Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aivan jumissa ruokailujeni suhteen

Vierailija
17.10.2022 |

Olen aina ollut huono tekemään ruokaa yksin ollessani, ja nyt mies on ollut metsästämässä lähes jatkuvasti jo useamman viikon. Sinä aikana en ole kertaakaan saanut aikaiseksi tehdä mitään järkevää ruokaa! Kaamos ja työt uuvuttavat niin, etten yksinkertaisesti jaksa tehdä töiden jälkeen yhtään mitään - en ruokaa enkä liikkua. Ja tämä alkaa sekä näkyä että tuntua..

Mistä ihmeestä lähtisin liikkeelle? Töissä saan järkevän lounaan joka päivä, illat yritän paastota mutta lopulta Wolttaan jotain. Suoli ei toimi, enkä muista milloin olisin viimeksi liikkunut kunnolla. Hirveä olla.

Auttakaa?! Nytkin makaan silmät lupsuen peiton alla, ei todellakaan tee mieli lähteä tuonne sateeseen tarpomaan :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee "ruokaa". 

Turkissa on meze-lautanen esim. Tee sama kotona, mitä kaapista löytyy. Kuumenna, tai kokkaa, jos jaksat, muuten voi syödä kylmänäkin. Ei se muoto, vaan sisältö. Ja hyvältäkin saa maistua, dippailla voi.

Vierailija
2/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee juuri koskaan ruokaa, en yksinkertaisesti  jaksa vaivautua. Voileivillä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän vuoksi vakavasti masentunut. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Mä olen huono syömään/laittamaan ruokaa. No minäpä ostan niitä apteekin vanhuksille tarkoitettuja juomia. Eivät ole pahoja tai hyviä, niistä saa ravintoaineita. Toinen on ne lasten mössöt, juotavat. Jaksatko popsia hedelmiä, niitä ei tartte laittaa, samoin marjat. Saisit edes vitamiineja vähän!

Vierailija
4/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole aiemmin tehnyt niin isoja annoksia, että pakastimessa olisi ruokaa?

Vierailija
5/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön töissä lounaan. Illalla syön jonkun valmissalaatin. Miksi pitäisi laittaa ruokaa arkena yhdelle ihmiselle.

Vierailija
6/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän vuoksi vakavasti masentunut. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Tuo EI ollut oikea Ap! Mt-ongelmia ei ole, mutta kohta tulee ellen saa ruhoani jotenkin liikkeelle ja toimimaan. PITÄISI lähteä lenkille mutta on kylmää, märkää ja harmaata, suoli aivan tukossa, väsyttää eikä kiinnosta pätkääkään!!

Oikea Ap

Vierailija
7/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ongelmaa ollut aina.

Meillä ei ollut kotiruokailua lapsena joten se on ollut mahdotonta opetella näin aikuosena.

Itseäni vähän helpotti se oivallus ettei minun tarvitse syödä mitään mistä en tykkää vain jonkun lautasmallin takia.

Itse ei myöskään tarvitse olla viipaloimassa, sienestämssä, hilloamassa.

Esim. inhoan sipulin pilkkomista joten ostan spulit aina pakastekuutioina. Parempi käyttää puolivalmisteita kuin että ei söisi pävän aikana ollenkaan.

Myös kurkun syön suoraan pötkönä tai vain napsautan keskeltä poikki ja lautaselle. Joskus elän vain leivillä muutaman viikon.

Pääosassa keittiössäni ovat sakset (sika kätevää pilkkoa kaikkea isoilla terävillä saksilla), vedenketin ja leivänpaahdin. Kaikki missä voi oikaista oikaisen.

Vierailija
8/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo EI ollut oikea Ap! Mt-ongelmia ei ole, mutta kohta tulee ellen saa ruhoani jotenkin liikkeelle ja toimimaan. PITÄISI lähteä lenkille mutta on kylmää, märkää ja harmaata, suoli aivan tukossa, väsyttää eikä kiinnosta pätkääkään!!

Oikea Ap

Juu ei ole oikea ap tuo mt-henkilö. On copypastannut tuota samaa miljooniin eri aiheisiin palstalla. Onneton reppana joka kuvittelee että se on hauskaa kun "hih hih copypastaan tämän tekstin tänne ja tänne ja tänne hihihi"

Vierailija
9/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ongelma mikä minua vaivaa on jatkuva piereskely. Kaasua tulee koko ajan ulos takapuolestani kovalla rutinalla. Haju on todella paha. Ällöttää olla tässä itseaiheutetussa löyhkässä 24/7. Tiedän että jatkuva leivän syönti aiheuttaa sen, mutta en voi elää ilman leipää. Mikä siis avuksi näihin painajaismaisiin ilmavaivoihin?

