Mikä sinun kokemasi kipu on ollut pahin?
Päivällä joku kommentoi noidannuolen olevan pahin mahdollinen kipu. Itse olen synnyttänyt, pari kertaa migreenissä toivonut kuolemaa helpottamaan oloa ja kokenut noidannuolen, mutta virtsatiekivikohtaus menee heittäen ohi muista. Kivunkokemus on tietysti yksilöllistä, mutta mitä et haluaisi uudelleen.
Kommentit (563)
Repeämä kehossa sisällä. Lähtee onneksi taju ennen kuin kipu menee yli. Jos joku pelkää kipua, niin tällä voi lohduttautua. Luonto tainnuttaa meidät tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksessä ilman mitään kivunlievitystä tehty viilto ja väärässä asennossa ollut vauva vedettiin imukupilla ulos. Yllättäen tikkien ompelu ilman kunnon puudutusta oli pahempi kipu.
Miksi ommellaan ilman puudutusta? Sadismia.
Mut kyllä puudutettiin, kun kuopuksen jälkeen ommeltiin repeämät kasaan. Puudutus kylläkin ehti vaikuttaa vasta sitten kun ompelut oli tehty. Kätilö vaan totesi kun älähdin, että ai sä et olikaan vielä puutunut.
Sitä ennen olin saanut synnytyksen aikana epiduraalin, joka ei vaikuttanut kipuihin mitenkään. Neuvolassa sanottiin, ettei ole ihmistä johon puudutus ei tehoa. Oli pistetty väärään kohtaan.
Useampi lääkäri on todennut erilaisisa tilanteissa (juurihoito ilman puudutusta, iso pala ihoa irti käsivarresta, jalkapöydän revähdys) , että minulla hyvin korkea kipukynnys (tai itse ehkä sanoisin kivunsietokyky). Pahin taisi olla kuitenkin nuorena, kun kaksi kandia väänteli pahasti sijoiltaan mennyttä polveani, joka oli kuitenkin loksahtanut paikoilleen kun auttajat turmapaikalla yrittivät auttaa pystyyn. He vielä ihmettelivät miksi huusin kun kipeää polvea väännettiin, mutta toinsta polvea vääntäessä olin ihan ok. No, se selvisi heille myöhemmin, kun polvi avattiin ja sieltä oli luusiru irti ja nivelsiteet revenneet molemmista päistä. Leikannut ortopedi kuvasi "mielenkiintoiseksi".