Mikä sinun kokemasi kipu on ollut pahin?
Päivällä joku kommentoi noidannuolen olevan pahin mahdollinen kipu. Itse olen synnyttänyt, pari kertaa migreenissä toivonut kuolemaa helpottamaan oloa ja kokenut noidannuolen, mutta virtsatiekivikohtaus menee heittäen ohi muista. Kivunkokemus on tietysti yksilöllistä, mutta mitä et haluaisi uudelleen.
Kommentit (556)
Oon päässyt helpolla *koputtaa puuta*, pahimpia on olleet törkeä alaselkäjumi (jouduin kierähtämään sängystä lattialle ja siitä ylös, kun selkä ei vaan taipunut), sekä ekan kierukan laittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Synnytys. Siitä on aikaa jo 8 vuotta enkä vieläkään pysty edes ajattelemaan sitä itkemättä.
Sama täällä, reilut 9 vuotta aikaa nuoremman syntymästä ja kyyneleet tulee silmiin aina kun siitä puhuu. Yritän olla muistelematta. Kolmatta lasta en enää tee.
Keskenmeno ja siihen saatu lääkitys, ennen kaavintaa. Jouduin menemään ensiapuun kun kipu oli ihan hirveä! Nuori naislääkäri sanoi, että sellasta se on kun keskeyttää raskauden (ei ymmärtänyt, että olin saanut keskenmenon) ja oli pistämässä kotiin takaisin. Onneksi oli vanhempi sairaanhoitaja mukana ja sanoi, että tämä täytyy ottaa sisään. En ole koskaan ollut niin kipeä ja pahoinvoiva. Aamua kohti kipu ja pahoinvointi hellitti, onneksi. Olin kuulema reagoinut lääkkeeseen voimakkaammin, kun yleensä. Vuoden kulttua tästä, olinkin ihanan tyttövauvan äiti.
Henkinen kipu traumaattisista menetyksistä.
Tyhjän sylin kipu kun esikoislapseni kuoli äkillisesti synnytyksen jälkeen. Sellaista fyysistä ja henkistä kipua en toivo kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Virtsakivi. Ehdottomasti pahin. Laittaa kirjaimellisesti polvilleen. Synnytys ilman kivunlievitystä oli aika iisi virtsakiveen verrattuna.
Mun mielestä virtsatiekivi oli lastenleikkiä verrattuna synnytykseen. Samoin tuo jonkun mainitsema välilevytyrän aiheuttama hermokipu jalassa. Synnytys voittaa nuo kaikki.
Mulla on ollut paljon kipuja. Useita murtumia ( solisluun 13mm kiinnikasvu oli perkeleellinen), mulla On Horton. Polven tekonivelleikkauksen eka vrk oli kamala. Oli kolme viikkoa töissä murtuneella ranteella. Polvilumpio meni sijoiltaan vaelluksella ja taistelin 5km ekalle tielle ennen kuk soitin ambulanssin. Silti kaikista kamalin kipu oli kun kesähelteillä sisäreidet kramppasivat samaan aikaan. Huusin niin, että naapurit soitti poliisin... purin tyynyä ja koetin eri asentoja, mutta eihän se onnistu kun molemmat jalat kramppaa. Poliisit sitten kutsui ambulanssin ja sain kauhean määrän lääkkeitä. Muistaka syösä helteillä suolaa!
Synnytys taitaa olla. En ehtinyt viimeisimpään saada kivunlievitystä, kun synnytys eteni niin nopeasti ja oli pitkä matka sairaalaan.
Toinen on varmaan, kun jouduin autokolariin ja vasemman käteni pikkusormi ja nimetön leikkautuivat irti toisen nivelen alapuolelta. Mutta silloin se shokki vei osan kiputuntemuksista, luulisin.
Kolmen kylkiluun murtuma sattui aika paljon. Tulehtuneen hampaan juurihoito (puudute ei mene läpi) sattui sekin aika paljon.
Synnytys oli silti ehdottomasti pahin, vieläkin ihmettelen miten selvisinkään siitä hengissä.
Jalkaterän vamma, Horton ja CRPS.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut paljon kipuja. Useita murtumia ( solisluun 13mm kiinnikasvu oli perkeleellinen), mulla On Horton. Polven tekonivelleikkauksen eka vrk oli kamala. Oli kolme viikkoa töissä murtuneella ranteella. Polvilumpio meni sijoiltaan vaelluksella ja taistelin 5km ekalle tielle ennen kuk soitin ambulanssin. Silti kaikista kamalin kipu oli kun kesähelteillä sisäreidet kramppasivat samaan aikaan. Huusin niin, että naapurit soitti poliisin... purin tyynyä ja koetin eri asentoja, mutta eihän se onnistu kun molemmat jalat kramppaa. Poliisit sitten kutsui ambulanssin ja sain kauhean määrän lääkkeitä. Muistaka syösä helteillä suolaa!
"Oli kolme viikkoa töissä murtuneella ranteella."
Eipä kuulosta kovinkaan pahalta kivulta.
Vierailija kirjoitti:
Hermosäryt ja liikehtivät luunmurtumat.
Molemmat kuulostaa hirveiltä. Varsinkin tuo toka.. varmaan kuin puukon sivallus :/
Vierailija kirjoitti:
Irroitin tiivistettä koukulla ja se lipsahti silmään. Nenäliinaan vaui koko silmän sisus ja se sattui.
sokeuduitko siitä silmästä?
Kolmoishermosärky. Kun iskee päälle, toivoo, että kuolisi.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyskipu.
Siitä saat syyttää vain itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytyskipu.
Siitä saat syyttää vain itseäsi.
Vain? Onko hän siis tullut raskaaksi Pyhästä Hengestä?
En ole äärimmäistä kipua kokenut, vaikka migreenikipu onkin kova. Lääkkeet mulla kuitenkin toimii siihen. Ei-migreenityyppinen päänsärky on myös ollut joskus kova. Potkutreenin jälkeinen nilkkakipu oli myös kerran paha, vaikka varsinaista vammaa ei ollutkaan. Ei ollut yöksi lääkkeitä. Selkäkipu kuitenkin on ollut pahin koska se on ollut pitkäkestoisin.
Kasvain vatsassa.