Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähdössä sinkkumatkalle "kaverin seuraksi"

Vierailija
31.10.2022 |

Mieheni kertoi eilen, että olisi ehkä lähdössä päivän sinkkumatkalle kaverinsa (sinkun) kanssa. Ennenkuin me tapasimme reilut kolme vuotta sitten, he kävivät paljon sinkkubileissä ja tapahtumissa, joissa tavoitteena oli selkeästi tutustua muihin ja mahdollisesti löytää kumppani.
Täytyy myöntää, että en suorastaan kiljunut riemusta asiasta kuullessani, ja tuli aika epämukava olo. Vaikka olemme molemmat käyneet ulkona kavereidemme kanssa, olen itse yrittävät välttää menemästä tapahtumiin jotka ovat selkeästi parinhakua varten.
Mies sanoo, että lähtee vain kaverin mukaan pitämään seuraa, mitä en oikein ymmärrä, jos kaverin tarkoitus on tutustua uusiin ihmisiin, samoin en oikein koe kunnioittavana muita sinkkuja kohtaan jos matkalle lähteekin varattuja ihmisiä.
Sanoin miehelleni että on toki kanssani vapaa tekemään mitä haluaa koska en todellakaan aio kieltää häntä lähtemästä. Emme puhuneet asiasta sen enempää koska oli jo myöhä, mutta varmasti siitä tulee puhetta jos ja kun se tulee ajankohtaiseksi.
Minulla on asiasta todella epämukava olo ja mietin, oliko tämä nyt tässä, haluaako mieheni jotain muuta, vai miksi hän haluaa lähteä matkalle mukaan.
(Emme enää ole mitään teinejä, vaan lähempänä viittäkymppiä kuin neljääkymppiä. Mies on myös puhunut naimisiinmenosta.)

Ylireagoinko, mitä itse tekisit tilanteessani?

Kommentit (210)

Vierailija
121/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään outoa ole. Jos sinulla olisi sinkku kaveri, jolla ei muita sinkkukavereita olisi ja tarvitsisi seuraa bileisiin, niin lähtisitkö? Kurjaa sinne yksin on mennä. Eihän varatun siellä tartte muuta kuin pitää kaverilleen seuraa. Minun mies pääsee tollasille reissulle, luottamus pelaa. Kyllä hän ruokalistaakin saa katsoa, vaikka mitään ei aikoisi syödä.

Mä olen kyllä ymmärtänyt, että sinkkutapahtumien idea on, että sinne voi mennä ihan yksinkin ja ohjelma on sellainen, että tutustuu muihin osallistujiin (speed datingiä, jotain ryhmäaktiviteetteja, joissa siis muodostetaan sinkuista ryhmä, vaikka paritanssia, johon kaikki tulee yksin, eikä valmiin parin kanssa jne.)

En kerta kaikkiaan ymmärrä, että mitä varattu ihminen siellä tekisi. Jos ei osallistu ohjelmaan ja vain sinkkukaveri osallistuu, niin mitä ihmettä? Eli todennäköisesti hän aikoo osallistua ja ne sinkkunaiset suhtautuu häneen sinkkuna ja varmasti sellaista esittääkin (vai onko speed deiteillä silleen, että no mä nyt oon kyllä varattu, kunhan nyt vaan istun jokaisen kohdalla 3 minuutta?!). Se etsii itselleen toista naista ja varmasti esittää sinkkua siellä.

Vierailija
122/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se alkoi se maalitolppien siirtely, seuraava reissu sitten Thaimaahan "kaverin seuraksi". Pariskunnan luulisi matkailevan yhdessä. Olet aiheesta epäluuloinen. Pettäjät pysykööt sinkkuina.

Eli parisuhteessa oleva ei saisi matkustaa kaverien kanssa. Onko ihan synti?

Itse en ikinä olisi tuollaisen kanssa joka lähtisi ilman minua johonkin ulkomaille.

Siitäpä vapaasti etsii sen vapaamielisemmän.

Ajattelepa, me ollaan jo asuttu mieheni kanssa eri maissa useampaan kertaan. Ja työmatkat vievät jatkuvasti ulkomaille. Ja minä lomailen aika usein ulkomailla ilman miestäni, koska hänellä nyt vaan ei ole niin paljon lomaa ja aikaa kuin minulla.

Ja tuoko on sinun mielestäsi sama asia, kuin että miehesi lähtisi sinkkuristeilylle (sinkuille järjestettyyn tapahtumaan, jossa tavoitteena osallistujilla on löytää puoliso/vähintään jonkinlainen suhde)?

Ei ole yhtään sama asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida luottaa mieheesi? Se on suurempi ongelma kuin tuollainen päivän tapahtuma. 

