Pariskunnasta toinen kotona, toinen töissä. Kuuluuko kotona olevalle kaikki kotityöt?
Kommentit (591)
Minä teen meillä suurimman osan kotitöistä. Mies ainoastaan siivoaa minun kanssani yhdessä pari kertaa kuukaudessa. Mutta minä hoidan keittiön, teen ruoat, pidän yllä yleistä järjestystä ja pesen pyykit.
Katson, että tämä on minun hommani. Syyt:
- teen 30 % lyhyempää työaikaa
- olen paljon etätöissä. Otan keittiön siivouksen jumppataukona ja kahvitaukona. Teen silloin sitä pientä arkiliikuntaa enkä makaa sohvalla
- minä kun olen enemmän kotona, niin ne ovat myös enemmän minun sotkujani
- miehen ansiosta vietämme viidenntähden lomia. En pysty ikinä maksamaan niistä lomista omaa osuuttani, joten kompensoin yhteistö hyvää tällä toiminnallani.
- en näe mitään syytä, miksi toimisin toisin.
Ei ole kovin paljoa jaettavaa. Viikkosiivous hoidetaan yhdessä. Toinen hoitaa kaupassakäynnit ja ruoanlaiton, toinen tiskit ja pyykit. Roskia lajitellaan ja viedään molemmat.
Minä pidän itsestään selvyytenä, että kotona oleva tekee kotityöt.
Pääsen töistä klo 16, mies klo 17. Joten teen siinä tunnissa ruuan ja tarvittavat muut kotityöt.
Vaimoni hoitaa pyykit ja suuremman osan siivouksista. Laittaa ruuat 2/3 osan kerroista ja mä loput kun töiltäni ehdin.
Olenko tasa-arvoisessa asemassa kun käyn töissä ja teen kaikki kotityöt koska olen ikisinkku?
Teen siis tuplasti enemmän töitä heihin ihmisiin verrattuna ketkä elävät parisuhteissa..?
Minä teen meillä lähes kaikki kotityöt. Teen osa-aika työtä. Mieheni on johtavassa asemassa ja tienaa hyvin. Mies omistaa meillä kaiken. Hän ostaa ruuat jotka valmistan.
Vierailija kirjoitti:
Pääsen töistä klo 16, mies klo 17. Joten teen siinä tunnissa ruuan ja tarvittavat muut kotityöt.
ja 17-22 nalkutat ja uhriudut miehelle, kun sinulla on niin rankkaa ja kotityöt eivät jakaudu tasan
Siskon mies pesee ikkunat ja imuroi kodin vaikka on töissä ja siskoni kotona.
Jenni.86 kirjoitti:
Minä teen meillä lähes kaikki kotityöt. Teen osa-aika työtä. Mieheni on johtavassa asemassa ja tienaa hyvin. Mies omistaa meillä kaiken. Hän ostaa ruuat jotka valmistan.
miehen kirjoittama provo. kotilokki kirjoittaisi, että "minä ostan ruuat" (miehen luottokortilla, mutta sitä ei mainita)
Vierailija kirjoitti:
Jenni.86 kirjoitti:
miehen kirjoittama provo. kotilokki kirjoittaisi, että "minä ostan ruuat" (miehen luottokortilla, mutta sitä ei mainita)
Ei ollut miehen kirjoittama. Yleensä käymme yhdessä kaupassa. Tarkoitin mieheni maksaa ruuat. Hän ei luottokorttia minulle kyllä antaisi.
Mulla on mies sairas, tk-eläkkeellä. Ei hänen tarvitse vähiä voimiaan käyttää kaikkiin kotitöihin, ei niitä kahden hengen taloudessa enää paljoa ole. Perhevuosina olikin tiukkaa vääntöä. Minä täytän koneet, hän tyhjentää, teen ruoat tullessani töistä (saan jotain muuta ajateltavaa), yhdessä siivotaan kun tuntuu siltä ja kerta viikkoon käydään kaupalla hakemassa valmiiksi keräillyt.
No jos kotona olijalla ei ole muutakaan tekemistä, niin totta kai sitten. Jos viitenä päivänä siivoaa joka päivä jotain ja laittaa ruoan, niin jää ruhtinaallisesti aikaa myös muuhun tekemiseen ja laiskotteluun.
Hyvä nainen tekee kotityöt,ei nalkuta ja antaa seksiä kun sitä mies tarvitsee. 😊
M27
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu jos toinen ei käy töissä. Yoinen dentään elättää perheen joten työtön saa tehdä oman osansa.
Mä olen ollut vuosikausia kotona ensin työttömänä ja nyt ihan vaan kotirouvana, mutta ihan itse itseni elätän kuitenkin, omilla rahoillani. En siis myöskään ole mieheni piika vaan kumpikin tekee osansa kotitöistä, mä kyllä enemmän kun on enemmän aikaa eikä välttämättä ole kiva niitä miehen vapaapäiviä käyttää kotihommiin. Toki siivooja hoitaa isommat tomutukset eli oikeestaan pyykkihommat ja valtaosa ruokahuollosta jää mulle. Yhdessä tehdään niitä välisiivouksia ja välillä ruokaa, ja jos mies haluaa pihvejä tms niin tekee ihan itse.
Meillä on niin, ja miehen mielestä se kuuluu ollakki näin, se sanoo että se ku on enemmän kotona tekee kotihommat, sen mä jotenki hyväksyn että jos toinen on töissä, mutta se ärsyttää, ku ukolla on harrastus joka kans vie aikaa, se laskee senki niinku työks, että hän on aina muka "töissä"
Vierailija kirjoitti:
Siskon mies pesee ikkunat ja imuroi kodin vaikka on töissä ja siskoni kotona.
Niin meilläkin! Mies pesee melkein kaikki ikkunat, yleensä ne mitkä ovat korkealla, ja joskus hän imuroi kaiken katosta lattiaan. Outo mies se on.
Jos kotona olevalle ei tee kun puolet kotitöistä ja vaatii työssäkäyvän tekemään toisen puolen niin samalla periaatteella töissäkäyvä on oikeutettu vaatimaan kotona olevaa maksamaan puolet elämän maksuista. Ei se naiset enää nykyään mene niin että nainen vaatii miestä tekemään puolet kotitöistä ja maksamaan kaikki maksut
Kun puhutaan kotitöistä ja yleensäkin siivoomisesta niin onko vaadittava siisteys taso naisen määrittelemä vai onko siinä kuunneltu miehenkin mielipidettä mikä on riittävä?
melkoisen saamaton prinsessa pitää olla, jos ei saa omia jälkiään siivottua