Paras kirja jonka olet lukenut?
Eli suositelkaa parhaita kirjoja joita olette lukeneet tai mitä voisitte lukea uudestaan monta kertaa :) Yritän löytää luettavaa syyslomalle, joten apu olisi aivan ihanaa!
Kommentit (777)
Sadie Jonesin Kutsumattomat vieraat
Ken Follet : The Pillars of the Earth.
Yli tuhatsivuinen pahvikantisenakin, mutta kun se aloittaa, ei malta lopettaa.
Tom Mason kirjoitti:
Kuulostaa mielenkiintoiselta
Fjodor Dostojevski, Rikos ja ja Rangaistus
Vierailija kirjoitti:
Fjodor Dostojevski, Rikos ja ja Rangaistus
Mikä niissä psykedeelisissä rikos romaaneissa kiehtoo? Eihän tuosta saa edes selvää
Vierailija kirjoitti:
Sininen Huvila
Tylsä kuin mikä
Näitä on paljon. Puhdistus on yksi joka on tehnyt valtavan vaikutuksen. Kaikessa järkyttävyydessään hieno teos.
Vierailija kirjoitti:
Tom Mason kirjoitti:
Kuulostaa mielenkiintoiselta
Mistä kirja kertoo?
John Milton: Kadotettu paratiisi
Luen enimmäksee skifiä ja erityisesti dystopioita. Kaksi mainitsemisen arvoista kirjaa, jotka olen lukenut yhdellä istumalla ja jotka ovat jääneet mieleeni erityisesti, sekä koskettaneet sisintäni ovat: Eläinten vallankumous ja Rotukarja. Molemmat ovat mielestäni omalla tavallaan nerokkaita. Ellei maailma olisi täynnä kiinnostavaa luettavaa, lukisin noita luultavasti aina vaan uudelleen.
Rotukarja: https://like.fi/kirjat/rotukarja/
Margaret Atwoodin teokset ovat myös miellyttäneet, eniten ehkä Oryx ja Crake.
Vierailija kirjoitti:
Luen enimmäksee skifiä ja erityisesti dystopioita. Kaksi mainitsemisen arvoista kirjaa, jotka olen lukenut yhdellä istumalla ja jotka ovat jääneet mieleeni erityisesti, sekä koskettaneet sisintäni ovat: Eläinten vallankumous ja Rotukarja. Molemmat ovat mielestäni omalla tavallaan nerokkaita. Ellei maailma olisi täynnä kiinnostavaa luettavaa, lukisin noita luultavasti aina vaan uudelleen.
Liken kirjat ovat usein sellaisia, joista puuttuu tiettyä syvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liken kirjat ovat usein sellaisia, joista puuttuu tiettyä syvyyttä.
En tiennyt tuota. Kuitenkin, oli tuo syvällinen muiden mielestä tai ei, mulla jäi pysyvästi mieleen. Kokeile ihmeessä lukea!
Vierailija kirjoitti:
Aku Ankka (taskukirja)
Kun lueskelin Hamletia, piti kaivaa hyllystä myös Akun taskariversio Hamletista, löytyy kasarilla julkaistusta "Akun onnenpäivät"- taskukirjasta.
Pratchettin ja Gaimanin Good Omens. Tähän palaan aina uudestaan, eikä kyllästy. Huikea kirja.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena tuli luettua kaikki Viisikko kirjat ja ne olivat hieno lukuelämys. Samanlaista lukuelämystä on hankala enää löytää vaikka paljon luenkin.
Minä rakastin lapsena Rydiger vampyyristä kertovaa kirjasarjaa. Luin kirjat varmaan kymmeneen kertaan. Kolmanteen luokkaan mennessä meidän kirjaston nuorten osastolta loppui luettava, koska babyshitter clubit eivät napanneet. Joutui siirtymään aikuisten scifi osastolle. T: vuoden lainaaja 1995
Kaikki ruotsalaisten tekemät kirjat