Mikä sinun kokemasi kipu on ollut pahin?
Päivällä joku kommentoi noidannuolen olevan pahin mahdollinen kipu. Itse olen synnyttänyt, pari kertaa migreenissä toivonut kuolemaa helpottamaan oloa ja kokenut noidannuolen, mutta virtsatiekivikohtaus menee heittäen ohi muista. Kivunkokemus on tietysti yksilöllistä, mutta mitä et haluaisi uudelleen.
Kommentit (556)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytyskipu.
Siitä saat syyttää vain itseäsi.
Vain? Onko hän siis tullut raskaaksi Pyhästä Hengestä?
Vain tyhmä antaa paljaalla. Tyhmyydestä sakotetaan.
Uimahyppyvoltin päätyminen junnu-aloittelijana littana selälleen. Hukkuminen oli lähellä!
Auto-onnettomuus, missä pakettiauto luisui liukkaalla maantiellä suoraan keulaan. Kallon-, nenän ja käsimurtumat. Kipu oli sanoinkuvaamattoman sietämätön heräämössä ja paheni, kun leikkauksessa käytetyt kipu?lääkkeet alkoi menettää tehoaan. Edes morfiini ei tuonut kuin hetken helpotusta.
Vierailija kirjoitti:
Hammassärky. En voinut olla oikein mitenkään, vaan kävelin ympäri asuntoa kun sattui niin paljon. Poltin vielä silloin tupakkaa, niin sen polttaminen jostain syystä lievitti kipua. Muistan siinä yöllä valvoessani lueskelleeni vinkkejä hammassärkyyn ja jäävedestä oli vinkattu, puuduttaa kuulemma. Ei muuta kun kokeilemaan ja avun sijasta sattui ihan mielettömästi, ihan kuin joku olisi veitsellä tökännyt ikeneen! Seuraavaksi olinkin kakomassa pöntön päällä ihan silkasta kivusta.
Kyllä tuntui seuraavana aamuna hamaslääkärin puudutuspiikin jälkeen mahtavalta.
Nauratti tuo jääveden kokeilu hampaan reikään. Varmaa teki nannaa.
Kuukautiskivut joskus. Onneksi ei oo ollut niitä pahimpia sen jälkeen kun aloitin taas pillerit.
Nivelreumakipu jokkaisesa sormiennivelesä joka vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...
Kyynärlisäkkeen irti murtuminen jonka jälkeen piti ite ajjaa autolla kottiin n. 30kilsaa. Seuraavana päivänä työterveyslääkäri totesi että se on vaan tärähtäny, viikko sairaslommaa. Olin sitte yhteensä 3 viikkoo saikulla ja menin töihin(Sanomalehdenjakaja). Vuosi vierähti ku pääsin muuta kautta röntgeniin. Kyynärlisäke on irti vielä tänäkipäivänä ja aikaa on vierähtäny 4vuotta.
Kipu on suhteellinen käsite.
Kun rakastamani nainen meni kaverini kanssa naimisiin ja minä seisoin siinä kaverin vieressä bestmanin ominaisuudessa heidän sanoessaan toisilleen tahdon.
Endometrioosikivut kuukautisten aikana, pyörryin. Edes synnytys ei ollut yhtä paha.
Vierailija kirjoitti:
Irroitin tiivistettä koukulla ja se lipsahti silmään. Nenäliinaan vaui koko silmän sisus ja se sattui.
Niin varmaan. Ei silmä ole mikään kananmuna.
Selän välilevyn pullistuma. Pahempi kuin synnytys.
nimim. kolme lasta
Minulla on migreenityyppistä päänsärkyä, jossa kipu "kiertyy" vasemman silmän ympärille. Pahimmillaan se on ollut sitä luokkaa, että olen melkein vakavissani ajatellut, että kaivan silmän ulos lusikalla. Nyt täytyy koputtaa puuta, mutta ei ole nyt muutamaan kuukauteen ollut...
Yksi "kiva" oli, kun joskus alta parikymppisenä iski ilmeisesti päällekkäin joku hirveän kurkkukivun aiheuttama lentsu ja oksennustauti :-/ Itkin ja oksensin, tuntui kuin joku olisi repinyt kurkkua raastinraudalla. Pakko oli jossain vaiheessa käydä näytillä kun olo meni niin huteraksi, lääkäri totesi ykskantaan että kurkku oli aivan vereslihalla ja siellä näkyi "valumia" kun mahahapot oli vissiin vetäneet limakalvon nilelle.
Synnyttänyt olen kahdesti ja molemmissa avautumisvaihe oli nopea ja raju, onneksi ehdin saada spinaalin kummassakin ennen ponnistusta. Tuo luonnollinen avautuminen jäi kuitenkin kirkkaasti kakkoseksi käynnistykselle, johon jouduin keskeytyneen keskenmenon jälkimainingeissa. Cytoja laitettiin sisäkautta monta, ja kun homma sitten käynnistyi, tuntui että sisuskalut repeää. Kipulääkkeitä toki sain, mutta joko ne, ihan jäätävät supistukset tai vaan se kipu aiheuttivat ihan hitonmoisen pahoinvoinnin. Siellä sitten kramppasin, toinen pää portatiivissa (toki myös suolisto tyhjeni varmaan matkalaukkua myöten) ja pää pöntössä, kun en vaan voinut lopettaa oksentamista. Kaiken kruunuksi läheskään kaikki ei tullut ulos, vaan tavaraa ronkittiin lopulta pihdeillä kohdunkaulasta. Ja lopuksi kaavintaan. Tuon operaation jälkeen ne varsinaiset synnytykset olivat jopa kivoja kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jalkaterän murtuma. 3 x synnyttänytkin eikä ne olleet mitään murtumaan verrattuna 😅
Synnytitkö ilman kivunlievitystä?
Luustokipu, jota parhaillaankin koen joka ikinen sekunti. Selkärankaan ja lantioon levinnyt rintasyöpä. Kipupumppu säännöstelee morfiinia, mutta kun vaikutus lakkaa, se helvetin kipu palaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen katkaissut jalkani ja solisluun, synnyttänyt kolme kertaa- mutta mikään ei kyllä vedä verhoja sille kivulle jonka aiheutti piskuinen HAMMAS. Se tuska oli aivan järjetön, mieleen tuli jopa itsetuhoisia ajatuksia. Viikonlopun tuskailin sen kanssa ja maanantaina hammaslääkäri kiskoi pois rikkoutuneen, tulehtuneen hampaan, jonka hermo oli selvästi esillä. Ai saakeli että se teki kipeää. Kuin koko pää olisi ollut liekeissä.
Hammaskipu on kyllä helvetistä ja sitä ei edes pääse "pakoon" kun se on siellä syvällä. Kerran tulehtui viisaudenhammas ihan yks kaks, kehitti aamupäivän aikana hirveän patin siihen tyvelle. Sitä onnea, kun ab:t alkoi purra, patti laski ja se helvetillinen jomotus lakkasi...
Vierailija kirjoitti:
Luustokipu, jota parhaillaankin koen joka ikinen sekunti. Selkärankaan ja lantioon levinnyt rintasyöpä. Kipupumppu säännöstelee morfiinia, mutta kun vaikutus lakkaa, se helvetin kipu palaa.
Haluaisin lähettää sinulle rakkautta ja voimaa.
Pystytkö kertomaan täällä, että miksi ihmeessä kuulut tuohon viiteryhmään? Voimia sulle.