puhelinta. Oli siis paljon ennen kännykkäaikaa. Mies sai päähänsä lähteä sinkkutyökaverinsa kanssa pdennetylle viikonlopulle Kööpenhaminaan. Asuimme Suur-Tukholmassa. Jäin siis viimeisillään raskaana mökkiin yksin ja mies lähti hurvittelemaan. Hän oli yli kolmekymppinen ja vaikka eräs tuttavamme, noin kaksvitonen poika sanoi, että miten jätät vaimosi tuolla tavalla, niin ei ymmärtänyt toimivansa väärin.
Onneksi ei mitään sattunut. En käsitä tänäkään päivänä, miten en pannut kovaa kovaa vastaan ja häipynyt vaikka Suomeen. Myöhemmin ilmeni, ettei ollut terve ja ero tuli. Sen jälkeen miehet eivät ole kohdelleet hyvin eikä huonosti, olen pysynyt heistä erossa kevyttä tapailua lukuunottamatta.
Siis haloo, eikö parisuhteessa oleva saa lähteä wing maniksi? Mitä niillä kavereilla sitten enää tekee? Eli kun kaverilla on puoliso, hän ei enää voi olla kaveri.
Ei kuulosta kyllä toista huomioonottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Kun kyse on sinkkuristeilystä, niin johan se nimikin sanoo kaiken. Ei ole kahlitsemista sanoa, ettei hyväksy asiaa.
Huoh jos miehellä ois ollu pahat mielessä olisi sanonut vain että lähtee kaverinsa kanssa risteilylle . Nyt kertoi suoraan mikä tapahtuma kyseessä. Ja voihan se törmätä siellä sinkkumieheen jonka kanssa synkkaa ja saa uuden kaverin elämäänsä. Ylitulkintoja teette koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisetkin pettää reissuillansa.
Tuollaisilla "sinkkureissuilla" ehkä. Tavallisilla tyttöjen reissuilla istutaan omassa mökissä viiniä lipittämässä, itkemässä ja piereskelemässä.
Kyllä minä käyn omilla tyttöjen reissuilla ihan baarissakin. Tosin en petä siitä huolimatta.
Kaverin kanssa matkustamisessa ei ole mitään pahaa. Mutta ettekö sinä ja mies voi näytellä tavanneenne sinkkutapahtumassa? Silloin vain kaverisi yhä etsisi seuraa. "Terminaalissa tavattiin, Paavo vielä kaipaa seuraa"
Mies lähtee kaverimatkalle sinkuksi mukaan.
Miksi muuten lähtisi "henkiseksi tueksi" kaverin kanssa reissuun? Tekeekö miehesi myös niin, että hän lähtee tämän kaverin "henkiseksi tueksi" hammaslääkäriin, agilitytapahtumaan, museoon tai vaikkapa tämän kaverin sukulaisen valmistujaisiin? Ai ei vai, miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Mies lähtee kaverimatkalle sinkuksi mukaan.
Miksi muuten lähtisi "henkiseksi tueksi" kaverin kanssa reissuun? Tekeekö miehesi myös niin, että hän lähtee tämän kaverin "henkiseksi tueksi" hammaslääkäriin, agilitytapahtumaan, museoon tai vaikkapa tämän kaverin sukulaisen valmistujaisiin? Ai ei vai, miksi ei?
No uskomatonta tai ei, itse asiassa mieheni oli tämän saman kaverin mukana, kun hän kävi yhdessä lääketieteellisessä operaatiossa muutaman sadan km päässä kotoa. Tämä oli ennen tapaamistamme. Ovat olleet hyviä kavereita lapsuudesta saakka.
Ap
En ole ikinä oikein ymmärtänyt sitä, että ihan kuin pettämistä ei tapahtuisi, kun siihen blokkaa tilaisuudet. Tai rajoittaa puolison pääsyä paikkoihin, missä lähtökohtaisesti pettäminen olisi helppoa.
Jos sinun pitää miettiä, estätkö puolison lähdön, et ole varma suhteestanne muutoinkaan.
Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä kohta 22 vuotta. Aina kumpikin on saanut mennä tapahtumaan kuin tapahtumaan, seurassa kuin seurassa. Ison osan meidän parisuhteesta miehen paras kaveri on ollut sinkku, ja aktiivisesti etsinyt seuraa paikasta kuin paikasta. Olen luottanut siihen, että omani ei.
Joku kuka keksii todeta, että ehkä mieheni ei vain ole jäänyt kiinni. Todetkaa vain, mutta kiinnijäätävää ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se alkoi se maalitolppien siirtely, seuraava reissu sitten Thaimaahan "kaverin seuraksi". Pariskunnan luulisi matkailevan yhdessä. Olet aiheesta epäluuloinen. Pettäjät pysykööt sinkkuina.
Eli parisuhteessa oleva ei saisi matkustaa kaverien kanssa. Onko ihan synti?
Itse en ikinä olisi tuollaisen kanssa joka lähtisi ilman minua johonkin ulkomaille.
Siitäpä vapaasti etsii sen vapaamielisemmän.Ajattelepa, me ollaan jo asuttu mieheni kanssa eri maissa useampaan kertaan. Ja työmatkat vievät jatkuvasti ulkomaille. Ja minä lomailen aika usein ulkomailla ilman miestäni, koska hänellä nyt vaan ei ole niin paljon lomaa ja aikaa kuin minulla.
Ja tuoko on sinun mielestäsi sama asia, kuin että miehesi lähtisi sinkkuristeilylle (sinkuille järjestettyyn tapahtumaan, jossa tavoitteena osallistujilla on löytää puoliso/vähintään jonkinlainen suhde)?
Ei ole yhtään sama asia.
Etkö ymmärrä, että vastaukseni oli eri tekstiin kuin AP: kirjoittama. Vähän nyt luetunymmärtämistä, hei!
Niin, mies kertoi juuri näin että lähtee reissuseuraksi kaverilleen joka oli pyytänyt mukaan. Eikä pyydellyt anteeksi etukäteen.
Ap