Ap

Jos kerran leipä aiheuttaa sulle noin pahat ilmavaivat ni eikö kannattais lopettaa leivän syönti ja keksiä tilalle jotain muuta yhtä helppoa ruokaa.

Vierailija
10/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tätä uusavuttomuutta. Yksi lämmin ateria riittää aikuiselle aivan hyvin. Jos se ei millään kuitenkaan riitä, tee kerran viikossa iso keitto ja lämmitä sitä lautasellinen kerrallaan. Tai sitten ostat eineksiä kaupasta.

Vierailija
11/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee juuri koskaan ruokaa, en yksinkertaisesti  jaksa vaivautua. Voileivillä mennään.

Jos ei ole muita nälkäisiä, en minäkään hevin kauhaan tartu. Mut syön usein purkista rahkaa päälle pakkasesta marjoja, purkista raejuustoa, tölkistä tonnikalaa. Banaaneja, tomaatteja, omenoita, pähkinöitä. Lusikasta hyvää öljyä ja näkkileipää. Aamulla vedenkeittimellä kuumaa vettä murukahviin ja annospussi-puuroon. Hyvin pärjään kokkaamatta, ei tiskiä, kolesterolit hyvällä mallilla.

Vierailija
12/16 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee "ruokaa". 

Turkissa on meze-lautanen esim. Tee sama kotona, mitä kaapista löytyy. Kuumenna, tai kokkaa, jos jaksat, muuten voi syödä kylmänäkin. Ei se muoto, vaan sisältö. Ja hyvältäkin saa maistua, dippailla voi.

Suomen kielessä on sana ALKUPALAT .  Meillä vaan ei syödä alkupaloja siksi että meillä istutaan pöytään siististi . Veitsi haarukka ja lusikka. Lautanen. Rauhoittumaan. Otetaan rauhallisesti. Kiitetään Herraa Jeesusta ruuasta amen. Ruokaa ei saa ahmia eikä varastaa se on Luojan antamaa. Kiitollisina mielin. Otetaan hiukan salaattia eri lautaselle tai samalle. Pääruokaa ja hiukan lisukkeita.  Useimmin suolakurkkua kuin muuta . Riippuu mitä ruokaa. Persiljaa ja punajuuria. Viini vesi mehu maito. Useimmin ei jaksa kerralla kahvia eikä jäätelöä tai muuta vaan pidetään ruuan sulattelua tauko. Sitten myöhemmin keitetään kahvit. Kakkua pullaa. Illalla omena päärynä ja kiitetään. Meillä välipala on usein sinullakin mysliä ja jogurtti . Tai valmisruoka mikrossa. Joskus vain puuro korvaa muun ruuan tai leipä. Kunnon metwurstijuustoleipä. Maksa makkaraa ja usein tietysti jäätelö. Suklaa. Hedelmä piristää. Ulkona kävely kuin se että tuulettaa huoneiston. Tunkkainen ilma väsyttää. 

Vierailija
13/16 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on niin hyviä Snellmanin lihapulla mikro annoksia . Lämmittää jaksaa kyllä. 3-5€ kunnon kerta annos.  Päälle purkki mehua tai jogurttia.  Siinähän sitä saa liikuntaa kun siirtää vartalonsa kauppaan eikä tilaa niitä.  

Vierailija
14/16 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskee mitä maksaa yhteensä monta kertaa tilata ruokaa kotiin kuin että kerran hakee itse niin tyhmyyttä tuhlata .  Mies hakee ruokaa toinen tuhlaa . Vähän onneton yhdistelmä tämä , toinen metsästää toinen tilaa ruokaa .   Ihan kuin kaksi täysin eri perhettä. 

Vierailija
15/16 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää varastelko toisten kodinkoneita niillä tehdään ruokaa !   

Vierailija
16/16 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruoissa on kaikkia vaihtoehtoja keitoista, salaateista, puuroista ja kiisseleistä lähtien. Niitä minä ostan silloin kun en jaksa ruokaa laittaa. Ruisleipää ja piimää tai jogurttia menee kanssa. Ostan kerralla useamman päivän ruoat sen sijaan, että joka päivä miettisin vasta illalla, mitä söisin.