Sanoit että miehesi on puhunut naimisiinmenosta, siis sinun kanssasi? 

viiskymppinen rouva

Miksi alapeukut :O ? Jos viiskymppinen ei luota kumppaniinsa tuon vertaa, niin on todella huolestuttavaa. Teinin ymmärrän.

Itse ihmettelisin vain, et otetaanko sinne todellakin varattuja jo mukaan. Olisin nolona mieheni puolesta, et antaa turhaa toivoa jollekin, jokuhan saattaa vaikka vähän ihastua. Ilkeää häntä kohtaan, et mies sanookin olevansa varattu...

viiskymppinen rouva

Missäköhän maailmassa sä elät? Olen itse 40v sinkku ja olen kyllä todistanut itseäni vanhempien naimisissa olevien pettämisjuttuja esim. laskettelukeskuksissa reissuilla kavereiden kanssa. Vietit ne on viiskymppiselläkin.

Sinkkureissujen pointti on pariutua jonkun kanssa ja kaikki vastakkaisen sukupuolen edustajat on siellä hakupäällä, että kyllä on epäluottamus ihan aiheellista, jos varattu mies tuollaiseen toimintaan on osallistumassa.

Moraalittomia on maailmassa toki aina, kannattaa etsiä hyvämoraalinen. Tietenkin jos aviopuoliso ei anna seksiä niin kiusaukset isommat. Meillä kumpikin saa kotonaan hyvää seksiä niin sikäli ainakaan ei ole tarvetta tai puutetta.

Edelleen ihmettelen, miten varattuja edes otettais mukaan. Ja jos kyse on siitä, et mies valehtelee olevansa sinkku, niin eihän hän sitten ole hyvämoraalinen, joten heipat vain. 

viiskymppinen rouva

Kyllä ne monet sellaisetkin pettää, keillä on kotona hyvinkin aktiivinen seksielämä. Tilaisuus tekee varkaan ja vissiin vaihtelu virkistää. Jo edes se ajatus, että haluaa jonnekin sinkkuristeilytyyppiselle, on todella vastenmielinen.

Tavanomaisia reissuja toki saa olla. Siis sellaisia, joissa agenda ei pyörii vastakkaisen sukupuolen kanssa pariutumisessa.

Vierailija
124/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se alkoi se maalitolppien siirtely, seuraava reissu sitten Thaimaahan "kaverin seuraksi". Pariskunnan luulisi matkailevan yhdessä. Olet aiheesta epäluuloinen. Pettäjät pysykööt sinkkuina.

Itse en ikinä olisi tuollaisen kanssa joka lähtisi ilman minua johonkin ulkomaille.

Ajattelepa, me ollaan jo asuttu mieheni kanssa eri maissa useampaan kertaan. Ja työmatkat vievät jatkuvasti ulkomaille. Ja minä lomailen aika usein ulkomailla ilman miestäni, koska hänellä nyt vaan ei ole niin paljon lomaa ja aikaa kuin minulla.

Niin sinä. Minä en tarvitse sellaista joka lomailee itsekseen.

Minulla on aikaa kyllä, rahaa ei. Enpä katsoisi miestä joka rahoillaan menee yksikseen.

No, en minäkään ole toki ollut vahtimassa miesystävää joka hetki, se voi pettää kotipaikkalunnallakin. Mutta jos se matkalle lähtee ilman minua niin olkoon.

Vierailija
125/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun sinulla on noin altruistinen mies.

Vierailija
126/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Minä taas en olisi voinut kuvitellakaan sitoutuvani ihmiseen, jolle ei ole täysin ok, että molemmilla on myös omia menoja ja matkoja. Niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Miten sellaisen kanssa olisi edes voinut tehdä työtä, johon kuuluu matkustamista ja välillä pitempiäkin poissaoloja kotoa?

Niin no, minä en ole töissä, joten miksei mies ottaisi matkaan, minua ei mikään pitele, paitsi jos mies ei halua minua mukaan...

Nykyinen, tämä vähän epäluotettava mies, ei kyllä työskentele myöskään. Jos hän päättäisi rahaa laittaa matkaan sinkkureissulle kaverinsa kanssa (jotka näyttävät olevan naisia kaikki), kun ei ole minulle ollut varaa synttärilahjaa ostaa, niin no joo.

Kyllä mä löydän muutakin.

Eikö se oo semmonen win-win? Kumpikin voi löytää sitä mitä haluaa. Tässä suhteessa on paljon muutakin huonosti, enkä voi luottaa. Jos lähtisi sinkkuristeilylle tai thaimaahan, niin voin sanoa että viimeinen pisara.

Mutta hänhän sitten väistää luodin teidän mielestänne :D

Vierailija
127/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis tyytyy sinuun, mutta katsoo saisiko vielä paremman.

Kannattaako tuollaiseen suhteeseen panostaa? Vielä olisi aikaa etsiä puoliso, jonka kanssa voisi viettää loppuelämänsä. Ei tuossa iässä enää pitäisi tyytyä parisuhteeseen, johon on sidottuna kunnespuoliso löytää paremman.

Vierailija
128/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka se löytäisi sieltä uuden kumppanin, eikös se ole ihan toivottavaa että toinen on onnellinen.

Vierailija
129/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka se löytäisi sieltä uuden kumppanin, eikös se ole ihan toivottavaa että toinen on onnellinen.

Niinpä, periaatteessa olen ihan samaa mieltä, että mies on vapaa lähtemään jos löytää jonkun paremman. 

Kuitenkin mulla on aina ollut sellainen olo, ettei hän halua ketään muuta kuin minut. Siksi yllättikin niin paljon, että yleensäkin olisi lähdössä jonnekin tuollaiseen. Mietin, onko se kenties oire jostain, mitä en itse ole huomannut.

Ap 

Vierailija
130/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän pariskunnan, jossa mies viettää lomansa Thaimaassa kaveri porukalla. Onneksi heillä ei ole lapsia, jotka varmaan ihmettelisi isän lomia.

Vierailija
131/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, periaatteessa olen ihan samaa mieltä, että mies on vapaa lähtemään jos löytää jonkun paremman. 

Kuitenkin mulla on aina ollut sellainen olo, ettei hän halua ketään muuta kuin minut. Siksi yllättikin niin paljon, että yleensäkin olisi lähdössä jonnekin tuollaiseen. Mietin, onko se kenties oire jostain, mitä en itse ole huomannut.

Ap [/quote]

Kyllä joillakin on haku päällä periaatteessa koko ajan. 

Vierailija
132/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et sanonut miehelle mitä oikeasti ajattelet asiasta?

Tämä. Toimi juuri näin! Sano suoraan mitä ajattelet ja tunnet.

Miksi mies haluaa pahoittaa mielesi? Voitko sinä lähteä sinkkuristelylle tai Leville kaverisi kanssa?

Vierailija
133/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On miehilläkin oikeus voimaantua näin.

Noh, miksi te f:t ette antaisi miehenkin voimaantua?

Vierailija
134/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Pettäminen ja jättäminen ovat eri asioita.

Pettää voi aina hieman huonomman kanssa. Sitä pitkäaikaista puolisoa ei kuitenkaan uuteen kovin helposti vaihdeta.

Vierailija
135/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan miehellä on valmiiksi katottuna joku hoito.

Pääsee tyhjentämään säkkinsä :)

Vierailija
136/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa, että näät asian läpi ja jos on jotain puhuttavaa niin se on tehtävä nyt. Sinun yli ei kävellä. Tuollaisen asian pamauttaminen viittaa suoranaisesti siihen että hän on joko tyhmä ja vietävissä sekä paritettavissa tai sitten tietoisesti lähtee etsimään jotain jännää. Paluuta reissun jälkeen normaaliin ei ole. Asian voisi ilmaista muulla tavalla, kuten että lähtee reissuseuraksi. Mutta jos oikein tavallaan valmiiksi pyytää anteeksi, niin hälytyskellojen pitäisi soida.

Vierailija
137/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Pettäminen ja jättäminen ovat eri asioita.

Pettää voi aina hieman huonomman kanssa. Sitä pitkäaikaista puolisoa ei kuitenkaan uuteen kovin helposti vaihdeta.

Niin ja vähän huonompi kumppani voi pettää.

Minä luulen että mies haikailee parempaa kuin minä. Mutta tiedän että ne naiset eivät häntä katsele. Ottaisi jo kokeilu päähän.

Vierailija
138/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisetkin pettää reissuillansa.

Tuollaisilla "sinkkureissuilla" ehkä. Tavallisilla tyttöjen reissuilla istutaan omassa mökissä viiniä lipittämässä, itkemässä ja piereskelemässä.

Vierailija
139/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa, että näät asian läpi ja jos on jotain puhuttavaa niin se on tehtävä nyt. Sinun yli ei kävellä. Tuollaisen asian pamauttaminen viittaa suoranaisesti siihen että hän on joko tyhmä ja vietävissä sekä paritettavissa tai sitten tietoisesti lähtee etsimään jotain jännää. Paluuta reissun jälkeen normaaliin ei ole. Asian voisi ilmaista muulla tavalla, kuten että lähtee reissuseuraksi. Mutta jos oikein tavallaan valmiiksi pyytää anteeksi, niin hälytyskellojen pitäisi soida.

Tää on hyvä!

Vierailija
140/210 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lähde mukaan?